[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:19

Leuk al jullie verhalen te horen van maiden merries!

hier ook een maiden!

Peelie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:02

hier ook...

Ze begind een heel heel heel inimini klein beetje uier te krijgen :(:) LIEF!!!

Ik zal eens kijken of ik er binnenkort een foto van kan maken...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:06

Arlinda heeft alleen een heel klein beetje zucht voor d'r uier zitten. Voor de rest stelt het niets voor.
Haar moeder heeft ook bij ons gestaan, dus ik weet inelk geval haar "rituelen" voor de bevalling.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:23

Dynamic zit vandaag op dag 309 en heeft nog steeds een minimaal uiertje :+
Vorig jaar liep er al een veulen bij...

Afbeelding
Wel wat verschil met gisteren maar het is gewoon nog steeds triest :+

Macy zit op dag 296 en heeft nog geen uierontwikkeling.
Ik heb stille hoop dat ze eens gewoon voor 335 dagen gaat ofzo.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:25

Dynamic heeft geen haast dit jaar. ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:30

Nope.
Al schijnt ze vannacht wel erg onrustig te zijn geweest. Veel liggen en staan enzo.
Nou ja, ze weet wat ze moet doen om zich weer makkelijker te voelen...

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:33

goede morgen, Misschien een hele domme vraag...maar wat is zucht presies? ik dacht dat dat een vocht ophoping voor de uier was maar weet dit helemaal niet zo zeker en hoe kan je het herkennen?
niet dat mijn merrietje wat laat zien wand die doet aan het spelletje verstop je veulen zo lang als mogelijk is...
Nu was ik gister avond even bezich in haar box en toen hoorde ik echt een soort gedobber en gerommel in die buik was wel appart want het was echt hard, maar eten krijgt ze genoeg en het is me ook eigenlijk ook nooit echt op gevallen bij andere paarden en pony's, zou het kunnen dat het veulen zich gewoon even lekker ruig omdraaide ofzo? Ze had er zelf niet zoveel van want ze keek een keer naar haar buik en ging gewoon door met eten.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:37

jaja er zit wel wat verschil in de uier van Dynamic maar als je dan bedenkt dat ze vorig jaar al een veulen had is het inderdaad wel heel weinig, maar ze zal toch niet heel meer duren toch?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:38

Het veulen eruit poepen Dynamic!!!
Ik zie toch lichte vordering op haar uier... of misschien gezichtsbedrog omdat ze een andere houding had...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:38

Whitney (moet nog 7 weken) is echt al flink uier aan het maken. Ze is sinds gister ook in eens als een gek haar staart gaan schuren.
Judith (moet nog 6 weken) begint iets beweging in te komen, maar kan het niet goed voelen zonder weg gemept te worden.

Van Judith komen er dus ook geen uier foto's, het is daar harig (kan haar daar ook amper poetsen) en ze is echt NIET lief.
Whitney vind het heerlijk, die tilt nog 1 been op ook als je bij haar uier wil komen, die gaat er helemaal voor staan.

En Trendy duurt nog zo lang, die ga ik pas in de gaten houden als de eerste 2 baby's er zijn ;).

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:40

hallo!

eventjes korte reactie op aantal mensen:
@saffier: gefeliciteerd ;)
@Frenia: wat een mooie buikjes en uiertjes!
@jeanine: haha, ach je weet sowieso toch niet precies wanneer ze het gaan doen, dus gewoon maar afwachten ;)
@marije: nou, er zit toch wel een aardig uiertje aan te komen hoor! Ben benieuwd hoe lang ze het gaat maken :D

lig op dit moment ziek op bed dus geen idee hoe het met de drachtige tante gaat hier maar dat zal vast wel goed zijn.
wat ik wel weet is dat ze nu 220 dagen drachtig is, dus over 100 dagen mag het komen!!!! *\o/* *\o/*

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:40

@Dennis: wanneer is trendy uitgerekend???

