[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:03

Marlis, je hebt PB

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:39

Hopelijk vinden jullie snel een ander onderkomen voor Kyra. Dit zijn van die dingen die je vooraf niet kunt inschatten. Jammer.

Elite van mams af, heel herkenbaar het gehinnik.
Gilly-Gail staat uiteraard nog steeds apart in een revalidatiebox, maar zij blijft naar mams hinniken als die voorbij komt. Andersom niet hoor, die kijkt wel geinteresseerd, maar is verder bezig met andere dingen (zoals werk). Met Gilly gaat het steeds beter. Het beentje wordt dunner en blijft nu koel, dus de ontstekingsreactie is er uit. Verder groeit ze als kool en wordt ze heel mooi donker (he, he!). Het herstelproces gaat toch sneller dan ik had gedacht. Vorige week griep gehad en dus een week niet geweest en nu viel het me echt op hoeveel beter het beentje eruit begint te zien. De kuil waar dus geen peesweefsel meer zit begint zich volgens mij al te vullen met littekenweefsel, dus ook dat gaat sneller dan ik had verwacht. Als het weer iets beter weer is en mijn bijrijdster is ook op stal, zal ik wel even wat foto's van haar maken. Ongeacht het beentje blijft het een ontzettend mooi veulen (al zeg ik het zelf) ;-).

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:48

Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:07

Even en ego post :+

Heb net et horen gekregen dat Mel model mag staan voor het fotoboek 2012, van Saskia van Es. Hippo in vision!! www.hippoinvision.nl
Zoo leuk! Waren heel veel aanmeldingen, Mel is aangemeld als Trakhener, en Saskia twijfelde tussen Mel en nog een ander, maar is dus toch Mel geworden :D
Echt super leuk!! Ben zo benieuwd, ze maakt zulke mooie foto's!!

patty_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:24

supers zeg ...

ook de foto's hier plaatsen dan hoor als het zover is :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:32

Anike gefeliciteerd! Knappe Mel mag ook best een plekje in een fotoboek.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:55

DL, leuk kaartje! Anike, van harte, dat is nog eens een opsteker!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:14

Anike gefeliciteerd!! Saskia is een goede fotograve!!
Wil ook nog eens een shoot van haar laten doen!!

Diane hopelijk blijft het zo goed gaat met gilly-gail..

Ik ben vandaag weer eens bij mijn guusje geweest, ze zag er lekker vies uit..
Ze stonden nog lekker allemaal buiten..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:57

Alle 7
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:27

wat leuk da mel model mag staan:) en voor elite wordt t spannend zonder mama dichtbij. Nee voor kyr nog geen plekje

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:46

Whis, wat een heerlijke plaatjes.

DL, jij ook prettige kerstdagen!

Horsii, moet het perse ZH zijn? Ja, zeker?
Want ik denk dat het hier in de buurt vies tegen valt, met al die polder klei blubber zooi.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:02

nee zuid holland of begin brabant:)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:02

Dank jullie wel meiden!!
Ben super blij! Ze verdient t :+

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 01:42

Leuke foto's!

Elite is tot rust gekomen, ze is weer mijn vriendinnetje, lekker een knuffel komen halen. Nu moet ze alleen nog weer wat brutaler worden en dan is ze weer de oude. Ze vind zichzelf nu alleen een beetje zielig nog...
Draumur en Fjör hebben nu allebei ook een eigen stal, ipv samen een dubbele. Fjör was even erg boos dat hij niet bij zijn broer in mocht, Draumur vond het prima zolang er eten was.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 08:22

fijn dat het goed is gegaan:) fjor went ok wel:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:14

Ik weet wel Opfokken maar dan vooral Groningen. Verder weg geen flauw idee.
Ik hem maandag bij mn hengstje geweest. Hij staat lekker in een loopstal met.een 4tal veulens wat heel goed gaat. Hem even in de bak gezet wat hij erg fijn vond. Hij scheurde in het rond . Zo even veulentjes ontwormen. Jeej (not)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:34

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:53

Maseike ook prettige kerstdagen gewenst!

MI, fijn dat het goed is gegaan, Draumur heeft het goed bekeken, zolang er eten is is het oke.

Zitake, gaat zo te horen goed met je hengstje.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:31

Marlis en Horsii, in ZH of Brabant weet ik ook niets.. Hoop dat jullie snel een goed plekje voor haar vinden.

Guusje ziet er ook goed uit, lekkere kudde hebben ze en wat wordt ze al groot.

Wij gaan morgen Fahkour verhuizen, we hebben besloten hem toch nog maar even aan te houden. Fahkour gaat naar ShamalArabians (hier bij vele in het topic wel bekend denk ik), daar gaat hij lekker samen met hun hengstje opgroeien.
Al ging de hele verhuizing vanmiddag nog bijna niet door. We wilde de trailer op gaan halen, die staat bij kennissen van ons in stalling, maar die mensen waren op vakantie, en bleken de trailer helemaal ingebouwd te hebben staan tussen allemaal landbouwmachines.. Dus de trailer kon niet uit de schuur gehaald worden.. Gelukkig van een andere kennis een trailer kunnen regelen, alleen hebben we dan jammer genoeg onze trailercamera niet. Maar goed, we kunnen Fahkour in ieder geval morgen verhuizen, waar ik erg blij mee ben omdat hij en Rahnanah elkaar aardig zat zijn, en Fahkour moet ondertussen ook wel echt bij de merries en dan vooral Rahnanah verdaan. Ik wilde vandaag nog een paar foto's van hem maken, maar dat is niet gelukt na het gedoe met de trailer, misschien morgen nog een paar.
Ook wel erg leuk, 1 van onze vorige merries, Firenza (misschien kent iemand hier haar nog uit het 2008 topic), staat ook bij SA, dus vind het erg leuk dat we haar dan ook weer eens zien!

