[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:00

Mijn anders zo brutale veulen heeft zonder mama ook maar een heel klein hartje. Gek is dat. Afspenen ging wel erg rustig. Veulen is erg mooi op dit moment, als ze zo doorgaat dan kijk ik al uit naar de shows.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:05

Fotoooooooos Zitake!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:55

Ik moet er echt een keer mijn werk van maken, maar alleen is het een geklungel om er een goede foto uit te krijgen. dus moet even kijken of ik in het weekend iemand kan vinden die even kan helpen met foto's :)
Ze ziet er stukken beter uit dan mijn hengstje toen hij vorig jaar uit engeland kwam. Heb echt een goed gevoel over deze merrie, zou wel eens iets heel moois kunnen worden, maar het is altijd afwachten of ze die drie jaar zonder kleerscheuren doorkomen :)

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:04

Thnx voor alle lieve reacties op m'n fotows... en Sirana haar ogen zijn idd apart ja...
moet alleen zeggen dat ik het zelf al niet meer zo zie hihi , slecht he :o

Super leuke fotows ook van Hepsi <3 en Dazzle <3 ...!!!! blijven toch ook kanjers he..!!

Wat vervelend van dat paspoort zeg..!!! echt bizar dat dat zo lang duurt... nog even en ze is al een jaar!!!

@Whisperke: wat vervelend van je merrie :(

@MI: hihi wel leuk om te zien dan, dat verschil in veulens... maarja de wereld is ook best eng zonder mama...!!!!
Sirana was heeeeeel stoer eigenlijk terwijl ze in het begin toen ze net geboren was constant achter mama ging staan...
maar ook in de opfok... ze haalde plastic van een baal kuil, alle veulens in de stress ( achterin de stal) en sirana bleef mooi dooreten
met zo'n kop van "mij kan je wat, ik sta hier prima" haha zo grappig want mams is ook echt geen held!

@Zitake: mee eens..!! foto'ssss!!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:25

Ja, Zitake, doe's een foto!!!

Horsii, wat een gedoe met dat paspoort, maar goed dat je haar zelf wou houden, anders was het helemaal dramatisch.
Zou er ondertussen ook een punthoofd van hebben.

MI, stoere Elite ineens minder stoer, ach gaat wel weer over. Jammer dat ze zich beschadigd heeft.
Vind het wel heel lief klinken, nachtlampje voor je veulen.
Blijf het super vinden dat Es, zo goed weer is opgeknapt en ondanks haar koliekoperatie zo netjes haar kleintje heeft groot gebracht.

Whisperke, dat is echt balen, gaat het goed met haar stralen en dan arthrose flink verslechterd...
Gelukkig dat ze er nu nog geen last van heeft en hopelijk gaat dat nog heel lang zo blijven.

Dustin lover, hier is de wei sinds 1 dec gesloten, moet zeggen ging van de week de stroom tikker er uit halen, hij is ook echt spekglad nu.
Daar wil je ook geen paard inzetten.
Paddock hier nu ook soort eendenvijver.
Hoor de boer nog zeggen, joh, je kan Hepsi ook hier houden..
Waarbij ik meteen zei, hoe dan? Waar moet ik met zo'n vrolijk jong ding dan heen?
(Ze past wel in de uitloop bij de haflinger en Sjol, maar zo'n ukkie moet echt gewoon ergens kunnen doen en laten wat ie wil.
Je bent maar 1 x jong!)

CL, die van jou is in ieder geval niet kleuren doof!
Zie Dazzle elke keer met kleurgenootjes in de rondte rennen!

Ik zie nog bij deze fofo....
Hepsi blij dat zij geen muts op hoeft.... Wist ik veel......
Afbeelding

Heb ik nu deze gekregen :+
Oeps, geloof dat Hepsi dit weekeind toch een muts op moest!
Lief he?! Hebben ze gemaakt van Hepsi.
Afbeelding
Dankjewel Mieke en Lisa!!!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:10

Wat een onwijs leuke foto's van de mutsfjordjes, Hepsi heeft een goed mutsenhoofd!

Het is inderdaad echt een wonder dat Es haar baby groot heeft gekregen ondanks haar zware koliek, operatie en herstel. We zijn zo blij dat ze nog bij ons is. Elite is wat meer tot rust gekomen inmiddels en heeft haar nachtlampje niet meer nodig.

Draumur heeft een nieuwe bijnaam:Sjakie, ik weet niet waarom maar hij ziet er qua uitstraling op het moment uit als een Sjakie, boevig en naief en zeer aanwezig.
Ik vrees voor hem dat hij in de begrazing flink op zijn donder gaat krijgen van de oudere paarden, en terecht. Hij is, net als zijn moeder en halfbroer, een leiderstype, alleen hij moet nog beleefder en genuanceerder erin worden!