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:43

Trendy is 14 mei uitgerekend, een maandje later dan die andere 2.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:48

ok! nou, zo lang duurt dat ook niet meer, en is toch ruim een mand eerder dan regina! ;)
maar idd, die andere 2 kun je beter eerst in de gaten houden... spannend, 3 veulens! zoveel heb je er nog niet gehad in 1 keer of wel?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:29

sorry, ik moet het toch ff vragen... :o? wat is maiden?? dr staat hier nou een paard keer iets van maidenmerries en ik heb geen idee wat het is,.. :=

-naja, misschien weet ik wel wat het is maar weer ik niet dat het zo heet :P -

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:32

een merrie die voor het eerst haar veulen krijgt

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:34

oow okee :P nou hopelijk hebben we die ook := wordt begin maart bekend of het wel of niet zo is *\o/*

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:36

"helaas" heb ik die ook, ik hou dr niet zo van dat ik het niet goed in kan schatten. Gelukkig krijg ik vandaag m'n halsteralarm binnen dus dat is net weer iets meer zekerheid (en nachtrust)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:38

haha dr hangt altijd een cameraatje in de stal, en van huis naar stal is 5 meter lopen dus :P stal bij huis ;)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:46

dr hangt hier ook een camera hoor, 2 zelfs straks.. Paarden staan ook bij huis.. Maar toch..
Vorig jaar heb ik behoorlijk zitten waken en had toen net m'n eigen winkel en dat bleek toch niet de ideale combi te zijn (Jaar ervoor pas steeds smiddags werken)
Nu dus halsteralarm in de hoop dat ik wat meer kan slapen en dus normaal kan gaan werken

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:53

kan je niet iemand anders vragen om bij je thuis te gaan zitten? een vader of moeder ofzo?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:59

Al_Zawraa schreef:
Het veulen was dus sowieso gefokt door AR(aangezien de merrie ten tijde van de dekking van haar was), en aangezien het een merrietje is ook in eigendom van AR ;)

Is dat zo bij het arabierenstamboek?
Bij het NNFPS is de eigenaar van de drachtige merrie ook tevens de fokker.

Vorig jaar heb ik Sterre drachtig gekocht (@Jeanine, dat wist ik ook niet :+ ), heb uitgevonden van welke hengst, daarna bij het stamboek nagevraagd wie nu de fokker zou zijn (de eigenaar, ik dus), vervolgens een stalnaam + stamboeknaam verzonnen en mijzelf als fokker van het veulen laten registreren.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:19

Bij een aantal stamboeken is dat nu veranderd en is de fokker de gene die de merrie op moment van dekken in bezit had.

Even heel snel verder;
Lammetjes die gister geboren zijn gaan best goed, alleen de kleinste word door de moeder verstoten.
Boer was er niet, dus ik had m gebeld, kreeg voicemail. Belde hij terug toen ik net op weg naar huis was of ik de fles wou geven. Was zo blij dat ie belde aangezien ik met tranen in mn ogen in de auto zat. Vond het zo zielig.
In mijn bericht naar hem toe ook voorgesteld dat als hij geen tijd heeft, ik de kleine wel mee naar huis neem.
In elk geval heeft de kleine nu gegeten, en wordt er vanmiddag een stalletje voor dr gemaakt, met een warmte lamp erboven.
Heb de kleine dame ook maar een naam gegeven; Victoria.
Zal vanmiddag de foto's plaatsen, maar nu geen tijd, moet over 10 min weg....

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:38

Saffier schreef:
Bij een aantal stamboeken is dat nu veranderd en is de fokker de gene die de merrie op moment van dekken in bezit had.

Ben ik even blij dat dat bij de merens niet zo is, aangezien igora's dracht een extra kadootje bleek te zijn :D :D Madam was gisteravond errug onrustig en heeft nu in een nacht haar uier verdubbeld..

Saffier altijd leuk babydiertjes maar soms is de natuur niet zo lief blijkt maar weer, succes met de flesvoeding van victoria

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:59

marrlinde schreef:
kan je niet iemand anders vragen om bij je thuis te gaan zitten? een vader of moeder ofzo?

M'n moeder heeft dr winkel hier tegen over dus die is ook aant werk en ook m'n vader werkt hele dagen

Wel gaat de cam op internet dus als ik echt heel erg twijfel of op de koopavond kan ik ze op m'n werk volgen..
Mocht het dan nodig zijn ben ik met een minuut of 8 thuis