[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:05

Mooie merrietjes Cemlys,ze zitten daar ook leuk!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:17

Robynn schreef:
Er zijn ook ontzettend veel melktesten bij mij gekocht :j Maar ze zijn momenteel ook uitverkocht. Over +/- 2 weken krijg ik ze weer binnen.

Welkom AnnetB! :)

Luna dat is schrikken!

Nicole en Joyce wat schrikken zeg! Ik duim voor een voorspoedig herstel voor mams en veulen :(:)

Als iemand in nood zit, en testen nodig heeft.... Pb me maar heb er echt nog heel veel over!

Verder uit ik me verder niet uit over gebeuren met Luna.. Heb alleen soms wel me ????....

Lajoy is alweer een week oud! Wat gaat het hard! Ze doet het super! En sinds 2 dagen echt een knuffel ponybaby..

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:38

Mensen ik meld me af,ik heb enkel de shet drachtig en ben daar totaal niet mee bezig.
De goede sfeer is ook ver te zoeken en heb echt serieus geen zin om steeds maar weer energie te steken in mensen die niet geholpen willen worden.

Wanneer ik een keer updates heb komen die in aagje haar topic te staan.

Voor de anderen,tot ziens is het 2016 topic,hopelijk mag ik daar met 2 merries mee komen doen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:39

Wat jammer Inowa. Je hoeft helemaal niet te gaan hoor.
Ik snap niet waarom mensen zich zo aangevallen voelen,neem het niet persoonlijk.
Heel jammer.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:40

Jammer inowa!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:41

Wat jammer Inowa -O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:43

Ik doe al bijna 11 jaar mee in het dikke buiken topic....nog nooit is het zooo verschrikkelijk ongezellig geweest.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:45

inowa schreef:
Mensen ik meld me af,ik heb enkel de shet drachtig en ben daar totaal niet mee bezig.
De goede sfeer is ook ver te zoeken en heb echt serieus geen zin om steeds maar weer energie te steken in mensen die niet geholpen willen worden.

Wanneer ik een keer updates heb komen die in aagje haar topic te staan.

Voor de anderen,tot ziens is het 2016 topic,hopelijk mag ik daar met 2 merries mee komen doen.

Marouschka blijf gewoon -O-

Verder merk ik niet veel van de ''vreselijke'' sfeer. Er zijn soms kritische noten maar die zijn vaak ook zo weer voorbij. Ben erg blij met dit topic helpt me goed voor een groentje als ik
Laatst bijgewerkt door Nicole op 24-03-15 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:46

Maar neen Inowa. Laten we het gewoon gezellig houden maar dat gaat natuurlijk niet als mensen weglopen,dat is vreselijk jammer!

Larissajulia

Wow, wat gaat dat snel hier! Gefeliciteerd met alle veulentjes!

Wow, hopen dat het meevalt met de merries met pech :(:)

Ik heb hier al een tijdje niet meer meegepraat, maar ik had me al gemeld met mijn drachtige NWR. Begin mei is ze uitgerekend. Volgens mij mag zij zich ook toevoegen bij de club van aangespoelde walvissen :') (foto's zijn slechte kwaliteit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat goed met haar gelukkig :) laatst is ze helaas getrapt door een andere pony waardoor ze ongeveer 2 weken kreupel liep, maar dat is gelukkig weer helemaal over :)

polleman

smooi hier blijft merrie thuis en hengst zal naar de opfok moeten maar kan ook zijn dat die verkocht word,
in aalten stal huustede zit ook een goede,

Buenootje hopelijk word het dan een merrie wat ene mooie naam,

Joyceee86 gelukkig een beetje positief nieuws, hopelijk blijft het zo door gaan,
en snap dat je schrok dat er bloed uit je merrie kwam,
is toch heftig wat je nu mee maakt, en dankjewel voor je updates die je hier geeft!
mijn duimen blijven draaien,

Nicole dat begint spannend te worden,

pretty gelukkig!!

Luna2006 spannend hoor en schrikken, heb je ook een geboorte melder?

Fotsy hopelijk geeft ze je een cadeau met je verjaardag!!

linda2008 blijf toch gewoon praat desnoods met anderen als je er aan stoort!
je kan er ook gewoon overheen lezen wat zij schrijft, en vragen stellen staan open!

