[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:24

Vanmiddag belde de eigenaresse van de DA praktijk om een afspraak te maken voor van de week.
Mijn dochter heeft haar heel netjes verteld dat het niet meer hoefde en dat als het aan haar praktijk had gelegen er al geen veulen meer was geweest. Ze schrok erg, was zelf het weekend weggeweest en was hier niet van op de hoogte.
Paar keer excuus aangeboden en gevraagd of ze nog wel verdere begeleiding mogen doen.
We zien wel …ze komt in ieder geval van de week even kijken of alles nog goed gaat.
De medicijnen gaan er met slobber gelukkig goed in, en verder is alles nog hetzelfde.

Staan er nog merries op springen voor de aankomende nacht? Zo ja veel sterkte met waken !!
Wat vreemd dat plasgedrag.
En wij doen het geboortealarm aan de zijkant van het halster, tot nu toe werkte dat prima.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:59

Mukiwacobs gefeliciteerd!

Proudmama welkom! Wat een ellende heb je al achter de rug zeg, hopelijk blijft het veulen nog netjes een maand zitten. Wat erg dat er geen DA kwam! En ook erg dat de eigenaresse van de DAP er niet eens van wist.

Ach Olga, wat een lieve zoontjes heb jij zeg. Altijd naar zo'n lege stal, knuffel voor jou :knuffel:

Yvk schreef:
Al_Zawra hoever is Rakizah? Havanna heeft precies hetzelfde. Haar achterbenen lopen vol en het uier wordt alleen maar leger, terwijl ze ook goed was gaan vullen..
Mooi nieuw vriendinnetje heeft ze!

Rakizah zit morgen op 320 dagen. Uier had vandaag weer een sprong gemaakt, vanochtend was het een fractie meer dan vorige week, voordat hij weer helemaal leeg was een aantal dagen.
Ze is het echt vreselijk zat, veulen was vandaag ook heel druk, arme merrie.. Hoop dat ze niet heel lang gaat dragen, vind het zo sneu :(:)

Afbeelding

Uier vanochtend, 319 dagen. Lijkt meer als dat het is volgens mij, maar ben allang blij dat ze in 1x weer flink aan het vullen is.
Afbeelding

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:09

@Yvk mijn merrie staat ook ineens op stal alsof ze hengstig is. Vorige jaren ook, kreeg ik steeds n hengst dus hoop maar dat het toeval is whahahaha.

@Jenny, 3 dagen pas? Oh dat durf ik niet aan hoor hihi

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:12

Ik kreeg het advies om met 320 zeker alarm om te doen. Dus dat doen we braaf dan.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:13

balko: ja ik had hem niet eerder :D wel een gelukje voor Goldy :j

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:23

Zoo sorry jongens ben ik weer paar dagen afwezig geweest telefoon stuk enzo alles wat tegen kon zitten zat ook tegen.
15 pagina's bij gelezen net :')

Iedereen met een prachtig geboren veulentje van harte gefeliciteerd <3

Olga ik wil je super veel sterkte en kracht toe wensen het was je zo gegunt na al die ellende Y;(

Bailey zit momenteel op 322 dagen maar uier doet nog vrij weinig dus zal nog wel even op zich wachten

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:29

Gefeliciteerd mukiwacobs!
Meer heb ik niet onthouden om op te reageren :Y)

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 23:58

Bijleespost zoals belooft sorry lieve bokkers, ik heb echt even bij moeten komen := vanaf pagina 480..

AM horses nogmaals gefeliciteerd met je prachtige veulen!

MDW ook nogmaals gefeliciteerd met je wederom prachtige veulen !

Sanet wat balen dat je ruzie had met het alarm, gelukkig wel opgelost zo te lezen, en wachten duurt altijd lang haha

Eilinora jeetje uier zit inderdaad bommetje vol zeg op de foto’s je zou zeggen dat gaat niet lang meer duren :):)

@ketly nou die ph kan weinig verder zakken zo te zien, kom maar op met het veulen *D

@knolselder nou uier zit al goed vol of zie ik het mis?

