[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:42

fokfanaat schreef:
Spannend hoor! Leuk.

Hier een volle week over tijd nu, vanmorgen vond ik de boel goed op spanning staan en had ik goede hoop dat het wat op ging schieten, maar net in de wei nog effe gespiekt en was toch weer wat leeggelopen helaas.

Pff ook vervelend! Ja ik vind het heel spannend. Maar Mierela der uier is helemaal niet super vol.

Afbeelding

Maarja dat kan met een maiden natuurlijk ook zo weer veranderen of tijdens de bevalling vol schieten, weet echt niet waar ik van op aankan haha

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:44

Maiden is en blijft lastig, kan ook zo nog een paar weken duren

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:45

Die komt er aan hoor Nicole! Prima uier voor een maiden.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:48

Jeetje Joyce wat enorm schrikken!! Hopelijk komen ze er beide goed doorheen, gelukkig al voorzichtig positief nieuws!

Nicole wat spannend! Ben zo benieuwd naar haar veulen! Ga je haar dit jaar weer laten dekken?

Luna dat is schrikken, hopelijk gaat alles goed. En tja sorry maar begrijp die commentaren die je continu hier (en in andere topics) krijgt maar al te goed, ik ben benieuwd of je ook ooit gaat inzien hoe nuttig het meeste commentaar dat je krijgt eigenlijk is!

Pretty ze heeft ook al echt een mooie buik!!!

Michelle gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Linda en Inowa, ga niet weg! Volledig onnodig! Het is hier gewoon nog gezellig hoor!

Welkom AnnetB!

Cemlys mooie buikjes inderdaad!

Hier begint Mellow ineens goed met uier aanmaken! Paar dagen geleden zat er nog niet veel, vandaag is het al dit! Ze zit een paar dagen over de 300 nu. Ze is ook nog gevaccineerd, heb het toch maar wel laten doen, gelukkig geen reacties erop tot nu toe.
De snoer voor de camera is getrokken en binnenkort de webcam maar alvast aan, alarm stel ik nog even uit want mevrouw ligt ook erg graag en veel languit plat te slapen hihi.

Afbeelding

En iemand zei dat buikfoto's van mij ook best welkom waren haha nou, hier is er eentje :D, ik ben nog echt slank met klein buikje en voel me ook heel fit, groeit nu wel met de dag maar echt heel erg dik wordt ik nooit eigenlijk, maar er zit toch echt een mooi babytje in die het super goed doet! Vandaag een medische echo gehad en alles was perfect in orde <3. Nu 19 weken en 4 dagen zwanger!

Afbeelding

Maar hier blijft het bij hoor, aan uier en kling foto's begin ik niet :')

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:52

Manda klopt was ik,
mooi bescheiden buikje.
Gelukkig dat je niet een hele dikke buik krijgt dit is wel makelijk straks met bevalling van je eigen merrie, anders zot buik mischien in de weg,

mag ik vragen welke kunstmest jullie strooien?
Hier moet dat ook nog gedaan worden,
is eerste x dat ik het zelf moet regelen anderen jaren stond ik op pension stal,
mag ook via pb

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:52

Haha prachtige buik hoor!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:53

Mooie buik Manda mag je gerust trots op zijn

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:54

Hier vandaag over de 315 dagen.
Uier leeg
Merrie stront vervelend.
Die moet je naar buiten schuiven en in dat ze buiten staat blijft ze heel stereotyp heen en weer ijsberen tot ze binnen is maar dan ook echt wat gestresd -O-

Afbeelding
ik zie en voel ook geen verandering.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:05

Hier kwam Tara net terug van de operatie, ze waren ongeveer een uur met haar bezig geweest. Ze is staand geopereerd met alleen pijnstillers en een lokale verdoving
Afbeelding

Hier is de volgende dag de wond, ziet er erg mooi uit. Tara is alleen gevallen op de wond, ze had een allergische reactie op de medicatie, hierdoor had ze een soort epileptische aanval gehad.
Afbeelding

Hier zie je de beginnende infectie. Ik heb een hele tijd die pus uit de wond moeten drukken. Een infectie bij deze wond is erg veel voorkomend, omdat ze met de armen in de wond moeten om de baarmoeder terug te draaien. Ze had ook erg veel vocht wat allemaal onder de buik trok.
Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk moest ze 8 weken op stal blijven, omdat de wond echt goed moet genezen, deze kan de druk van een flinke bokkesprong niet aan. Tara was heel erg onrustig op de wei, dus ik heb besloten haar naar buiten te doen, ze is van nature al erg rustig en rent weinig. Dit ging erg goed en de wond bleef mooi genezen.
Afbeelding

En zo zag de wond er na een tijdje uit
Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:27

Pfff wat een hoop om bij te lezen.
Interessante foto's Tara, al hoop ik het nooit mee te maken.
Hopelijk valt het mee Luna
Ik duim voor je merrie Joyce

Krimpie vandaag 240 dagen :)

Afbeelding

Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:31

Dat is wel heftig Tara, en is het veulen daarna probleemloos geboren? Hoe lang moest ze toen nog voordat het veulen werd geboren?

