Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fique

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:06

iedereen gefeliciteerd met de veulens.
fique haar uier zit nu wel elke dag iets verandering in. gelukkig Lachen

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:21

toch maar wel gefeliciteerd Stef, als je veulentje wel melk binnen krijgt komt de kracht vanzelf in de beentjes...
amandake: super nieuws jah! kun je ze mooi allemaal vergelijken met ontwikkelingen enzo, haha! (succes vanacht Knipoog )

Cas is lekker helder en sam is gelukkig ook nog steeds lief voor ons, waren een beetje bang dat dat niet zo zou zijn, maar ze blijft ons verbazen! Pling

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:27

Stef, gefeliciteerd! Hopelijk komt het helemaal goed met je veulen.

Over die bietenpulp, ik denk dat de suikers met deze temperaturen eerder gaan gisten. Knipoog

Hier weinig nieuws, alleen dat ik dadelijk beschuit met muisjes ga eten, ga op kraamvisite bij Chennoa. Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:42

@ Lisenka: van harte met je nieuwgeboren veulen!
@ Goofke: ooh, inderdaad wát een mooi beestje; chique zonder aftekeningen, leuk kleurtje! Haha!
@ RUBYWHITE: Ook jíj van harte! Ook al zo'n mooi veulen! Haha! Apart hoor, zwart uit 2 bonte ouders. Heeft zeker iets speciaals, dat veulen van jou Lachen
@ Silketje: En huppa, nog één Haha! Gefeliciteerd!

Manman, toch weer een kleine baby boom Haha!

@ Amandake: Mooie namen heb je gekozen, leuk dat het ook nog wat betekent, vind ik altijd wel mooi Knipoog
@ Dreeke: Tsja, heb Otje's staart paar dagen al heel losjes gevlochten, voor het geval dat 't veulen wordt geboren... Maar die staat nu ook als een gek te schuren, en ik ben juist zo trots op haar staart Boos! Maarja, is een week geleden ook voor luizen behandeld... dus kan ook dat zijn... Maar ze doet het igg wel véél meer dan normaal.
@ Stef: gefeliciteerd met het veulen, en jeej wat jammer zeg dat het veulen nog zo slap is. Sterkte en succes ermee, hopen dat het veulen snel wat aansterkt zodat ze op eigen benen kan staan en zelf bij haar mama kan drinken...
@Dreeke: kop op....... laatste loodjes wegen spreekwoordelijk gezegd altijd het zwaarst.... jouw veulen komt ook nog heus wel. Voordeel als ze iets later geboren worden is vaak wel dat ze meestal ietsje sterker zijn soms Knipoog

@ Neonlight: van bietenpulp aan merrie voeren heb ik nog nooit van gehoord... waar zou dat goed voor zijn dan? En wat voor bieten, suikerbieten? Ot krijgt altijd na de bevalling aantal keer slobber gevoerd, sterkt ze iets van aan.

Als het met dit weer sneller gaat gisten, tsja dan heb je binnen kortste tijd dronken merries Clown

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:44

Stef: gefeliciteerd! Hopelijk komt alles goed met je veulen!

Nou hier dan de beloofde druppel foto, vanmorgen was het een heel klein drupje, maar nu is ie best groot

Afbeelding

Afbeelding

en ze heeft het geboorte alarm om

Afbeelding

Wat denken jullie komt het vannacht?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:56

Jennyk; over het wel of niet komen vannacht, daar kan ik je niet mee helpen, heb het al moeilijk genoeg met eigen merrie die ik door en door ken Clown

Mooie druppelfoto trouwens Knipoog

Maareh, klein vraagje: snap dat je dekje onder alarm hebt zodat het niet/minder schuurt etc. maar met dit weer is dat toch ontzéttend warm? denk dat ze zich wel kapot zal zweten hele tijd onder dat dekje. Is het niet beter idee om dekje paar keer 'op te vouwen' en dán singel er overheen? zie ik mensen ook wel eens doen die geen tuigonderleggers bij het mennen hebben (heb ik wel, ideaal, ook voor longeersingels, birthalarm etc.) of mensen met longeersingel doen dat ook wel eens..

