Niet helemaal super dan dr.. ik ga voor jullie duimen!
Ziet er al best flink uit sara.
Spook begint gelukkig weer beetje te vullen. Het voelt nog wel slap aan magoed ze begint weer een beetje. Test word ook beter.. paar x getest en ene keer lijkt het richting 6.0 en andere keer 6.5... ik hou het maar op 6.5 want het kleurt toch mogelijk groen
Happinez
Geplaatst: 04-04-18 20:25
Flink volle uier al Sara !
Rowan, ook dat begint er al wat op te lijken.
Hoe krijgen jullie die melk toch uit de tiet, Jill laat nog niets los Voorin gewoon nog een hard uier
Elude, Jeannaa en Elfje gefeliciteerd met jullie veulens Die Cassanova kinderen zijn stuk voor stuk knapperds Elude, jouw merrie heeft natuurlijk best lang gedragen, je ziet dan wel vaker dat de veulens slapper zijn en moeite hebben met drinken. Ze worden ook wel zogenaamde dummies genoemd. Jeannaa, jij hebt dus gewoon goed geluk gehad dat alles vlot is verlopen. Had er niet aan moeten denken dat ik twee jaar geleden de bevalling van mijn merrie had gemist....... en die had ook nog geen echt duidelijke signalen. Er zijn nu eenmaal merries die het ophouden en pas tijdens de bevalling uier aanmaken.
Diva, fijn dat de castratie goed is verlopen!
Droversrun, balen dat Guusje nog niet is opgeknapt zoals gewenst. Hebben ze nog gezegd dat je het breukje kunt masseren? Dit deden wij bij de kalveren, je "irriteert" hierdoor de randen van de breuk en daardoor groeit het sneller dicht. Geldt alleen voor kleine breuken.
Knolselder, volgens mij sta jij gewoon bovenaan. De nummer 1 horen we hier niets meer van
Jolandje, mooie stel is het zo bij elkaar en wat een kop(pie) zit er al op Finn
Vrouwkje, succes met de laatste loodjes
Paramusa, persoonlijk zou ik gaan voor de rustige stal. Een hoogdrachtige merrie heeft rust nodig en zeker als het veulen er net is. Er zijn hier al meerdere merries die heel erg beschermend zijn en waar de tussenwand wordt dichtgemaakt om te voorkomen dat het veulen geschopt wordt of de tussenwand verplaatst. Mijn merrie van 1.80m heeft eerder 2 veulens in een box van 3 x 3m gekregen, we hadden niet anders thuis. Nu heb ik 4 x 4m.
Luna, ik denk dat je nog even geduld moet hebben tot het weekend
Spook heeft mooie speentjes, ze vult ook mooi, maar ook zij duurt nog wel even denk ik. Gaat misschien pas na het weekend.
Vandaag voor het eerst de deur naar de paddock open laten staan, zodat Lara en Felix zelf in en uit konden lopen. Normaal zette ik ze een paar keer per dag in de bak, maar dit is wel zo fijn voor ze naast het bak lopen. Felix dacht meteen bij zijn halfzusjes op bezoek te kunnen gaan, maar dat viel vies tegen. Wij hebben elastieken stroomdraad in de paddock, dus hij liep ermee naar voren en kreeg toen stroom Zoef, weg was hij. Daarna maakte hij een mooie hengstenhals om contact te krijgen. Gek genoeg vond Lara het allemaal prima, terwijl ze binnen echt lelijk doet tegen haar buren. Op de foto staan de paarden een beetje "op de kop", maar dat komt omdat onze paddock schuin omhoog loopt tegen de Es aan.
Wauw wat zijn er mooie veulentjes geboren! Met mooie kleurtjes ook!
Kabayo, ik dacht eerst dat ik het niet goed zag maar toen besefte ik me dat het wel echt zo was. Het veulentje was geboren met een waterhoofd? Wat ontzettend verdrietig zeg..
