@keresa: proficiat! Lekker vlot! @fleda: yup, dat begint er op te lijken! @semra: jouw merrie ziet er toppie uit @dennis: dapper dodootje!! @lilli: ook ik kan je niet helpen. Idd heb ik dit ook wel eens na de bevalling gezien, door de druk die erop heeft gestaan. Kan dus goed zijn dat ze zoiets idd door het schuren gebeurt. Ik hoop dat het zalfje verlichting geeft. @sponsje: ik kan me je zorgen heel goed voorstellen. Je gaat er toch van uit dat ze iig die 320 moet halen. Het hoeft niks te betekenen, maar als je het echt niet vertrouwt, kun je natuurlijk altijd de da even laten kijken.
Verder nog geen veulens dus. Nou hier ook niet . We tellen verder.
Toen ik gisteravond ging voeren viel me gewoon op dat Ciara`s kont nu echt veranderd was, haar staart lag er veel meer op. Op stal was ze ook erg onrustig, veel zwiepen met haar staart enzo.. Dus ik verwachtte half dat ie nog wel eens kon komen. Om 6 uur (had de wekker om de 1,5 uur gezet zo ongeveer) lag ze. Ze lag wel heel rustig, maarja ik wou het toch even van dichtbij zien dus hup uit bed, aankleden etc.. maar loos alarm dus
Dit is haar uier vanmorgen:
En zo was ie eergister:
en haar erop liggende staart:
Oja, in plaats van gele heeft ze nu wittige hars.. wat betekend dit???
Vanochtend kwart over 8.. Geboren: Nobel Vienna van den Alsemgeest.. Een merrie.. Alles goed met moeder en kind.. Kind is een plaatje.. foto's komen zo snel mogelijk
De hars was vannochtend helemaal verdwenen bij de merrie en uier weer klein dus ik ga er maar van uit dat het veulen voorlopig nog wel even blijft zitten en het loos alarm was.
Van Lisje weet ik momenteel niet wat ik moet verwachten. Banden zijn mooi los, uier is gevult, maar niet op spanning. Het ene moment stuitert ze de bak door, het andere moment staat ze alleen maar te suffen en te kreunen...
@Amandake, ik denk ook haast dat het een soort brandplekjes zijn van de stof van een bepaald plantje. (Vraag me alleen niet wat voor plantje..)
@CD, ook al is het niet jou veulen, dan willen we nog wel foto's.
@Karesa, gefeliciteerd, dat is vlot gegaan.
@Lilli, dat is schrikken, ik heb ook nog nooit zo iets gezien alleen na de bevalling.
@Fleda, Fleur heeft al behoorlijk uier. Die vochtplaten had Lidelia vorig jaar ook. Van haar uier tot haar borst was een en al vocht.
@Dennis, ze heeft nog al een buik, die witte van jou.
@Cayuse, word het niet eens tijd dat je Piet gaat vertellen wat de bedoeling is... ?
Dank jullie wel voor de complimentjes dat Lidelia er goed uit ziet. Ik had er een beetje hard hoofd in maar nu ze haar wintervacht grotendeels kwijt is gaat ze ook weer een beetje glimmen.
Laatst bijgewerkt door Semra op 07-04-06 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt
@ Sjuimpje: wat een ontzettend mooi veulen had Manual vorig jaar! Ennuh... idd Manual geeft geen melk maar slagroom
@ Mabon: mooie foto's van de drachtige Shets. Maaike is wel veel dikker dan Bonnie zeg. Wel apart terwijl ze toch tegelijkertijd moeten bevallen. Orpha Ik wil d'r, ik wil d'r, ik wil d'r!
@ tonie: Wil je zulke uitspraken hier niet doen!!!
@ Pauk: wat ik er van vind? Dat het spannend wordt voor jou!
@ Ods: bij jullie gaat het ook erg goed zo te zien
@ iwayalover: beterschap
@ Dennis: en bij Angel schiet het ook al aardig op zo te lezen
@ schattemaud: Fayette staat elke dag vanaf een uur of half 8 's ochtends tot een uur of half 6 op de bak en daarna tot een uur of 9 op het weiland. In de bak staat alles zo strategisch opgesteld dat ze van de ene naar de andere hoek moet lopen om d'r hooi te kunnen eten, water te drinken en te kunnen poepen. Dus aan beweging komt ze wel. Verder doe ik niks meer met d'r en ik denk ook niet dat dat op prijs zal worden gesteld
@ Nadine: blijft ook nog steeds rustig met d'r Pitana die d'r billen maar samen blijft knijpen en d'r veulentje niet wil laten zien.
@ Ylana: ik ga bij Fayette uit van 340 dagen. Aangezien ze een maiden is heb ik ook geen richtlijn. Nou ja, haar moeder dan misschien, die heeft vorig jaar 341 dagen gedragen.
@ keresa: gefeliciteerd met jullie hengstveulen!!
@ lilli: zo, goeiemorgen..... Dit heb ik ook nog nooit gezien maar als de DA zegt dat je je niet al teveel zorgen moet maken dan zou ik hem maar geloven. Geef Lady maar een dikke knuffel van ons
@ frenia: ik zou er ook gelijk heen racen. Mijn collegaatjes mogen dan wel mijn computer afsluiten hoor
@ Fleda: die camera zou die het ook doen met 2 muren op een afstand 20-30 meter? En quanta costa?
@ sponsje83: welkom en wat betreft dat kegelen: Macy van MarijeR begon ook ruim voor de 320 dagen te kegelen om er vervolgens een veulen op (ik meen) dag 323/324 er uit te poepen.
@ semra: lekker buikje voor 8 maanden hoor!
Uierproblemen iedereen? Ikke niet Behalve zoals gisterenavond als ik er iets teveel in knijp dan wordt er nijdig met de staart gezwiept en eventueel een achterbeentje opgetild. Maar kriebelen en zachtjes frunnikken mag weer wel. Dat is namelijk lekker
@ Mariska_28: staat genoteerd dus om een dezer weken naar Ees af te dalen voor een bakkie leut Is toch niet zo wied weg van Emmen
Oei.... zo te zien kan ik dat bakkie leut al vrij snel komen drinken
@ Pauk: zie je wel dat het spannend was voor je? Van harte gefeliciteerd!!
Zo verder hier niks bijzonders te melden. Heb afgelopen nacht heerlijk geslapen en ben dat ook van plan om komende nacht te doen. Morgen lekker hengsten gaan kwijlen bij de hengstenshow in Ermelo. Kijken of er nog wat moois tussen zit voor over een jaartje of 2-3
ik heb van deze morgen een veulen en van vorige week ook een ee merrie en een hengstje maar ik weet nog niet wat voor naam ik ze geef het moet wel begingen met een g weet er iemand een?