Enkel een simpele suggestie hoor Lachen

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:57

Ik heb wat foto,s van mon die ineens erg dik aan het worden is.
Ook heb ik een vraag, ik hoorde net dat mon dus talg op der tietje,s heeft wat wil dat allemaal zeggen ? graag iemand die mij uit kan leggen wat het allemaal inhoud, mon moet nu nog 6 weken uitzitten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:25

Joice: ik heb het geboorte alarm expres pas na 6 uur opgelegt, dit dus om de warmte
Ben bang dat het zonder dekje erg gaat schuren, maar wat denken jullie? Beter zonder met dit weer, ook 's nachts? Geen probleem om hem er weer onderuit te halen hoor!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:28

iedereen gefeli met de veulen die er geboren zijn!!!

heidie: wat ziet mon der super uit! erg gelukkig ook!!!
jenny: voor jouw word het ook al spannend!

met lisa gaat ook alles goed.
ze moet nog 7 weken,

en vanaf gister gaan ze met verlof....
was der aan het "longeren" (ff aan halster alleen)

maar ze stuikelde steeds en je zag dat ze aangaf dat het genoeg was...

ga nu alleen nog lekker wandelen met der, en kroelen....

hier weer een paar fotos van me meisje!
gister gemaakt op 282 dagen dracht:

Afbeelding

Afbeelding

der uiertje..(groot he?)
Afbeelding

Afbeelding

en nog een grappige...:
http://foto.mijnmomenten.nl/166/14003/me_254767.jpg

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:34

Rubywhite & silketje gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Amandake, mooie namen Ja

Meavey, toch gefeliciteerd. Het is wel een goed teken als ze wel willen drinken. Ik kan me voorstellen dat, als je al moe bent, je dit heel negatief bekijkt Ach gut

Maseike, Goldy heeft die spikkels ook alleen bij haar zit haar hele uier vol. Ik dacht altijd dat het gewoon zweet was, maar volgens mijn moeder is het een teken dat het veulen er aan komt Verward

Jennyk, volgens mij kan zo'n dun dekje weinig kwaad hoor.

Ik heb met Goldy afgesproken dat ze vannacht haar veulen mag krijgen en anders pas zondagavond. Waarschijnlijk krijgt ze haar veulen dus morgen, dat doet onze oudste merrie ook steeds. Zo gemeen Verdrietig Knipoog

De wakers wens ik alvast succes voor vannacht, vooral Dreeke en Pretty. Wat wachten jullie al lang zeg Gaaaap

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:35

@ jennyk ik zie druppels Lachen

Ik zou dekje overdag af doen en in de nacht omdoen!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:37

@ trutje de uijers van mon zitten niet vol als dat gebeurdt dan heb ik een heel groot probleem.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:43

overdag haal ik het geboorte -alarm er helemaal af, heb toch zicht genoeg op de wei. Gaat er alleen 's avonds / 's nachts op

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:44

hahahah en daar zat jenny achter de pc bij de raam Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:46

Jurriaan: kom je ons ook gezellig op de hoogte houden? Leuk een Belgisch trekpaard hadden we nog niet Lachen Hoe heet ze? En Kyran past heel goed in dit topic.. lekker overtijd gaan Knipoog

Amandake: Dat zou geweldig zijn toch, heb je lekker even een pauze Lachen

Dreeke: En alles goed gegaan? Wat is het geworden?

Stef: Dat ze goed drinkt is nu heel belangrijk, als ze dat goed blijft doen wordt ze vanzelf sterker. Succes!

Neon: Chennai.. Knipoog
Geen pulp voeren geldt dus gewoon voor alle paarden met warm weer? Heb 1 ruin die bij vorig baasje altijd pulp kreeg en dat krijgt ie hier nu ook, maar beter niet doen dus?

Jennyk: het is de eerste dag dat ze zo’n druppel heeft? Ik denk nog niet vannacht.
Helemaal zonder iets eronder, dan moet je hem wel heel goed schoonhouden, als ze nu heel erg zweet eronder, kun je dan niet een oud dekje knippen zodat het er net onder past?

Maseike: mooie buik. Die stipjes zeggen op zich nog niks hoor, aan de uier te zien heeft ze verder nog geen haast.

