[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corinadrenth

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:01

vanmorgen zijn hier beide veulen gechipt. morgen word de eerste van 5 maanden gespeend

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:16

Geweldige filmpjes Lonniejj! Kan mij niet meer voorstellen dat die van mij ook zo klein is geweest. Ze groeien zo snel!

Corina fijn dat ze gechipt zijn. Vind dat toch wel een fijn idee als dat gebeurd is.
Waarschijnlijk ga ik mijn veulen eind volgende week of die week erop afspenen. Nu al paar uurtjes gescheiden op stal. Dat gaat goed maar zodra ze weten dat ze weer naar elkaar toe mogen gaan ze beide mega hinniken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:24

JoannevZ schreef:
Wow! Wat een fluffy veulen is dat Knolselder!

Grappig filmpje Lonnie. Wat een schatje is het toch ook.

Geen idee hoe de melk moet zijn Imani, maar dat uier is nu toch wel flink. Hoop dat ze je niet zo lang meer laat wachten.

Ondertussen is hij die pluis wel kwijt :')
Geboren in januari, dus had een flinke winterjas aan haha.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 19:08

Hier is Vigo vooral heel ondernemend. Echt een leuk ventje.
Vorige week met het warme weer zijn we met hem gaan zwemmen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 19:35

Na een tijdje stilte van mijn kant wil ik jullie toch even een update geven. 6 augustus hebben wij helaas Giv moeten laten inslapen. Op een veel te jonge leeftijd en natuurlijk extra moeilijk met een veulen van 3 maanden er bij. De eerste 2 dagen waren enorm verdrietig omdat Ushuaia natuurlijk echt haar moeder wel miste. Ondertussen zijn we ruim 1,5 week verder en kan ik wel zeggen dat Ushuaia het fantastisch doet. Ze eet en drinkt goed en ze is super goed opgevangen door de kudde. Haar vriendinnetjes laten haar absoluut niet in de steek en zijn heel lief voor haar. Het verlies van Giv blijft voor ons een zware klap maar het doet mij echt goed dat Ushuaia zich zo goed red. Dat is een hele zorg minder :(:)

Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 19:44

Ach nee toch Pradadaan, wat triest. Sterkte! Wat had ze?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 19:46

Och jee, heel veel sterkte.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 19:54

Sterkte ;(

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:29

Sterkte pradadaan, wat een klap. Was het erg onverwachts?

Fijn dat het veulen het zo goed doet, best wel een zorg. Met een merrieveulen is het denk ik net iets gemakkelijker dan met een hengst. Geluk bij een ongeluk…

Mooi dat je meer veulens en een kudde hebt, dat scheelt natuurlijk wel.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:44

Kyrkelover wat een gaaf filmpje zeg. Dat hoef ik niet te proberen dan zit hij achterop.. heb paar keer geprobeerd samen te longeren maar geen succes dus pak de merrie op zodra het veulen is afgespeend. Dan mag ze weer aan de bak want er mogen heel wat kilo’s vanaf..

Pradadaan wat erg zeg. Dat is je grootste nachtmerrie. Wel fijn dat het goed gaat met het veulen en dat de kudde zich over haar ontfermt. Heel veel sterkte!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 21:33

Wat ontzettend verdrietig Pradadaan. Heel veel sterkte :knuffel:

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 21:34

Pradadaan veel sterkte…

Kyrkelover waw wat een stoer veulen!

Toffee net binnen gehaald. Uier kan niet veel voller volgens mij, ze ligt rustig te slapen in stal. Op naar nacht waken nummer…. :+

Afbeelding
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 21:55

Wat een verlies Pradadaan. Sterkte

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 01:14

Pradadaan. Ohnee. Wat verdrietig heel veel sterkte. Dit was vrij plotseling?

Imani-abby. Spannend. Uier lijkt me goed vol. Kegelt ze nu ook?

Kyrkelover. Wat heerlijk. Dat is toch genieten

Kiko. Kan je de merrie niet longeren als veulen op stal staat? Zo deed ik dit altijd. Begon altijd met 2 weken heel kort even weg aan de longe. Dit opbouwen naar rijden. Je merkte dat de merries het even heerlijk vonden zonder kind.
Nu laat ik Nigrante gewoon helemaal bij haar zoon. Natuurlijk omdat ik het bij dit veulen nog niet aandurf. En omdat ik ook echt even niet de tijd heb om haar training ook op te pakken. Iets met te veel paarden die hun aandacht nodig hebben.

Wild Thing kon ik nooit zonder haar kind longeren of iets. Ik heb het in het verleden geprobeerd. Dit gaat echt niet. Zelfs de hoefsmid als ze voor de stal staat, gaat niet. Ze breekt de boel af, zou overal doorheen gaan. Nu hoeft ze ook niks anders meer als moeder te zijn.

