Pfoe, eng het die dromen Jes... Ik heb ook al de meest maffe dingen gedroomd, alien achtige veulens, siamese tweelingen, hele moeilijke geboortes.. Maar ik heb ook gedroomd over hele schattige veulentjes met stipjes
Mooi die vergelijkings foto LiiNd_Y
Wuh, krimpende uiers bij Nikita...
Caro een klein voetballertje in haar buik.
Veel plezier tijdens de cursus Tjinta, lijkt me heel intressant!
Klinkt hoopvol Leen!
Ik ben van plan Arya haar kleintje te houden zolang dat financieel kan. Het zat natuurlijk niet opgenomen in de begroting Vandaar ook de vraag wat betreft opfok. Ik heb hier wel veel plek, maar niet zoveel dat ik moeder en kind echt uit elkaars gehoor kan zetten.
Arya is heel erg moe. En het kleintje was heel erg druk vandaag, ze schrik er steeds van als het veulen zo druk beweegt. (ik zelf vind het geweldig om het veulen zo te voelen, maar wel sneu voor Arya) Haar banden zijn inmiddels zo slap dat haar staart verticaal kan staan. Haar uier is ieeeetsjes voller maar nog láng niet vol.
Laatst bijgewerkt door draaakje op 12-04-13 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt
wisanda2003
Geplaatst: 12-04-13 20:36
Gefeliciteerd! Nikita
Laatst bijgewerkt door wisanda2003 op 12-04-13 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Dat is waarschijnlijk wel ergens te regelen Ik vind het alleen heel moeilijk 1 van mijn paarden "los te laten". (stomme tik, ben van mening dat ik ze zelf het beste verzorg terwijl het ergens anders natuurlijk ook prima is) Een groot veulen kun je een paar maanden bij een opfok zetten in een gemengde groep, maar voor shetlander veulens ken ik zoiets (nog?) niet.
Ik zet mijn Haflingers ook niet in de opfok hoor...thuis heb ik idd ( voor mijzelf) de beste controle. Wel heb ik het geluk dat ze nooit allen zijn, maar altijd een of twee speelmaatjes hebben
geshahquille
Geplaatst: 12-04-13 20:58
Gefeliciteerd met de nieuwe Baby,s. En wat houden veel merries het toch spanent phoe dat hadden wij toch maar een makkie petje af voor de gene die zo lang moeten waken een nacht is al slopent laat staan zo veel.
Nu willen we een merrie dit jaar dekken en alles word hengstig behalve zij natuurlijk dat zul je altijd zien . Nou ja onze kleine Puk moet toch nog geschipt worden dan kan de VA mischien even kijken hoe het daar zit .
Foss
Geplaatst: 12-04-13 20:59
Gefeliciteerd met Nikita
Vulina
Geplaatst: 12-04-13 20:59
O dat is balen dat ze niet drachtig wil!
Cemlys
Geplaatst: 12-04-13 21:10
Gefeliciteerd met Nikita!
Hier wordt straks ook een of 2 verkocht. Op dit moment staat mijn 3 jarige hengstje op de lijst, omdat ik nog een andere hengst in de opfok heb. en tja dan moet je keuzes maken. Hij dekt dit jaar dus hopelijk volgend jaar een mooi veulen van em. veulen van dit jaar wordt ook mss verkocht. Als het een hengstje is wel, want ik heb maar 2 (3) fokmerries en van die ene is hij dus een zoon, de andere passen qua bloedlijnen niet echt. Als het een merrie is, kijken wat we doen. Naar een goed showend adresje wil ik wel verkopen. Ik wil 2 of 3 welshjes overhouden, 1 merrie is uitgeleend, mijn nu drrachtige merrie en een 2 jarige uit de uitgeleende wil ik aanhouden. en het hengstje. Ik heb nl zo goed als een pony die ik 10 jaar terug heb beleerd en gereden overgenomen, dusja moet tijd en geld voor alles blijven.
oh ja shame on me, maar ik heb een nieuwe thermometer gekocht, 37,1 mat deze.