AnnetB welkom! en gefeliciteerd met veulen 1

Robynn hoorde ik al waren mensen die vroege waar ik het gekocht had en had ze naar jou toe gestuurd

Cemlys mooie buikjes en al lekker op het gras,

inowa wat jammert je hoeft niet te gaan!blijf toch gewoon!
vind je updates af en toe mooi maar ga zeker je topic volgen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:48

Ja polleman al wel wat op het gras maar vandaag 200 kg kunstmest opgehaald dus het feestje is weer even over.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:49

Wij hebben net een week 200 kg kunstmest ook gegooid. Maar het is eigenlijk nog te koud.
Maargoed nog een weekje of 3 eraf,de drachtige mogen er wel al weer eerder op hoop ik.

Ik ga even voeren en checken!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:52

Hoelang houden jullie ze van bemest land af?

Ja ik twijfel nog ivm koude, maar je hoort wel dat iedereen het al doet?

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:52

Jeetje wat schrikken Joyce en Nicole, gelukkig nu wat positief. Hopelijk blijft het goed gaan met moeder en dochter!

Mijn merrie had vorig jaar een baarmoederdraaiing. Zij is wel aan de zijkant geopereerd. Wel een infectie daarna gehad, maar merrie en veulen maakten het al snel goed (Veulen hebben ze gewoon laten zitten). Voor mensen die het interessant vinden, ik heb nog wel foto's

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:58

Tara_13 hou me aanbevolen voor foto's lijkt me zeer interessant

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:08

Gelukkig Joyce dat het goed gegaan is, hopelijk herstellen moeder en veulen helemaal!

Jee Tara dat was ook spannend vorig jaar dan! Fijn dat dat zo goed afgelopen is. Ik vind het wel interessant om foto's te zien. :o

Ik vind het helemaal niet ongezellig hier. Alleen een paar op de tenen getrapte opmerkingen, maar dat valt verder wel mee toch? Ieder zo zijn eigen mening.

Toevallig zat ik vanmiddag te bedenken wanneer de wei te bemesten inderdaad. Ik bemest met kunstmest voor paardenwei en wacht altijd tot de korrels niet meer te zien zijn. Dit duurt soms wel 3 weken, ligt eraan hoeveel het regent. Vroeger op de pensionstal waar ik stond gingen de paarden na 5 dagen alweer de wei op. Hier was ik nooit zo'n voorstander van maar er is nog nooit een paard ziek van geworden (en er staan ongeveer 80 paarden in pension daar die allen de wei op gaan). Maar ik vind het zelf niet fijn als mijn paarden die korreltjes binnen krijgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:12

Ik moet nog mest door de grond laten werken maar de oude boerderij is verkocht dus geen idee wie het voor me kan doen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:15

Hier de weiën al gemest. Moeten in het mestvaren gelijk met de boeren mesten omdat we een put leeghalen. De weides herleven dus zalig. Binnen een klein maandje kunnen ze er terug op als het weer goed is en het gras goed groeit

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:16

Bij ons is afgelopen week ook gemest. Ben alleen bang dat onze paarden tot half april toch nog wel op de paddock staan. In de winter was er aan het land gewerkt, dus nu moeten er nieuwe weides aangelegd worden omdat de helft omgegooid is en nu alleen aarde is. Weides zullen dus kleiner worden ben ik bang :=

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:17

Foto van het veulen zal ik snel maken. Heb ze wel van toen ze net geboren was maar nu is ze leuker. :)

Op pension in van de week gier in de grond gespoten. De dag er na zijn ze het land weer op gegaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:33

Hier is ook alles vorige week bemest, en de mesthoop is ook weg, die ligt bij de buurman op het land. :D
Over 6 weken heb ik een hele mooie wei voor een bevalling van Neon, laatste jaren is de wei nog niet gebruikt geweest voor het veulen kwam en is die echt mooi schoon. Dit jaar wel de draad op tijd terug plaatsen, de laatste keer waren we daar nog mee bezig toen ik Neon uit de stal trok om de wei in te jagen met de pootjesblaas er al uit, en manlief maar vloeken dat ik haar al buiten zette, tot hij de pootjesblaas zag. :')
Gelukkig lopen ze dan toch niet meer ver weg op dat moment. :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:34

Mierela der temperatuur weer gemeten is nu 38 graden dus 0.2 omhoog in 2 uur tijd want toen was het 37.8

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:39

Spannend hoor! Leuk.

Hier een volle week over tijd nu, vanmorgen vond ik de boel goed op spanning staan en had ik goede hoop dat het wat op ging schieten, maar net in de wei nog effe gespiekt en was toch weer wat leeggelopen helaas.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:41

Hier komt heel een dezer dagen mest op het land, later in het jaar doe ik ook nog een keer kunstmest.