[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hiboune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:32

wat een dikke billen! hihi lkkr hoor!
mooi meisje zeg!

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:32

Savath en Eline, *\o/* *\o/* Geleliciteerd met de knappe kinders. En AR heeft haar knappe veulen ook weer thuis. Sterkte verder, hoop dat hij snel weer helemaal aangesterkt is!

Verder is het nog steeds bij veel mensen spannend lees ik. Ik verwacht veel veulens de komende tijd :P

Dyonne, mijn merrie heeft dat vorig jaar ook gehad. HELE lijf vol met bulten, van neus tot hoeven. Zag er erg zielig uit maar ze had er zelf weinig last van. Ik moest van de dierenarts in de gaten houden of ze koorts kreeg (dus temperaturen) en of ze het benauwd had. Zo ja, direct terugbellen (!) en zo nee, dan gewoon zo laten en weg houden van wat de waarschijnlijke oorzaak was. Vervelende is, dat ze alleen een cortisolsteroid kunnen toedienen om de reactie te stoppen, maar dat doen ze dus liever niet bij drachtige merries.

Bij mijn merrie was het binnen 24 uur weg ook trouwens. Houd dus even in de gaten of het snel wegtrekt bij je merrie, want als dat niet zo is dan is ze waarschijnlijk nog 'in aanraking' met hetgeen ze allergisch voor is en dat moet ja natuurlijk voorkomen.

Venus reageerde trouwens (hoogstwaarschijnlijk) zo heftig op een aantal dazensteken. Dat in combinatie met hormonen van dracht heeft waarschijnlijk bij haar toen die heftige reactie veroorzaakt. Vanaf toen steeds met Rambo vliegendeken buiten gehad en nergens meer last van gehad.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:36

Zo, ik ga naar stal. Ik verwacht niks, maar verrassingen zijn leuk. :D

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:38

Iedereen gefeliciteerd met de veulens, ik ben een paar dagen niet geweest en liep iets van 35! pagina's achter, die heb ik dus maar niet allemaal bijgelezen.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:59

mayday schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de veulens, ik ben een paar dagen niet geweest en liep iets van 35! pagina's achter, die heb ik dus maar niet allemaal bijgelezen.

Ja gaat hard he. :D Het topic is ook weer bijna vol.... Nicole had toch laatst ook op een rijtje gezet dat het een stuk sneller gaat dan vorig jaar? *D . Wel leuk natuurlijk, maar soms inderdaad moeilijk bij te houden :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:18

Wat een knappe kinderen allemaal! Gefeliciteerd! :j

Evel Knievel is krap 3 dagen oud maar vlot zat. :D Kan al voetjes optillen, alleen z'n halstertje omdoen, en vandaag had 'ie snel genoeg door hoe hij mee moest lopen aan een touwtje. Hij is zoooo leuk! :+:

En hij kan heel best galloperen :j
Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:35

Wat een schatje!

Hier nog niks... -O-

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:35

gefeliciteerd met de veulies!!!
mooi getekend is ze, eline!

kmd: nou daar zit toch eindelijk eens wat vooruitgang in die melk!!! hopen dat het aanhoudt!
neon: hoe is de melk daar?

marlijn: pfffff puzzel houdt ons allemaal aan het lijntje 8)7

hier voelde Illian daarnet was "gloeiend" aan, verder voelt ze zich goed, maar ga als ze straks op stal staan toch even temperaturen, want vertrouwen doe ik het niet :n
kan natuurlijk zijn dat ze net had lopen rennen en daardoor warmer had ;)

RenskeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:55

Hier ook nog geen veulens,
maar had het ook nog niet gedacht bij Asta's 323 dagen.
Wel zijn de banden wat slapper en uiers dikker.
Maar het zal nog wel een paar daagjes duren.
Bij Uskala (325 dagen) is ook nog niet heel veel veranderd,
maar begint al op te schieten
Foto vulva Asta:
Afbeelding
Foto vulva Uskala(beetje onscherp):
Afbeelding

*edit* foto toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door RenskeXx op 26-04-09 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:56

Hier ook geduld. :P Wordt vast een koninginnedagkind hier, misschien wel 3. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:13

Dyonne : ze draagt echt schitterend! Mooie merrie heb je.

Gefeliciteerd met de veulens Mnonn, Karen, StalMiracle, Hiboune, Toptoys, Eline_di, Savath ! Fijn dat alles voorspoedig verlopen is! :)

He, zeker zonde Tjolieke...

Fijn dat je hem weer thuis hebt ArabianRanch :)

Jeuh Airborn.. wat een buik! :D

Neon en Mira nog steeds niks? :(:)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:44

:D We hebben een glanzende uier!! Vanaf vanmorgen aardig voller geworden. Ik zal even foto's plaatsen (al zie je de glans er nauwelijks op, heb alleen tel bij me om foto's te maken......) aangezien ik 2 wittige plekjes om de spenen zie zitten en wil graag weten of dit uit de uier komt of dat het smeer is ofzo (mocht niet aan de uier komen)........Maar echte harsjes hebben we nog niet.....
Ze staat de hele dag al in het sleepstalletje ipv in de zon lekker te grazen.....

Uier vanmorgen (achterste deel nog niet echt dik):
Afbeelding

uier net (achterste kwartier nog wel een ijn, maar dikker.........hoop dat het te zien is op de foto). Na het uploaden zie ik dat de plekjes niet echt duidelijk zijn..... :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 26-04-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:49

quintus: spannend!!
Ga zo dadelijk de kleine layanah verzetten,naar de zomerstal(is stal op de padok zodat ze de straat niet over moet om naar de weide te gaan)

Morgen mag ze dan voor het eerst los in de grote padok,en overmorgen de weide op en elke dag wat langer.
half van de week mag ze met katyenca der veulen gaan spelen

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:55

Savath, wat een gewelig veulen zeg!! (had eerst gepost, toen pas gelezen......) en die aalstreep vind ik juist gaaf!

