[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SparkYY_8

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:35

Gefeliciteerd Mukiwacobs!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:46

Ketly & kim_1990 gefeliciteerd!

Olga :(:)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:20

Ik heb hier merrie ziek gehad en druk met werk dus bijlees komt nog

Maar wil Olga wel even heel veel sterkte wensen. Zo hard gevochten wita jij en Santiago en dan toch verloren.
Geen woorden voor je. Maar ik wil je virtuele dikke knuffel sturen en sterkte met het verlies van beide.

En ik zie 3 hele mooie baby's *\o/*
Gefeliciteerd allemaal!!
Laatst bijgewerkt door Toushie op 18-04-22 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:21

Gefeliciteerd Mukiwacobs *\o/*

Sterkte olga. Je hebt wel hele lieve zoontjes :knuffel:

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:22

Gefeliciteerd met alle veulens tot nu toe, hier een meelezer nadat wij vorig jaar ook mee konden schrijven en uiteindelijk beloont werden met een prachtig merrie veulen.
Ook alle nare verhalen gelezen van doodgeboren veulens en uiteraard met spanning het verhaal van Olga gelezen. In tranen meegeleeft met de afloop, vreselijk , ik leef zo met je mee :knuffel:

Een aantal jaren geleden voor het eerst met een merrie van mij ( Kwpn) veulen gekregen. Totaal nog geen verstand van , alleen ingelezen, maar de instructice van de dochters zei dat ze veel ervaring had, merrie daar gestald vol vertrouwen…
Om het lange verhaal hierover kort te houden, staande bevalling, instructrice gillend aan de telefoon met de DA die niet wilde komen ,( want voor ik er ben is het er al. )
Uiteindelijk zelf uit de vliezen gehaald en verzorgd ( alleen vergeten navelstomp te desinfecteren, dus later ontsteking)
Maar goed na 1 maand een andere heerlijke plek gevonden om te genieten van moeder en kind op de wei.
Vorig jaar merrie van onze dochters, in 1x drachtig en tot 5 maanden alles perfect.
Tot ze hoge koorts kreeg, waarschijnlijk griep. Twee x per dag DA erbij 4 dagen 40 gr koorts en beetje koliekerig.
Maar goed gekomen en na 7 dagen overtijd een prachtig merrieveulen, wat een rijkdom zo mooi en zo lief.

Dat wilden wij nog wel een keer van dezelfde hengst en weer in 1x drachtig.
Helaas kregen wij bij 5 maanden dracht te horen dat de stal verkocht was en alle pensionpaarden weg moesten , 30 stuks .
Tja en dan niemand in de buurt die een drachtige merrie wil, behalve de geboortestallen die schreeuwend duur zijn en / of de paarden maar 1 uurtje buiten kwamen.
Stress, stress . Gelukkigvonden wij opvang die veel beloofde ( maar weinig na kwam)
Ondertussen had merrie ook veel stress en kreeg mok, en begon in te vallen.
Bij 7 maanden stal gevonden die ook nog snel plek had, hele dag buiten, onbeperkt hooi en grote stro stal wij konden ons geluk niet op.
Helaas wel weer stress van verhuizing voor de merrie, maar nu begon het buikje wel lekker te groeien.
Tot … dochter ondanks alle mok verzorging dik been ontdekt, beginnende einsluss :(
Drie soorten AB, zwachtelen en hopen dat het goed kwam.
Afgelopen dinsdag laatste AB , behalve die in de mokzalf want nog steeds korsten en een zucht van verlichting dunne benen.
Op goede vrijdag naar stal waar de dochters een paard vinden met plotselinge uiervulling en slijm uit de vulva. En ze moet nog 47 dagen.ondertussen toch wel wat meer verstand van fokken dus..

Snel DA gebeld. Onze eigen DA niet iemand beschikbaar die echo kan maken ivm placentitis, volgende DA , bel dinsdag maar terug voor afspraak ( en deze hadden haar notabene geinsemineerd)
Volgende, scan apparaat kapot en daarna nog eentje te ver weg .
Uiteindelijk kliniek gebeld die ook huisbezoek doen ( desnoods hadden wij ingeladen maar paard haat de trailer) en op zaterdag ochtend scan gemaakt
Veulen leeft nog, placenta iets verdikt dus weer AB, regumate en metacam en hopen dat ze het nog 1 maandje volhoud.
Alhoewel de stress blijft, wat komt er nu uit na alle medicijnen?In ieder geval als het levend geboren wordt antistoffen bepalen en in de gaten houden.
Sorry heel verhaal, wilde het ook even kwijt allemaal en zal nu geen stille meelezer zijn, maar gezellig meekletsen en jullie op de hoogte houden, ook leerzaam weer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:40

Olga, geen woorden en het is soms zo moeilijk wat je kan zeggen. Ik had de hoop dat je merrie voort mocht leven in de kleine man. Onwijs veel sterkte.

Zaterdag laat binnen en deed Bokt het niet meer?? Gister waren we weg, dus nu bijgelezen, maar vergeten welk veulen bij welke naam hoort, sorry!!

