[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:28

Gefeliciteerd ciara
Gefeliciteerd Kathleen
Dat is balen voor de wakers, nog geen veulen, terwijl alle signalen op groen staan.

Inge wat leef ik met je mee, ik had gehoopt op een berichtje dat ze mee naar huis mag, maar zo te lezen is de weg nog lang naar herstel.
Ik duim voor dat ze nu alleen verder gaat met beter worden en geen andere dingen op loopt.
Heel veel sterkte voor jou en denk ook wel aan jezelf.

Onze Libby gaat ook tekenen van de aankomende bevalling geven. Ze heeft kleine harsjes en staat de hele dag in zichzelf gekeerd. Ook heeft ze duidelijke ingedeukte billen
Afbeelding

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:35

kabayo: gefeliciteerd met je verjaardag!

Inge: moeilijk hoor, hopelijk heeft de kliniek gelijk en zie je ook snel verbetering bij Libby

Er komt straks een enorme geboorte golf aan! Kiki, Us, Dddara en imani! Hopelijk ook Marjolein, daar heb ik al een tijd niets van gezien.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:36

Imani_abby jij hebt toch echt wel een veulen deze week :D Anders vreet ik mijn schoen op hoor :')

DDDara en hopelijk bij jou ook snel een veulentje. Zouden dat niet plasjes geweest zijn die ze mss niet kan ophouden omdat het veulen op de blaas ineens drukt? Of door krampen?

Inge als je denkt dat wat wandelen en grasjes eten dr deugd kan doen, dan zeker doen. Net zoals Vulina zegt het is jullie paard.

Us2001 Hier ooit max 2 dagen eentje gehad met melk druppels. Maar ik ken iemand met een merrie die bijna standaard een week druppelt. Dus echt per merrie afhankelijk.

YvonneV jaaaa klopt de biosponge was het. Had gelezen dat dat heel goed hielp tegen diarree bij veulens. Alleen die ik had gezien was echt in tube pasta.

Kabayo gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Moner bij jou dus ook spannend :D

Hoe is het bij Jolandje nog gegaan?

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:58

Een week is nog te overzien...maar niet dat ze nu nog doorloopt tot dag 380 ofzo?? Ze zit ook met haar ph al bijna een week op 5,5. Nou ben ik ook niet de meest geduldig persoon maar al die signalen!! Mijn merrie heeft het volgens mij ook echt zwaar en levert nu ook aardig in. Ze eet ook steeds minder. Ik waak morgen ook al 3 weken. En werken is wel een beetje een uitdaging aan het worden met wallen tot aan mijn enkels en hersens al watjes..,.even klagen hoor!!! Uiteindelijk is het belangrijkste natuurlijk een gezonde merrie met veulen.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:09

Hier zitten we op dag 349 ... En helemaal geen uier.. duuuurt lang

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:38

kabayo gefeliciteerd met je verjaardag :)

nieky , ik snap er niks meer van hoor, ze is weer gewoon rustig , alsof er niks aan de hand is, uier leek vanmorgen niet voller maar leger :roll: buik lijkt wat lager te zitten ,zit wel goed leven in, ik heb net wat foto's gemaakt .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:52

US2001 ik snap je helemaal hoor. Het is ook super vermoeiend en het is ook gewoon stress.... Ik ging gister nog ff snel boodschappen doen voor de hele week ik weet van vorige keer dat mijn merrie wel 5 dagen kan harsen en lekken dus ik dacht zorg dat ik voor hele week voorzien ben. Maar stond ik dus met me uitpuilende kar bij de kassa alles op de band aan het zetten en ineens dacht ik wat als nu me telefoon gaan met alarm........ wat moet ik dan doen alles laten staan en wegrennen in de auto 5/ 10 minuten racen naar huis. Bij de gedachte werd ik al zo misselijk van de stress... Toen smiddags naar de sprotschool ik dacht laatste keer trainen en dan komende dagen afwachten.... maar daar precies het zelfde ik werd gewoon misselijk van de spanning.
En als ik slaap droom is geboortes, goede, slechte, de haast en alle gekkigheid....
En toch vind ik de spanning ook heerlijk maar ik ga de deur niet meer uit....... hahaha ik sluit me nu hier op dat is beter voor me gemoedsrust.

