Ik lees al een hele tijd met jullie mee maar wacht eigenlijk op het nieuwe topic voor volgend jaar haha!
MarijeR ik wou je even feliciteren met je knapperd! Heerlijk als het allemaal gezond en wel ter wereld is! Alles goed gegaan en soepel? Geniet ervan!
Al_Zawraa
Geplaatst: 09-02-16 21:37
Inowa, wat fijn dat je sollicitatie gesprek goed ging, ik ga voor je duimen dat je de baan krijgt! Zo, Ylona is inderdaad wel afgevallen zeg! Maar ja, dat is ook niet gek van zoveel pijn.
Suffie, wat fijn dat de DA zo tevreden is over Luna. Wat sneu dat ze van binnen toch zo beschadigt is, al is dat natuurlijk ook niet zo gek, na zoiets. Ik hoop dat ze snel weer een beetje de oude is.
Om de 37.8 maak ik me ook niet direct zorgen, maar met haar geschiedenis van de laatste weken hoop ik alleen dat hij morgen weer lager is. Zo hoog als nu is hij al een aantal dagen niet geweest, dus ik hoop niet dat hij nu weer hoger wordt. Maar zolang ze nog goed eet loopt het vast allemaal wel los.
Over bodembedekking, hier gewoon een betonnen vloer met een dikke laag stro erop. In de schuilstal komen van de zomer wel rubberen tegels.
Gefeliciteerd MarijeR Heerlijk gezond mooi merrietje, dat zal Flexie gezellig vinden!
Aziza is idd echt een gestrande walvis Maar wel een met een knap snoetje
Iemand zei iets over jeuk. Mijn dame krabt zich ook ongans, deken eraf = plekken wijzen waar heel heel heel hard gerost dient te worden En krabben naast haar staart of achter haar oren is da bomb, daar kan ze geen genoeg van krijgen. Dat heeft ze nooit eerder zo gehad. Is wel stevig in de rui trouwens.
Fotsy
Geplaatst: 09-02-16 22:08
Vroeger ging dit anders crines, bij de oude koeienstallen die hier nog staan, liep de pis gewoon door de stenen en voegen en kwamen in een mestput terecht die echt heel veel gangen onder de stallen had en 1 zichtbare bovengrondse put maar we hebben die dichtgegooid. Mag er niet aan denken dat er iemand zou in terecht komen en zal hier in de zomer toch wel een luchtje gehangen hebben Of meester moeten we dan zeggen, toch ik werk bij een notaris dus beetje dezelfde sector.
Aziza ziet er toch beeldig mooi uit voor een witte walvis hoor. Hopelijk komt het niet terug az.
Spannend inowa hopelijk vlug goed. nieuws
Suffie klinkt goed na alles wat ze heeft meegemaakt, heb jij het al een plaats kunnen geven en je dochter?
linda2008
Geplaatst: 09-02-16 22:08
Suffie, wat super dat DA goed te spreken is over haar, top!!
Inowa, fijn dat je sollicitatiegesprek goed is gegaan, nu afwachten dus... Dame heeft een mooie buik, lekker hangend al hoe lang moest zij nog?
Lovelyn, haha de meeste veulens zijn nog niet geboren en jij kijkt uit naar het 2017 topic? Hihi ach ik stiekem ook wel
Baby van Star was weer heerlijk aan het kickboksen vanavond super fijn als je ze zo voelt bewegen! Het is ook geen beweging waarvan je nog aan darmen zou kunnen denken ofzo hihi zo schattig!! Hij is lekker actief!!
Grappig, ik heb ook bij notaris gewerkt, maar was mijn genre niet zo doe mij maar een stel "lompe boeren" om mee te werken
Fotsy
Geplaatst: 09-02-16 22:18
Oh Linda maar ik werk ook liever tussen de boeren hoor, echt wel, ik hoop dat er ooit verandering in komt want doe dit nu al 12 jaar pffff wie weet ooit of nooit
Lovelyn hihi begrijpelijk hoor zal niet lang meer duren en ze openen een nieuw topic
suffie
Geplaatst: 09-02-16 22:30
Gelukkig vakantie, dus genoeg te doen en afleiding. Zolang het met Luna goed gaat, trek ik het wel. Ook weer aardig bijgeslapen en gelukkig 's nachts geen nare dromen gehad. We zijn hier natuurlijk op de boerderij heel wat gewend, dus ik kan het meestal wel snel een plekje geven. Maar ik had inderdaad liever mijn vakantie anders willen besteden. Ik kijk al uit naar de rekening volgende maand, vandaag zijn ook nog alle paarden geënt (behalve Luna)
Zo... Een dagje aan het werk en 8 pagina's verder! Gaat wel erg snel! Als nieuweling ook nog wel lastig als je iedereen nog niet kent haha!
Marije, hier ook nogmaals van harte!! Prachtveulen! Suffie, wat fijn dat Luna beter gaat! Arianne, ik raak steeds meer overtuigd! Vanavond in de stortregen aan voeren en stond de grote lamp aan richting pony's en Chinouk haar buik was toch druk , vast niet van de honger.....