Nicole mijn merrie heeft al een maand zo'n uier (en af en toe ook wat voller), dacht in het begin ook dat het niet lang zou duren maar dat heb ik een maand zowat elke dag geroepen. :+ Er valt inderdaad helemaal niks van te zeggen! Kan je al melk testen?

Roxy's uier is al een tijdje zo, ietsje gegroeid misschien, ze is nu 350 dagen:

Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:38

Jammer dat er mensen weg gaan uit het topic, ik vind dat er kritiek gegeven mag worden. Maar het moet natuurlijk wel vriendelijk blijven en het hoeft niet aldoor door te gaan.

Inowa, jammer dat je weg gaat uit het topic, je zegt dat je alleen nog wen shet veulen verwacht. Is joy niet meer drachtig dan?

Joyce, wat spannend zeg! Dit wil natuurlijk niemand mee maken, tot nu toe zijn er gelukkig positieve berrichten.

Hier alles nog rustig, 322 dagen vandaag. Ze krijgt wel veel zucht bulten onder der buik. En is wat chagrijniger naar mij toe.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:40

Wij hebben die kunstmest van pavo. Die geeft niet alles in een keer af waardoor het gras geleidelijker zou groeien. Ook zit er nog magnesium en dergelijke in (meer dan gewone stikstof dus). Is hier niet veel duurder als de gewone. In het najaar ook iets gestrooid maar toen wat te weinig. Een stuk hebben toen veel meer opgegooid en daar staat nu al mooi dik gras op. Grote stuk en het meest belast helaas minder. Maar daar gaat nu flink op. We strooien nu 200 kg op een halve hectare.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:43

Anniekslijk dat vordert al aardig dan,veilige,zone al voorbij

Fokfanaat dat wordt nog even wachten dan ben ik bang.

Astridklomp het wordt tijd dat ze dat laatste duwtje geeft :(:)

Manda zo ja die is aardig begonnen met uieren, en wat flauw dat jij alleen buikfotos plaatst :P

Bonnyct de linkse toch he? Ze ziet er aardig tevreden uit.

Tara dat was ook erg heftig gelukkig is je merrie goed hersteld.

Cemlys over het algemeen drie à vier weken hou ik ze van het land af. Tot de korreltjes weg zijn en het gras goed schiet.

Onley die heeft geen haast -O-

Polleman ik ken de naam niet vanbuiten,zijn korreltjes en het is voor paarden,de rest doet manlief :P

Nicole uier ziet er niet slecht uit hoor!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:43

Mooi buikje manda!
Mellow heeft ook al een mooi uiertje

Tara die wond is netjes genezen zeg. Om alleen terug te draaien kan idd via zijkant. Veulen eruit is toch meer ruimte vanonder. Nadeel van buikwand onder is dat er zoveel spanning opkomt. Kans op complicaties.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:45

Gister was de melktest nog te rood om 7.7, het eerste wat ik kan zien, te zijn. Vanmorgen was het duidelijk 7.7 en net weer. Het duurt nu ook langer voor het de uiteindelijke kleur is. Uier is iets gegroeid, kan nog voller. Banden zijn slapper aan het worden. Mijn gevoel zegt dat ze volgende week gaat.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:45

Ja de bruine inderdaad :) hier afgelopen weekend graszaad gestrooid en kunstmest. Dan hopelijk over paar maanden weer mooie graslaag voor de baby

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:47

Dit was zo'n 9 weken voor de bevalling. Het veulen is wel 3,5 week langer blijven zitten, waarschijnlijk omdat het gewoon veel had in te halen, maar is probleemloos en gezond geboren. Ik begin nu de 9 weken voor de uitgerekende datum ook in zicht te krijgen, dus begin m Stiekem een beetje te knijpen, maar laten we hopen dat alles goed blijft gaan!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:49

Net gebeld: Barcardi heeft ergens een bloeding dus gaat nogmaals op de operatietafel.
Bij het veulen waren alle waardes eigenlijk goed alleen de ademhaling verontruste de dierenarts.. Ze ademt te oppervlakkig, en dit is niet goed want ze moet juist van dieper ademhalen

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:53

Oeh wat een naar bericht Joyce. Ik duim voor jullie mee dat het goed komt met moeder en veulen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:57

Verdorie Joyce mijn duimen gaan weer draaien voor je beide merries!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:02

oliebol Joyce veel sterkte hopelijk snel goed nieuws

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:05

Jeetje Joyce hier schrik ik van. Enorm veel sterkte de komende uren en wij zullen hier thuis allemaal duimen draaien voor jouw twee dames.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:11

oh gatver Joyce, wat een ellende zo! Succes hoor

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:14

Oei Joyce... dat is niet wat je wilt horen. Had stiekem goede hoop na je bericht van vanochtend. Hoop dat Bacardi de tweede operatie ook goed doorstaat. En natuurlijk de kleine meid ook op gang gaat komen. Heeft ze behalve Koetje al een echte naam?