[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:17

Luna2006 schreef:
In de zomer mag ze wel in paddock en dan een uurtje of 2 op de weide. Hebben gelukkig zandgrond dus kan ze altijd op zachte ondergrond staan. Hoop met goed bekappen toch nog iets te kunnen beteren en dan met een goed dieet zou ze als een normaal paard kunnen leven. Alleen is ze verplicht op pensioen. Moest ze terug verslechteren dan gaan we natuurlijk keuzes moeten maken

is dit niet wat voor jullie?
http://noddevelt.nl/rubber-matten/te-ko ... etail.html

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:00

Afbeelding
merrieveulen voor Amy <3

butengeweun

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:01

Marijr gefeliciteerd met een nooi meisje

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:06

Wat fijn marije, van harte gefeliciteerd!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:11

MarijeR geveuliciteerd!

StalHD heel veel sterkte!

Luna sterkte met de zieke dame...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:19

Nogmaals proficiat Marije. Ze is echt prachtig getekend

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:20

zo hey veel paardje hebben problemen lees ik .. mogen ze gou op knappen :(:)
stalhd vreselijk als je het over komt sterkte ..

marijeR gefeliciteerd *\%/*

Dione schiet ook al aardig op nog 18 dagen gaan voor de uitgerekende datum :wow:
en ze begint eindelijk bol te worden *\%/*
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:25

Dankje voor de link Jolanda :D Die is inderdaad erg interessant!

Stro mag ze helaas niet meer op staan. Daar zou ze van kunnen knabbelen en we zouden een bepaald dieet moeten gaan volgen. Maar die wordt pas samengesteld na de uitslag van de bloedtest. Heb erop aangedrongen dat ze op addison testen. dat is echt zeldzaam want ze zeiden meteen "dat komt eigenlijk enkel voor bij honden. Paarden is echt maar 1 op de zoveel die dat heeft."

Gefeliciteerd marije! prachtig merrietje! hou van zoveel wit!

Das echt een mooi bolletje BonnyDione! echte rechtsligger.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:48

StalHD He bah wat een naar nieuws. Heel veel sterkte voor de eigenaren en voor jou!

MarijeR gefeliciteerd.

In dit topic ligt vreugde en verdriet wel heel dicht naast elkaar.

Noisy daar ga ik nu eens voor zitten kijken of ik die app nu kan installeren.

Pretty beide Fotos zijn annisse.

Kbk 53 dagen het schiet goed op.

Butengewoan hoe is het met jouw eigen "dracht"?

Jolanda mooie link.

Inowa hoe is het gegaan?

Wij wilden ook wel matten maar de meneer vertelde ons dat onze paddock echt te nat daarvoor waren. We hebben toen besloten de boel te verharden in stal heb ik stro.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:56

Luna je zegt dat zand geen probleem is voor haar. Maar waarom doe je geen zand in de stal?
Als je bang bent voor stank dan is het in combi met Equi Protecta Bio Stable echt ideaal. Ik heb zelf toendertijd mee gedaan aan de testen van de Bio Stable. En echt waar, 1x per week (bij echt warm weer 2x) sprayen en geen stank! Ik heb het gedaan in combi met vlas, maar het principe blijft hetzelfde. Ze hebben ook metingen gedaan. En de ammoniak waarde's waren door de Bio Stable gereduceerd naar 0. En die meting hebben ze gedaan door het apparaat in een open gemaakte plasplek te meten.
De test is ook gedaan bij een stal met stalmatten. In eerste instantie metingen gedaan zonder dat er Bio Stable gebruikt is. Wekelijks werd er wel een flinke plons water erover heen gegooit, vocht kon weg via de putten. Toen de meting gedaan werd stonden de paarden al ruim 5 uur buiten en het appartaat gaf zelfs op ruim een meter hoogte nog een waarde aan van 54 (boven de 20 is al schadelijk). Met Bio Stable was deze waarde ook 0.

BD, oh dat gaat al opschieten zeg! Ze ziet er goed uit.

MarijeR, gefeliciteerd wat een schatje.