Fotsy
Geplaatst: 04-04-18 21:38
elude gefeliciteerd, alles goed met drinken
elfje ook gefeliciteerd
leuke foto's suffie, jeetje dunja is mega en haar zus valt nog mee, zal ze kleiner of groter worden, ze ziet er ook zo lekker naarling uit
kabayo sterkte, was zeer heftig, ik duim voor gezonde veulentjes volgend jaar
Droversrun pff het zit je ook niet echt mee, hopelijk groeit ze er gewoon door
DL das al volle uier en test nou ja moeilijk te zeggen, 6.5?
Luna die is ook goed bezig maar test is nog heel hoog
diva goed van de castratie en gelukkig viel de kost nog mee dan
paramusa zit ook beetje met dat probleem en ik denk ze toch apart te gaan zetten, rust en zonder pottekijkers is altijd aangenamer. Probleem van grote heb ik dan wel niet. Beide stallen zijn drie op zeven
happinez je moet eerst wat melkbewegingen maken, eens je het doorhebt, gaat het altijd vlot
leuk dat ze zo samen kunnen staan en spelen jolandje
stalmilagro nou ik vind het geen twijfel over of hij creme heeft of niet maar wel of hij agouti draagt of niet, mijn valkveulen vorig jaar was veel grijzer dan die van jou Hij kan ook wel nD1 hebben, is niet het dun gen en komt wel voor in de Welsh, zie je ook niet op een zwart paard natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 04-04-18 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Droversrun hopelijk groeit guusje er snel overheen! Zou toch weer een zorg minder zijn. Fotsy als hij geen agouti draagt en zwart is dan is er nog wel twijfel over creme, want op zwart zie je dat niet ik ga hem toch ook maar op agouti laten testen. Heb ze gemaild of ik het nog kan veranderen in een combi pakket i.p.v. alleen testen op creme
Droversrun, nog niet helemaal de vlag uit dus, na de controle.....hopelijk verbeterd het snel! Ik begreep dat dit vaker voorkomt bij Friezen, heeft dat met inteelt te maken?
Heftig hoor.. hopelijk is groei de uitkomst.. ik duim voor jullie!
jolandje
Geplaatst: 04-04-18 23:22
droversrun ik hoop echt dat het nu beter gaat met kleine guusje , ze is zo schattig
Maris_
Geplaatst: 04-04-18 23:40
DR, hoe ben je er nu onder?
Foto van vanavond:
Preben schreef:
Sorry vrouwtje ik kan alleen maar chaggie kijken
AniekR
Geplaatst: 05-04-18 00:52
Voordat we straks zelfs al in een nieuw topic zitten, val ik ook nog even binnen. Hoop drukte en chaos achter de rug, vorige maand ook nog eens verhuisd, maar hopelijk komt er wat rust terug. En het einde van de dracht komt in zicht!
Hier wel elke keer meegelezen, liep uiteindelijk van 1,5 week meer dan 40 pagina's achter dus niet alles meer in m'n hoofd van de laatste grote bijleesactie. Maar heel veel knappe veulens al gezien. Gefeliciteerd allemaal!! Dl, wat een knap Harley-kind is er geboren. Zal wel heel speciaal zijn! Hoeveel veulens krijg je nog van hem? Ff eindelijk een merrieveulen! Wat fijn! Stalmilagro, zag hem ook al op facebook. Met die laatste foto's zou ik eerder donkere valk gokken, maar met een test weet je het inderdaad zeker. Hier ook behoorlijke countershading op de NWR's hoor. Roos heeft nog steeds een lichte aalstreep en ook donker over de schouders. Haar dochter Raisa (die donkerbruine Bolero) had het als veulen ook zo duidelijk. Droversrun, blijft spannend dus met Guusje. Maar dat ze van de ab af mag is toch wel een teken dat ze er vertrouwen in hebben, lijkt me. Hier alleen een ouder veulen gehad eens met longontsteking en niet in zo'n situatie, blijft verschrikkelijk bij zo'n kleintje.
