[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:18

Ja was inderdaad een nachtmerrie Kabayo! Hoop het nooit meer mee te maken!

Wow haha 464 uur klinkt lang :')

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:25

mijnlieverd en Tinniie dat schiet al lekker op!

Setteli

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:25

Leuk suffie dat je al iets nieuws gevonden hebt. Ben straks benieuwd naar je nieuwe aanwinst.

Jazzy ging vandaag helaas wat minder :(
Kreeg een appje dat ze wat suffig was. Ik ben er eind van de middag weer geweest, maar ik vond haar nog best fris. De emmer met voer ging er goed in :D .
Oedeem onder de buik zit er nog best. Maar dat zal ook nog even zo blijven.
Dierenarts nog even gesproken en ze had toch wat koorts, 39,2. Ik zag tijdens het poetsen dat ze een vrij dik achterbeen had. Rechtsachter, dus niet aan de kant van de wond. Speen aan die kant was ook wat dikker, dus misschien een uierontsteking. DA zou er straks nog even naar kijken en haar opnieuw temperaturen.
Gelukkig eet ze nog steeds goed en ik vond haarzelf wel fit genoeg. Even afwachten maar weer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:33

Oh jeetje wat balen van jazzy..

Ik ben wel over de date van dit jaar uit :D
Afbeelding
Vanmiddag eindelijk stalwanden besteld! Kan niet wachten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:18

Is dat call me Mr handsome?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:22

Vulina schreef:
Caesar, mijn buurman heeft een stuk of shets waarmee hij fokt. Vorig jaar had hij een merrie die het veulen zowat dood maakte. Uiteindelijk bleek dat ze de buur pony's niet uit kon staan. Veulen was tot bloedens toe open gebeten. Zodra ze alleen stond, uit het zicht van de anderen, was het over!

Die heb ik inderdaad ook voorbij horen komen. Echter kent ze de ene merrie erg goed omdat ze daar mee in 1 stal staat doorgaans en de andere is ze eigenlijk heel gek mee. Die is ook niet overmatig geïnteresseerd in haar veulen anders zou ik dat ook denken. Ze stonden vanmiddag naast elkaar en de merrie snuffelde zowaar zelf even aan het veulen. Ik hoop dat ze wat gehecht raakt.

Cynthia; ik zie zoveel gave foto's op Facebook voorbij komen van je reis. Het is niets voor mij dat reizen maar kan me voorstellen dat je er zo van geniet!

Setteli; jeetje dat wilden we nu niet meer horen... op zich positief dat je haar zelf goed te pas vond, maar temperatuur is natuurlijk toch wel een belangrijke graadmeter. Maar in betere handen is ze daar niet, dus duimen maar weer.

Hier een kleine fotospam; mijn oudste veulentje Loulou even naar buiten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ons Koetje blijft voorlopig natuurlijk nog even binnen maar drinkt nu als een bouwvakker. De flesjes gaan zowat in 1 teug erin en moeten haar soms even remmen. Afname gaat toenemen dus dat is gunstig.

Popsie doet het ook goed maar is nog wat schraler dus die heb ik nog niet buiten gehad. Gelukkig hebben die een enorme stal dus sprintjes trekken kan ze wel!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:32

Silly1972 schreef:
Is dat call me Mr handsome?

Jupp :D keuze staat nu echt vast

Koetje en popsie? Haha. Koetje is die met dat witte hoofdje? Super lieve fotos!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:52

Ahh wat een schatje caesar!

Ik zag weer flink wat uiers die vil aan het lopen zijn en spookje doet ook mee:
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:52

Caesar, dat was bij de buurman ook zo.. Hij had het veulen al bijna laten inslapen omdat het echt niet langer kon. En nu is het een naarling :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:14

Hoop echt nooit mee te maken dat een merrie haar veulen afstoot. Zou ook niet weten wat ik dan zou moeten doen.

Hier tot nu toe twee hele blije mama's gehad. Al had Pony wat opstart problemen met haar Arie, snapte ze na een paar uur exact wat de bedoeling was <3
Pris is een geboren moedertje, de kanjer zorgt voor alle dieren in de kudde.
Haar uier staat weer flink vol en begint weer spanning op te komen. Gelukkig! Vorige week was hij terug gelopen tot slappe zakjes en sinds vrijdag weer gauw vol aan het worden.
Beetje vage foto, maar goed ze wil ook niet meer stil staan voor de camera.

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:20

Dat ziet er inderdaad erg vol uit.

