[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:06

Het wachten is op een geweldige update

Knolselder

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:06

Inka dag 346 :roll:
Afbeelding
Banden wel losser. Veel buiktrappen.
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:16

Hier even ego

Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag niks en zonet drupjes aan uier en al aan de benen. Ze is maiden dus heb niet echt een idee hoe ze het gaat doen. Dus zit nu braaf op de stoel te kijken naar de camera.. hopen dat het snel komt. Zonet was ze heel onrustig aan het schrapen en liggen etc.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:39

Succes met waken dames hopelijk morgen weer een paar veulentjes rijker in het topic.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:46

Gefeliciteerd met de veulens!
En ik denk dat er vannacht nog wel wat gaat komen.

Bij de ezel nog geen vorderingen. Zal morgen nog eens navragen in welke periode ze precies gedekt is. Hengst heeft er ongeveer 3 weken bijgelopen. Ik weet nog wel dat ik merkte dat ie er niet meer stond. Jemig wat kon dat beest hard balken. 's Morgens om 5 uur of in de avond/nacht rond 12/1 uur was geen uitzondering. En ineens was het stil, hahaha.

Ik wens de wakers veel succes, ik hoop dat jullie niet lang hoeven te wachten.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:47

Prachtig veulen Fokfanaat! Ik moest de squeeze handeling ook even opzoeken. Wat mooi dat dit zo goed werkt, heel bijzonder! Ik had wel eens van dummy veulens gehoord maar nog nooit van deze oplossing.

Gefeliciteerd Berdien! Mooie kleur zo. Ben je er zelf ook blij mee of had je op meer wit gehoopt?

Nou dit zal dan toch wel je laatste nacht wakker blijven zijn AZ? Vermoeiend zo voor je. Jammer dat je dan net vandaag niemand extra in de buurt hebt.

Luca, Nynkster en Knolselder, bij jullie wordt het ook spannend nu. Succes allemaal!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:50

Jaa ik wilde juist niet teveel wit dus hij is helemaal perfect!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:02

Hij is ook echt mooi!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:21

Pony lag erbij alsof ze ging beginnen. Dus ik naar stal gesneld en toen ik er was ging ze weer keurig eten. Dus bed opgezocht en elk uur wekker. Hopelijk houdt ze me niet te lang voor de gek

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:24

Nynkster schreef:
Pony lag erbij alsof ze ging beginnen. Dus ik naar stal gesneld en toen ik er was ging ze weer keurig eten. Dus bed opgezocht en elk uur wekker. Hopelijk houdt ze me niet te lang voor de gek

Had ik ook laatst om 4 uur 's nachts en wilden we net schoenen aan trekken, want ze lag er heel stijf bij en toen stond ze weer op en ging eten :+

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:25

Gefeliciteerd!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:44

Berdien, *\o/* Proficiat!!! Echt zo gaaf getekend, wil zeker die bliksemschicht zien hoor.

AZ, hoop dat ze je snel slaap gunt en haar moois laat zien, heel veel succes

Luca, voor jou hetzelfde zijn er vandaag ineens zoveel dat jullie wachten tot 24.01 uur, suc 6

Nynkster, ooooo spannend joh, suc6 met waken !!

Baudyh, die Oscar is al geen veulen meer joh, wat een mooie foto ook.

Suffie, echt geweldige dieren hmmmm Dexters toch? Lijkt het kalf van vorig jaar nu groter dan mams?

Knolselder, 346 en -O- , ze laat je wachten!

Cio, ha ha en vlgs jou is hij niet fotogeniek, valt reuze mee <3

Busynissy, weer een dagje erbij, hoop dat ze nog een aantal dagen erbij doet!

Laylah, vermoed dat ze het boekje netjes afwerkt, ze heeft nog geen haast zo te zien.

Heb alles meegelezen en wel gefeliciteerd, dacht ik onthou het wel om te plaatsen maar blijkbaar is het een zeef, morgen beter :o

Zie je wel, Luna , dat hoofdje <3 en fijn dat de merrie beter gaat

Ceasar, oooo wat een plaatjegaat toch zeker niet schimmelen he zonde van de witkop anders :D

Sjanien en Sparky, jullie dames zijn nog wel in shape!!