@kykelover nou die is ook hard opweg zeg! Ze kijken allemaal af bij elkaar momenteel, maar het is ook echt prachtig weer hoor {:}

@luna2006 nou die is voor 306 ook al lekker opweg hoor, ph nog 8 maar ze kan ineens snel gaan natuurlijk

@cp112 nou die mag er ook al zijn hoor! Blijf het toch mooi vinden al die verschillende uiers

@amhorses soms kijken ze net de andere kant op lijkt het wel… hopelijk is de test uitslag goed :o

@yaartje Maria lijkt er wel een soort spelletje van te maken, maar zo’n grapjurk heb ik blijkbaar ook die je een week of anderhalf op t puntje van je stoel laat zitten _O- fijn dat Maria haar buik wel doorgroeid, heeft ze niet teveel “last” van dr buik?

@cp nou die alarmen hebben het wel dit jaar hè :roll:

@bamorka jeetje wat zijn die veulens knap zeg! Mijn hemel ze zijn dit jaar allemaal om “op te vreten “ zo mooi ! <3

@evalien nou ieder harsje is er één toch :):)

@AM nou je onderbuik gevoel zat goed! Het blijft soms lastig qua gedrag de een eet bijna niets meer de ander blijft gewoon aan de all you can eat staan… jij hebt wel timing gehad zeg precies optijd erbij! Spannend blijft het altijd maar zeker als ze het zichtbaar zwaar hebben is het vaak even aanpoten… gelukkig dat je er zelf ook bij was kan me voorstellen dat je dat zelf ook prettig vond, het spartelen was hier ook met de beentjes eruit en de rest er nog in, in een hoekje gaan liggen maken sommige merries ook een kunst van hè. Wat fijn dat hij lekker pienter is en lekker wakker en alert :o

@caresse tjonge jonge schiet niet op met theezakjes… en het vele mesten geeft jouw flink bezigheidstherapie denk ik

@polo heb je de aanvraag voor dat weekend wel optijd gedaan bij de merrie? :') Wij riepen in januari al of ze aub weekend van 17 april wilde bevallen en het is weliswaar gelukt ook! Maar ik begrijp heel goed dat je geduld op raakt hoor, maar voor je het weet dartelt er bij jou een veulen door de wei/paddock/stal :D

@sanet jouw merrie doet het omgekeerd slecht weer snel vooruit mooi weer even pauze

@cemlys uier lijkt inderdaad nog niet veel te doen, maar ze staat er zo te zien wel heerlijk bij zeg, wat een fijne plek.! En ze zal genoten hebben van het gras denk ik zo?

@charisma haha die blik van de merrie… spreekt boekdelen _O- ze “moet” nog wel eventjes denk ik

@eilinora nou die heeft flink werk gemaakt van de coupe pleeborstel , veel mesten weinig eten melk zoet , ik gok heel snel een mooi veulen hoor :):)

@ketly nou spannend zeg!

@yvk hè bah dat is altijd even weer geduld zien te rapen ergens… als t uier vol is en weer terug loopt zeker zo kort voor de uitgerekende datum

@AM oh wat fijn dat ze meer melk heeft nu! Altijd fijn om even bevestiging te hebben via test antistoffen, en ik kan me voorstellen dat je heel blij met hem bent wat een knapperd is het!

@alzawraa soms is het wel “sneu” als je ziet dat ze het zwaar hebben, maar hopelijk dient het veulen zich over niet al te lange tijd aan, ja wellicht is het het gras geweest is nog jong gras natuurlijk vult wel behoorlijk. Uier schiet straks ineens bomvol, en wat ontzettend fijn dat ze blij is met haar vriendinnetje <3 het voorjaarsweer doet hier het humeur goed hoor

@floripori ja als je wat ziet aan de merrie kun je denk ik zelf ook wat lastiger slapen of heb jij daar geen last van?

@eilinora wat spannend, en wat veel mest zeg! Jeetje die heeft er werk van gemaakt

@myrthee die technologie af en toe hè grr >;) ze staat er wel chill bij zo te zien

@evalien wauw wat mooi zeg! Gefeliciteerd **\O/** Alles goed en vlot verlopen aan de woorden turbo bevalling te zien, gave bles ook lekker veel wit ik hou ervan!

@floripori zou het dan toch dichtbij zijn :):)

@caily nou zowel lilly als phoebe zien er goed rond en gezond uit!