Nieky Ja ik twijfel nu of het plas was, maar het leek wel of er soort van glijmiddel uit kwam het was dikker dan plas maar dunner dan de slijmprop en het was super helder en geurloos ik denkt dat tijden het vlecht van de staat het er wel een keer of 10/15 in kleine beetjes uit kwam. Terwijl ze daar voor juist geplast had een hele grote plas waar ze heel hard bij kreunt (zo als ze dat altijd doet)

Nu staat ze op de wei gras te eten als of ze nog 3 maanden heeft :')
Laatst bijgewerkt door DDDara op 11-05-23 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:52

Gefeliciteerd Kabayo Y)(^)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:57

Gefeliciteerd met de veulentjes <3

Kabayo. Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik had ondertussen wel wat meer veulentjes verwacht -O-

Gisteren heeft mijn hengst nog wel een heel knap hengstveulen gekregen. Niet van mijzelf, maar vindt het leuk om alle nakomelingen te volgen.
Afbeelding
White Dream GF x Flynn

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:06

Zo lang waken, zou er gek van worden. Gelukkig kan ik hier een beetje afwisselen.

Knap veulen, AM.

Hier is net DA geweest om -4 weken enting te geven. Volgende week nog even wormenkuur erin.
Uier groeit gestaag door, we mogen er bijna niet meer naar kijken want er zal wel vervelende spanning op staan.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:18

Gefeliciteerd Ciara en Kayley!

Inge ik hoop dat ze zich snel wat lekkerder gaat voelen en weer wil gaan eten. Misschien doet het even uit haar box zijn haar mentaal wel heel erg goed.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:21

Dierenkliniek belde daarnet, haar lactaat is terug helemaal ok.
De hematocriet is op 16, komt van 11 dus zeker een steiging.
Verder vind ze haar iets fitter ogen vandaag, nog niet als normaal maar echt wel vooruitgang.
Libby is zo enorm sterk <3

Als dit goed afloopt dan ga ik nog alleen maar meer waardering voor dit paard hebben, alles aan doen om haar gelukkig te laten zijn :j :o

Wond van de keizersnede geneest wel erg mooi.

AM, knappe kind ook weer, maar kan ook niet anders he <3

Kabayo gefeliciteerd met je verjaardag!!

Elke keer kijk ik hier terug of er al nieuwe veulentjes zijn, maar jee een aantal houden de baasjes goed uit hun slaap zo :+

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:25

DDDara nou dat dus, alles staat zo'n beetje on hold. Ik heb het ook wel te doen met mijn man en kids, alles staat in het teken van het veulen en mama is een zombie!

AM wat een knapperd!

Inge dat klinkt al een stukje beter, wat fijn voor jullie!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:28

Ach inge dat is eindelijk positief nieuws. Dat is mooi

Kabayo gefeliciteerd

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:32

Inge. Wat een fijn nieuws! Na zolang afwachten en onzekerheid is dit echt een positieve stap. Zo blij voor je. Nu hopelijk een stijgende lijn

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:32

Afbeelding322 dagen ph 7

Nieky biosponge is er in poeder en in spuitjes iets kleiner al een wormenkuur.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:35

Oh inge wat fijn eindekijk een keer positief nieuws!

Us2001 ja mijn man en kinderen zijn er ook wel klaar mee.... man slaapt al een week op de bank....
Mijn merrie is er ook klaar mee ze lijkt wel gehandicapt ze loopt zo raar als of er een skippybal tussen der benen zit.... het is gewoon zielig.
Maar nog 1 dag regen (en mijn merrie haat water) en dan een redelijk weekend misschien wacht ze daar op .....
Afbeelding
Afbeelding
de gemiddelde koe is hier jaloers op.....