Fenia: hoop dat er niets aan de hand is met de kleine! *gaat duimen*
KMD: :D

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:18

Iedereen met veulentjes heel erg gefeliciteerd!!

Mijn merrie is het helemaal zat.. staat alleen maar dik en saggo te wezen in het landje.. Mij vind ze nog net aardig omdat ik altijd wat lekkers mee breng maar van andere (en al helemaal geen paarden) moet ze niets weten..

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:18

@Eline super mooi veulen hoor! In real live nog mooier als op de foto... Zag ze vanmiddag lekker buiten staan toen ik langs reed :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:22

mooie foto's hoor, van verschillende veulentjes :)
hier vandaag verschillend kraam bezoek gehad, was erg leuk, avelyn laat zich door iedereen aaien. ook nog een heel leuk pakket gehad met wortels, appels en paarden snoepjes.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:42

Kelly, hier is het gelukkig alweer minder.
Blijft toch lastig inschatten waar het van was.
Meike, dat heb ik idd in de gaten gehouden. Ooit heb ik hier weleens een ruintje met dezelfde symptomen gehad.
Maar ik denk misschien heeft het met de dracht te maken. Ze leek er vanmorgen ook geen last van te hebben.
Temperatuur was netjes met 37,8. (iets hoog voor haar)

Die foto's van al die veulentjes zijn te lief.
En de rest maar wachten op de veulentjes. :P

Bedankt trouwens nog even voor alle reacties op mijn merrie.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:44

Wat leuk Draakje: een soort kraamkado ;-)

Dyonne: fijn dat het beter gaat met je merrie!

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:23

gefeliciteerd allemaal!
Hier nog rustig.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:37

13 en 15,5 rond 12.30 uur
17 en 15 rond 17.15 uur

Even thuis wat eten (sta nu voor de AH en ben niet verslaafd aan internet ;) ) en als ze niet gek doet weer rond 21.00 uur naar stal toe.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 26-04-09 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:43

Wordt hier echt gek van m'n merrie. Vorig weekend twee nachten de hele achterbenen onder het hars, gedragsveranderingen, uitgezakte kling enz.
En nu al de hele week niets! Is dit herkenbaar?? Wie weet wat dit is??

Vanacht in m'n pyama en blote voeten de stal in gerend, want ik was overtuigt op de camera een veulen te zien liggen.. Nou in de stal aangekomen niets te zien natuurlijk...oververmoeidheid noem ik het maar :D

De rest ook succes met waken, mogen er deze week weer zoveel prachtige gezonde veulens geboren worden :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:46

Hier ook nog steeds Toos Veulenloos....Noon plaagt ons elke nacht met haar truukjes, maar bevallen ho maar. Inmiddels staat ze ook alweer 10 dagen te kegelen, maar ik heb nou niet het idee dat ze erge haast heeft om te bevallen...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:50

Ik zie weer hele leuke veulentje voorbij komen :j

Hiboune wat een schatjes :+:

Quintus Porva weet jou ook erg lang in spanning te houden! Maar de uier is nu wel een stuk toegenomen! Ik vind het ook erg knap van je dat je al zo lang het waken volhoud :j Als ik op het moment aan nog een keer fokken denk roep ik trouwens ook heel hard nee hoor :o Zijn we waarschijnlijk allemaal vergeten als er een gezond veulentje naast mama staat :) Nog even doorzetten!

Jufmin het is echt een lekker dingetje :D

Savath ook al zo'n schatje, en gaaf met die aalstreep!

Dyonne zou het met de eiwitten in het gras te maken kunnen hebben? Wonder heeft dat vorig jaar ook gehad en dat was vanwege de eiwitten in het gras.

Sokje wat een stoer veulen!!

Ordeal heeft vanmiddag weer voor het eerst op het land gelopen, ze staat op de vereniging en gaan altijd met de groep tegelijk het land op. Groot feest natuurlijk, beesten zijn dan altijd helemaal happy :D
Vanwege de regen was het natuurlijk nat en glad geworden, ik was er al bang voor en ja hoor; Ordeal ging natuurlijk als een idioot dat land door in galop en gleed onderuit!! Gelukkig stond ze gelijk op om weer verder te rennen. Net na een paar uur weer binnen gehaald en toen zag ik de beeb weer flink bewegen dus die heeft de val gelukkig ook overleefd. Blijft ook een gek beest dat paard van mij.
Van het kleine beetje uier dat ze had is trouwens ook niets meer over, haar banden waren vanmorgen wel een stuk slapper.
Ga even foto's uploaden :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:56

Gizsmootje schreef:
@Eline super mooi veulen hoor! In real live nog mooier als op de foto... Zag ze vanmiddag lekker buiten staan toen ik langs reed :)

Wat grappig. Waar woon jij dan?

Savath gefeliciteerd!

Bedankt voor alle felicitaties. Ik ben ZO blij met hem! En hij is zo lief en lekker zacht :P (penny die ik ben :) ). Vandaag al veel kraambezoek gehad, maar er komt vast nog meer.
Ik zal morgen even weer wat foto's plaatsen. Zodat jullie beter kunnen zien hoe prachtig mijn mannetje is :D.
Ga zo uit eten, dus tot vanavond!

Voor alle wakers vanacht, succes! En geloof me, het is toch echt het lange wachten waard.