[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:28

Verschrikkelijk,constant dat opgejaagd gevoel en jezelf niet kunnen geruststellen.
Hopelijk kan je hem vanavond zien. :(:)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:59

Beterschap voor Stitch Pauk. Fijn dat hij inmiddels al wat opgeknapt is.

Kabayo, ze heeft vorig jaar een chronisch ontstoken been gehad. Haar been is ruim een halfjaar flink gezwollen geweest, dus haar lymfevaten werken in dat been niet zo goed meer. Als ze lang op stal staat is dat been sowieso al iets opgelopen, wat met lopen inderdaad heel goed weg gaat. Alleen nu met de wond is het dusdanig gezwollen dat het met lopen wel iets afslankt, maar lang niet alles. Ze heeft nu haar 'sok' van Equicrown weer om, zodat de zwelling beperkt blijft.
De ontsteking vorig jaar was alleen zo fors en heeft heel lang geduurd voordat we die onder controle hadden dat ik er nu weer een beetje voor vrees.

Esther28

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:18

Vera heeft ook 1 been wat snel oploopt. Staat nu in de back on track beschermers en dat levert mooie droge benen op.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:25

Jeetje Pauk dat is nog al wat.
Zoijn ze er wel achter wat het nou is? Lijkt toch niet heel erg op koliek, of toch wel?

Jeetje Andrea, die van jou ook al in de lappenmand :(

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:34

Sow Pauk, dat is schrikken zeg. Gelukkig gaat hij de goede kant op nu. Weten ze wat er nou precies de oorzaak van was?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:41

De koliek was heel snel weg dus dat is de rest van het drama niet meer geweest..
Wat wel weten ze niet voor 100% maar ze denken dat de darmwand te heftig geirriteerd was.
Maar ik kreeg net een telefoontje.. Hij doet het heel goed en mag vanavond lekker naar huis! Wat zal ik hem knuffelen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:44

Fijn Pauk!
Hier was dat ook het vermoeden bij Karin en door de shock is de placenta dan losgelaten.
Zij herstelde ook heel snel daarna.

Andrea hopelijk trekt het beentje snel bij. :(:)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:48

Fijn Pauk dat het weer beter met hem gaat! :)
Snap dat je echt geschrokken was, zo vreselijk zulke dingen.

Pretty snap dat je dat hele fokgebeuren ff niet ziet zitten,zou ik ook hebben, maar t komt vast wel weer dat je t wel weer ziet zitten :(:) .

Gefeliciteerd Marije met je prachtige veulen!

Ceasar, fijn dat t wel weer beter gaat en je toch hebt kunnen slapen.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:50

Pretty.. Bij jou is het heel erg balen dat er nog een veulen in het spel was, "gelukkig" was het hier Aura niet maar Stitch.. Al hoop ik dat hier nooit meer mee te maken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:57

Marije gefeliciteerd!!!!!!!

Pauk, oeii schrikken zeg!!

Caesar, nogmaals sterkte! heb je al wel verder nagedacht over namen?

Pretty, ook nog niet alles van een leien dakje? gelukkig Karin en je hondje wel opgeknapt. Sterkte nog!

Rowan, spook al wat aan het doen?

Pepper blijft het spannend houden....

Cynth, hoe is je vakantie?

Aniek, aniek???? aniek???? waar ben je???? ik mis je ;) :P hihi

Marije, Amy maakt geen haast?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:12

Dat is allemaal niet niks Pauk! :n
Hopelijk krabbelt hij er snel weer bovenop en kun je hem weer zien!

Het is inderdaad slopend zoiets, onze hengst heb ik zo ook een keer uit het weiland gehad. Een uurtje eerder alles prima niks aan de hand en uur later haal ik hem drijfnat van het zweet en compleet lusteloos uit de wei.
Zette hem op stal en hij ging direct liggen op zn rug met zijn benen stijf opgevouwen onder hem.
Ook heel snel de DA gebeld, die was gelukkig ook kortdaad, medicatie gegeven, geen verbetering in 15min, meteen kliniek gebeld, nog een pijnstiller en zijn we daar naartoe geracet. Hij heeft daar nog een week gestaan en was ook kantje boord, gelukkig knapte hij net op tijd langzaam maar zeker op met medicatie.
Uiteindelijke diagnose was een blindedarm infarct. Maar die week heeft lang geduurd en was ook kapot daarna! Toen mocht hij weer naar huis, maar ook dat was zenuwslopend, want ja, stel er gebeurd weer wat... op de kliniek hebben ze alles bij de hand maar ik natuurlijk niet. Gelukkig gebeurde er niks meer, maar ik vond het wel doodeng om hem eerst weer thuis te hebben.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:23

Jeetje pauk, wat een hel toch waar een mens dan doorgaat en allerlei dingen die in je hoofd beginnen spoken.
Gelukkig mag stitch vanavond naar huis
Ook allemaal al meegemaakt, Lily heeft eens twee weken in ziekenhuis gestaan en was ook op gegeven moment de vraag, als het niet in de positieve zin keert, moet je een beslissing nemen hoever je wil gaan. := gelukkig was het wel positief uiteindelijk

Veel beterschap bij jouw zieke pretty, :(:) hakt allemaal wel in jammer genoeg en het waken moet nog beginnen dus doe ook rustig aan hoor.