Allemaal een fijne kerst! Heb dit jaar even geen tijd gevonden om een kaart te maken..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:33

horsii schreef:
ef niet bijgelezen maar weet iemand nog een plekje voor kyr, haf merrie veulen?
binnen een straal van 35 km van 3137SJ(zuid-holland)
Gaat goed met kyr maar schrok nogal van wat we zagen, ga niks openbaar maken dus indien interesse pb

We zitten wel heel ver van ZH vandaan, maar als je echt in nood zit geef je maar een gil! Ik maak altijd ruimte voor noodgevallen...

Inmiddels zijn onze dik 10 maanden oude boefjes vandaag dus afgespeend en fahkour heeft nayif al aardig onder de duim ;) Die zal wel snel inburgeren hier :D
Het is wat lawaaierig met zielige baby's en mama's die af en toe toch maar even terugroepen, maar gelukkig is het morgen weer rustig :') _/-\o_ *\o/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:06

Deze week gaat mijn baby met vriendinnetje (al denk ik persoonlijk dat het nog altijd geen grote liefde is tussen die twee), weer voor een paar daagjes terug naar haar geboortestalletje. Hier met oud en nieuw te druk in de straat, en ik ben er een paar dagen niet dan, dus een beetje een risico om ze dan alleen thuis te laten staan als er totaal geen toezicht is. Dus straks gaan ze even een dagje of 5 weer daar staan. :) benieuwd of ze zoiets heeft van heeeee hier ben ik eerder geweest.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:07

SA, Kloosterhaar, dat is inderdaad ook net geen ZH of braband, wel bijna Duitsland.
(kom ergens uit het Oosten weg, ken het daar dus een beetje.)

AZ, dat is handig ingebouwde trailer, hier op het erf, ook chaos, alle grote tractors etc. van de boer zijn broer staan hier met de feestdagen, werden donderdag gebracht, wat een chaos.
Want die gasten sturen die joekels overal wel langs, maar ik moet daar tussen door nog ergens mijn
trailertje keren en achterwaarts in parkeren.
(gelukkig was die zaterdag ochtend weer soort van uitgebouwd, boer had ze al gezegd dat ik weg moest.)
Hieruit werd een volkomen onzinnig topic geboren.
[ITP] Tractor mak maken in 5 eenvoudige stappen

Zitake, zonder toezicht zou ik ook niet doen, wel fijn om ze in de gaten te kunnen houden,
voor het geval stel rottige gastjes echt naar de paarden vuurwerk gaan gooien.

Ben benieuwd hoe het met Hepsi is... geen bericht is goed bericht, maar ja....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:20

Sjolvir schreef:
SA, Kloosterhaar, dat is inderdaad ook net geen ZH of braband, wel bijna Duitsland.

hemelsbreed 1600 meter denk ik tot de grens ja :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:36

Sjolvir schreef:

AZ, dat is handig ingebouwde trailer, hier op het erf, ook chaos, alle grote tractors etc. van de boer zijn broer staan hier met de feestdagen, werden donderdag gebracht, wat een chaos.
Want die gasten sturen die joekels overal wel langs, maar ik moet daar tussen door nog ergens mijn
trailertje keren en achterwaarts in parkeren.
(gelukkig was die zaterdag ochtend weer soort van uitgebouwd, boer had ze al gezegd dat ik weg moest.)
Hieruit werd een volkomen onzinnig topic geboren.
[ITP] Tractor mak maken in 5 eenvoudige stappen

Zitake, zonder toezicht zou ik ook niet doen, wel fijn om ze in de gaten te kunnen houden,
voor het geval stel rottige gastjes echt naar de paarden vuurwerk gaan gooien.

Ben benieuwd hoe het met Hepsi is... geen bericht is goed bericht, maar ja....

ja idd mag er niet aan denken dat er iets op de stal valt en het ding opbrand met de paarden erin of idd dat ze vuurwerk naar binnen gooien. ze steken nu al af en toe wat af en dan schrikken ze zich al te pletter. daar waar ze naartoe gaan is het lekker rustig, dus een stuk aangenamer. Ze hebben vandaag lekkere cribbox-lollys voor hun kerst gekregen. Ze hadden er een handje naar om het hout aan te vreten de laatste tijd. Zwarte probeert nu ongeveer elke paal uit. :) die voelt zich spuugmisselijk tegen vanavond op die manier.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:07

Ik hoop dat jullie allemaal fijne dagen hebben..
Dag 1 zit erop hier.. Nog zometeen film kijken..

Maar ik had eigenlijk een stomme vraag..
Ik wil Guusje laten verzekeren..
Ik heb zoveel pech gehad met mijn paarden met torenhoge kosten dus het is een overwogen beslissing.
Wie heeft een verzekering of wat raden jullie me aan..
Ik wil sowieso dat ik haar terug zou kunnen kopen van de verzekering zou ze niet meer geschikt zijn om de 1 of andere redenen, en zou ze beter af zijn met de dood dan wil ik dit ook nog altijd zelf willen beslissen.
Wie ooohh wie kan me helpen.