[HK][barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2006 #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 02:21

arme fancy......hopen dat alles goed komt

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 02:49

Oh bah dat klinkt niet fijn van Fancy

*draait zich weer om en slaapt weer verder, net als de merries*

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 02:50

MarijeR schreef:
Oh bah dat klinkt niet fijn van Fancy

*draait zich weer om en slaapt weer verder, net als de merries*

de dierenarts is er nu en er zal zo spoedig mogelijk een update komen ( wanneer? geen idee)

slaap lekker je paanies vinden het nog geen tijd geloof ik

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 02:52

Die merrieszijn echt lui.
Volgens mij gebeurt er vannacht niks, maar om met Appie Happie te spreken:
Zeg nooit nooit

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 03:06

k Vind beide dames niet helemaal rustig

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 03:53

Om 4.00 2 wakkere dames die kijken of Marije al met het ontbijt komt

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 04:17

last up date Fancy

she is in shock, getting fluids and bute. May have a tear in birth canal and the pain made her think she was in labor. He just left so we are watching her now. She is finally resting.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 04:19

Zou mooi zijn als ze haar veulen binnenhield.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 04:53

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 05:14

helaas ik krijg de cam van marion niet meer aan...

die kleine van aloha acres is ook bezig

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 05:25

he ships.. uit beeld....

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 05:34

daar is het dan

Jasmijn

Re: [HK][barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2006 #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 06:00

Wat een naar verhaal van Fancy......

Ik kwam even kijken hoe het met de merries van Marije is, had het allert niet aan vannacht ivm migraine, maar zo te zien kan ik mijn bed nog wel even in, wat ik dus ook maar ga doen.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 06:03

kleintje van aloha acres staat al , das een rap dingetje..

nou Marion dus "gemist"

Afbeelding
dit was het beeld wat ik zag, toen hield de cam er mee op...

Afbeelding

Afbeelding
dit zag ik toen de cam het weer even deed

Afbeelding

Afbeelding
en toen weer dit, en vond ik het wel genoeg met die cam haha...

maar twee, voorzover het er nu uitziet, gezonde veulentjes geboren, toch weer leuk...

zit ik hier werkelijk in mijn eentje merrie te loeren of wil niemand wat zeggen

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 06:16

De meesten slapen en sommigen zijn aan het werk, zoals ik. Ik heb dus geen tijd om uitgebreid cams te kijken, ik hou alleen Kyra en Fleur in de gaten. Zo elke 10 min loop ik even langs de pjoet

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 06:35

Goedemorgen nachtploeg

Nog even en ik kan jullie aflossen

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 06:38

ik heb maar een een nacht flink geslapen...
soms na een aantal dage merries ture lure savonds laat heb je ook wel even wat slaap rust nodig op ze tijd

en wat ee leukie dat veulentje an aloha

FennekeR
Full-Time Bokker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:25

Present..........

* Bedankt Billy!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:27

Volgens mij lachen die rotmerries ons gewoon uit en veulenen ze net als Mees rond de middag

FennekeR
Full-Time Bokker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:35

Het kan mij niet meer schelen wanneer ze het doen..... áls ze het maar doen.

fenja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:38

Hallo goeie morgen heb het verhaal van fancy gevonden. Dit is wat er gebeurd is.

I had turned Fancy out and took some nice pics of her for Sherrie, my sister in Germany who owns Fancy.

30 minutes later, I looked out and she had blood all over her back legs. I ran out and put her in the stall thinking she was aborting. I noticed a large hole in her left bottocks/upper thigh. Then noticed another on the inside of the same area. Apparently, she went to talk to one of the stallions. There was a t-post there and somehow stood it upright and sat back on it. It completely scewered her leg. Found a lot of blood on the ground and couldn't control the bleeding. Found a chunk of meat on the ground too.

Held pressure on the wounds and called the vet. Fancy began to sweat profusely and then layed down and started pushing. Blood gushed from her vaginal area. On call vet about 50 miles away at another clients place. Equine Center vet out giving a seminar. No vet available! Doc Clark said he'd be on his way asap. Gave her banamine and waited. Lots of blood coming from vagina still....

Vet arrived. We got bleeding clotted and ran fluids. Trimmed up the wound. Said she was d**m lucky. T-post ran between the two muscles just missing the femoral artery. Looks like it may have nicked one of the large veins branching off of the artery. Can't suture, need to leave it open to dry. Have her on antibiotics and pain meds.