Pfff ik zou ook niet weten wat oud zou moeten met een flessenveulen. Met een fulltime baan, en geen achterban gaat dat echt niet.
Hopenlijk heeft Dennenoord dan een pleegmoeder

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:33

kks daar heeft bokt wel vaker last van

Dustinlover hopelijk heb je vandaag een dagje bij kunnen tanken.

Woogy welkom terug. en gefeliciteerd met je mijlpaal en het veilig zijn kwa aantal dagen.
sterkte maar wel fijn dat ze rustig heen is gegaan.

Caesar fijn dat je vannacht beetje bij kon slapen. en super dat je vader gisteren meteen kwam probeer zoveel mogelijk rust te pakken voor jou en het kleintje in je buik.
super dat het steeds iets beter gaat dat geeft ook weer extra kracht om door te gaan.
kom op kleintje en mama!
wauw wat een prachtig veulentje <3 hopelijk geeft het je wat energie

Jillzie slik en een dikke knuffel :(:)

hinte nee dat vind ik ook zo voor elkaar zijn in mooie en verdrietige tijden.
zo bijzonder. Moet ook eerlijk zijn dat ik alleen actief ben in de dikke buiken topics
en als je blijdschap leest voelt dat als een lach en met verdriet is het echt even slikken en soms zelfs een traan.

Wodan08 wat is de kruin onder de buik goed zichtbaar komt denk ik door vacht kleur.

marije1502 gefeliciteerd

pretty fijn dat het met Karin en je hond goed gaat dat is een opluchting.
beterschap met je anderen ziekenboeg.
hopelijk kan jij straks ook genieten van het mooie stuk van de dieren.

Noisy beterschap

Neonlight handig zo de hond in de gaten houden.

AndreaB hopelijk word het been weer snel dunner.

Kabayo lekker sjouwen.

Pauk jeetje zeg wat is dat schrikken gelukkig mag hij vanavond weer naar huis aansterken in eigen omgeving en weer rust op stal terug krijgen.

AnniekSlijk wat een glimworm zeg.

mijnlieverd schiet bij jou ook aardig op.

Tinniie wat heb je ze mooi bij elkaar zitten.

Setteli hopelijk gaat het weer snel wat beter en zakt de tempratuur en word het vocht snel weer wat minder in haar been.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:50

pauk oei wat schrikken. gelukkig mag je hem weer meenemen naar huis.

Jazzy toch nog weer koorts. Hopelijk toch snel weer een stijgende lijn en mag ze snel naar huis.

Jaaa koetje drinkt goed en een lichte intereresse vanuit mama. Blijven hopen dat ze toch nog een beetje liever gaat doen.

Al flink wat volle uiers en ook glimmende merries.

Hier is gaya momenteel de onderste in rang. Zou dat komen dat ze haar veulen meer gaat beschermen en zich meer afzondert? Ook haar hangbuikje is weg en draagt ze nu echt rond.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:33

Pauk, pff wat een gedoe zeg. Gelukkig is het nu beter.

Lisan, knapperd zo lekker buiten!

Setteli, hopelijk zakt de temp snel.

Verder zie ik uiervorderingen. Hier kunnen we daar nog niet zo aan meedoen, haha.
Dus dan nog maar eens een dikke buik na wandeling op de foto. 301 dagen
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:45

Wat een glimworm die zolex
Ze ziet er alleszins heel gezond uit

Kabayo lady in de regen, mag zo ene mooie dame wel nat worden :Y) knappe hengst voor volgend jaar
Keuze ligt hier ook al vast, allez bookingfee is betaald :P

WoW wat een uiers komen er weer voorbij, amai dat betekent veel veulens binnenkort

De lente mmmmmm {:}
Alleszins morgen toch nog niet :P

Oh setteli, ze is alleszins in goede handen

Klinkt toch lichtjes positief caesar, als ze zo blijven evolueren, komt dit helemaal goed komen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:26

Wauw Woogie! Lijkt bijna een koeien uier zo op die foto :wow: :D
Hoe lang moet ze ook alweer nog?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:03

Pris zit nu op 323 dagen en schiet lekker op. Vanavond had ze wel wat meer werking in de spenen en er zat een korreltje rommel op één van de gaatjes. Staartje laat al iiiieeets losser. Verder zit ze nog netjes stabiel op de 37,7 graden dus we houden nog even vol. Haar uier is inderdaad flink, maar dat is haar buik ook en de rest van de merrie is erg rank ;)
Afbeelding

Stel hele mooie merries komen er voorbij. Hoop nieuwe namen voor mij ook, maar heb dan ook bijna 10 maanden niet meer meegetikt en meegeleefd hier. Toch jammer, als er 1 topic is waarbij iedereen tof is, dan is dat hier wel :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 03:57

stal_HD wat apart mischien door de hormonen dat ze rustig word en daarom ook in rang zakt.