Gisteren een "eerste" uierfoto van Lies gemaakt op 295 dagen. "Eerste" omdat de uier hier kleiner is dan de vorige die ik maakte, maar dat kwam omdat eind december pas haar veulen gespeend is en hij eerst dus alleen nog aan het slinken was. Begint nu toch weer te vullen.
Verder doet Lies het goed. Gisteren Mambo ook voor het eerst goed voelen bewegen, hij was lekker aan het verbouwen We kunnen nu toch echt bijna gaan aftellen!
Jeetje wat heftig Kabayo.. wat zal je geschrokken zijn ook..
He vervelend DR, onze dierenarts vertelde dat een veulen altijd een soort mini navelbreukje heeft in het begin, en dat als het iets groter is de kans op dichtgroeien nog heel goed aanwezig is.
Gister was er een lezing bij de dierenarts over veulenen en de eerste paar uur van het pasgeboren veulen. Heel leuk om alles zo op een rij voorbij te zien komen, duidelijke plaatjes bij de verkeerde liggingen e.d. en goede uitleg over symptoom herkenning voor zieke veulentjes.
Aniek dat klopt. Countershading komt wel voor, maar dun niet binnenkort hoor ik wel welke kleur hij is bij Friese veulens lijken sommigen ook echt valk. Zo licht zandkleurig zijn ze dan, dus even afwachten
Muronia
Geplaatst: 05-04-18 09:19
Elude gefeliciteerd, gaat het inmiddels goed met de melkproductie en kan het veulen zelf al opstaan? Balen als er van die opstartproblemen zijn he. Het is wel een heel mooi popje!
Elfje gefeliciteerd!
RSDICBS je geduld wordt flink op de proef gesteld, hopelijk niet te lang meer.
En Linda jij ook.. pff hoop dat de eerste snel komt!
Arianne ah, zou er iets gaande zijn?
Busymissy fijn dat de camera onderweg is en helemaal fijn dat je hem niet zelf hoeft in te stellen!
haha DL smaakt naar meer zeker!
jeannaa wat een mooi oog heeft dit kind! Kijkt zo wijs.
luna wachten duurt langggg!! Marley kom op, we willen je kindje zien!
Kabayo sterkte, wat een hel was het toen voor je..
Ceasar ja dat gaat vast niet lang meer duren!! Spannend
Knolselder.... wat is Stien van plan?? Ook voor het jaar gaan?? Laat Suzie er geen voorbeeld aan nemen alsjeblieft
stalmilagro leuke foto's wat een dapper dinkie!
jolandje wat ziet het er gezellig uit zo samen. En wat veranderen ze snel in sterke veulentjes! Flynn heeft echt een heerlijk eigenwijs bekkie
Droversrun jeetje dus dan maar keihard hopen en duimen dat ze er overheen groeit. Gets..
paramuse ik zou denk ik toch voor extra ruimte gaan.. Meestal bevallen ze 's nachts en dan zal het vast rustig zijn, dat zou mijn voorkeur dan toch hebben.
haha suffie, eerste kennismaking met stroom. Beter, dan weet hij meteen wat dat is!
Nou Maris, wat een zondaags gezicht trekt ze hahaha!
AniekR fijn dat het goed gaat met Lies, lekker rustig naar de eindstreep zo
interessant en leerzaam draaakje.
Nou ik had gister hoop dat er iets vooruitgang in kwam, want 's middags toen ze buiten liep leek het uier groter te worden! Van achteren eindelijk wat meer vulling.
Ja ik heb nog gekeken of ik ergens een lekje kon ontdekken maar helaas, niks om te plakken. Nee serieus, dat is inderdaad jammer. Je hoopt als je weer kijkt dat het meer is gevuld, niet minder pff..