Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fokfanaat schreef:Tja er zitten wel kanten aan natuurlijk, mijn smid gaf aan dat ze recentelijk een veulen hadden dat bij bekappen aan het springen was en zo ongelukkig viel dat hij afgemaakt moest worden en dat de eigenaar ze aangeklaagd heeft en dat ze nu voor de zekerheid sneller toch even een praampje opdoen als ze wat gaan springen. Ik vind het nooit zo'n probleem, ze kleren er toch wel van.
stal_HD schreef:Gefeliciteerd met de verkoop dames.
Hopelijk knapt het veulen in de opfok toch snel op, ik duim mee.
Jong geleerd is oud gedaan. Bekappen het liefst zonder hulpmiddelen, maar als het niet anders is, dan met. Liever veilig voor jou als veilig voor de smid. Zij moeten niet alleen dit veulen doen.
Uier ziet er best rustig uit hoor. Sommige merries lopen gewoon wat langer met een groter uier. Het kan zelfs zijn dat ze ook iets groter blijven. Mensen hebben dat ook. Die eindigen soms ook met een grotere cup dan voor de zwangerschap...
MacavityL schreef:Hebben jullie ervaring met een paardenwagentje voor vervoer naar de opfok? Ik heb zelf een 1,5 paards trailer, dat gaat nooit passen voor merrie en veulen, dus zou iets moeten huren. Nu dacht ik dat een paardenwagentje iets stabieler en misschien fijner voor ze is dan een 2-paars trailer (merrie vindt laden niet prettig). Nu kan ik een Mercedes sprinter lenen, is alleen geen hengstenuitvoering, wel een 'flap' van stang naar beneden dat ze er niet onderdoor kunnen, maar of dat voldoende is?
MacavityL schreef:Hebben jullie ervaring met een paardenwagentje voor vervoer naar de opfok? Ik heb zelf een 1,5 paards trailer, dat gaat nooit passen voor merrie en veulen, dus zou iets moeten huren. Nu dacht ik dat een paardenwagentje iets stabieler en misschien fijner voor ze is dan een 2-paars trailer (merrie vindt laden niet prettig). Nu kan ik een Mercedes sprinter lenen, is alleen geen hengstenuitvoering, wel een 'flap' van stang naar beneden dat ze er niet onderdoor kunnen, maar of dat voldoende is?