Andreab oh gevallen das ook weer niet goed zeg, beterschap

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:27

Kan ik me voorstellen Faline!
Ik ben er vooral van geschrokken dat er zo plotseling ineens een levensgevaarlijke situatie voor een paard kan ontstaan..
Als er niemand op stal was geweest hadden we pas 2 uur later komen voeren.. En dan was het gewoon te laat geweest..
Maar ja, mn moeder zei al.. Je kan niet elke nacht je bed uit om te kijken en je kan er nou eenmaal ook niet altijd zijn..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:54

Zo wat een verhaal pauk! Hopelijk blijft die mooi opknappen thuis!

Ik zag een knappe lady voorbij komen, nog redelijk strak in pak.

Linda ik ga zo weer bij spook kijken. Ik was en ben gesloopt en ben vandaag heerlijk vrij dus ga zo bij de kijken. Het weekend men camera daar neerzetten en kunnen we ze in de gaten gaan houden.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:36

Ik ben niet zo actief met reageren, het gaat hier allemaal heel hard, ik lees wel alles braaf mee.
Het wordt inderdaad steeds enger om dit topic te openen, er gebeuren vreselijke dingen hier!

Pretty: gelukkig gaat het met Karin weer beter, maar helaas het veulen wel verloren. Hopelijk gaat het met de rest die in de ziekenboeg zitten snel weer beter!!

Pauk, dat is schrikken zeg, gelukkig mag hij vanavond weer naar huis, wat een opluchting!
Setteli: Wat een opluchting dat het met Jazzy ook de goede kant op lijkt te gaan. verwen haar nog maar even lekker de komende tijd!
Touscha: een tweeling, toch een slecht voorteken dus al zo vroeg melk. Sterkte met het verlies!
Jillzie: Jeetje, heftig, je merrie en ongeboren veulen verliezen, hopelijk gaat alles met je andere merrie volgens het boekje !

Ceasar: jeetje, respect voor jouw, hoog zwanger zijn en dan de zorgen van zon kleintje, begrijp ik het nou goed dat de moeder het veulen weg wil trappen als het probeerd te drinken? lijkt me lastig om te zien, gelukkig gaat het flessen wel goed. Hopelijk worden de zorgen snel wat minder.

Pepper heeft de vaart erin, verder ook al veel merries waarbij het einde in zicht komt. Hoop op alleen nog maar goed nieuws nu! Allemaal gezonde merries en veulentjes!

Zolex zit vandaag op 256 dagen. Moet eerlijk zeggen dat de buik alleen maar kleiner lijkt te worden :? Door alle verhalen hier ben ik ook echt zenuwachtiger geworden. Na de bevalling van Zolex haar vorige veulen zei ik ook: "ik doe dit nooit meer". Al die spanning! Maarja, kon het toch niet laten na het verlies van hem.

Ik heb ook mee gedaan met de "buiken van onder trend":P

Afbeelding

Buik van opzij valt eigenlijk alles mee.

Afbeelding
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:52

Schrikken pauk, hopelijk knapt hij snel weer op

Gefeliciteerd marije met je veulen!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:55

Caesar schreef:
Maar goed, hier doet ons Koetje het super. Drinkt de flessen nu weer volop leeg (we geven de paraffine olie nu apart) en temperatuur is constant nu!! Hoppa! En vannacht heb ik door geslapen want mijn vriend heeft het even gedaan, knap je ook van op.

Dat vind ik super nieuws om te lezen *\o/* Denk je wel een beetje aan jezelf, ik vind het dapper hoor dat je dit allemaal nog doet :(:) (ken mijzelf, ik zou ook doorgaan tot ik er bij neerviel en volgens mij zit jij ook een beetje zo in elkaar := )

Marije gefelicteerd met je mooi getekende merrieveulen *\o/*

Pauk, wat heb jij een narigheid achter de rug, fijn om te lezen dat het de goede kant op lijkt te gaan. Hopelijk mag je hem weer snel meer naar huis nemen, maar ik zou wel graag willen weten wat hij had voordat ik heb bij de anderen zet.

Setteli, van jouw bericht wordt ik ook blij. Jazzy is een taaie, dat blijkt maar weer.