He did vaginal exam and said cervix is fine. Foal in good position. Not moving a lot but may be due to pain meds. Tear he couldn't manipulate in the canal. Will heal quickly. Stayed until she came out of shock. She is really sore but stable. Will be keeping an eye on her tonight in case bleeding begins again. Not putting her on cam as she is covered in blood. Will bathe her tomorrow.

Thanks for all the text messages, emails, calls, message board messages and yahoo messenger messages. It was such a wonderful comfort to see all of your supportive messages.

Thanks for updating the board Tonja
And thanks to t_doebrick for being such a comfort and a rock!

Thanks you guys! You are all so special! Will update you tomorrow on how she is doing. Shutting off computer due to high winds and storms moving through.

Een kleine vertaling :

Ze had fancy uit haar stal gehaald om foto`s van haar te maken voor haar zus in Duitsland.

30 minuten later ging ze bij fancy kijken en toen had ze bloed aan haar achterbenen. Ze heeft haar toenmeteen weer op stal gezet omdat ze dacht dat fancy het veulen er veel te vroeg uit gooide.(ze is 9 mei pas uitgerekend). Toen xag ze dat ze een open wond had aan haar achterbeen. Waarschijnlijk heeft ze met een hengst in de buurt geweest en is ze achteruit ergens (ze zeggen daar t- post) ik denk dat het een t-stuk van het een of ander is. Dat had een grote wond n haar been gemaakt. Ze vond een hele hoop bloed op de grond en kreeg de bloeding niet onder controle. Ook vond ze een klompje vlees van fancy haar been.

Ze bleef druk op de wond houden en belde de da. Fancy begon te zweten en ging liggen en begon te persen. Bloed stroomde uit haar vagina. De dierenarts die ze belde was 50 milis verwijdeers bij hun vandaan bij een andere client , Een andere dierenarts van een paardenkliniek ook bij hun in de buurt was ook niet berijkbaar. Hun eigen dierenarts die 50 miles weg was zei dat hij zo snel mogelijk zou komen. Ondertussen konden ze fancy wel Banamine geven en wachten op de dierenarts. Ze was nog steeds uit haar vagina aan het bloeden.

Toen de dierenarts gearriveerd was hadden ze de bloeding als snel onder contrlole en gaven haar vocht. Toen gingen ze met de wond bezig . Da zei dat fancy heel erg veel geluk heeft gehad. Het t-stuk liep precies tussen twee spieren door hen had net de dijbeenslagader gemist. Het leek er wel op dat een bloedvat die aftakte van de dijbeenslagader maar dat konden ze niet hechten, en moesten ze open laten om te laten drogen. Ze hebben haar nu op antibiotica en pijnstillers
'
Hij heeft haar ook nog even vaginaal gevoeld , maar daar was alles goed. Veulen lag goed. Was niet veel aan het bewegen maar dat kon komen door de pijnstillers die fancy had gekregen. Volgens mij had ze ook in haar vagina een scheurtje zitten, maar dat was niet heel erg en zou uit zich zelf wel goed komen. Ze is toen bij fancy gebleven totdat ze uit de shock kwam. Ze heeft heel erg veel pijn maar is nu stabiel. Ze houden haar goed in de gaten omdat ze misschien weer kan bginnen met bloeden. Ze zetten haar niet op de cam omdat ze er niet uit ziet ze zit onder het bloed. Ze zullen haar vandaag schoon maken

Daarna bedankt ze iedereen voor de teksten, e-mails, telfoontjes, forum posts, en yahoo messenger posts. Ze was heel erg blij met alle steun.

Dan zegt ze dat ze een update morgen neer za;l zetten en dat ze de computer nu uit zet omdat het daar heel erg hard waait en en er een storm langs trekt

(Let niet op spelfouten het is nog vroeg in de morgen )

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:39

Hahaha, nou, liefst wel als ik op de cam kijk
Op een gegeven momentleek het wel of er 2 dooie merries in de stallen lagen, allebei plat op de zij, met een soort ballon in de buik

FennekeR
Full-Time Bokker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:50

Dat zijn de skippy ballen die we kwijt zijn Billy.....

Bedankt Fenja voor het verslag.

fenja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:51

FennekeR schreef:
Dat zijn de skippy ballen die we kwijt zijn Billy.....

Bedankt Fenja voor het verslag.

Geen moeite er zijn toch altijd mensen die niet helemaal engels kunnen volgen dus ik dacht vertaal het meteen effe geloof dat ik dat wel aardig heg gedaan. Als er nog mensen zijn die aanvullingen hebben of iets gergelijks gewoon neer zetten hoor mijn engels is ook niet altijd even goed !

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:56

Als een van de dames een hengstje gooit moet hij maar Skippy gaan heten