Fjör, niet meer in mijn bezit maar wel onder mijn hoede, is echt een schatje om te zien, hij laat zich leiden door grote broer Draumur, maar tis ook wel een boevie, alleen wat onschuldiger.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:18

_O- Sjakie _O- , nou je, laat hem nog maar even de bengel zijn, straks is ie echt de Sjaak, als ie dat probeert bij grotere vriendjes.
Die hebben hem snel genoeg aan het verstand gepeuterd dat ie geen chef is.

Wel leuk dat je Fjör nog wel onder je hoede hebt en leuk voor Draumur aka Sjakie....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:52

haha die hepsi :P ik zal binnenkort eens gaan mailen hoe het met gerano gaat.. ben erg benieuwd.. :)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:09

En om dan nog maar in de negatieve sfeer te blijven heeft mijn super lieve bijrijdpaard haar griffelbeentje gebroken..
Maar ja als het allemaal maar weer goed komt en de prognose is goed..

Wanneer mag het een keertje goed gaan met de paardjes...

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:16

Whisperke, het zit je echt niet mee met de beestjes zeg. Wat sneu! Gelukkig komt dit in vrijwel alle gevallen weer goed, gaat alleen wel een tijdje overheen. Sterkte!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:54

ef niet bijgelezen maar weet iemand nog een plekje voor kyr, haf merrie veulen?
binnen een straal van 35 km van 3137SJ(zuid-holland)
Gaat goed met kyr maar schrok nogal van wat we zagen, ga niks openbaar maken dus indien interesse pb

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:52

Whisperke, dat is balen zeg!

MI, Sjakie..... _O-

Hepsi heeft een mutsenhoofd, staat haar goed. :D

En sorry, ik ben niet bekend in Zuid-Holland, ik kan jullie niet helpen.

Neon zet haar trend door, lekker slank blijven, ook al is het dracht nummer 7.
[KS-ITP] Neon showt haar "buik"

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:18

Hier eentje uit zuid holland.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:06

Als iemand in de buurt van zuidholland of eventueel brabant een plekje weet voor een haflinger merrie veulen, pb dan :) hoeft niet persee en opfok te zijn maar liefst wel een jongpaard aanwezig en genoeg buiten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:06

Ik weet niet zo meteen wat. Het is soms niet makkelijk voor de opfoks op aan de behoeften van elk veulen te voldoen. Als ik zie hoe verschillend ze hier nodig hebben. Idd goed in de gaten houden.
Mijn hengst was vorige maand ook vrij mager, is weer even slikken gezien hij deze zomer erg mooi stond, maar aan de andere kant, het blijft een hengst tussen een groep, hij is heel druk en er zit niks meer in het gras, ze worden wel bijgevoerd, maar wil je het goed doen dan moeten ze uit de groep en voor de hengst betekent dit dat hij er niet weer inkomt. Hij staat nu binnen en krijgt nu kuil bijgevoerd, behoorlijk veel, dus veronderstel dat dit wel snel weer rechttrekt. Morgen als ik de hele dag vrij kan krijgen even langsgaan en ook even vitaminespuit erin.

Hier nog even een update voor de geinteresseerden.
Posie doet het nog steeds goed. Het zwarte veulen vind ik er ook steeds beter uitzien, maar die is wel nog vrij schraal ten opzichte van de andere. maar we voeren rustig door. Deze week nog even beide ontwormen.
Posie, ja daag veulentje, hello jaarling.
Afbeelding
Afbeelding
Josie, echte tijger dit, :) kent nog omzeggens niets. probeerde vanmiddag even voetjes op te tillen (ttz beentjes proberen aanraken), ze pakt je zo in de arm als het haar niet aanstaan haha. of er maait een been naar voor. Maar verder wel lief en braaf, kent gewoon nog heel weinig.
Afbeelding
Afbeelding

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:14

Posie ziet er prachtig uit! Het kleine zwartje wordt vast ook een leukje, maar nu idd nog schraal en ielig. Wel lekker pittig meiske dus haha, mevrouwtje moet in de (her-)opvoeding. Gaat wel lukken toch?
Heb je nou een looppadje om grasstukje? Daar kunnen ze dan met dit slechte weer rondlopen? Goed plan eigenlijk, kunnen ze toch stukken sjouwen, voor dit maatje wil dat uitstekend. Je eigen mini-paddockparadise :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:04