Wat is Zolex een glimworm, prachtig <3

Hier gisteravond een paardje (Haflinger) bekeken en dat zag er goed uit, maar morgen ga ik eerst nog een leuke Welshcob bekijken en dan hoop ik mijn keuze te kunnen maken. Voorkeur tot nu toe gaat uit naar de Welshcob :o
Ook bij Lara de eerste melktest gedaan en die kwam uit om PH 7. Uier blijft 's avonds ook voller als ze van de weide komt, dus we gaan langzaam de goede kant op.
Laatst bijgewerkt door suffie op 28-02-17 16:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:06

Pauk; wat fijn om te lezen dat het goed gaat en hij weer meer naar huis mag. En gelukkig was er juist om dat moment iemand, dus dubbel zo fijn!!

Linda; de dames hebben een naam: Belle Bee (moeder heet Bee) en Hay Popsie (moeder heet Hayley en het is zo'n poppetje). Gewoon fijn te noemen namen en geen ingewikkelde combinaties dit keer.

@anniek; klopt, de merrie was zo nijdig dat de stukken beton uit de wand geslagen zijn. Inmiddels is de rust wat terug, het veulen zoekt haar niet meer op en wij proberen de aanrakingen ook te beperken. We hebben de hoop opgegeven dat de kleine nog bij mama kan gaan drinken, maar duimen nu dat ze wel bij elkaar kunnen blijven. Dat ze straks samen naar buiten kunnen en de merrie haar alsnog kan beschermen voor de omheining, de sloten etc. Ze staat nog wel met kluisters om overigens.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:14

Lin! :D Goed!
We zijn gisteren een stukje verder naar het zuiden gevlogen en zijn van 6 naar 23 graden gegaan. Gisteren nog wel regen, maar vandaag droog en zelf heel even een zonnetje. Donderdag nog een stukje zuidelijker en dan gaan we echt naar de zon en naar de 25-35 graden.
Het is alleen jammer dat je hier goed moet zoeken voor een beetje eetbaar voedsel _O- Van mij hoeft die rijst en noodleszooi niet zo nodig en zeker niet ''s ochtends.
Nu zitten we in een heel luxe 4 sterren hotel met een heel uitgebreid ontbijtbuffet. Dus ik ga helemaal los 's ochtends :Y)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:39

Caesar, mijn buurman heeft een stuk of shets waarmee hij fokt. Vorig jaar had hij een merrie die het veulen zowat dood maakte. Uiteindelijk bleek dat ze de buur pony's niet uit kon staan. Veulen was tot bloedens toe open gebeten. Zodra ze alleen stond, uit het zicht van de anderen, was het over!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:48

Suffie.. Als het voor de andere paarden gevaarlijk had geweest waren ze afgelopen dagen ook ziek geworden. We hebben ze allemaal een paar dagen getemperatuurd en niets aan de hand dus er is geen gevaar meer voor ze

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:04

inowa, Altijd handig gratis dekking :D
Ze verhaart al lekker

Caesar, Goed om te horen dat 'koetje' het goed doet!

marije1502, Gefeliciteerd!

pretty, Oei klinkt allemaal niet zo fijn :(:) Wel fijn dat het met Karin en je hond goed gaat!

Noisy , Beterschap!

Neonlight, Onze hond kan er ook zo charmant bij liggen met haar poten omhoog :=

AndreaB, Wat vervelend, hopelijk valt het mee

Pauk, Wat een schrik! Ik hoop voor je dat hij vanavond mee naar huis mag

En natuurlijk weer de nodige dikke buiken foto's, altijd leuk om te zien.

Hier verder weinig te melden, duurt allemaal nog zo lang.
Wel bijna een mijlpaal, kan niet wachten :+

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:08

Hinte, ja wachten duurt lang hè! Hoeveel dagen is ze nu?

Hope dr uier is zich alweer iets meer aant vullen, ze is nu 308 dagen :)

Afbeelding

Bij Belle en Biscuit is er niet veel veranderd, behalve dan dat Biscuit een klein geel korstje aan dr tepel had vanmorgen. Straks weer melk testen :). Belle is nu 322 dagen en Biscuit 320 dagen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:47

Oei Pauk, ik duim ook daar mee voor een spoedig herstel! Goed dat hij weer naar huis mag.

Ai Pretty, de moed niet verliezen he, het seizoen moet nog beginnen en je moet al die knappe creme+splash merrieveulens verwelkomen :)

Mijnlieverd, komt dichterbij he :D zo spannend, wie van onze dames gaat eerst zijn? haha :D

Uier update hier:

Crome 328 dagen
Afbeelding

Jade 318 dagen
Afbeelding

Satinka 306 dagen
Afbeelding[/quote]

Vannochtend leken ze ook beiden een beetje gezakt te zijn op de melktest, iets lichter dan 7 leek het. Jade heeft nog steeds witte melk, bij Crome is het nog altijd een doorzichtige vloeistof.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:57

Jongens over 464 uur is het lente!

Tinnie en mijnlieverd mooie uiers al! Komt steeds dichterbij!!

Klinkt als een hell faline..

Jeetje wat rot Andrea. Hoop dat ze snel weer beter is.

Zolex glimt prachtig :D