sooltje.. nu 287 dagen dus nog 54 als ik het goed heb

byltje... nu 196 dagen dus nog euhm.. wat meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gem schreef:parouscha schreef:Ik hou gewoon rond 10 mei aan.
Nemen jullie dan een week eerder aan om te waken of gewoon vanaf 10 mei beginnen met waken(ook als de merrie geen niets laat zien dat het gaat beginnen?)
Tja..... das voor iedereen anders. Ik ga heel erg op het gedrag van mijn merrie af. Is voor mij duidelijker dan de uiterlijke kenmerken. Mijn merrie harst nauwelijks en kegelt gewoon niet. Daarentegen laat ze door merkwaardig gedrag zien dat het er aan komt, en dan doet ze het diezelfde nacht. (Althans, allebei de keren dat ze een veulen heeft gehad). Waken heb ik dus maar 1 nacht gedaan, bij de tweede.
Pauk schreef:parouscha schreef:
Hoe bedoel je online?
Dat anderen ook kunnen meekijken als je dat zou willen?
Ja dat bedoel ik met online
Pauk schreef:Omdat m'n broertje in dat wereldje zit konden we het goedkoper krijgen als normaal maar die camera's zijn zo'n 3/400 euro per stuk gok ik op
Is zo'n IP camera, scheelt ook want daarmee kan je je dus niet aanmelden op marestare
parouscha schreef:Hmm das dan wel weer erg prijzig voor een 1malige dracht misschien bij de merrie
gem schreef:parouscha schreef:Hmm das dan wel weer erg prijzig voor een 1malige dracht misschien bij de merrie
Toptoys hier op Bokt deed het met een webcam en een 2ehands laptop en dat was ook heel goed te volgen.
parouscha schreef:Is zo'n camera systeem duur?
Stalhouder heeft er 1, maar die waakt daar zelf op
en wil zelf ook 1tje hebben, zo kan ik goed zien of het loos alarm is of juist niet.
manueeltje84 schreef:parouscha schreef:Is zo'n camera systeem duur?
Stalhouder heeft er 1, maar die waakt daar zelf op
en wil zelf ook 1tje hebben, zo kan ik goed zien of het loos alarm is of juist niet.
http://www.bascom.nl/infrarood_40_led_set_plus-p-210.html? Wij hebben deze, echt een top ding.
Je kunt hem ook evt bekabelen als de afstand te groot is voor draadloos ontvangen.
Hier werkt hij perfect draadloos. (afstand van huis naar stal ongeveer 45 meter.)
En de prijs is goed te doen, (169 euro)
Wij hebben er ook een 12" TFT scherm bij http://www.bascom.nl/12_inch_tft_scherm-p-235.html?
Deze kost dan 229 euro, dus we waren voor 398 euro helemaal klaar zeg maar![]()
Maar ze hebben ook een kleiner tft scherm zie ik wel, deze kost 159 euro.