Venthe, net cijfer hoor!
Bo heeft ook wel wat jeuk over haar lijf. Maar in haar geval wijd ik het aan het verharen, wat dat doet ze al aardig.

Woogy, wachten duurt altijd zolang zeker als je er zelf niet bij kan zijn.

Noisy, gefeliciteerd ook onder de 100 dagen.
Is het toch een mooie merrie.
Wat een schattige foto van die merrie met veulen <3

AniekR, wat fijn dat er niks gevonden is. Gewoon lekker verwennen ;-)

Wat een tank is Kim toch, flinke buik nu hoor! Moest trouwens ook erg lachen om je andere foto's op facebook.

Tjinta, vind het meevallen hoor. Gewoon lekker gepaneerd.

Pretty.
Super leuke foto van een mooie pruik.

StalHB, jeetje dat is minder nieuws zeg.
Maar misschien een hele domme vraag, maar wat is dummy veulen?

mariellev89 flinke melkbar al.

Elmars_Floor, Floor krijgt al een flink buikje zeg.

Suffie fijn om te lezen dat het beter gaat met Luna. Ik neem aan dat je pus je viezigheid bedoeld? Kan ze maar mooi kwijt wezen.

Pepper en Ilona zien er goed uit. Zo te horen gaat het ook weer een stuk beter. Gelukkig!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:05

Mari je gefeliciteerd!! Ben erg benieuwd naar de droog fotos!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:16

gefeliciteerd Marijer echt een prachtig mooi getekend veulen *\o/*

Woogy nog even en dan is het jouw beurt :D
En Aziza hoe is de stand daar :o

wat leuk die foto met merrie en veulen.

Kim ziet er ook goed uit, zij moet ook niet zolang meer dus spannend.

Aniekr toch een opluchting dan.

jammer van het veulen stal HD, sterkte

Pretty aha, die doet mee met carnaval in Aalst :+

gaat precies al wat beter met de zieken in dit topic, gelukkig

oh noisy wat grappig, ik heb die dvd's mogen lenen van mijn DA, die bevalling van die merrie was trouwens in de dierenkliniek in Merelbeke, mijn DA die de scans daar doet, komt helemaal in beeld. Heel interessante dvd hoor, zijn er 2 en staan ook verkeerde liggingen op en wat te doen.

Mijn staan op vlas met een laag stro over, op beton vind ik stro alleen ook niet voldoende vocht opnemen dus vlas eronder en dan is min of meer goed, alleen moet ik ze na dagelijks de mest weg te scheppen toch nog vier keer op een jaar helemaal leegscheppen. Het ideale is eigenlijk klinkers maar volgens de belgische wetgeving mag de urine niet meer in de grond sijpelen dus moesten we beton nemen en matten lijkt me eigenlijk best vies, of niet? ik heb er geen ervaring mee maar wij hebben geen afvoeren, dus waar blijft de pis dan? Wij mochten ook geen afvoeren steken, alles moet opgevangen worden nu volgens landbouw en visserij. Je mag zelfs je mest niet meer op de grond laten liggen -O- en binnenkort mag ook het hemelwater er niet meer invallen -:(-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:24

Marije gefeliciteerd!!

Oef :oo :=
Afbeelding

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:29

dat vindt ik ook al die vreugde en verdriet dat heel dicht bij elkaar zit in dit topic Tjinta.
niet dat mijne er met een schonelij er van af kwam dat ze 8 maanden drachtig was flinke koliek aanvallen wat bijna een week duurde en nog hoestbuien er over heen kreeg ..
Gelukkig weer helemaal in orde .. ff af kloppen ..
maar lees wel veel narigheid en het is zo jammer dat je merrie net drachtig en niet alle medicatie mogen hebben .. het ergste dood geboren of later veulentje ..
Gelukkig is er ook wel is posetiefs nieuws met een goede voorspoedige bevallings

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:36

Oooh een merrietje voor Amy!! *\%/* Geweldig Marije, dan heeft Flexie een speelkameraadje! Ik zie ze al samen rennen :)) En ze is echt mooi getekend inderdaad <3

