oef, volgende week word hier de eerste merrie gescand. en dan word er dus opgebouwd naar steeds meer merrie,s per dag naar de va. als alles drachtig is zit ik volgend jaar met 7 veulens. dus dan mag ik meedoen met 7 merrie,s..........................
ik ga nu naar de keuring ervaring opdoen voor over 2 weken. dan ga ik met mijn jaarling naar de keuring.
Ik ben net terug van Ivanka, maar er is nog niets. Ik schrok wel onwijs toen mijn oom het "grapje" maakt: het veulen loopt erbij! . Ik ging er nog serieus op in, maar toen begon hij al te lachen.. waarom trap ik er iedere keer toch ook weer in?
Verder was ze nog wel vrij rustig . Alleen is die kwab aan de rechterkant nu nog wat groter geworden en haar uier glimt weer . Banden zijn slap, kling is lang... Nee, het duurt nu écht niet lang meer .
Ik zit te dubben of ik een camera ga kopen voor in de stal. Is nu 99 euro, en incl nachtzicht en een microfoon.... Maarja dan moet ik die birthalarm ook nemen .... Is weer 100 euro. Maarja die Camera kan ik ook weer gebruiken voor in mijn stal aan huis voor volgend jaar
Ik raad je het wel aan parouscha. Wij hebben afgelopen donderdag ook een draadloze bewakingscamera gekocht. Deze was in de aanbieding in een zgn. Sonderposten winkel hier in Duitsland. Deze hangen we dan ook op in Fayette d'r stal. Heeft ook infrarood, geluid en de mogelijkheid om er een video achter te zetten
Tinne: nog niks dus was benieuwd hoor enne nicole als jij gesmst wordt sms mij dan ook even? ben reuze nieuwsgierig denk dat het nu toch snel komt!!! Annick: hoelang moet jou merrie nog mischien heb je het neergezet en heb ik het even gemist Nicole288: hij is errug leuk
Hier ook nog een leuke foto van Alycia tenminste ik vind hem leuk
Nou dames succes met waken en ik hoor het wel spannend hoor
kom net bij Udina weg.. Haar uier blijft nu dik.. Anders was het smorgens altijd dik en savond niet meer maar gisteravond was ie nog steeds dik toen ik haar op stal zette.. En zonet was het spul wat uit haar uier kwam al wat meer wit Maar ik denk dat het nog wel een tijdje duurt bij haar.. zobieso na maandag denk ik..
Vannacht na wat onrustige geluiden uit de stal een x wezen kijken bij Linde. Ze lag enorm te hijgen en had echt moeite met opstaan maar daarna weer alles rustig. Uier is groter dan groot, banden zijn slap en kling is enorm lang en slap. Vannacht ga ik de wekker zetten.
Ik snap er de ballen niet meer van . Gisteren was Ivanka's uier nog zoooo vol en echt niet van het vocht, want toen had ze ook veel buiten gestaan en dan had ze het wel weggelopen. Maar nu lijkt alles wel in de kwab aan de rechterkant te zitten, wat gisteren aan de achterkant zat . Ik snap er echt niks meer van.. Banden zijn nog steeds slap, kling is lang, maar ik snap er echt niets meer van die uier....
Ik ben overigens weer beter hoor , het was gelukkig over na een goede nachtrust . Zal wel gewoon iets verkeerds gegeten hebben ofzo..
Jollyjoker, oee, dat klinkt goed! Succes vannacht!
Toevallig Tinne, dat had Mo ook de avond voor ze beviel, dat de uier ineens anders was. Het leek wel minder geworden. Je zou haar eens kunnen temperaturen vanavond, als die ineens erg hoog is(Mo had 39 graden) en daarna snel keldert zou het wel eens zover kunnen zijn.
Zo Tinne, dat klinkt goed! Ik zou toch maar niet zo op haar gedrag vertrouwen hoor. Toen Myrdal haar veulen kreeg moest ik 's avonds werken. Dus ik heb mijn vriend gestuurd, hij heeft om 11 uur gecheckt, samen met stalhoudster, zijn er een half uur bijgebleven en er was niets aan de hand. Ik kom om half 1 op stal, benen zitten onder de melk en 10 min later brak haar water. Succes dus! Ik lees morgen wel of er een inimini-Ivanka is!