Iedereen met veulen daarom; GEFELICITEERD!!! Zag hele mooie plaatjes voorbij komen.

Hier nu dag 319 en tietjes lopen netjes gestaag vol. Ze blijft nu wel rustig in haar stal van het hooi eten, dus dat is mooi. Erin liggen slapen doet ze niet, maar deur staat nog steeds open. Verder is ze super relaxt, dus we zullen het wel zien.
Camera is niet gelukt en ben er klaar mee. Morgen krijg ik een babyfoon met camera en 2 weg geluid.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:42

.
Laatst bijgewerkt door corinadrenth op 18-04-22 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:46

Jij ook gefeliciteerd MukiwaCobs!

Olga :knuffel:

Welkom proudmama! Jij hebt ook al flink wat voor de kiezen gehad zo te horen. Hopen dat alles goed gaat daarbinnen.

Hier zijn nog geen nieuwe veulens geboren. Wel heb ik een hele goede uitmesthulp :D
Afbeelding

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:50

Dank je voor het verwelkomen goldenarrow, wat zijn ze schattig he als ze alles ontdekken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:53

proudmama schreef:
Gefeliciteerd met alle veulens tot nu toe, hier een meelezer nadat wij vorig jaar ook mee konden schrijven en uiteindelijk beloont werden met een prachtig merrie veulen.
Ook alle nare verhalen gelezen van doodgeboren veulens en uiteraard met spanning het verhaal van Olga gelezen. In tranen meegeleeft met de afloop, vreselijk , ik leef zo met je mee :knuffel:

Een aantal jaren geleden voor het eerst met een merrie van mij ( Kwpn) veulen gekregen. Totaal nog geen verstand van , alleen ingelezen, maar de instructice van de dochters zei dat ze veel ervaring had, merrie daar gestald vol vertrouwen…
Om het lange verhaal hierover kort te houden, staande bevalling, instructrice gillend aan de telefoon met de DA die niet wilde komen ,( want voor ik er ben is het er al. )
Uiteindelijk zelf uit de vliezen gehaald en verzorgd ( alleen vergeten navelstomp te desinfecteren, dus later ontsteking)
Maar goed na 1 maand een andere heerlijke plek gevonden om te genieten van moeder en kind op de wei.
Vorig jaar merrie van onze dochters, in 1x drachtig en tot 5 maanden alles perfect.
Tot ze hoge koorts kreeg, waarschijnlijk griep. Twee x per dag DA erbij 4 dagen 40 gr koorts en beetje koliekerig.
Maar goed gekomen en na 7 dagen overtijd een prachtig merrieveulen, wat een rijkdom zo mooi en zo lief.

Dat wilden wij nog wel een keer van dezelfde hengst en weer in 1x drachtig.
Helaas kregen wij bij 5 maanden dracht te horen dat de stal verkocht was en alle pensionpaarden weg moesten , 30 stuks .
Tja en dan niemand in de buurt die een drachtige merrie wil, behalve de geboortestallen die schreeuwend duur zijn en / of de paarden maar 1 uurtje buiten kwamen.
Stress, stress . Gelukkigvonden wij opvang die veel beloofde ( maar weinig na kwam)
Ondertussen had merrie ook veel stress en kreeg mok, en begon in te vallen.
Bij 7 maanden stal gevonden die ook nog snel plek had, hele dag buiten, onbeperkt hooi en grote stro stal wij konden ons geluk niet op.
Helaas wel weer stress van verhuizing voor de merrie, maar nu begon het buikje wel lekker te groeien.
Tot … dochter ondanks alle mok verzorging dik been ontdekt, beginnende einsluss :(
Drie soorten AB, zwachtelen en hopen dat het goed kwam.
Afgelopen dinsdag laatste AB , behalve die in de mokzalf want nog steeds korsten en een zucht van verlichting dunne benen.
Op goede vrijdag naar stal waar de dochters een paard vinden met plotselinge uiervulling en slijm uit de vulva. En ze moet nog 47 dagen.ondertussen toch wel wat meer verstand van fokken dus..

Snel DA gebeld. Onze eigen DA niet iemand beschikbaar die echo kan maken ivm placentitis, volgende DA , bel dinsdag maar terug voor afspraak ( en deze hadden haar notabene geinsemineerd)
Volgende, scan apparaat kapot en daarna nog eentje te ver weg .
Uiteindelijk kliniek gebeld die ook huisbezoek doen ( desnoods hadden wij ingeladen maar paard haat de trailer) en op zaterdag ochtend scan gemaakt
Veulen leeft nog, placenta iets verdikt dus weer AB, regumate en metacam en hopen dat ze het nog 1 maandje volhoud.
Alhoewel de stress blijft, wat komt er nu uit na alle medicijnen?In ieder geval als het levend geboren wordt antistoffen bepalen en in de gaten houden.
Sorry heel verhaal, wilde het ook even kwijt allemaal en zal nu geen stille meelezer zijn, maar gezellig meekletsen en jullie op de hoogte houden, ook leerzaam weer.