Ja hoor gaat zeker lukken. Er zit idd een looppad om dat grasstuk, ideaal met slechte weer, ware het niet dat mijn hengst deze zomer de helft van de omheining eruit gesloopt heeft en ik het grasstukje nu niet meer kan afschermen (en stroomdraad vind ik te gevaarlijk op zo'n beperkte ruimte), desnoods nieuwe graszoden dit voorjaar, staat het weer mooi voor de zomer. Is idd een beetje zo'n paddockparadise principe.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:10

zitake schreef:
Ja hoor gaat zeker lukken. Er zit idd een looppad om dat grasstuk, ideaal met slechte weer, ware het niet dat mijn hengst deze zomer de helft van de omheining eruit gesloopt heeft en ik het grasstukje nu niet meer kan afschermen (en stroomdraad vind ik te gevaarlijk op zo'n beperkte ruimte), desnoods nieuwe graszoden dit voorjaar, staat het weer mooi voor de zomer. Is idd een beetje zo'n paddockparadise principe.

Stout paardje {:)-:( omheining mag je niet slopen!
En zo te horen moet er nog veel getraind worden met de newbe d'r voetjes optillen.
Eigenlijk gek heb daar nooit bij nagedacht, maar gewoon steeds gedaan, jij natuurlijk ook met je eigen veulen
is dan inderdaad even wennen aan een veulen ehhhhh, bijna jaarling die dat echt nog niet snapt.

Wel lekker plekje zo met dat looppad, als het hekje weer heel is.

Whisperke, zit jou echt niet mee zeg, nu je bijrijpaard ook nog een griffelbeentje gebroken.

Horssi, hopelijk vind je leuk plekje dat je aanstaat.

Hier geen idee, hoe het met de Hepsi is, geen bericht goed bericht? Ach vorige week nog foto's gehad,
vind het alleen wel sneu voor die beestjes dat het steeds zo regent, voor hun kan er beter sneeuw liggen dan regen.
(ik heb liever wat regen, want dan kan ik tenminste de weg over.)

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:58

Wisperke, wat een ellende bij jou, hopelijk brengt 2012 veel meer goeds!
Mijn merrie heeft haar griffelbeentje ook gebroken gehad, gelukkig was het 'goed' gebroken en waren 6 weken rust voldoende voor genezing. Sterkte!

Zitake, leuke foto's van het jonge grut!

Elite is nog steeds van de leg, mama gaat nu overdag de paddock op want mama werd een beetje stoffig en ivm haar slechte been hebben we haar liever niet te lang op stal, ook al is het een dubbele box. Mama is rustig buiten en dat is voor mij een graadmeter, want oermoeders is niet rustig als ze het er niet mee eens is betreft haar veulen. Dus mams weer lekker buiten, nog wat onwennig maar wel rustig.
Elite hinnikt zich schor en is weer echt een baby die het niet snapt, arm dinkie!
Vandaag of morgen verhuisd Elite naar een andere box, wat verder weg van haar moeder.

Draumur en Fjör krijgen ook ieder een eigen box, ietsje losweken van elkaar en wat meer eigen ruimte voor ze, en dan mogen ze overdag in de grote box samen of op de paddock. Afhankelijk van hun gedrag, aangezien er 2 weken geleden iets voorviel toen ik ze van de wei haalde. En aangezien ik geen hulp heb moet het allemaal wel vertrouwd zijn en er voor niemand incl de paarden gevaar zijn. (ze zijn niet gevaarlijk hoor, voor meer info pb)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:18

Bedoel je zoiets Sjolvir:
Afbeelding

Dazzle heeft dus zijn eerste ervaring met sneeuw gehad, is nog niet zo heel veel sneeuw maar voldoende om er een sprintje in te kunnen trekken :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:06

Oh, dat is gave kerst kaart CL!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:18

dat is nog eens een mooi plaatje..

MI indd 6 weken, breuk zat ook mooi.. Gelukkig..
Nu wel in het verband..

Jammer van Kyra.. mag ik vragen wat er precies is?? (via pb)

Sjolvir: de hepsi.. tis en blijft een lekker ding..

Ik ga woensdag weer naar mijn baby kijken..
Ze moet nog een keer geent worden dus even vragen of de DA daarvoor kan komen..
Want de rest moet volgens mij ook..

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:20

Horsii en Marlis, hebben jullie al een nieuw plekje voor Kyra gevonden?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:33

Wat een naar nieuws hier allemaal! Maar ook mooie plaatjes voorbij zien komen! :))
Bij de kleine van mij gaat alles helemaal zoals het hoort :j :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:53

Helaas zijn al mn kerstkaarten al geschreven en op de bus gegaan.

Horsii en Marlis dus op zoek naar een nieuw plekje voor Kyra, helaas kan ik jullie er niet mee helpen....