@ketly gefeliciteerd met je prachtige merrie veulen! **\O/** Mooie tijd ook

@eilinora zal niet mega lang meer duren gok ik zo

@evalien jeetje dat klinkt inderdaad als een turbo bevalling! Wat fijn dat je dichtbij was en er snel bij kon zijn, en ook fijn dat het poepen drinken en staan ed ook vlot zijn gegaan +:)+

@kim gefeliciteerd ! *\o/* hè je hoopt toch altijd dat het vlot gaat voor zowel de merrie als het veulen, maar fijn om te lezen dat het uiteindelijk ondanks dat het niet van een lije dakje ging, toch goed is gekomen! Gelukkig zoekt het veulen zelf ook zichtbaar naar de melkbar! Ik hoop dat de nageboorte er snel en volledig vanaf komt :o
Ben erg benieuwd naar de naam, en inderdaad vergeet ook niet te genieten <3

@mukiwacobs gefeliciteerd! *\o/* Weer een merrietje er zijn veel merries geboren tot nu toe

@olga wat een powervrouw ben jij! Hoe jij hiermee omgaat echt heel veel respect voor Y;( :j en wat zijn je kids lief voor je! Wees ook lief voor jezelf :knuffel:

@balko nou die groeit ook goed door zeg! Heerlijk van het gras genieten

@knolselder Ohh weer aftellen! Voor je het weet is het weer zover :):)

@floripori he nog geen paaseitje ? Nou je geduld wordt op de proef gesteld, maar wellicht neemt ze wat extra tijd om het veulen extra knap te maken?

@mukiwacobs toch fijn dat het met hulp toch goed is gegaan, ziet er inderdaad als een flink veulen uit ja! Fijn dat drinken goed ging, en ook fijn dat de nageboorte er toch vanzelf af is gekomen

@olga jeetje wat moet dat leeg voelen… :knuffel:

@kyrkelover ze staat er wat “ wijd” bij, en vind je dat niet onwijs spannend wedstrijd zo ver weg met een drachtige merrie thuis?

@toushie hè wat vervelend zieke merrie, beterschap Y;(

@superpony fijn dat het uier zich ontwikkeld, en balen dat de camera t niet deed! Geef toch weer n beetje stress altijd. Ook fijn dat ze rustig staat en lekker haar dingetje doet +:)+

@goldenarrow nou zo’n hulpje is altijd welkom toch :o wat een prachtig koppie zeg!

@chibi2 wat spannend zeg! Leuke foto! Die glimt je ook tegemoet zeg!

@proudmama hopelijk komt het veulen gezond en wel te wereld en blijft mams ook gezond :j

@ketly jeetje wat een mooie weer! En een mooie naam ook zeg!

@evalien wat is bodhi knap! Fijn dat de merrie het ook zo goed doet met dr baby!

@jennyk houden we de foto’s nog tegoed :D

@balko ik had geen alarm om, maar in vulva maar net voor moment suprême had madam het alweer voor elkaar het te “ slopen” >;)

@yvk havanna dacht daar duidelijk anders over := mijn merrie is ook de gehele dracht hengstig gebleven ( Naja blijven worden dan)

@alzawrhaa jeetje dat is echt sneu hè als ze het zo zwaar hebben, ik duim voor zowel jou als de merrie dat het snel komt dan kan de merrie ook wat bijkomen :o

@charmfaith soms die telefoons hè :roll: hopen dat ze niet mega over gaat dragen dan wordt het geduld zoeken := nee komt vast goed kan ineens snel gaan!

Hier gaat alles goed, super fit veulen lekker bijdehand echt het karakter van mama := ik maak m’n borst al nat… lekker buiten gespeeld gister en vandaag, da geweest zondag om even te checken alles ook goed en antistoffen test was ook goed dus opgelucht! Drinken ging snachts moeizaam vrijdag maar snel daarna is de melkbar minimaal ieder halfuur danwel niet twee keer per halfuur in gebruik, merrie was maiden, maar pakt het super op, heel beschermend vreemde mogen er niet bij, oren plat tanden op tralies en gelukkig heeft iedereen er respect voor :) bevalling ging ook echt super snel 23:41 begonne 23:47 geboren en wilde al gaan staan :') vandaag begonnen de streken in stal ik wilde de benen van de merrie even schoonmaken maar veulen dacht oh jij bent een leuke speelbal kan ik met m’n voorbenen in jouw knieën harken ~~}> _O- en rug op klimmen en tegen je op steigeren werd ook al pla nu de campagne , ik heb wel even uitgelegd dat dat niet de bedoeling is :wow: verder is ze super lief en heel nieuwsgierig en wil al hooi mee eten met mama, en drinken uit de waterbak… maar de melkbar is toch lekkerder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 00:04

Meeggaa bijleespost, respect!!
En wat een leuk ding zo met die witte benen.

