Als je bietenpulp geweekt hebt zet het in de buik niet super veel meer uit, dus ik zou niet weten waarom dat kwaad zou kunnen. Die van ons hebben vorig jaar de hele tijd bietenpulp gehad, ook tijdens de laatste loodjes
Nicole: nou de drupjes zijn niet echt wit maar meer donker gelig Ik heb in ieder geval net een geboorte-alarm gehaald, kan ik toch rustiger slapen, misschien...
Rubywhite en Silketje gefeliciteerd met de veulentjes.
Meavey Feliciteer je toch alvast voorzichtig. Het is in elk geval een goed teken dat ze wel kan drinken. Duim voor je dat het goed komt.
Hiboune Gefeliciteerd met de katjes. Hiba kan vandaag natuurlijk als kadootje een vriendje of vriendinnetje op de wereld zetten.
Bij Chistosa is de uier nog steeds niet bomvol als je er naar kijkt. Er komt wel genoeg melk uit. Zodra het veulen met haar neusje er tegenaankomt spuit het eruit. Zal dus ook wel verschillen per merrie. Lagartera heeft er een ballon onderhangen.
sorry dat ik zo binnen kom vallen in jullie topic (ben een meelezer,wel met drachtige merrie) Ik vroeg me af of iemand al iets meer wist van het veulen van jamaica van stef?
Lisenka Gefeliciteerd!! Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Goofke: Gefeliciteerd! Wat een mooi beestje zonder aftekeningen! Silketje:Gefeliciteerd! Rubywhite: Gefeliciteerd! Wat kun je er al goed bij! Meavey: Ook voorzichtig gefeliciteerd, ik duim voor je veulen.
Biancaa: dat is idd een hele duidelijke druppe;, laat nu misschien niet meer zo lang op zich wachten. Amandake: ik slaakte een aaaah bij het zien van je foto's, wat zijn ze mooi. Nanda: palisandra lijkt al tonnetje rond Maseike: ik ken een merrie die had twee maand van te voren al zo'n uier, heeft toch mooi op tijd bevallen. Guenivere: wat een mooie! Janny: mijn merrie heeft zich ook rot geschuurd voor de geboorte, bleef zelfs iedere keer na het rollen op haar kont zitten om dan zo nog wat over de grond te schuren!
Mensen die nog wachten ik hoop dat het snel gaat gebeuren!
ik verwacht ook 2 veulentjes. 1 bij mijn tinker kyran.. zij was 13 april al uitgeteld, wel mega uier, maar kegelt nog niet..wel slappe banden, beetjes eten, beetjes poepen/plassen. Liggen, zuchten, rollen. En bij ons belgisch trekpaard, zij is 3 mei uitgeteld.
voor de mensen die meeleven even heel kort: jamaica is vanacht bevallen van en vos merrieveulen. Heel slap, gaat uit zichzelf niet staan (met aanmoediging wel, maar dat kosty zoveel kracht dat ze gelijk weer wil liggen) We zetten haar elk uur bij de uier, met enige begeleiding gaat ze dan wel op zoek, maar heeft erg veel moeite om de speen te pakken. Eens in de 2 uur moet ze de fles en mag ze 100 tot200 ml. Jamaica laat zich makkelijk melken en veulen drinkt goed uit de fles, die is zo leeg. Alleen tja, het staan blijft dus voor alsnog een probleem
pretty: biest is binnen (gemolken en via de fles gegeven) jamaica geeft voldoende melk en mocht ze dat om wat voor rede niet meer doen heb ik een pavo kit staan. DA is er ook al 2x bijgeweest, dus veulen heeft ook spuiten e.d. gehad
timokyana
Dreeke: enerverend hé,hoe blij je ook wilt zijn voor haar!!
Ben heel blij voor haar, ze belde net, een hengstveulen is het, DA moest komen omdat de bevalling niet vlotte. Maar het is zooooo frustrerend als je zelf al 2 weken zit te wachten op je veulen
Oke nu genoeg gejammerd, positief blijven, mijn veulie komt ook wel hoor
Amandake: je hebt het verdiend!! Stef: hopelijk heeft ze gauw genoeg kracht opgedaan en kan ze zelfstandig staan en drinken, ik duim ook voor jullie! Dreeke: keep the faith! Jurriaan: ook al een tijdje aan het wachten dus!