[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:10

maidenmerries zijn zoiezo onvoorspelbaar.... helaas voor de eigenaren... haha

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:12

Ik heb de hoop op gegeven, ik verwacht niks meer en wacht gewoon af! De een vindt dat ze al reuze tietjes heeft en weer de ander stampt haar ego zwaar de grond in door te zeggen dat het nog nergens op lijkt :+

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:13

haha rest je niets anders dan maar gewoon afwachten.... :(:)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:13

Sue_ schreef:

Pffff Noon was vorig jaar ook een lange zit.
Doet ze het uiteindelijk overdag }:0

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:16

Sjoert schreef:

:= :+ :(:)

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:20

hier nog steeds een slechtgezinde dame, ben wel aan der gekomen, en gevoeld aan der uier, waar ze anders zo van kon genieten, daar is ze nu toch minder van gedient
ze kwistelt als je er nog maar naar kijkt, laat staan eraan komt, zwiepen met die staart, niet normaal
enig teken? enig idee iemand?
Laatst bijgewerkt door silketje op 24-02-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:22

Sjoert schreef:
Sue_ schreef:

Dat kunstje flikte Blossom ook vorig jaar. >;)
Een maand gewaakt, en nog fanatiek ook. :=

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:27

Haha, de mijne ook, was toen net voer aan het halen..

Gauw naar huis gereden, en gelukkig niets gemist van de bevalling!! haha..

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:32

Oke dan wordt het dus gewoon afwachten :D

Niet leuk :P Ik laat haar begin maart open maken van achter zodat er iig plaats is voor het veulen :) (heeft als 3 jarige een dood veulen gehad en is toen helemaal uitgescheurd geweest).

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:36

pippalex schreef:
Haha, de mijne ook, was toen net voer aan het halen..

Gauw naar huis gereden, en gelukkig niets gemist van de bevalling!! haha..

Ik zat op school, maar had tegen mijn vader gezegd dat hij haar niet uit het oog mocht verliezen.
Heeft hij ook niet gedaan; Hij belde toen ze begon en heeft als niet-paarden-man het veulen ter wereld geholpen. +:)+
(Met mij als mentale ondersteuning aan de telefoon terwijl ik naar huis kwam geraced. ;) )
Veulen was er net uit toen ik thuis kwam. :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:40

@ Nicole; Ik vond hem idd al wel een tijd leuk. Maar nooit stappen ondernomen.
Mijn moeder denkt dat hij mij ook al langer leuk vind (zij heeft hem een keer gezien toen ie voor Cashmere dr been kwam in november 2007, toen dacht mn moeder het dus al...) :+

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:50

Mvanbochove: Het zendertje van het halsteralarm is ook in een singel te gebruiken, is hetzelfde principe, namelijk dat het zo goed als plat moet voor het signaal geeft. Als je het in een singel gebruikt zal het ook niet afgaan als je merrie rechtop blijft liggen zoals jij beschrijft. Maar een merrie met persweeën gaat echt wel plat en daar komt bij dat je ondanks het alarm de boel zelf ook in de gaten houdt natuurlijk.

Littleroosie: jawel hoor, daar kan ze prima nog een tijdje mee wachten

saffier: ah, dat moet ook leuk geweest zijn voor je moeder om te volgen dan :)
Leuk hoor, geniet ervan!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:11

Saffier; :D :D :+: +:)+ (heb je het recept vd appeltaart voor me...;-))
Desillies; soms wel maar soms ook niet. Schaaartje of mes bij de hand is wel handig. (waar marestare wel niet handig voor is ;-))

hmmm overdag veulenen........lijkt me wel wat! Maar met een maiden zal ik dan eerst wel een maand 's nachts waken en dan overdag even tukken........Zul je zien dat ze dan gaat.
Leuk al die verhalen over eerdere snelle "onverwachte" bevallingen !

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:19

Overdag veulens zijn mijn nachtmerrie. :+ 'S nachts ben ik er altijd bij, staan ze op stal onder de camera online met birthalarm om. Dan kan er niet veel misgaan. :') Maar overdag staan ze buiten, moet er af en toe gewerkt, bijgeslapen enz worden en doet de birth alarm het niet. Niet zo fijn, al zeg ik het zelf. :D

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:19

amandake: gevonden? heb je beeld? soms moet je ook het vierkantje met de + in aanzetten op de afstandsbediening

appeltaart... mmm...

overdag veulenen is leuk, hier hebben we het voorgehad enkele jaren terug, was super, alleen ik erbij, de rest binnen op de cam volgen tot alles in orde was en dan dadelijk kraamvisite :)

