[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:33

Ben ik weer eventjes. Lees nog steeds alles bij, maar ik ben momenteel echt nodig aan vakantie toe.. Duurt alleen nog 5,5 week pfff.

Harley is eigenlijk goed fit, eet weer stuk meer, maar bleef op die 39 hangen. Gisteren veearts gebeld en dat kon zijn omdat hij waarschijnlijk die gapende open wonden in zijn keel heeft(die je dus normaal buiten de keel hebt). Nog paar dagen metacam en dan hopelijk dat die zelf gaat zakken.
Wel schrok ik me gisteren rot, veulentje van nog geen 2 maanden met 41,1... Stond al 2 dagen op de metacam omdat hij de 40 in ging. Dus veearts gebeld en mag eventueel quadrisol vanaf vandaag geven als het met de metacam niet lukte om de koorts te onderdrukken. Is beetje hetzelfde maar quadrisol is meer koorts onderdrukkend en minder pijnstillend. Metacam andersom. Dus na 3 uurtjes nog eens gaan temperaturen en de metacam had heeeeel goed zijn werk gedaan! 39,4! We zijn er dus nog lang niet, maar het begint nu goed door te komen bij de meeste :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:49

Dames met veulens gefeliciteerd!

rensju schreef:
Gefeliciteerd Polleman, Kirja en Igniss!

Hier gaat het ook prima, veulen groeit als kool.
Alleen valt de merrie heel erg in... Ze was voorheen al niet makkelijk dik te krijgen.

Hebben jullie nog voersuggesties?
Ze krijgt van 's avonds een uur of 10 tot s'ochtends 10 onbeperkt voordroog kuil
Overdag staat ze op een (helaas vrij kale) wei.
Krijgt 3.5 schep merriebrok verdeeld over de dag, 4 scheppen luzerne en nog een bietenpulp/zemelen/luzerne mixje s'avonds. (dit is samen een halve voerbak)

Het liefst zette ik haar op een volle weide, echter heb ik die thuis niet. En ik durf haar niet alleen met veulen ergens anders neer te zetten (ze is erg gericht op de rest van de kudde)

Op een kale weide voeren wij vaak hooi bij! :)

Siptje schreef:
Halllllloooo iedereeeeen :D ik kom terug even binnenkloppen :D
Het is zoooo druk geweest 200 paginas om bij te lezen hier haahaa eerst en vooral wil ik iedereen proficiat wensen met hun veulen!!
En veeeel succes voor die dat nog in spanning wachten :D oooook wil ik even meeeee delen dat onze shet drachtig is whoehoeeee eergisteren 16 dagen en jajaja was lekker te zien dus we mogen terug in spanning wachten en waken <3 :=

Okay met cadence gaat alles super! Je hoort niets meer van het scheurtje en is mooi genezen zo blij dat alles goed kwam! Ze is weer de oude *\%/*
Ohhh nu falize is echt een kleine pony geworden ze is nu bijna 100 dagen en meet al 1m39 :o
Ze houd van kusjes geven en is zo een schatje voetjes geven aan halster meelopen lekker chill zadeldoekje ohhh geen probleem mee en beentjes spoelen dat water vind ik fun ontworming lekker dat spul zo een droom veulen!!
Hier even fotos voor jullie!!
En dikke Kusjes van falize want daar houd ze van :p
[ [url=m/y2krun.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen start kamp hier dus wordt weer druk geniet van de fotos sgattekes!!

[ [url=m/9AIAsY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BYyrCs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QrKc6t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Scjc8a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eP9wAH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met de dracht! En Wow al 1.34 :oo fijn dat ze zo braaf is !

Pauk schreef:
Igniss Gefeliciteerd! Wat is ze mooi getekend!

Anniek ik heb vroeger cavalor gevoerd en wij gaven ook gewoon probreed aan de veulens!

Helaas werd ik gister gebeld.. Orion leek hengstig.. Vandaag gescand en ja hoor.. Niet meer drachtig. Morgen dus toch maar weer dekken.. Word Aura toch weer de 1e (Als die hem wel laat zitten tenminste)

Balen pauk! Hopen op nu meer geluk!

