[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:36

Hij heeft er nu dus een jaarling hengstje bij in gezet.. En ik wil niet volgend jaar weer een veulen.. En volgens hem dekt dat hengstje nog helemaal niet.. Want die andere paarden waren hengstig en hij doet niks..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:37

De meeste doen ook nog helemaal niets op die leeftijd, maar er zijn er bij die het wel al kunnen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:38

ik zou dat precies toch niet willen..je ziet het niet altijd,het kan in een wip (letterlijk :P ) gebeurd zijn..

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:39

Het is verrekte lastig om tegen die boer in te gaan.. Hij weet het altijd beter! Ik zei dus tegen hem toen hij zei dat die hengst niks deed: ja dat dacht je de vorige keer ook! Zegt hij: je bent toch blij met dat veulen?! Ik zo: ja, maar dat betekend niet dat ik volgend jaar er weer een wil.. En dan begint ie er weer over dat Armani veel luxer is als Donja en dat Donja zo'n lomp hoofd heeft.. Ja die hengst van hem was wel een goede.. >;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:44

Vervelend zeg, maar ik zou het risico toch niet willen lopen. Het is niet aan hem om de keuze te maken of je merrie drachtig moet worden of niet.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:46

Zit er idd wel mee.. Ben stiekem al aan het kijken of er misschien wat anders op internet staat waar ik ze neer zou kunnen zetten.. Maar helaas bij ons in de buurt vrij weinig.. Of ik moet weer gaan zoeken zoals ik dit plekje ook had gevonden.. Langs gaan en vragen of ze plek hebben of land willen verhuren..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:01

Lastig..ik heb het ooit ook zo gedaan,maar het is toch stressen,zo een zoektocht..
Kan die zijn land niet opdelen dan? Je bent vast niet de enige met een merrie daar of toch?
Ik vind het in elk geval niet kunnen,voor hetzelfde geld dekt die hengst Donja nog laat in het jaar,en heb je swinters nog een veulen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:17

ik zou de gok ook niet durven nemen!
Larouscha van mij is (als de dna test positief is) ook het product van een dekking van een jaarling hengst met een jaarling merrie!

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:32

stunning schreef:
Zit er idd wel mee.. Ben stiekem al aan het kijken of er misschien wat anders op internet staat waar ik ze neer zou kunnen zetten.. Maar helaas bij ons in de buurt vrij weinig.. Of ik moet weer gaan zoeken zoals ik dit plekje ook had gevonden.. Langs gaan en vragen of ze plek hebben of land willen verhuren..

Ik hoop echt zo dat papa het bij ons wil maken! dan hebben we het pas goed! :D

Felien heeft nog steeds geen veulen! ze sprong vandaag gewoon tot 2 keer toe over de draden
MET een veulen in de buik en die draden staan wel 1.10 hoog niet meer normaal toch!
Ik snap echt helemaal niks meer van :(

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:52

pretty schreef:
Lastig..ik heb het ooit ook zo gedaan,maar het is toch stressen,zo een zoektocht..
Kan die zijn land niet opdelen dan? Je bent vast niet de enige met een merrie daar of toch?
Ik vind het in elk geval niet kunnen,voor hetzelfde geld dekt die hengst Donja nog laat in het jaar,en heb je swinters nog een veulen!

Ik ben wel de enige die er staat met een paard.. Hij heeft ook allerlei verschillende stukken weiland, maar dat hengstje moest er bij in ofzo :?..

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:53

Rifi_ schreef:
stunning schreef:

Ik hoop echt zo dat papa het bij ons wil maken! dan hebben we het pas goed! :D

Felien heeft nog steeds geen veulen! ze sprong vandaag gewoon tot 2 keer toe over de draden
MET een veulen in de buik en die draden staan wel 1.10 hoog niet meer normaal toch!
Ik snap echt helemaal niks meer van :(

Ik hoop het ook echt! Dat zou gewoon perfect zijn :D.
Felien maakt er wel een potje van hoor.. Zul je zien dat ze donderdag gaat bevallen..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:53

Ik zou dat ook niet willen hebben hoor Stunning, een jaarlinghengstje bij mijn merrie. Helemaal niet als het je eigen hengstje niet is, dan kan je nog zelf bedenken of je dat risico wil lopen, maar dat hij hem er gewoon bij zet vind ik echt niet kunnen. Lastig he, die eigenwijze boeren, die denken dat ze alles beter weten.