Melanie: Aan de voorkant is het vocht he? Dat had upona ook heel vroeg al. Ze heeft wel een mooie buik hoor!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:52

Maseike: mooi dikke mon, lekker buikje zeg! Nog maar 6 weekjes ongeveer!

Nicole: nou ze heeft al een paar keer een drupje gehad, maar die waren veel kleiner. Vanochtend had ze een kleintje, die was om half 2 weg en die van 6 uur is groter dan die van vanochtend
Ik zal straks even kijken of ze er erg onder zweet.

winoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:45

ik heb weer nieuws vanuit duitsland gekregen.
maandag op dinsdagnacht heeft swyn een hengstveulen gekregen,dat wisten jullie al.....
helaas geen foto,s maar wel een naam:
RICHARDS SEVEN

dinsdag op woensdagnacht heeft daisy een merrieveulen gekregen,wisten jullie ook al maar nu een naam bekend.

RICHARDS RUBINA

en het allernieuwste nieuws!!!!!!!!

zowel rachel als brooch hebben afgelopen nacht een veulen gehad...en ook precies tegelijkertijd.

helaas van hun geen naam maar komt nog wel.
nu moet alleen suzie nog een veulen krijgen....spannend...kan ook elk moment komen.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:53

Het is niet mijn veulen mensjes maar die van Stef. Knipoog

Met Youri zijn beentje gaat het inmiddels weer wat beter gelukkig.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:15

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:00

Nog meer veulens gefeliciteerd!

Dekje bij Birth Alarm? Ik heb het nooit zien doen in mijn omgeving en volgens mij hoeft dit ook niet.. Ik persoonljik zou het niet doen, behalve als ik zie dat het niet goed gaat maar in eerste instantie zonder dekje..

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:03

Winoa en Noraly_ gefeliciteerd!!
allebei 2 in 1 keer, toe maar! Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:06

Iedereen met veulen gefeliciteerd.

Elza staat nog steeds lekker rustig, ik merk wel aan dr dat ze het toch zwaar gaat kreigen nu zeker met deze hitte.
Ze stond daarstraks helemaal alleen in stal te puffen terwijl de anderen lekker achter in het land stonden.

Ze staan nu binnen omdat mn paard binnen moet blijven voor morgen misshien dat ik even ga kijken vanacht maar ik denk het niet.
Ze staan met zn allen in 1 stal dus waarschijnlijk is dat toch te druk voor dr.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:48

Was dus echt een babyboom vannacht. Allemaal van harte.

Moet nu toch ook goed gaan komen met alle merries die overtijd zijn. Laat het ze maar lezen. Iedereen die gaat waken vannacht veel sterkte.

De merries hebben vandaag samen met hun veulentjes bij elkaar gelopen. Chistosa had het nu te druk met haar eigen veulen om Perlita aan te vallen. We weten nog steeds niet hoe het veulentje van Chistosa zal gaan heten, we denken aan Lorena maar weten het nog niet zeker.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:51

@Dreeke: Nog steeds niks Verward .
@Fique: Fijn dat het uier nu in werking is! Spannend hoor, ben benieuwd naar het veulen.
@Jennyk: Ik had bij Hollebol ook een vestan dekje onder het birthalarm. En die had ze ook alleen s'avonds en s'nachts op. Zonder leek het mij geen pretje, maarja dat is mijn mening.
@Maseike: Mon ziet er weer goed uit OK dan! . Wat het talg inhoud weet ik niet. Volgens mij niks om je zorgen om te maken hoor.
@Melanie: Je glimwormpje is lekker aan het uitdijen.

Hier gaat alles super. Mams en kind maken het goed.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:02

Iedereen die vanacht uitkijkt naar een veulentje: heel erg veel succes gewenst!
Alle merries komen nu op gang lijkt t wel, geen hele enge verhalen meer, dus klinkt toch allemaal
heel erg positief?!

Ik moet beetje slaap in halen van vanacht.... Sam en der zoontje staan heel tevreden in de box.

Weten jullie trouwens hoe snel ze ongeveer recht op de beentjes horen te staan? (3 dagen??)
Cas staat op de achterbeentjes errug scheef, maar neem aan dat dat nog recht trekt?