Wbt je vraag, ja ik vind het doodeng. Gelukkig ben ik maar 2.5dag weg. In principe zit ze ook na dat weekend pas op 320 dagen. Inmiddels is het wat gestagneerd, dus ik vermoed nog steeds eerste week van mei.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 00:05

kyrkelover schreef:
Meeggaa bijleespost, respect!!
En wat een leuk ding zo met die witte benen.

Wbt je vraag, ja ik vind het doodeng. Gelukkig ben ik maar 2.5dag weg. In principe zit ze ook na dat weekend pas op 320 dagen. Inmiddels is het wat gestagneerd, dus ik vermoed nog steeds eerste week van mei.

Dankjewel ik voelde me zo schuldig dat ik even afwezig was want was zo benieuwd naar iedereen zijn of haar avonturen maar ik moest echt even tijd voor mezelf nemen na afgelopen weken..

Ja dat begrijp ik heel goed, ik hoop met je mee de eerste week van mei :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 00:36

Dark wat een mega bijleespost. Respect. Dankjewel, we zijn er zelf ook heel blij mee.
Wat een deugniet is die van jullie al :=
Heerlijk die foto's. Verliefd op al het wit

Charmfaith. Al wel veilig. Kan ineens snel gaan

Olga. Wat zal dit moeilijk zijn om die lege stal te zien. Wel super lief van je zoontjes. Nogmaals sterkte :knuffel:

AZ. Veilig *\o/* idd flink uier al

Eilinora. Nog niks?

Yvk. Hengstig gedrag ken ik niet. Wat apart

Superpony. Ook veilig. Wordt druk straks met de veulentjes in deze topic

Evalien. Wat een schatje

Chibi. Dat is nog even geduld hebben.

Proudmama. Wat een verhaal

Kleine gaat heel goed. Vanmiddag lekker buiten gespeeld. Hij was kapot. Daarna lekker geslapen in stal.

Gisteren heeft mijn moeder wat foto's gemaakt.
Gelijk een topic gemaakt
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=2056199

Afbeelding

Wild Thing gaat goed. Was helemaal verliefd op het veulen. Nog even geduld! Dan heeft ze er één van zichzelf.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 01:03

AM dankjewel! Ja deugniet is het zeker haha <<)

Wat is hij toch knap hè! Niet normaal AM :wow:
Wild thing is ook bijna zover toch?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 06:13

Dark: respect voor je bijleespost _/-\o_

Het vele mesten geeft mij inderdaad bezigheidstherapie :D

Wat een knap veulen met duidelijk flink wat karakter <3

Zelf een erg druk weekend gehad en weinig thuis geweest.

Maar wel bijgelezen.

Proudmama: wat een verhaal zeg -O- welkom en hopelijk straks een gezond veulen

AM: wat een verschrikkelijk knap veulen <3

Verder nog meer knappe veulens voorbij zien komen maar het is nog vroeg dus ben tijdens het typen van deze post alweer vergeten van wie :o Tijdstip en de leeftijd zullen we maar zeggen :=

Birth alarm....tja ook geen idee wanneer ik die om moet gaan knopen, ik heb het idee dat het nog wel even gaat duren.