Dustinlover schreef:
Ben ik weer eventjes. Lees nog steeds alles bij, maar ik ben momenteel echt nodig aan vakantie toe.. Duurt alleen nog 5,5 week pfff.

Harley is eigenlijk goed fit, eet weer stuk meer, maar bleef op die 39 hangen. Gisteren veearts gebeld en dat kon zijn omdat hij waarschijnlijk die gapende open wonden in zijn keel heeft(die je dus normaal buiten de keel hebt). Nog paar dagen metacam en dan hopelijk dat die zelf gaat zakken.
Wel schrok ik me gisteren rot, veulentje van nog geen 2 maanden met 41,1... Stond al 2 dagen op de metacam omdat hij de 40 in ging. Dus veearts gebeld en mag eventueel quadrisol vanaf vandaag geven als het met de metacam niet lukte om de koorts te onderdrukken. Is beetje hetzelfde maar quadrisol is meer koorts onderdrukkend en minder pijnstillend. Metacam andersom. Dus na 3 uurtjes nog eens gaan temperaturen en de metacam had heeeeel goed zijn werk gedaan! 39,4! We zijn er dus nog lang niet, maar het begint nu goed door te komen bij de meeste :)

Wow DL dit klinkt heftig! Wat is er gebeurd?

Ik heb een paar pagina's bijgelezen maar voor mij betekent vakantie van school thuis aan de bak en af en toe een dagje weg met vrienden. Weinig op internet dus..
Daily groeit als kool en is onwijs happy. Nu helaas toch onderweg naar Wolvega. 2 weken geleden hebben we hem terug moeten trekken van de keuring omdat hij daags ervoor met een enorme koker stond. We dachten dat hij gestoken was door een daas maar toch de DA gebeld. Die dacht het zelfde. Zwellingsremmer werd afgeraden omdat dat hoefbevangengeid als complicatie kon hebben. Veel gekoeld maar werd niks kleiner. Vrijdagavond belde de DA dat ik als het na het weekend niet beter was weer moest bellen. Het was niks beter dus maandagochtend toen mijn moeder ging scannen weer gevraagd aan de DA wat te doen. Hij was nog altijd fit en vrolijk en geen koorts dus hij zei dat ik het maar even 14 dagen moest afwachten want als we zelf zijn gestoken zit het er ook wel even. Zelf nog voorgesteld om AB te geven maar werd afgeraden omdat hij dus niet ziek was. Afgelopen maandag was de tandarts, ook dierenarts, dezelfde als bij het scannen, bij de merrie van de buurman die ik rijd. Aangegeven dat het nog steeds niks minder was en vandaag is hij dus weer bij daily geweest met als diagnose vermoedelijk een liesbreuk. Dat betekent dat het een groot gat moet zijn anders had hij er wel last van gehad. Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen ...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:08

Dat klinkt niet best Alexandra. Ik hoop dat het toch meevalt.

Eindelijk een beetje hoop DL, gelukkig.

Gisteren is de smid weer geweest. Rudi heeft zijn eerste kapbeurt gehad. Hij vond het maar een beetje raar dat hij zijn been even kwijt was. Beetje spartelen maar daarna was het ok en stond hij braaf stil. Joan heeft nu voor weer ijzers want haar voeten slijten stiekem toch best snel. Dus we kunnen weer aan de slag

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:12

Altijd spannend zo'n eerste keer bekappen. :j fijn dat je Joan weer kan oppakken nu!

Daily staat in Wolvega en wordt vrijdagochtend geopereerd. Zijn testikels worden ook meteen verwijderd, dat betekent voor hem dat hij waarschijnlijk wat groter en wat ranker zal worden. Prognoses zijn vrij goed wat ik zo begreep. Het is afwachten wat hij naderhand gaat doen. Als ie als een gek de stal gaat verbouwen dan kan hij zo weer een breuk hebben en anders is het als het goed is klaar. Ik mis hem wel nu hij weg is :/

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:16

Is dat niet jong om te castreren? Hoe oud is hij nu? Ik duim in ieder geval dat alles goed gaat

