dat is een verassing amandake, leuk hoor, zeker nu je het weet, anders is het wel heel onverwacht
wat leuk saffier!! goed joh, dan was de kaasfondue vast lekker
syl staat lekker te eten, alsof er niet aan de hand was. ze is wel echt tonnetje rond, moet nog een keer foto's maken. stond net achter haar, aan de ene kant een klein bultje wat uit stak van haar buik, en aan de andere kant een hele ballon.
ja zeker een verrassing ,ik begin altijd met waken vanaf dag 320 omdat het dan altijd wel kan gebeuren....ik waak op mijn "waakkamer" gewoon in huis een aparte kamer zodat ik manlief niet stoor en camera gluren ,maar zet pas de wekker om de 2 uur als ik echt merk als het spannend word (uier ,banden enz...)maar ik bestudeer het gedrag al wel vanaf dag 320 ,ga pas om 01 uur slapen en zet om 06 uur terug de klok
Helaas geen reactie gehad op mijn brief aan de fokker en ik ben nog moed aan het verzamelen om hem te bellen
Je moet gewoon bellen veel fokkers vinden dat nog leuk ook,en nu ligt het nog vers in het geheugen,ben benieuwd
suffie
Geplaatst: 24-02-09 16:32
Zo Amandake, dat is nog eens een verrassing Ik zou ook wel even schrikken, maar je weet het nu tenminste. Frenia, gefeliciteerd weer met de geitenkinders! Saffier, gefeliciteerd met de liefde En draakje, gelukkig is Sylke weer rustig
hallo Kom me zoals ieder jaar weer aanmelden. hier is het nog wachten tot 1 april eer er een veulen komt,maar wil alvast graag mee duimen voor iedereen die een veulen verwacht
Doen jullie temperaturen? Of is er iemand die mij kan vertellen hoe dat precies verloopt mat de temperatuur en de eventueel aankomende bevalling? Gaat de temperatuur eerst omhoog en zakt het dan? Of blijft het stabiel en zakt het een halve graad?
Rebell09
Geplaatst: 24-02-09 17:51
Lexa: Wat grappig zeg, dat is inderdaad wel erg dichtbij! Wanneer is jou merrie uitgerekend? En door wie is ze gedekt?
Weet iemand wat gebruikelijk is bij de geboorte van het veulen, moet er altijd een dierenarts bij komen om naar het veulen/de merrie te kijken? Of is dat alleen als er iets mis lijkt te zijn? Mijn dierenarts zei dat een veulenprik overbodig is, omdat ze die stoffen al via de merrie binnen krijgen...
temp. doen wij nooit, vorig jaar had syl wel een graad lager voor het veulen geboren werd. maar het is lastig omdat de temp met s ochtends en s avonds al kan verschillen.
ik laat de volgende ochtend wel een dierenarts komen, als ik het niet vertrouw s avonds al. ik ben geen dierenarts en deze mensen kijken toch anders naar je veulen. hun kunnen dan ook beoordelen of een veulenprik noodzakelijk is.
Wij laten niet standaard de DA komen voor een prik. Wel als het wat moeilijk is gegaan.
quintusgl
Geplaatst: 24-02-09 18:06
Zo we gaan weer hard! Jennyk; Dat wordt mijn haarkleur ben ik bang Amandake: Wat gaaf! Is weer eenpaar dagen minder lang wachten! Spannend hoor! Frenia; gefeliciteerd Ik laat wel een DA komen na de geboorte om veulen en merrie te controleren. Veulenprik weet ik eigenlijk nog niet, hoe zijn jullie gedachten hierover? Ik heb vandaag bij de GAMMA een camera gehaald ( ze hadden ze in de aanbieding). draadloos, met nachtvieuwer en geluid. Ben bneiuwd!