Hengstig gedrag geen ervaring mee, maar wel dat mijn merrie zich gedraagt als een hengst soms als ze bij andere merries staat.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 06:57

dark: wow dat klinkt idd als een veulen met karakter! Ze is wel schattig en gelukkig mag jij er wel bij van mams!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:04

Merries veilig!
Symke - Jacky - 347
XYaartje -Maria - 347
Fokfanaat - Vilexa - 340
RanjaRietje - Charaya - 334
Yvk - Havanna - 334
SimonDesteny - Limited Edition - 334
Eilinora - Pepper - 333
Sanet - Lyr - 331
Fleuribelle - Maike - 331
Caily - Lilly - 330
Ljongema - Boukje - 330
Fokfanaat - Zolexa - 329
Polo97 - Coco - 327
Moosss - Nouka - 327
Kabayo - Fayola - 326
Caily - Phoebe - 326
Goldenarrow - Noora Apal - 326
NibbitLotus - Stip - 325
Caresse07 - Caresse - 325
XYaartje - Zoë  - 324
Balko - Gali - 324
Cp112 - Joey - 324
Petravdmeerx - Amora Jane - 324
Moner - Walske - 323
CharmFaith - Bailey - 323
Orange - Annabel - 322
LovejouuulB - Aronica - 321
Al_Zawraa - Rahkizah - 320
Knolselder - Winnie - 317
Wpaard - Joly - 309
Luna2006 - Nasrin - 307
Luna2006 - Maylinn - 307
Moner - Frouke - 304
Knolselder - Suus - 301

Is je merrie bevallen? Vul dan deze enquête in!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:05

Maria maakt er zeker een spelletje van Dark7! Eigenwijze merrie is het ook _O-
Ze heeft het wel zwaar merk ik. Gisteren was ze weer helemaal afgezonderd van de kudde. Normaal loopt de kudde dan naar haar toe. Nu bleven ze echt op afstand van haar en gingen ze met een boog om haar heen grazen. Nieuw gedrag van ze.
Uiteindelijk stonden ze met zijn allen in de schaduw. Gingen Frodo en Arwen verder grazen maar Maria en haar zoon Asfaloth (mijn ruin) bleven in de schaduw staan. Toen zag ik wel echt dat ze het zwaar heeft. Arme merrie. Nog even volhouden.
Ben ook benieuwd dit jaar of Asfaloth net zo waakzaam en beschermend over haar word een dag voor bevalling als 2 jaar terug.
En heerlijk he die grapjurken die je zolang in spanning houden. En zij maar rustig hun ding doen _O-.
Wat een prachtig veulen heb je ook <3 een met karakter!

Bijleespost houden jullie te goed van mij! Nu het mooi weer is heb ik het echt onwijs druk op de een of andere manier. Van de week even goed voor zitten.

Wel wat foto's van gisteren. Mevrouw is niet bang hoor! Had het nog niet eens geoefend met haar maar die durft nu al naar mij toe te lopen wanneer ik rechtop sta.
Heb eens voorzichtig een beentje opgepakt om te zien hoe ze daarop reageerde als voorbereiding op het echte hoeven optillen. Ze vond het wat spannend, maar raakte niet in paniek. Top! Zo heb ik het graag.
Halstertouw op haar rug leggen is ook geen probleem. Zelfverzekerd dametje dit :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:18

Het seizoen is natuurlijk nog lang niet voorbij, maar even een tussentijds statje... de verhouding merrie - hengst is onder de invullers inderdaad zo scheef als het al leek
Afbeelding

Mijn veulentje gaat lekker, ze groeit goed.

Afbeelding

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:47

Mooney ik krijg vast 3 hengsten om het weer recht te trekken :')

Wat een heerlijke veulen foto’s! Kan niet wachten op onze veulentjes nu

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:56

Ik inderdaad ook vast een hengst om het weer wat gelijker te trekken :D

xYaartje: nieuw gedrag, wie weet is dat een aanwijzing dat er wat aan zit te komen. En lekker hè als veulens zo mensgericht zijn <3

Mooney: ook al zo'n heerlijk veulen met heel knap kleurtje ook <3

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:57

En toch weer een druk weekend door extra werk erbij, dus ga weer even flink bijlezen.

Ik snap ook dat niet iedereen het altijd bij kan lezen. Eigenlijk heb ik er ook geen tijd voor hoe hard het soms gaat (iets met twee banen, eigen bedrijf en dieren), maar ik ben dan weer zo iemand die het niet vind kunnen om straks alles over mijn merries te laten zien en reacties te verwachten en dan niet met anderen mee te leven. Dus dan ga ik toch een uurtje zitten en blijft mijn to do list onaangeroerd :+ .. okay terwijl ik dit typ ga ik toch eerst even de ramen doen en straks bijlezen..

