Vulina schreef:Caesar, mijn buurman heeft een stuk of shets waarmee hij fokt. Vorig jaar had hij een merrie die het veulen zowat dood maakte. Uiteindelijk bleek dat ze de buur pony's niet uit kon staan. Veulen was tot bloedens toe open gebeten. Zodra ze alleen stond, uit het zicht van de anderen, was het over!
Die heb ik inderdaad ook voorbij horen komen. Echter kent ze de ene merrie erg goed omdat ze daar mee in 1 stal staat doorgaans en de andere is ze eigenlijk heel gek mee. Die is ook niet overmatig geïnteresseerd in haar veulen anders zou ik dat ook denken. Ze stonden vanmiddag naast elkaar en de merrie snuffelde zowaar zelf even aan het veulen. Ik hoop dat ze wat gehecht raakt.
Cynthia; ik zie zoveel gave foto's op Facebook voorbij komen van je reis. Het is niets voor mij dat reizen maar kan me voorstellen dat je er zo van geniet!
Setteli; jeetje dat wilden we nu niet meer horen... op zich positief dat je haar zelf goed te pas vond, maar temperatuur is natuurlijk toch wel een belangrijke graadmeter. Maar in betere handen is ze daar niet, dus duimen maar weer.
Hier een kleine fotospam; mijn oudste veulentje Loulou even naar buiten:

Ons Koetje blijft voorlopig natuurlijk nog even binnen maar drinkt nu als een bouwvakker. De flesjes gaan zowat in 1 teug erin en moeten haar soms even remmen. Afname gaat toenemen dus dat is gunstig.
Popsie doet het ook goed maar is nog wat schraler dus die heb ik nog niet buiten gehad. Gelukkig hebben die een enorme stal dus sprintjes trekken kan ze wel!