Jazzy is vrijdag geënt. Dan komt het spenen steeds dichterbij. Even kijken wanneer ze geopereerd kan worden. En hoe dit te gaan plannen

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 06:46

Pfff weeral geen veulen :+ welk is wel nog witter geworden. En haar stal heeft ze helemaal ondersteboven gehaald vannacht, niet van haar gewoonte maarja..

Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 07:22

Nog steeds niet.. pff houd je het nog een beetje vol Imani?

Am ik kan mijn merrie wel zonder het veulen longeren. Paar keer gedaan. Ze vond het heerlijk terwijl het veulen hinnikte op stal was zij heel relaxed gelukkig. Maar omdat ik niet lekker in mijn vel zit en weinig energie heb schiet het er vaak bij in dus pak het wel op als ze uit elkaar zijn. Mijn rug is drama dus kan toch niet rijden dus heb geen haast.
Gister met wandelen had ze ook de pas erin en het veulen liep eerste stuk te kloten maar ze heeft geen ene keer achterom gekeken :-) die vond wel best. Met binnenhalen staan ze nu ook 3-4 uurtjes apart. Als ze dan weer samen komen gaat het veulen gelijk drinken en zij is helemaal happy dat hij terug is. Ze is echt heel gek op hem. Ze zal daarom wel zo lief zijn..
Hier wordt Cover geënt als de tandarts volgende maand komt. Hij is dan 6 maanden. Kon ik het mooi combineren en als hij de 2e enting krijgt pak ik de rest ook mee. Dan maar wat eerder maar scheelt weer een keer extra voorrijkosten anders moest de DA begin januari weer komen.

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 08:17

Kiko, ik begin toch behoorlijk moe te worden. Is voor ons ook de drukste periode van het jaar in de zaak. Maar gelukkig ben ik over 1 week 2 weken in verlof. Dus dan kan ik hopelijk terug bijslapen en genieten van het veulen :p

Amhorses, nu kegelt ze niet maar dat deed ze afgelopen jaren ook niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 08:25

Wat verdrietig Pradadaan. Geven jullie het veulentje ook melk bij? Ik heb nu ook een “wees” ( niet helemaal, vader leeft nog, maar ja, die doet er niet echt toe bij paarden natuurlijk) op stal. Gister was hij 4 maanden, maar hij drinkt de melk nog graag, dus dat krijgt hij ook nog. Dierenarts zegt wel afbouwen, maar ik vond hem vorige week wat ribbig worden, dus dat heb ik iets uitgesteld nog.
Ik doe nog steeds 4x per dag, maar niet meer strikt 6 uren er tussen, want dat is echt drama met slapen, want 6 uren (minder, want ik kan niet emmer geven en gelijk in bed liggen en slapen) is niet genoeg voor mij en daarna weer slapen werd ik ook heel gaar van.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:53

Enorm veel sterkte pradadaan met je verlies van Giv!!

Hier zijn gisteren de eerste 2 verhuisd. Ze waren hier al enorm zelfstandig en dik 4,5 op 5 dagen na 5 maanden. Ook op hun nieuwe plekje direct gewend <3

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:54

Heel veel sterkte pradadaan met het verlies van Giv.

Imani_abby ze laat je wel wachten he. 1 troost elke nacht komt het een nacht dichterbij.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:13

Melk bij geven hebben we geprobeerd maar ze wil er niks van weten. We hebben zelfs geprobeerd slobber te maken met melk ipv water maar ook dat wil ze niet (terwijl normaal at ze de slobber van mama graag mee). Ze doet het nu op veulenbrok, ruwvoer en gras. Gelukkig valt ze niet af en groeit ze goed.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:59

Imani je merrie houdt wel van slowmotion :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:58

Och pradadaan wat heftig, wat had Giv? Fijn dat de kleine meid het verder goed doet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:00

wat een rotnieuws pradadaan. Heel veel sterkte!
Wat had Giv?

Hiet gaat het gelukkig beter met het veulen. Vrijdag heb ik ze opgehaald van de kliniek. Hij heeft nog een hele apotheek aan medicatie, maar ik had ze toch liever thuis. De reis was wel zwaar voor hem en de eerste dag hebben we even moeten zoeken wat het beste was, maar nu lopen ze in een weitje van 20 x 20 met schuiltent en dat lijkt goed te gaan. De grote weide was te vermoeiend, want dan moet hij steeds achter zijn moeder aan.

Vandaag heb ik hem op de camera voor het eerste weer een paar keer kort zien galopperen. Hij moet nog veel aansterken en is nog kwetsbaar. Maar heb er vertrouwen in dat hij er doorheen komt.

Ik spuit nu zelf de antibiotica en de rest kan gewoon via zijn mond.

De merrie was erg opgelucht dat ze weer thuis was. Die heeft flink stress gehad daar, ze was gelukkig wat dik, want ze is echt veel afgevallen is 6 dagen tijd.

Jeetje wat houdt je ze in spanning i_a. Hopelijk komt hij nu echt vannacht.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:55

Wat fijn loulou