Twee uur later maar wel met schone ramen :))
En nog een paar uur later met de paarden weggeweest, gevoerd etc. Eindelijk weer zitten voor de bijleespost. Stukje bijgelezen en getypt en toen toch maar koken, eten, beestjes voeren en slapen :D
Maar ik heb hem af!

@Olga89
Eerst al jouw berichtjes gelezen... jeetje ook Santiago nog moeten laten gaan, wat ontzettend zwaar. Heel veel sterkte. Kan het niet onder woorden brengen wat ik moet zeggen. Wat oneerlijk, jullie hebben echt alles gedaan wat mogelijk is. Wat een lieve dappere zoontjes heb je.

@Dark7
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je er bij kon zijn en de bevalling vlot verliep. En daarna met wat hulp ook het drinken. Het is echt een snoepje met die aftekening <3

@MDWStables
Gefeliciteerd! Fijn dat ze het goed maken, ondanks de pittige bevalling.

@AM_Horses
Gefeliciteerd! Hij is echt heel, heel erg knap! De buitenfoto's heerlijk genieten in het zonnetje <3

@Evalien86
Ik had net hiervoor bij jou getypt de mijne hebben ook nooit hars en toch komen ze er altijd uit en paar posts verder voila daar is die al :D Gefeliciteerd! Heerlijk smoeltje.

@Ketly
Gefeliciteerd! Wat een heerlijk meisje <3 Fijn dat jullie erbij konden zijn om haar te helpen.

@MukiwaCobs
Gefeliciteerd!

@Balko
Wat fijn de eerste veilig, dan kan je er echt naar toe gaan leven :D
@Knolselder
Zo Winnie heeft ook al echt wel een beste melkbar!
@Cioccolato
Heerlijk van die broekzakveulens <3
@pradadaan
Een prachtig buikje :j
@petravdmeerx
Nog geen mega uiers, maar het begin is er toch en soms kunnen ze zo snel vol schieten.
@cynthia82
Wat een geweldige foto's, prachtig!
@suffie
Bevallen koeien aardig op de uitgerekende datum of kan dat veel verschillen?
@Mayflower_
Wat een mooi kereltje is het geworden!
@cp112
Wat vervelend van het birth alarm, helaas geen ervaring ermee, hopelijk snel opgelost.
@kyrkelover
Jeetje die gaat ineens rap, die heeft haast met het mooie weer. Maar nog wat vroeg, dus ze zal vast nog wel even binnen houden :j
@Fleuribelle
Wat fijn dat alles goed gaat met Siminente. Ze ziet er goed uit! Hopelijk gaat Maike ook snel.
@MukiwaCobs
Wat een knapperd. Zo stevig al en dat staartje <3
@RanjaRietje
Wat een lekker ding is Maestro :j en vriendje onderweg :D
@Luna2006
Nasrin en Maylinn zitten dicht bij elkaar!
@Kabayo
Wat een heerlijke foto's, de hoofdjes qua uitdrukking van de drie lijken op elkaar. Fayola wil nog geen speelmaatje voor Mirthe :))
@xYaartje
Maria houdt je wederom lekker bezig :))
@Bamarko
Ze zijn beide heel erg knap <3
@Pol97
Dat zou leuk zijn een merrie die rekening houdt met wanneer het past :D
@Cemlys
Heerlijk in de grasjes, uier kan nog snel groeien, maar is nog vroeg.
@Charisma
Heb je d'r wel verteld dat ze toch nog even moet :D
@floripori17
Ook spannend aan het worden. Uier Oogt zo alsof die nog wat groter kan, maar je weet nooit.
@Myrthe__
Vervelend als de techniek niet werkt zoals je wil, hopelijk snel een oplossing.
@Caily
Ook al de twee dames zo lekker dichtbij elkaar, heerlijk. Qua uier lopen ze ook dichtbij elkaar zo te zien.
@Toushie
Nee merrie ziek wat vervelend, ik hoop dat ze snel herstelt.
@proudmama
Jeetje wat heftig allemaal. Ik hoop dat ze met alle goede verzorging die jullie geven het goed komt.
@goldenarrow
Ideaal zo'n hulpje :D
@Chibi2
Ik doe ook met je mee hoor, sta niet op lijstje in beginpost, maar Bel is vandaag 249 dagen drachtig en ook eerste veulen :D
@Al_Zawraa
Dat is toch al een mooi melkbarretje, altijd fijn als de kop eraf is en in de veilige dagen.
@mooney
Leuk tussen statistiekje, ben benieuwd hoe rest gaat verlopen. Blijft een knapperd die kleine <3
@Eilinora
Ik had je onderaan mijn bijleespost gezet, omdat ik dacht dat ik ongetwijfeld je straks bovenaan ergens kon feliciteren, maar jeetje.. ze houdt je wel bezig zeg!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:58