En ja, ze kunnen absoluut vruchtbaar zijn op die leeftijd, een goede kennis van me had afgelopen voorjaar een drachtig merrietje van 8 of 9 maanden oud, gedekt door een hengstje van dezelfde leeftijd :oo Gelukkig had de staleigenaresse het gezien en was ze dus op tijd om het eraf te laten spuiten..

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:13

Jeetje wat een verhalen hier allemaal.
Stunning dat zou ik toch echt niet accepteren, vervelend die koppige boertjes.

Jeetje AZ een merrietje van nog geen jaar oud en al drachtig, sommige mensen letten ook niet op he...

Mooie foto's van Presca, Razzle en Risky!

Morgen zal ik weer wat fototjes maken, Ekaro is 2 maanden oud nu, maar hij groeit enorm.
Het echte baby begint van zijn lijf af te raken, zijn koppie is nog wel baby. Hij wordt wat groffer in zijn botten en is nog steeds een beetje behouden tegenover de mens maar het vertrouwen begint te komen.
Ik denk dat ik nu weet waarom hij 'angstiger' is dan zijn volle broer en zus. Na de geboorte had hij veel moeite om het uier te vinden en de uren verstreken dus hij moest echt gaan drinken, tegen beter weten in heeft mijn vriend hem toen geprobeerd te helpen, maar ja dat ging mij net iets te hardhandig, bij een belgveulen had dat misschien goed gegaan maar niet bij zo'n bloedpaardveulen.
Ik denk dat Ekaro op dat moment angstig is geworden, hoe klein hij ook was.

Hij loopt nu netjes mee aan het touw, vind andere paarden nog erg spannend, hopelijk krijg ik het voetjes geven binnenkort ook voor elkaar, daar is hij nog wat lastig mee, mede door de angst.
Het is een knap paardje en hij wordt nu ook steeds vrijer en slimmer, leuk om te zien!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:51

@ Magic_Ice, leuk dat Ekaro vooruit gaat. Eet hij al wat brokjes? Anders zou je hem een paar brokjes kunnen geven als je zijn voetje mag aanraken, later mag vastpakken en daarna mag optillen. Dan kun je hem een soort van belonen.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:32

hmmm had hier ondertussen toch 2 pasgeboren veulens verwacht ;-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:05

ja zeg die hekkensluiters laten wel op zich wachten!

MI denk je dat het daarvan kan komen? Ik heb ook geholpen met het uier vinden,die leek daar geen last van te hebben,integendeel. Het zit hem soms gewoon in het karakter denk ik,maar dat komt heus wel goed!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:08

mijn kleine vent word trouwens steeds stoerder!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor springbloed in huis te hebben ben ik best tevreden :D

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:05

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:28

je zou het hem eigenlijk echt niet nageven dat hij een ponyveulen is! Hij ziet er zo volwassen uit!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:48

Wat een leuke foto's weer! :D

Dat dacht ik dus ook al dat ze op die leeftijd zeker wel vruchtbaar konden zijn.. Ik heb het zelf niet gezien mocht hij gedekt hebben.. Maarja dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd! Maar die boer is er heilig van overtuigd dat hij dat niet doet.. >;)
Rifi en ik zitten te kijken of we Donja en Armani misschien ergens anders neer kunnen zetten, want eigenlijk gaat dit niet zo langer.. Ik heb daar totaal niks in te brengen, ik heb al zovaak gezegd dat ik niet nog een veulen wil en niet wil dat dat hengstje erbij in komt te staan. Maar dan begint hij weer over dat ik blij ben met dit veulen en anders moet ik Armani maar aan hem verkopen :?..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:10

@ pretty zo zo das geen verkeerde.
Mooi ding.
Aaardig aan de maat of ????

@ conejo daar zit een mooi nekje op :)
Zal later op de dag ff naar jou topic gaan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:27

dank je Maseike,vind het een geslaagde combi,is de eerste keer dat de minpunten van de merrie zo goed aangevuld werden.
Hij is goed aan de maat,geen idee hoe groot,maar twordt wel een leuke maat,ik schat ruim 1m70

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:55

pretty: dan kan lekker lopen zeg! Mooie kleur ook die er onder zijn veulenvacht uitkomt!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:56

leuke foto's komen er voorbij !

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:58

ja marjolein en waar blijven die van jou?