Fotsy: inderdaad het is allemaal niet eenvoudig meer. Ik heb vorig jaar een half jaar in avondschool de landbouwcursus gevolgd en amai al die regelgeving is echt niet eenvoudig! Er komt zoveel bij kijken en ze maken het de landbouwers echt niet gemakkelijk En ik ben dan nog advocate

Bij ons weten we ook nog niet goed hoe we het gaan oplossen. Voorlopig is er geen probleem aangezien Imperiosa echt nog nooit binnen heeft geplast, maar als mijn hengst eenmaal verhuist, moet ik ook een systeem zien te vinden waardoor de urine wegloopt vanonder de matten, maar toch opgevangen wordt. Het is een loods waarin vroeger koeienstallen waren dus ik vraag me af hoe dat vroeger dan ging bij de koeien. :=

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:45

Ff een hele snelle post, weinig tijd vandaag. Vanaf morgen heb ik eigenlijk vakantie, maar ik ga morgen sowieso nog een dag werken, maar daarna heb ik dus meer tijd om dit topic bij te houden!

Marije, gefeliciteerd met dit PRACHTIGE meisje! Het is je zó gegund na alle pech die je gehad hebt!

Stal_HD, wat ontzettend naar, heel veel sterkte!

BonnyDione, ze wordt mooi rond nu!

Aniek, wat fijn dat het niks ernstigs is met Roos! Lekker doorvoeren, dan komt het vast helemaal goed.

Fotsy, Aziza's uier was vanochtend iets minder vol, maar ze was gisteravond en vannacht ook erg onrustig, dus dat had ik wel verwacht. Ik denk dat het veulen erg vervelend lag, of bewegelijk was.
Het eten gaat nog steeds goed, maar vanavond was haar temperatuur 37.8, dus ik hoop dat hij morgenochtend weer lager is, en dat ze niet weer ziek wordt nu ze van de antibiotica af is.

Mijn gestrande walvis gisteravond :D
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:53

Marije, gefeliciteerd, wat een mooi merrietje! *\o/* *\o/* *\o/*
En de naam is????????

Aziza is inderdaad zo net een gestrande walvis, met wel een heel mooi arabierenhoofdje. :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:00

Wow dat is echt een gestrande walvis inderdaad AZ :x 8)7 Ze is echt Huuuge :+
Hopelijk komt de kleine er snel uit, ze zal zich toch beter voelen wanneer ze dat gewicht niet meer moet rondzeulen denk ik :o

En ooh ik heb snel even op de cam gekeken bij Marije en die kleine meid is een opvliegende tante hoor. Ze probeert haar moeder te schoppen wanneer die haar billetjes probeert te likken :D En plots kreeg ze er echt genoeg van en draaide ze zich om en dramde haar moeders hals terug naar voor. Nochtans staat ze nog te wankelen op haar stelten <3 Ik denk dat je er je handen mee vol zal hebben hoor Marije. Geen katje om zonder handschoenen vast te pakken zo te zien :Y)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:05

Gefeliciteerd Marije! Ziet er prachtig uit. Benieuwd naar droogfoto's <3

En hoe heet ze? Of heb ik daar overheen gelezen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:12

Marije gefeliciteerd!! Prachtig meisje!! <3

AZ, zo! Zeker gestrande walvis :wow: haha

Ik heb zelf gewoon tegels met dikke laag vlas in de stallen, dagelijks even de mest weg en 1x per week natte plekken er uit en wat schoon overheen, werkt perfect :) maar ieder zo zijn voorkeur uiteraard.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:15

Stal HB; jij ook heel veel sterkte :(:) Bijzonder om te lezen dat ze Luna heette <3 Als ze net zo speciaal is geweest als mijn Luna, dan heeft ze die naam zeker verdiend. Hopelijk knapt de merrie ook goed op en kunnen jullie het een plekje geven.

Marije gefeliciteerd met het prachtige merrieveulen! Na zoveel narigheid is dit jou ook wel gegund dit jaar *\o/* Bevalling goed gegaan? En met de merrie ook alles goed? En de twee merries die hun veulen verloren zijn, hoe gaat het daarmee?