Je ziet tussen maand 6 en 7 een beetje verschil. Tussen maand 7 en 8 best wat, vind ik. Daarvoor inderdaad niet
astriidj
Geplaatst: 10-02-16 09:53
Ík kan het hier echt niet meer volgen hoor. Paar dagen hengstenkeuring en carnaval en je loopt tientallen pagina's achter. De papa van het veulen nog een keer gezien, en wauw ik kan nu echt niet meer wachten hoor!
Hoop tietfoto's voorbij zien komen. Tietjes zijn hier wel iets aan het veranderen, maar nog niet echt noemenswaardig (288 dagen).
Jill weer in Nederland! Fijn dat alles goed is gegaan (op de deken na) en dat je er weer iedere dag naar toe kunt.
Suffie jeetje wat verschrikkelijk En Stal_HD ook sterkte
Luna hopelijk knapt ze snel op!
Marije gefeliciteerd met je veulentje!
Zal nu proberen om iets meer bij te blijven haha
skaay
Geplaatst: 10-02-16 10:15
Marije gefeliciteerd!
Amber en vlinder beginnen ook een buik te krijgen
pretty
Geplaatst: 10-02-16 11:58
Interessant om elk zijn meningen en ervaringen te lezen over bodembedekkingen / matten!
Venthe mooi resultaat voor je scriptie,proficiat! Die jeuk herken ik wel,vooral Karin heeft nu ook jeuk over heel haar lijf. Maar die is ook als een malle aan het verharen dus dat rijmt ook wel. Maar hoogdrachtige merries lijken er soms net dat meer last van te hebben.
Marije hier ook nog eens van harte met je werkelijk prachtige merrieveulen!
Bonnydione jaaaa eindelijk daar is haar buikje!
AZ haha gestrande walvis. Het wordt tijd dat ze van dat pakketje in haar buik verlost is! Hoe is haar temperatuur vanmorgen?
Suffie zo blij dat je DA tevreden was over Luna. Na zo een ingreep niet raar dat het meer dan beurs is daarbinnen.
Leuk Linda! En zijn het hengstenbewegingen of merriebewegingen?
Zo is het wel duidelijk Cynthia! Toppie verzorgstertje. Ze wordt dikker!!
Skaaj wat een leukerds!
Al_Zawraa
Geplaatst: 10-02-16 12:22
Cynthia, gaaf overzicht zo van je dame!
Skaay, wat een leukerds, ze worden ook al lekker rond.
Lisa, ook nog aan het wachten, heb je nog kunnen regelen dat je een paar dagen weg kan als het veulen er straks is?
Het eten bij Aziza gaat gelukkig weer helemaal goed, alleen hooi eet ze niet veel. Maar verder zit ze inmiddels op 3,5 schep merriemuesli, 2 scheppen slobber, een schep Senior Priores, 4-5 scheppen Grasmix, wat wortels en zoveel hooi als ze wil eten (maar dat is dus niet zo veel), en dan overdag nog de hele dag op het gras
Temperatuur was vanochtend 37.6, dus weer mooi iets gezakt.
chimello
Geplaatst: 10-02-16 13:17
Hoi dames, ik denk dat ik toch weer een poging wil doen mee te kletsen als dat mag! Had in het begin veel mee gelezen maar hield jullie topic niet bij
Wij hebben 4 Tinker dames drachtig dit jaar en volgende maand is de eerste uitgerekend
Ik zie dat er hier al een aantal zijn geboren zelfs. Lekker vroeg!
Over matten, ik heb rubbermatten onder het vlas liggen. Echt ideaal. Als ze gaan bevallen, dan komt er nog stro over het vlas heen.
pretty
Geplaatst: 10-02-16 13:53
Lekker buikje Vrouwke. Handig zo dat ze op het verharde kan staan.
Chimello welkom terug!
AZ lijkt me niet verwonderlijk dat ze zoveel hooi niet meer eet... Das al een beste menu! En op het laatste eten ze hier allemaal minder grote porties hooi.
Ik had vanmorgen nog wat foto's genomen en hoewel ze schaamtelijk zijn,toch even delen.
Nikita krijgt een héél klein beetje vulling in haar uier. (ze staat met haar voorbenen in de voerbak hier,ideaal moment om het toestel onder haar buik te houden maar daardoor wel uitgerekte tietjes. )
Nog steeds zie je van voor bijna niks aan haar buik! DE reden waarom ik zo lang twijfelde. Maar van achteren gezien kan het niet meer missen. Het veulen lijkt echt in een hangmatje te liggen achteraan.
En dan Karin,die is gewoon overal even rond en bol.
En tietjes
Al die modder is om gek te worden,gelukkig kunnen ze wel droog staan als ze willen zoals de slimsten van de groep doen,altijd Lisa,Vera en Clio die zich ontfermen over de betonroosters. En de bergen hebben ze ook nog altijd,maar daar lag nu geen eten.
Het spijt me voor de vieze modderige pony's in de vieze modderige paddock...