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:18

Ahh balen Alexandra! Hopelijk gaat het vrijdag allemaal goed! Dus is je veulen gelijk ruin dan? Wel vlug arme jongen haha

Ik heb droes hier helaas. Vanmorgen had het veulentje weer 40.5 dus ik dacht daar gaan we weer.. Net quadrisol gehaald maar dat valt bijna niet af te meten(zelfde als een wormenspuit en 1 ml is voor 100 kilo en mijn veulentjes zijn maar 20 kilo ofzo). Dus net weer erheen en had hij 39.7 voor mij positief want meestal betekend dat het dan gaat klappen. Harley stond vandaag wel weer op 39.7 dus weer beetje apart gezien hij verder gewoon fit is.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:50

Ja heel sneu, hij is nog maar 2 maandjes, maar om complicaties nu en eventueel later met castreren te voorkomen was het beter om het nu te doen. Ik had toch niet de illusie dat ik een goedgekeurde hengst zou hebben :P en de gevolgen zijn alleen dat hij waarschijnlijk wat groter en wat ranker gaat worden. Groter is geen probleem met z'n kleine moeder en ranker tja dat gaan we zien, hoe rank hij dat wordt.

Wat balen van de droes DL! Erg lastig en vervelend. Hopen dat ze snel opknappen en dan hebben ze het ook maar gehad..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:02

Ik lees braaf mee, momenteel weinig te melden we zijn druk bezig met onderhandelen voor ons huis :D Kunnen straks beide merries thuis bevallen *\o/*

DL ik blijf het volgen! Gelukkig knapt Harley al wel op dat is positief en ik hoop snel dat het bij het veulen los komt! Nog 5.5 week en dan vakantie! Waar gaat de reis heen? Denk echt wel dat je daar aan toe bent inderdaad

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:14

Even een update over harley gekopieerd van Facebook:
We waren zo blij dat zijn bulten waren door gebroken en de pus naar buiten kwam.. zijn temperatuur bleef alleen op de 39 graden en ondanks de koorts verlagers nu alweer 2 dagen 39.7... dierenarts gebeld en het zou verslagen droes kunnen zijn.. mijn wereld werd dus weer even onder mijn boeten weg geslagen... Morgen om 2 uur krijgt hij een scope en gaan ze kijken of hè hopelijk toch niet de wonden zijn in zijn keel die voor de koorts zorgen of dat er iets in zijn luchtzakken nog zit..
ik kan alleen maar huilen want wat vind ik dit erg.. harley zelf is best goed fit en eet voor zijn doen goed. Laat iedereen asjeblieft met mij mee duimen voor het beste.. ik wil hem niet kwijt

Sorry voor de egopost

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:36

Och DL, het houdt maar niet op! Verschrikkelijk!!

Verslagen droes, ik heb er nog nooit van gehoord dus ga Google er maar eens op raadplegen.

Ik kan jou alleen maar héél veel sterkte wensen.
Dikke knuffel!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:43

@alexandra Oe geen geluk met je veulen. Vroeg me al af waarom je niet op de keuring was.

DL heftig met je droes, sterkte

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:59

Wat vreselijk DL!! Ik hoop dat het meevalt! Sterkte!

Balen Alexandra.. Sterkte morgen! Ik hoop dat de operatie goed verloopt :)
Laatst bijgewerkt door Mette op 20-07-17 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:00

Och Dustinlover, wat een ellende ;(
Je vorige berichten klonken toch een beetje positief en dan nu dit bericht.
Ik ga heel hard voor je meedeinen, Harley moet hier gewoon bovenop komen hoor!! :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:52

Och jee, verslagen droes. Dat hoop ik echt niet voor je. Duimen blijven draaien hier hoor Y;(

Diva, verslagen droes is droes die naar binnen is geslagen en door het hele lichaam zit. Zo is het mij tenminste destijds uitgelegd.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 00:12

Excuus, druk druk druk!
Maar geen nieuws is goed nieuws gelukkig :)
Paloma eet en drinkt weer normaal, gaat nog steeds een paar keer per dag in bad maar de stal staat open en de kleine doet nog niet eens de moeite om er bij te komen kijken dus die suft gewoon verder. Verder gaat het heeeeel langzaam de goede kant op. Elke dag loopt ze een tikje minder stijf maar we zijn er nog lang niet, ze komt wel al weer mooi bij qua gewicht. Ze blijft gewoon haar medicijnen krijgen maar volgens de DA mogen we blij zijn als ze in september weer een beetje normaal kan lopen, dan zou ze (opbouwen) op een kaal paddockje mogen buiten. Want hoewel haar box nu 5,5x10m is, is dat binnen staan echt niks voor haar, zij is altijd de oppermerrie haha :)

DL, ik duim driedubbel voor je mee, heel veel sterkte en succes!