Veronique, ha ha heb je goede afspraken gemaakt met Chacha, hoop het voor je

Mer, ik hoop dat jij je vosveulen krijgt met 4 witte benen, vind die naam echt tof _O-

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 00:56

Aleeyah is inmiddels bevallen van een, hoe kan het ook anders, hengst veulen. Een zeer groot veulen, het was dan ook een vrij zware bevalling. Aleeyah doet het op zich goed, ze vind het allemaal wel heel vreemd nog. Hij heeft een apart kleurtje, wordt uiteindelijk schimmel, maar is nu vos rabicano zo te zien. Rabicano had ik niet echt verwacht eigenlijk, moet nog eens goed kijken waar dat precies vandaan komt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ff een vraagje, het drinken lukt nog niet, komt wel, maar wil er ook niet teveel druk op zetten meteen, want ze vind het allemaal wel nog heel vreemd. Nu heb ik de DA even gevraagd, zij zegt dat hij binnen 4 uur 2 liter binnen moet hebben. Dat lijkt mij erg veel, hij heeft nu binnen 3 uur 700 ml gehad ongeveer, zal haar zo nog een keer melken voordat ik ff naar huis ga, dan heeft hij ruim een liter gehad in ieder geval. Wat houden jullie precies aan bij dit soort dingen?
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 15-04-19 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 01:04

*\o/* proficiat!!! Apart kleurtje idd wel gaaf en denk dat je al heel blij bent dat het er is.
Moet zeggen dat die hoeveelheid wel kan kloppen, misschien voor een Arabier iets minder. Weet nog dat ik in 2014 ook zo iets had van Hoe dan!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 01:54

Nou ik krijg bij Aleeyah niet eens zoveel gemolken, uier is gewoon leeg dan..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 02:06

Heb de DA gesproken,ze zegt dat ruim een liter heel mooi is. En dat het veulen inderdaad dan ook niet veel meer bij de merrie zou hebben gedronken.
Ik denk dat ik hem morgen ook wel aan het drinken krijg, als ik een paar extra handen heb. Maar alleen is het gewoon geen doen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 02:08

Gefeliciteerd az, hengsten zijn toch echt altijd trager he. Kan je haar niet even vastbinden? En zo kleine naar haar uier leiden? Hoop dat hij het vlug doorheeft. Apart kleurtje ja

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 02:23

Az gefeliciteerd! Lange wachten eindelijk beloond! Kun je nu zo lekker bij slapen.

De wakers succes vannacht!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 02:26

Zo wat een hoop veulens ineens! Heb twee dagen niet kunnen lezen dus net alles bijgelezen, onmogelijk om op iedereen te reageren.
In ieder geval gefeliciteerd met de veulentjes! Ik lees links en rechts wat opstartproblemen en ook erg snelle bevallingen.

AZ hopelijk gaat ie snel zelf drinken. In ieder geval fijn dat ie al genoeg binnen heeft gekregen.

Vlinder maakt het ook spannend. Uier is vol en keihard en ze houdt veel de staart af en staat regelmatig in de plashouding vandaag. PH is nog wel hoog dus ik denk niet dat ze er al is maar ik houd haar toch extra goed in de gaten vannacht.
Afbeelding

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 02:53

Gefeliciteerd!!

Bij Renske ging net het alarm af, maar toen ik ging kijken voorzichtig schrok mijn andere merrie, waardoor Renske ook weer in de benen kwam. Hoorde haar wel kreunen en haar buik rommelt aardig. Dus wacht nog maar af. Maar denk dat het vals alarm was.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 05:09

Gefeliciteerd berdien az en fokfanaat!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 05:41

DA is net geweest, heeft Aleeyah pijnstilling en verdoving gegeven. Zo had de kleine alle tijd om te zoeken en uiteindelijk dronk hij zelfstandig. Met de hand was er eigenlijk niks meer uit te krijgen, en natuurlijk sowieso ontzettend fijn dat hij nu zelf drinkt. Had alleen het gevoel dat de DA vond dat ik me een beetje aanstelde ofzo.
En nu eerst maar eens een paar uurtjes slapen :z

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 06:00

Gefeliciteerd AZ! Hopelijk trekt Aleeyah snel bij. Wel jammer dat de DA je zo'n gevoel geeft, vind dat altijd een beetje een domper op de feestvreugde als mensen zo banketstaaf doen

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 06:27

Gefeliciteerd AZ. Hopelijk knapt je merrie snel op.

Hier is vannacht om 4 uur een merrie veulen geboren. Alles ging volgens boekje alleen drinken is lastig ze zit wel bij de speen maar drinken ho maar.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 06:47

Gefeliciteerd! Hopen dat ze snel snapt hoe de melkbar werkt