Dyonne mooie ronde buik.

Woogy het uier begint aardig op te schieten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 04:39

Welkom terug Woogy!!

StalHD ik heb daar eigenlijk geen ervaring mee met rangverdeling tijdens dracht. Misschien omdat dit jaar alles drachtig staat maar voorgaande jaren ook niet opgevallen. Kan je dus niet helpen.

Dl; vullen bij Spooky ook een goed teken. Dan gaat het aftellen nog sneller vind ik altijd, heb je wat te doen.

@Kabayo; klopt, Koetje is haar bijnaam door die blaarkopvlekken rond haar ogen. Haar officiële naam is gelukkig Belle Bee.

Ik moet eerlijk bekennen dat als wij beide van huis hadden gewerkt dit niet haalbaar was. Daarnaast weet ik ook niet of dit veulen het dan zou overleven. Maar ik kan en wil er nu voor knokken, hebben een boerenbedrijf en zijn toch al aan huis gebonden dus dan kan een extra handenbindertje er ook wel bij ;) er zijn veel mensen die zich afvragen of je er wel aan zou moeten beginnen en achteraf verklaar ik me misschien wel voor gek. Maar als ik straks een levend en gezond veulen kan afspenen is mijn missie geslaagd!!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 04:53

Jeetje wat gaan jullie hard. Zie zoveel berichten om op te reageren maar eenmaal aan het eind ben ik de namen alweer kwijt.

Stitch (?) koliek, hoop dat het nu goed blijft gaan

Jazzy toch weer een terugval

Jeetje wat glimt zolex mooi

En dan het zorgenkindje van ceasar, hopen dat je merrie opknapt als ze even samen los staan

En zag nog een heel mooi zwart merrieveulen, gefeliciteerd!

Sorry voor iedereen die ik vergeet maar hou het echt niet bij

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:29

Kabayo schreef:
Jongens over 464 uur is het lente!

Nee hoor, het is nu al lente, de meteorologische lente is vandaag begonnen! *\o/* *\o/* *\o/*
En de astronomische lente begint over 449,5 uur!

Al veel volle tietjes, het schiet op!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:41

Dan had die meteorologische lente wel een beetje lente-weer met zich mee mogen brengen :')

Woogy, welkom terug! Schiet lekker op voor jou.

Ik las iemand die niet alle namen kan onthouden.... nou dit is mijn derde jaar DBT maar ik ben nóg bezig met namen leren :') hahaha

Caesar, dat had zeker niet gekund als je niet continu thuis kunt zijn. Maar zo lang het nu steeds beter gaat, lijkt het mij ook het proberen waard. Dapper werk! En loulou <3 wat een schatje zeg!!! Blijft ze nou toch vos? Of kun je dat nog niet zeggen?

Cynth, ooohhh dat klinkt als een goede vakantie!! Kan me voorstellen dat je het er even flink van neemt na dagen op noodles :') hahaha geniet er van!!!

Verder zag ik nog een hoop knappe merries en vollopende uiers... leuk leuk!! Voor veel word het nu toch echt spannend!! :):)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:46

Setteli: wat balen van Jazzy... Hopelijk gaat het snel beter.
Kabayo: dat is een hele mooie date <3
Caesar: <3 wat een koppie :) en fijn dat het de goede kant uit gaat met Koetje. Hopelijk heb je weer wat rust kunnen pakken :)
Woogy: dat is al een mooi gevuld uier :)
Dyonne: mooie buik :j vind haar zo leuk :)

Wat betreft de lente... Hier kwam het zojuist met bakken de lucht uit en de thermometer zei 3,5 graden... :brr: kom maar op!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:48

even snel, Jazzy had vanmorgen geen verhoging meer !! *\o/*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:49

Echte koetjes hebben een koetjesdeken:

Afbeelding
Afbeelding

Een flessertje zal het blijven maar wat een bikkeltje is het toch!!

Linda; ik denk dat Loulou schimmel gaat worden. Ze heeft een heel licht brilletje, wel voswimpertjes.