Jeetje Dark en Faniek zo een post krijg ik nooit voor elkaar _/-\o_ knap hoor.
Weer wat heerlijke veulens voorbij zien komen, wat zijn die kleine shetjes toch schattig en veulens zijn net als mensen baby’s eigenlijk altijd mooi.
Het valt mij ook op dat er veel lichte kleuren zijn dit jaar.
Van mij mag er een zwarte hengst uitkomen dit jaar ( vorig jaar donkere merrie) , dan hebben we zometeen een merrie en een hengst in de opfok en kunnen we kijken wie zich het best ontwikkelt en dan beslissen welke we houden en welke verkopen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:59

Dark: wat een zalig ding heb je daar!! En wat een bijleespost seg _/-\o_
Merrie hier moet idd nog "even", maar ze gaat altijd 10d tot 14d te vroeg...dus gok begin mei wel ergens een veulen. Zaterdag breng ik ze weg naar de bevalstal.

Yaartje: wat een scheetje! <3

Mooney: dat is idd een heel scheve verhouding. Ik zal het gemiddelde van hengsten ook wel wat optrekken denk ik :D Mooi kind heeft ze daar <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:01

Faniek schreef:
En toch weer een druk weekend door extra werk erbij, dus ga weer even flink bijlezen.

Ik snap ook dat niet iedereen het altijd bij kan lezen. Eigenlijk heb ik er ook geen tijd voor hoe hard het soms gaat (iets met twee banen, eigen bedrijf en dieren), maar ik ben dan weer zo iemand die het niet vind kunnen om straks alles over mijn merries te laten zien en reacties te verwachten en dan niet met anderen mee te leven. Dus dan ga ik toch een uurtje zitten en blijft mijn to do list onaangeroerd :+ .. okay terwijl ik dit typ ga ik toch eerst even de ramen doen en straks bijlezen..

Twee uur later maar wel met schone ramen :))
En nog een paar uur later met de paarden weggeweest, gevoerd etc. Eindelijk weer zitten voor de bijleespost. Stukje bijgelezen en getypt en toen toch maar koken, eten, beestjes voeren en slapen :D
Maar ik heb hem af!

@Olga89
Eerst al jouw berichtjes gelezen... jeetje ook Santiago nog moeten laten gaan, wat ontzettend zwaar. Heel veel sterkte. Kan het niet onder woorden brengen wat ik moet zeggen. Wat oneerlijk, jullie hebben echt alles gedaan wat mogelijk is. Wat een lieve dappere zoontjes heb je.

@Dark7
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je er bij kon zijn en de bevalling vlot verliep. En daarna met wat hulp ook het drinken. Het is echt een snoepje met die aftekening <3

@MDWStables
Gefeliciteerd! Fijn dat ze het goed maken, ondanks de pittige bevalling.

@AM_Horses
Gefeliciteerd! Hij is echt heel, heel erg knap! De buitenfoto's heerlijk genieten in het zonnetje <3

@Evalien86
Ik had net hiervoor bij jou getypt de mijne hebben ook nooit hars en toch komen ze er altijd uit en paar posts verder voila daar is die al :D Gefeliciteerd! Heerlijk smoeltje.

@Ketly
Gefeliciteerd! Wat een heerlijk meisje <3 Fijn dat jullie erbij konden zijn om haar te helpen.

@MukiwaCobs
Gefeliciteerd!