Ik kom even binnen gevallen.. Maar ook al is dit een HK topic, ik hoop dat jullie me misschien ermee kunnen helpen. Mijn bijrijdpaard is 13 mei uitgerekend.. Maar vanaf welke leeftijd van het veulen, kun je weer aan wedstrijden denken? Dus dat ze wel wat langer eraf is dan gemiddeld met rijden.. Dus een uurtje of 2/3?
Pretty gefeliciteerd!! Monique ik zou het bekijken als het veulen er is, hoe voelt de merrie zich, heeft het veulen echt een maatje/pleeg mama etc al dat soort zaken spelen mee.
Mimmetje
Geplaatst: 13-04-13 00:17
Gefeliciteerd met alle veulentjes!!!!!
Ik heb even enkele dagen te weinig uren in een dag gehad. Vandaag staat Aglona in een stal met camera. Heerlijk om haar vanaf mijn mobiel in de gaten te kunnen houden. Alleen ik vind dat deze camera te weinig van de stal laat zien. Verder uitzoomen kan niet. (het is een camera die wij op de zaak ook hebben, maar daar moet ie ook een hele parkeerplaats bekijken, en niet een stal) Heeft iemand tips/ervaringen met goede netwerk camera's??
Kijk, zo ziet het er nu uit. Zeker beter als niets hoor, maar ik zou zo graag meer van de stal kunnen zien.
Gefeliciteerd Pretty. Mimmetje, ik heb ook zo'n zicht. Niet ideaal maar wel fijn dat ik 's nachts niet meer mijn bed uit hoef.
pretty
Geplaatst: 13-04-13 07:19
Even verduidelijking,het is Cha-Cha die bevallen is!
Om 16u30 kwam ik op stal en trof ze zwetend en onrustig en schrapend aan... Ik heb ze nog uitgehaald en gekeken maar de uier was echt nog niet strak en de klink zag er me gewoon nog heel erg maagdelijk uit Een uur op stal bezig geweest en toen besloot ik naar binnen te gaan voor het avondeten. 2 minuten later krijg ik telefoon van het alarm en ja hoor....!!!!!
Het was een heftige bevalling,de DA was er al bijgeroepen,want er was 1 voetje en de rest kwam niet achter. Ik heb dan opgevoeld en het andere voetje bijgetrokken en ook het hoofdje diende wat ondersteuning te krijgen,niet simpel met zo een kleine merrie. Eenmaal het neusje er was zag ik al een blauw tongetje en moest het snel gaan..mijn vriend heeft dan zijn kracht gebruikt en helpen trekken en toen was het er vlug...
Een bont merrieveulen,lichaam bijna geheel wit,ik ben er nog altijd niet uit of ze nu smokey black is of valk,maar een verdunning heeft ze zeker,zelfs nat was ze duidelijk verdund.
Cha-Cha was zo hyper en gespannen,ze liet het veulen niet drinken. Ze draaide rond als een tol en stond te bibberen. Uiteindelijk heeft de DA haar licht verdoofd en hebben we de biest afgemolken en gegeven aan het veulen...niet allemaal,zodat ze nog honger hield. En jahoor,even later profiteerde ze van haar rustige mama om dan toch de melkbar te vinden
Intussen laat Cha-Cha alles toe,ze duwt haar kind mooi naar de melkbar. Ze is alleen nog steeds hyper en OVERbezorgd,ze is er supergek mee!
Ik denk dat ik ze de naam geef : Dotjes's Lily
Ik kan geen fotos plaatsen want mijn kabeltje van de camera ligt nog op het werk...dus maandag fotos en dan heb ik gelijk leuke buitenfotos hoop ik!
Cynthia82
Geplaatst: 13-04-13 07:40
O, sorry Dat is erg heftig geweest, maar gelukkig gaat het goed nu. Ik vind het een prachtige naam:Die Die Die!!'s Lily
Fijne dag vandaag meid!
Hier het sterke vermoeden dat Baby binnen een week geboren wordt. Dais verandert heel hard. Kont is weg, buik is weg, zuchtbult is enorm en haar hartslag doet rare dingen. ..
DianneM
Geplaatst: 13-04-13 07:54
Nikita en Pretty gefeliciteerd! Fijn dat de bevalling alsnog goed is gegaan en veulentje wilde drinken!
Mimmetje, ik heb mijn camera in de stal ernaast gehangen, helemaal tegen het plafond en in de hoek.