Kleine Luna ook nog in de lappenmand. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar dik strooisel in de box, ipv matten. Vocht dat niet weg kan gaat ook stinken, dus dan zou je nog moeten werken met matten en strooisel. De opmerking van Inowa begrijp ik wel. Jouw Luna heeft het laatste jaar behoorlijk wat voor haar kiezen gekregen en als ik haar op het laatste filmpje zag lopen, poeh. Hebben ze in de kliniek ook foto's gemaakt van haar hoeven? Dat kleine beetje brokken wat ze kreeg kan dit toch nooit hebben veroorzaakt, helemaal niet als ze daarnaast ook gewoon beweging kreeg (mennen). Addison zegt mij niets, wat zou dat voor een ziekte zijn?

AZ, je merrie ziet er goed uit. Leuk haar zo onder de camera te zien. Ook mooi scherp beeld. 37,8 zou ik mij nog geen zorgen over maken, pas bij 38,0 moet je gaan denken aan verhoging. Ik weet het, je zit er maar 0,2 vanaf.......en met haar achtergrond. Ze maakt trouwens wel haast nu, wat denk je zelf?

Tjinta, wat een prachtige merrie met veulen <3 En vieze paarden, ach, het is hier niet anders. Vandaag 32 mm regen, gelukkig heb ik ook een betonnen paddock, want anders was het geen doen geweest om de paarden buiten te houden. Vanmorgen nog even gereden, maar de bak is nu ook nat en dan is er echt veel gevallen als daar plassen in staan.

Inowa, ik schrok ook van de laatste foto van Ilona. Ze is behoorlijk afgevallen, ook logisch natuurlijk. Pepper is lekker rond, nog een paar weekjes geduld. Gaat het jou lukken om erbij te zijn, of woon je nog niet op de boerderij?

DA was vanmiddag erg tevreden over mijn Luna. De rommel die er nog uit komt is vocht, wat er nog inzit van het spoelen en oud bloed. Luna is behoorlijk beschadigd in haar geboorteweg en heeft nog lang nagebloed (wel oppervlakkig). Met een paar dagen moet dit "vuilen" over zijn. Longeren was geen probleem, beweging is goed voor het opschonen en voor het afnemen van het zucht onder haar buik en uier. Temperatuur was de hele dag tussen 37,7 en 38,0 en daar was de DA erg blij mee.
Vandaag kreeg ik van het stamboek de rekening en een dekbon voor Lara. Aan de ene kant zegt mijn verstand nee, maar aan de andere kant.......... Ook het hengstenboek van het NRPS gekregen, mooi exemplaar, voor vanavond weer leesvoer. Wij hebben drie weken geen TV, overschakelen van schotel op KPN HD. Lang leve internet en uitzending gemist _/-\o_

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:20

Gefeliciteerd Marijke! Pittige dame (heb ook eens gekeken op de cam was altijd aan het rennen). Hopelijk voelt mama zich snel beter!

Tonnetje rond AZ. Ook bij jou, inowa.

Komt heel snel dichterbij BD!
Laatst bijgewerkt door C2012 op 09-02-16 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:21

Urine dat onder matten blijft liggen gaat enorm stinken vind ik persoonlijk.
Bo heeft eerder jaren op vlas gestaan naar alle tevredenheid. Maar had steeds een klein terug kerend plekje in haar hoeven. Op advies van de smid overgestapt terug naar stro, en tot nu toe geen terug kerende plekjes meer gehad. Wel doe ik op de plasplekken vlas eronder, anders is de box gewoon drijf. Stro neemt gewoon puur minder op. Koolzaadstro daar in tegen wel een stuk meer.
Hier bij een paar stallen wel een put eronder (idd ook oude koeienstallen) maar geen idee waar het heen gaat.

AZ, hahaha echt een gestrande walvis. Gaat al opschieten.

Inowa, jee wat een buik. Als die gaat liggen hebben we nog een gestrande walvis erbij ;-)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:22

GEFELICITEERD MARIJE!!! *\o/*
Een merrie!! *\%/*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:33

Suffie,als het goed is ben ik er dan gewoon bij.

Sollicitatie gesprek ging goed,hoor binnen 1 week meer.

Betere foto van ylona
Afbeelding