Jakkes man, wat een pech! Gelukkig was je er snel bij. Uiteindelijk hoeft placentitis niks te beteken, indien behandeld, maar helaas zie ik toch vaak dat het een reden heeft. Vaak worden die veulens geboren met een "probleem"..

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 13:06

Gefeliciteerd met de gezonde veulentjes!
Sterke voor de mensen met een minder goede afloop.

Ookal duur die van mij nog wel even (de op 1 na laatste in het lijstje) begint de spanning wel als ik al jullie verhalen lees. Voor mij en de merrie allebei het eerste veulen.
Nu op 252 dagen kan ze gelukkig nog lachen
Afbeelding
Lekkere glimkont
Afbeelding

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 13:13

Daarom zitten wij er bovenop Vulina, nog 44 dagen, dus iets eerder mag, maar zometeen birth alarm en camera er op.
Vorige keer bleef ze ook nog aan de placenta staan, opgelost volgens de DA op Friezen manier na 3 uur.
Catheter inbrengen bij de navelstreng en placenta vollaten lopen met water totdat hij zoveel dtuk krijgt en loslaat. Werkte perfect en geen kans op infectie met lospellen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:06

Zo doen wij dat ook, ook bij kwpn etc :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:38

Foto’s van vandaag van ons kleine meisje <3 Echt een kopie van mama! Ze heet Sauvelle Fuga MK.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:39

Wat droogfoto's van Bohdi <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk mannetje is het. Heb al lekker met hem kunnen knuffelen. Roos is ook zo'n goede moeder, wat mooi om te zien. Ze is wel beschermend maar erg lief naar ons toe.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:00

Blij dat kwpn dat ook zo doet Vulina, het zou voor mensen ook wel een mooie manier zijn :D
Mooi hoogbenig veulen Ketly en wat een haar heeft Bodhi al en groot !

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:03

Proudmama: wat een verhaal! We duimen hier dat t nog lekker een dikke maand mag blijven zitten!!

Wat een knappe beebs komen er voorbij! Genieten!

Chibi: das nog even wachten op je beeb! Merrie ziet er top uit! Welke combi heb je gemaakt?

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:46

@charisma dankje, nog even geduld inderdaad. Mijn merrie is een Volbloed van Dream ahead, Vader van het veulen is springhengst Gaillard de la pomme (nabab de reve).
Ik hoop op een allround/eventing veulen

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:52

Leuke combi!! Benieuwd wat ze eruit gooit!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:20

Schattige foto's!!!!!

En ik hem me vergist :o Vandaag 320 dagen ipv 319, want het is al maandag natuurlijk. Groot verschil, haha

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:11

Evalien, ketly en Kim gefeliciteerd met jullie veulens!
Het was een heuse babyboom vannacht :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:13

goldenarrow: nou dat is een handige hulp!

Proudmama: welkom, hopelijk heb je straks een gezonde beeb!

Ik heb zelf even geen babyfoto's moeder en dochter staan bij de hengstenhouder.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:20

Ohhh Bohdi <3

Sauvelle ook erg knap!

Proudmama; wat verschrikkelijk dat je geen dierenarts erbij kreeg zeg!

Wanneer doen jullie bij een maiden het alarm om? Vind het een lastige, omdat je niet zeker bent van welke verschijnselen ze hebben.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:25

Balko: dat had ik 3 dagen voor de uitgerekende datum gedaan en toen droeg ze ruim 3 weken over, de arme merrie :(:)

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:30

Al_Zawra hoever is Rakizah? Havanna heeft precies hetzelfde. Haar achterbenen lopen vol en het uier wordt alleen maar leger, terwijl ze ook goed was gaan vullen..
Mooi nieuw vriendinnetje heeft ze!

Gefeliciteerd Evalien! *\o/*
Dat was wel echt een snelle bevalling.

Caily jou dames zijn ook goed rond!

Ketly & Kim ook gefeliciteerd! *\o/*
Wel fijn dat je kon helpen als het zo lastig ging. Nu genieten van de 2 dames!

Eilinora wat laat Pepper je wachten zeg :')

Mukiwacobs gefeliciteerd! *\o/*
Leuk 2 dames zo kort na elkaar.

Olga wat een lieve zoontjes heb je, dat ze dit voor je doen. Tranen in m'n ogen bij dit lieve gebaar. :knuffel:

Flori toch jammer als je een klein beetje verwachting hebt dat het komt en het niet zo is. :o

Proudmama wat een verhaal!

Goldenarrow haha lekker ding is het.

Havanna vandaag 333 dagen, vond ik wel een mooie dag om een veulen te geven. Maar helaas. :')
Haar uier loopt helemaal leeg.. benen juist vol.
Ook heeft ze sinds 2 dagen een soort "hengstig" gedrag. Gisteren bij het zien van het hengstje op stal deed ze haar staart omhoog met wat druppels plassen. Vandaag met snuffelen bij haar vorige weide vriendinnetje ook.
Kent iemand dit?? :o?