Vandaag de dames hier in een andere wei gezet waar iets meer gras op staat, ze vinden het heerlijk en staan lekker naast elkaar te knabbelen, nu kan de andere wei weer een beetje bekomen. Verder geen veranderingen, ik had ze een paar dagen niet gezien maar ben gisteren even op stal geweest om te kijken en ze zien er beiden super uit!!
Ik zal mijn merrie ook maar es hier plaatsen. Zij is 5 mei uitegerekend en is drachtig van Krack C. Nova heeft sinds twee dagen een zender om, gewoon voor de zekerheid. Zij heeft al twee veulens gehad 1 van Trento B (nu 2 jaar) en 1 van Uptown (nu 1 jaar) Bij het eerste veulen deed ze alles volgens het boekje...eerst netjes harsdopjes, volgende dag kegelen en die nacht is het veulen geboren. Vorige keer gaf ze niks aan en s'nachts ging de zender af..dus wij binnen 5 minuten op stal, toen lag het veulen er al naast. Alleen de nageboorte kwam er maar niet af. De vee-arts heeft het na 6 uur het eruit moeten trekken, met als gevolg dat er stukjes achter bleven. We moesten mijn merrie een week lang elke dag spoelen. Dit jaar hebben wij al prikken in huis die zij gelijk moet krijgen als het veulen eruit is. Ik hoop dat het dit jaar beter gaat.
Otje lag gisteravond lekker te soezen, maar dan ben ik altijd op mijn hoede, normaal gesproken ligt ze bijna nooit echt... maar, ze stond alweer op toen ik de wei in kwam, dus zal wel niet veel bijzonders geweest zijn.
Had wel het idee dat haar kling meer was uitgezakt/opgezwollen.... maar weet het niet zeker, kon het niet zo goed zien in het donker Straks nog maar even kijken, vanmiddag ga ik lekker even op terrasje in de stad zitten, dan ga ik vanavond nog even stukje met haar rijden Is het ook een stukje koeler
@neon: 2 koeien??? das nieuw voor mij. . . . @nicole: nope volgens mij heeft ze geen foto's gemaakt maar wel heerlijk aan de beschuit met ROZE muisjes gezeten en erg veel gekletst...
iedereen met veulens gefelcititeerd,dat shetveulentje is een poepie!
mijn merrie had gister dat ze aan het eind vd middag steeds ging liggen in de wei,en begin vd avond stond ze wijdbeens,en maar flemen naar de buik,daarna nam het af,en ging ze lekker hooi eten. zu staat ze weer gewoon heel de dag in de wei. waren dit voorweeen?uiers blijven vol en strak ,maar geen harsjes oid,of is het kind gewoon gisteren aan het draaien geweest?
ze heeft wel 4 enorme vochtbenen,en enorme zuchtplekken onder de buik