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:24

mvanbochove schreef:
Lexa: Ik heb inderdaad ook Coster als dierenarts! Er zijn hier weinig vee-artsen in de buurt, ging eerst altijd naar Bodegraven, maar dit is veel dichter bij en vind het een erg goede praktijk!
Jij hebt ook een leuke hengst uitgekozen zeg! Jammer dat hij zo vroeg is overleden.. Jij moet dus ook nog even geduld hebben.. Duurt lang he dat wachten?!
Mijn paarden staan in Nieuw Vennep, we hebben sinds een jaar zelf stallen en een bak. Daarvoor stonden ze bij Roos Diervoeders, ook hier in Nieuw Vennep!

Vraagje....

Ik heb een halster-geboorte-alarm gehuurd, ben nu een beetje aan het twijfelen of ik toch niet die ene met een singel om de buik had moeten doen.. Is misschien betrouwbaarder? Of zou dat niet uitmaken? Ik denk namelijk.. wat als m'n merrie wel gaat liggen met de bevalling, maar haar hoofd/hals omhoog heeft.. dan werkt het niet! Zal vast tussen m'n oren zitten hoor.. Maar heeft iemand ervaring met geboortemelders?

Ik zelf ben voor de singel gegaan,mijn merrie schuurt alle halsters af en dat wil ik echt niet mee maken in die spannende periode! ;)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:37

@silketje : jaja is gelukt ,superkwaliteit die camera echt waar !!
Stikdonker op stal en toch helder beeld.
Moet ze alleen wat verder kunnen plaatsen ,zie nu de paarden in stukken voorbij komen of staan....dan een stuk hoofd ,dan een stuk bil haha ,zou graag heel de merrie in beeld hebben ;-)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:38

Trouwens hoe gaat het met Tessake :o :o ...laatste keer dat ik het vraag hoor Silketje :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:41

Neon is toen ze maiden was ook overdag bevallen, en net op een moment dat er dus niemand was en ook ver weg was, en er telefoon ging dat er een veulen in de wei liep. Staleigenaar heeft zeer veel ervaring met fokken, heeft haar gecontroleerd, de conclusie getrokken dat het veulen nog lang niet kwam (geen uier of iets dergelijks te bekennen) en waarschijnlijk nog geen uur later is ze bevallen. :+
Maidens zijn zooooooo grappig. :+

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:41

Amandake schreef:
Trouwens hoe gaat het met Tessake :o :o ...laatste keer dat ik het vraag hoor Silketje :+

Is ze al weg dan?? Dan gaat zij bij silketje bevallen en cartouche nog bij jou?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:47

ja ze is al weg ,maar ze is niet drachtig hoor ,of ze zou het hèèl goed moeten verstoppen ;-) ,moest het wel zo zijn ,zijn hier wel afspraken rond gemaakt ;-)
Cartouche bevalt hier bij mij...met haar heb ik het moeilijker om afscheid te nemen en zeker nu ze hoogdrachtig is...als het veulen een paar weken oud is gaan ze naar Silketje.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:49

Goede avond all,
van die merrie van mij snap ik echt niks meer. Ze heeft vanaf einde van de zomer niet meer gerold en sinds het weekend heeft ze het rollen weer opnieuw uitgevonden.
Kan dit duiden dat er iets mis is met de kleine, of voelt ze zich gewoon lekker in dr vel ?
Het is allemaal nieuw voor mij en normaal rolde ze elke dag, ik trof elke dag een varkentje in de box aan ipv een haflinger met witte manen en staart. Of maak ik me gewoon te veel zorgen ...
Ik heb ook geen idee of het kwaad kan voor de kleine

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:54

Ik ben dan benieuwd naar die maiden van mij. Bijna 200 dagen en nog steeds geen buikje te zien. Hartstikke slank, zelfs nog slanker dan de ruin :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:56

Freya; Porvas rolt ook nog steeds en best veel. Kan me niet voorstellen dat dat schadelijk is voor het veulen.
Amandake; dapper van je hoor! Afscheid nemen is idd moeilijk. Ik heb net 4 verkocht en die staan nog steeds in de wei maar ook dat ze niet meer mijn paardjes zijn, dat vindt ik ook al heel moeilijk dus laat staan dat ze weg zouden moeten.
NL; DAn ben ik benieuwd hoe grappig Por zal zijn ......(help)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:43

haha ik heb het DBT 2008 eens doorspit ,omdat ik me echt niet kon voorstellen dat ik me vergist had van datum bij Kyra en inderdaad ik had het juist hoor ;-)