Mijn veulen is nog niet afgespeend en staat voorlopig ook nog niet op de planning. Hij is bijna 5 maanden.
Nu heeft mijn merrie nooit echt een mega uier gehad, maar aangezien het veulen groeit als kool en haast een beetje 'vet' is, is het wel een teken dat ze voldoende en voldoende kwaliteit melk heeft.
Maar ik zag vandaag dat het uier wel erg leeg leek. Na een half uurtje rijden was hij wel weer wat gevuld, maar Replay viel gelijk weer aan en ik had het idee dat het uier vrijwel gelijk weer vouwen kreeg.

Ik weet niet of jullie iets van deze foto kunnen maken?
Ze krijgt momenteel alleen nog merriebrok, vanaf volgende week wilde ik haar ook wat seniores priores (al weet ik niet zeker hoe je het spelt xD) er bij geven, aangezien ze nu wel iets begint in te vallen. Ze is absoluut niet mager, maar je ziet het wel.
Ik rij haar ongeveer 1x per week een half uurtje en niet heel intensief. Verder staat ze vooral buiten met het veulen, voldoende ruwvoer beschikbaar.
Zouden jullie haar nog iets aan krachtvoer er bij voeren behalve merriebrok en seniores priores? Of moet ik wellicht overwegen om het veulen volgende maand af te spenen? Hij eet voldoende veulenbrok en ruwvoer. Hij drinkt ook nog best veel en vaak melk. Of is het normaal dat het uier terugloopt met 5 maand en is het juist iets natuurlijks en hoef ik er verder niks aan te doen?
Edit:
Foto van de merrie en het veulen toegevoegd