Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Noisy schreef:Dat is inderdaad balen stal_HD.
Vraagje aan de minimensjes:
Kun je in een laat stadium uitwendig scannen op dracht? Je zult dan alleen vruchtdelen zien neem ik aan maar kan het überhaupt?
Vulina schreef:Yolien_ schreef:Goedemorgen. Ik weet niet hoeveel mensen hier nog steeds volgen, maar ik heb een vraag. Heeft iemand hier ervaring met het niet indalen van een bal en het eventueel verhelpen hiervan?
Gaat het om een 2017 veulen? Want dan kan dat nog wel komen
Fotsy schreef:super nieuws DL
Hier ook al twee keer gecastreerd rond 1 jaar en met dezelfde bedoeling zodat ze wat groter zouden worden al valt dit zwaar tegen hun zus/halfzus van 3maand is al groter
Granoek schreef:De mijne blijft hengst zolang de omstandigheden het toelagen. Dwz: hij blijft braaf, respectvol, heeft vriendjes waar hij bij kan staan en kan 24/7 buiten blijven. Zodra een van deze wijzigen gaat de schaar er in met een maximum van 3 jaar
Hij is nu bijna 14 maanden en so far so good.
Dustinlover schreef:Manda dat is ook de bedoeling om hen over paar weken te scopen en keer te spoelen. Dat opvangen en dan laten checken
Moratoetje schreef:FF een egopost .... ben zo trots![]()
Ons New Forestveulen Arendsnest's Cappuccino is afgelopen zaterdag Nationaal Veulenkampioen geworden van het Nederlands New Forest pony stamboek![]()
![]()
![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
AndreaB schreef:Tiana is gisteren drachtig gescandhet lange wachten gaat weer beginnen.
rensju schreef:Oke.. ik ben helaas de enige met een veulen.
Dat is wel een verschil denk ik, want alle andere paarden vinden het veulen nogal interessant. Ben bang dat mijn merrie agressief naar ze gaat zijn
MaritB schreef:Ibbel schreef:Bijvoeren doe ik pas als ze zelf interesse in de voerbak van mama gaan vertonen, en dat is meestal pas met een maand of twee. Hooi eten doen ze wel al, en water drinken ook trouwens.
Ik heb altijd Arabieren gefokt, en daar is OCD niet echt een issue (of was dat iig 15 jaar geleden niet). Ik voorzie bij mijn huidige paarden eigenlijk ook geen problemen. Verder geloof ik dat veel beweging als ze jong zijn nog altijd de beste preventie is. Ik betwijfel of je met voer veel kunt doen, en zeker niet bij een eventuele aanwezige erfelijke component.
Maand of 2? Don at dat al na 1 week.... is de mijne dan zo abnormaal? Hij is bijna 10 weken krijgt sinds week 3 eigen brokjes en eet al volop hooi en gras.
Pauk schreef:Geen ervaring mee Yolien maar ik snap wel dat de rest al spannend genoeg is succes!
Wij hadden afgelopen zondag keuring en Aimee mocht mee. Wat was ze nog klein tussen al die grote veulens van 3/4 maanden oud!
Ik wist zowiezo gelijk toen al dat een veulenkampioenschap er niet in zou zitten voor ons maar we gingen wel ons best doen voor een 1e premie. En ja hoor! Tuttebel liet zich niet zo zien als dat ik natuurlijk gehoopt had maar ze haalde een 1e premie met een super jurycommentaar! Waar wij dus heel blij mee waren! En nu weten we ook zeker dat ze mag blijven!