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:11

voorzichtig goed nieuws Inge. Fijn om te horen!

Kabayo gefeliciteerd!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:47

Inge, eindelijk een beetje positief nieuws!
Ik zou ook lekker met haar gaan grazen hoor. Jouw paard, dus jij bepaalt.
Ik blijf duimen dat alles helemaal goedkomt met haar!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:24

Wat fijn, Inge! Hoop zo voor je dat ze deze stijgende lijn vast houdt!

Gefeliciteerd met je verjaardag, Kabayo!

Er komen mooie uiers voorbij. Er zullen toch wel wat veulens geboren worden de komende dagen *D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:06

Kabayo gefeliciteerd met je verjaardag.

DDDara, d´r uier is ook echt mega

Stalgenote belde vanmiddag bezorgd, Bo was wat onrustig en ademde zwaar.
Foto van de uier stuurde ze ook mee. Mini beetje hars erop
Afbeelding
Haar merrie loopt als een schaduw achter Bo aan. Maar waar ze normaal met die merrie graag knuffelt, nee nu niet
Afbeelding

Later weer een berichtje dat ze rustig in de paddock stond
Afbeelding

Toch zelf even wezen kijken en uier rond half 3
Afbeelding
En wat zand met hars/melk op dr benen. Maar hangen nog geen druppels aan
Afbeelding

Er staat anderhalve grasspriet in de paddock maar ze was zeer fanatiek erna op zoek. Hooi wilde ze weer niet eten. Gelukkig gingen ze vanmiddag nog een uurtje de wei op.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:07

Kayley: gefeliciteerd!

Gefeli met je verjaardag kabayo

Oh inge amai wat een rollercoaster steeds maar je klinkt toch al iets positiever nu. Gelukkig en dan nog rhino er bovenop. Pfff lastig. Ik wist niet dat de rhino al zo dicht bij ons zat. Ben ik even blij dat ik ga stoppen met fokken want mijn merries moeten daar altijd paar dagen blijven en heb ooit eens eentje gehad die ook ziek naar huis is gekomen. Het is en blijft een kliniek. Als je er niet moet zijn, blijf je beter weg.

Bedankt voor het meedenken allemaal voor de diarree. Voorlopig kijk ik nog wat aan. Ze is nog steeds haar wilde zelve en drinkt goed. Da vond het niet nodig ze te bestoken met vanalles en nog wat en zei dat moet je dan paar keer per dag doen. En het is nu niet het veulen dat alles maar zo ok vindt O:) . Als ik poep afkuis laat ze wel toe maar genoeg is genoeg ook. Dus ik ga er ook niet iedere keer een gevecht mee aangaan. Dat lijkt me op termijn geen goed plan.

Amai ddara en us
Ik zeg altijd als je een zombi bent dan komt het :7
Dus al in zombi modus?

Am hij maakt ze wel mooi hoor jou hengst

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:33

inge: gelukkig positief nieuws! Laat nu die stijgende lijn maar doorzetten!

Kiki: dat ziet er spannend uit! Komt vast snel!

Dddara: flink uier!

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:07

Kiki: sommige merries kunnen echt grapjassen zijn. Boston deed precies het zelfde als Bo. Die at zich nog helemaal vol en was super rustig, zag het alleen aan het hars. Wie weet doet Bo wel het zelfde. :9

Inge: Wauw, wat een vechtlust heeft die merrie van jou! Hopelijk knapt ze snel op.

We gaan zo even weer naar baby (Zip), ik heb nadat alles goed was even terug in mijn bed gedoken. Was kapot. De Da komt zo om voor de zekerheid nog een antistoffentest afnemen wegens dat hij moeilijk op gang kwam en zijn zuigreflex niet super was.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:04

Inge :(:)

Sterre haar uier 321 dagen
Afbeelding