Alexandra, ook veel succes met de operatie! Mijn oudste ruin is ook al heel erg vroeg geruind en die is groter geworden, ja. Maar zeker niet ranker, ik vind hem net veel ronder dan ik verwacht dat mijn jaarling zal worden die nog hengst is. Hopelijk gaat alles goed!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 06:05

Pff DL heel veel sterkte! Ik hoop toch dat er snel echt verbetering is. Hier heerst ook weer droes in de buurt.

Alexandra sterkte met de operatie. Ranker en groter vraag ik mij soms wel af. Maar ik heb geen vergelijk. Zelf met 3 jaar en met 1 jaar laten castreren.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:59

Sterkte DL wat een ellende zeg

Granoek lichtjes positief dus

Succes met operatie Alexandra

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:14

Wat wordt je geleefd op deze manier DL. Ik duim mee voor Harley. Hoe gaat het met het veulentje? Breekt het daar goed door?

Ik heb onze hengst met krap 10 maanden laten castreren omdat ik hem niet naar de opfok wilde doen. Denk dat dit misschien wel vergelijkbaar is? Heeft op die leeftijd ook nauwelijks hormonen gehad die van invloed zijn geweest op zijn ontwikkeling. Hij is best groot geworden (ik schat 1.73m) terwijl zijn mama 1.59m was. Maar hij is zeker niet smal. Is een stevig bespierd paard geworden (hij is nu 5). Hij was in zijn jonge jaren wel smal en schraal, maar sinds hij niet meer in de hoogte groeit is hij mooi uitgezwaard.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:29

Sterkte DL! Hopelijk heb je vandaag wat beter nieuws gekregen.

Op welke leeftijd castreren jullie bij voorkeur? Wachten jullie tot 3 jaar?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:20

Als ik zelf een hengstveulen aan zou houden, gaan voor het eerste jaar de ballen er af. Ik heb geen enkele behoefte aan jonge hengsten die boven m'n kop uitspringen :+ Grote voordeel vind ik is dat ze groter worden bij vroeg castreren.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:23

Mijne is ook met jaar gecastreerd en word een flinke jongen :D
Afbeelding
Afbeelding

Vooral gecastreerd omdat ze streken kregen heb er twee van de markt gehaald en 1 staat nu bij een andere bokker.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:29

Mijne is pas met 2 gecastreerd omdat hij vrij groot was, is nog 1.80m geworden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:46

Het duimen heeft gewerkt!!!

Net op de kliniek geweest en de koorts die hij nog heeft is te verklaren doordat er 1 luchzak nog niet schoon os en daar dus nog pus uit komt die hij doorslikt en dus niet zichtbaar is buitenaf. Koorts is ook alweer gezakt naar 38.9 dus hij mocht zelfs lekker naar de wei. Kan die nu lekker bij gaan komen!

Dankjulliewel voor al het duimen en hopelijk blijven we nu steeds beter gaan!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:16

Dustinlover schreef:
Het duimen heeft gewerkt!!!

Net op de kliniek geweest en de koorts die hij nog heeft is te verklaren doordat er 1 luchzak nog niet schoon os en daar dus nog pus uit komt die hij doorslikt en dus niet zichtbaar is buitenaf. Koorts is ook alweer gezakt naar 38.9 dus hij mocht zelfs lekker naar de wei. Kan die nu lekker bij gaan komen!

Dankjulliewel voor al het duimen en hopelijk blijven we nu steeds beter gaan!

Wat super!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:38

Wat fijn DL!! +:)+ Ik blijf door gaan met duimen!