Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Vulina schreef:Gefeliciteerd FF!! Ziet er goed uitFijn dat je er iemand met verstand bij had, scheelt je een bult ellende..
baudyh schreef:Het is ook niet helpen met opstaan als het niet lukt. Dat begrijp ik. Doe ik ook. Maar als ik lees het ene pootje schoot steeds terug in de merrie. Dan ben je veel te vroeg geweest met helpen. Geef je merrie de tijd om het veulen op de wereld te zetten.
Als een veulen met een half uur niet drinkt gelijk melken. Dat hoeft niet.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Als een merrie schopt naar een veulen snap ik dat je het doet.
En een da bel ik pas als er wat is. Ik heb nu ook gebeld om te overleggen. En later moest hij komen omdat de nageboorte niet wilde komen.
Maar goed niemand veroordelend hoor. Iedereen miet het leren. Wij krijgen 2 a 5 veulens per jaar dan sta je er ook anders in denk ik.
alicelover schreef:Stille meelezer die waar mijn energie het toelaat geniet van de prachtige foto's. Groot fan van Orellyou en Oscar. En natuurlijk een zwak voor de halfzusjes van mijn frummel straks.
Veel knappe veulens geboren!
Betreft helpen en da dat doen we hier ook. Erger nog ik bel de da zodra de merrie bezig is of hij komt. Is het nodig is hij op tijd en anders kan hij mooi controleren en de veulenprik geven. Motto hier is liever te vaak dan een keer te laat. Mijn da vindt dat ook niet erg en weet dat van mij. Vorig jaar met Rey best vaak gebeld als ik twijfelde. En ja hij is uiteindelijk vaker voor niks dan noodzaak geweest. Maar mijn man is gezond en het was mijn eerste keer. Vind die begeleiding dus wel fijn.
suffie schreef:alicelover schreef:Stille meelezer die waar mijn energie het toelaat geniet van de prachtige foto's. Groot fan van Orellyou en Oscar. En natuurlijk een zwak voor de halfzusjes van mijn frummel straks.
Veel knappe veulens geboren!
Betreft helpen en da dat doen we hier ook. Erger nog ik bel de da zodra de merrie bezig is of hij komt. Is het nodig is hij op tijd en anders kan hij mooi controleren en de veulenprik geven. Motto hier is liever te vaak dan een keer te laat. Mijn da vindt dat ook niet erg en weet dat van mij. Vorig jaar met Rey best vaak gebeld als ik twijfelde. En ja hij is uiteindelijk vaker voor niks dan noodzaak geweest. Maar mijn man is gezond en het was mijn eerste keer. Vind die begeleiding dus wel fijn.
Hoe gaat het met jou, ben je alweer thuis? Of moet je nog revalideren?
Redd schreef:Gefeliciteerd AZ!
En Angelpam natuurlijk ook gefeliciteerd!! Heel leuk om het zo te kunnen volgen.
Een vosje, wel bijzonder. Merrie is ook bruin toch?
Cyraniek in ieder geval voor de tweede keer oma geworden deze week![]()
Ben benieuwd naar meer foto's!