@Balko
Wat fijn de eerste veilig, dan kan je er echt naar toe gaan leven :D
@Knolselder
Zo Winnie heeft ook al echt wel een beste melkbar!
@Cioccolato
Heerlijk van die broekzakveulens <3
@pradadaan
Een prachtig buikje :j
@petravdmeerx
Nog geen mega uiers, maar het begin is er toch en soms kunnen ze zo snel vol schieten.
@cynthia82
Wat een geweldige foto's, prachtig!
@suffie
Bevallen koeien aardig op de uitgerekende datum of kan dat veel verschillen?
@Mayflower_
Wat een mooi kereltje is het geworden!
@cp112
Wat vervelend van het birth alarm, helaas geen ervaring ermee, hopelijk snel opgelost.
@kyrkelover
Jeetje die gaat ineens rap, die heeft haast met het mooie weer. Maar nog wat vroeg, dus ze zal vast nog wel even binnen houden :j
@Fleuribelle
Wat fijn dat alles goed gaat met Siminente. Ze ziet er goed uit! Hopelijk gaat Maike ook snel.
@MukiwaCobs
Wat een knapperd. Zo stevig al en dat staartje <3
@RanjaRietje
Wat een lekker ding is Maestro :j en vriendje onderweg :D
@Luna2006
Nasrin en Maylinn zitten dicht bij elkaar!
@Kabayo
Wat een heerlijke foto's, de hoofdjes qua uitdrukking van de drie lijken op elkaar. Fayola wil nog geen speelmaatje voor Mirthe :))
@xYaartje
Maria houdt je wederom lekker bezig :))
@Bamarko
Ze zijn beide heel erg knap <3
@Pol97
Dat zou leuk zijn een merrie die rekening houdt met wanneer het past :D
@Cemlys
Heerlijk in de grasjes, uier kan nog snel groeien, maar is nog vroeg.
@Charisma
Heb je d'r wel verteld dat ze toch nog even moet :D
@floripori17
Ook spannend aan het worden. Uier Oogt zo alsof die nog wat groter kan, maar je weet nooit.
@Myrthe__
Vervelend als de techniek niet werkt zoals je wil, hopelijk snel een oplossing.
@Caily
Ook al de twee dames zo lekker dichtbij elkaar, heerlijk. Qua uier lopen ze ook dichtbij elkaar zo te zien.
@Toushie
Nee merrie ziek wat vervelend, ik hoop dat ze snel herstelt.
@proudmama
Jeetje wat heftig allemaal. Ik hoop dat ze met alle goede verzorging die jullie geven het goed komt.
@goldenarrow
Ideaal zo'n hulpje :D
@Chibi2
Ik doe ook met je mee hoor, sta niet op lijstje in beginpost, maar Bel is vandaag 249 dagen drachtig en ook eerste veulen :D
@Al_Zawraa
Dat is toch al een mooi melkbarretje, altijd fijn als de kop eraf is en in de veilige dagen.
@mooney
Leuk tussen statistiekje, ben benieuwd hoe rest gaat verlopen. Blijft een knapperd die kleine <3
@Eilinora
Ik had je onderaan mijn bijleespost gezet, omdat ik dacht dat ik ongetwijfeld je straks bovenaan ergens kon feliciteren, maar jeetje.. ze houdt je wel bezig zeg!

Idem :o :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:07

Hier gisteren 248 dagen en 282 dagen en ik schrok een beetje gisteren bij Belle.
Ze had opeens geen theezakjes meer en ze is maiden. Gelukkig liep het er na het lopen vlot af, maar ik vind het toch vroeg. En ze staan dag en nacht buiten. Nu wel even alleen in de paddock, want land is gespoten en dat vind ik niks als via de track onder het draad door eten.
Anderen ook merries zo vroeg in de dracht waarbij uier toch wel wat vol loopt?

Voor het lopen
Afbeelding
Na het lopen:
Afbeelding

Misty met 282 dagen ook wel, maar die heeft veel vaker veulens gehad
Voor het lopen
Afbeelding
Na het lopen:
Afbeelding

Verder rond en gezond :D Al zie je het bij Bel van zij niet echt, ze draagt echt in de breedte.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:09

Wat een lekker veulen Dark. Zo ondeugend al :P

Ik heb wel eens gehoord dat een merrie hengstig kon blijven tijdens dracht. Heb het niet eerder gezien bij haar.

AM wat een heerlijk mannetje. Ik ben helemaal weg van zijn kleurtje. <3

Yaartje Maria houd het maar spannend. Wat een leuke foto's van de kleine.

Mooney wat een knap veulen heb je!
Wat een verschil tussen merrie-hengst. Benieuwd of het nog recht trekt.