Dank jullie wel. Ze snapt het drinken nu. ( gelukkig ) het is echt een beetje een dametje. Jammer dat het een beetje beroerd weer is... dat Word nog niet naar buiten vandaag
Gefeliciteerd hanneke! Ben erg benieuwd naar de droog foto's!
Mijn merrie maakt nog totaal geen haast. Ze is volgende week vrijdag uitgerekend maar verwacht wel dat ze er overheen gaat. Maar het is een maiden dus zeker weten doen we natuurlijk niet kan ook opeens hard gaan.
Annikab
Geplaatst: 08-05-14 09:12
Gefeliciteerd met de geboren veulentjes!
Sterkte en succes voor de mensen die nog moeten waken!
Ben helemaal niet verliefd op m'n knulletje hoor
_Michelleee
Geplaatst: 08-05-14 09:25
Wat een leuke foto!!!
Amai, Elina is veel aan het plassen. Er zat juist een half uur tussen en dan moest ze weer plassen. En echt niet veel!
Nu zit ze ook weer heel de tijd te rieken en te flemen in haar stal!
het ziet er naar uit dat ik toch volgend jaar ook in het DBT ben want ratje is verkocht en ik wilde graag nog een beeb van hem zien dus hem laten dekken voor hij geruind werd. inmiddels is merrie nummer 1 op 24 dagen en niet hengstig geworden (maar die wordt al drachtig als ze weet dat ze mag, dus ik had niet anders verwacht) en merrie 2 zit op 18 dagen. Merrie 3 op 16 dagen. Dus ik wacht nog een weekje af en dan weet ik wie er wel en niet gepakt hebben en gaan we dus scannen. Merrie 2 ging eigenlijk voor iemand anders gedekt worden maar die heeft herzien na het dekken, dus dat schiet op. Die dame is te koop incl. veulen (als ze drachtig is en anders zonder veulen) http://www.bokt.nl/markt/ad/259180/9-ja ... mie-merrie dus mocht iemand nog wat weten (is een 2e premie merrie).
ik verwacht dan, als ze alle 3 aanpakken, resp. op 14, 20 en 22 maart 2015 shanaya x khayrat, emira x khayrat en firenza x kuray.
owja, ik zoek ook nog een plekje wat écht vertrouwd is voor een wat oudere (16) merrie. Kan nog recreatief gebruikt worden of mee gefokt, ik hoef er niets voor te hebben alleen de zekerheid dat ze goed terecht komt en dat ze hier terug komt indien ze door omstandigheden daar niet kan blijven.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 08-05-14 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Jammer is dat he, als je dekt 'op bestelling' en mensen zien er toch vanaf... Maar soms komen daar toch wel superleuke veulens uit hoor... Wat dat betreft heb ik geen spijt dat ik Lis toen op deze manier heb laten dekken, het is een heerlijk kind geworden.
Ondertussen hier nog steeds stevig op zoek naar werk. Dat drukt toch ook wel een beetje het plezier van deze toch heel mooie tijd met merrie en veulen. Het is niet geheel onbezorgd...
Overigens heb ik even de dierenarts gesproken over ontworming van merrie en veulen. Vorig jaar adviseerden ze namelijk om merrie met veulen mee te doen en nu zeggen ze; veulen op 10 dagen, 28 dagen met ivermectine, op 3 maand met pyrantel en op 6 maand met Pramox. Merrie in het najaar met pramox en verder alleen op eitelling.
SA weer een spannend jaar, volgend jaar voor je! Ik hoop met je mee dat ze alledrie drachtig zijn!
En Michelle. Casu deed de laatste twee weken ook veel plasjes en af en toe eens flemen... Hou ze maar goed in de gaten
peach2001
Geplaatst: 08-05-14 10:05
WenK schreef:
Jammer is dat he, als je dekt 'op bestelling' en mensen zien er toch vanaf... Maar soms komen daar toch wel superleuke veulens uit hoor...
6 maand met Pramox.
gebeurt wel eens vaker, ik maak me er ook niet druk om wordt toch wel een leuk veulen indd.
6 maand is te vroeg, moxidectine combi met praziquantel in de pramox mag pas vanaf 6,5 maand.
ik doe 10 dagen ivermectine, 28 dagen tot 1 maand ivermectine, 2,5 a 3 maanden pyrantel en 2 maanden daarna weer pyrantel. Dan een keer praziquantel (pramox meestal) rond 7 - 8 maanden.
moxidectine op zichzelf is vanaf 4 maanden, de combi met praziquantel is 6,5 maand, pyrantel is vanaf 8 weken. Hou dat even in de gaten want ook DA's vergissen zich wel eens daarin
Yildiz wat een prachtveulen, en wat goed van haar brons
Inowa prachtige foto's van Garcia Snap dat je dan weer even schrikt, hopen op snel een gezond veulen.
Gefeliciteerd Hanneke !!! Mooie foto's! En wat is het snel gegaan Fijn dat ze nu goed drinkt
Karin spannend
Wisanda wauw wat een buik
Anika prachtige foto!
Zo volgens mij niemand vergeten....hier de dame net eten gegeven. Gisteren foaltest gekregen en moest natuurlijk gecheckt worden, 7.... Had ook geen 6 verwacht hoor Dr uiers leken vanmorgen voller, maar zal straks weer foto maken in de wei. Op stal krijg ik ze er niet goed op En dan kan weer vergelijken
ladylisa
Geplaatst: 08-05-14 11:24
super mooie veulens komen er voorbij zeg! ik lees stilletje mee haha zwijmelzwijmel al die mooie kleine veulens,
Hier nog niet veel verandering, uier is nog niet echt dik, spenen staan wel mooi recht maar moet nog goed gevuld worden.
ze is 16 juni uitgeteld dus alle tijd nog
en paps
dries
Geplaatst: 08-05-14 12:36
Even een vraagje: ik heb een geboorte melder hangen ( rol singel met gsm allarm) die ik wil gaan gebruiken, maar deden jullie de geboortemelder ook overdag buiten om? Lijkt mij niet echt fijn voor mijn merrie en las ook ergens dat ze niet tegen regen kunnen.