[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:14

Hier loopt het veulen altijd los mee naar de wei, ik snap dat wel, je zadelt een ander er een stuk meer werk mee op om er een touw aan te hangen en zo mee te lopen. Veulen hoort ook gewoon netjes naast de moeder mee te lopen zonder aan een touwtje te zitten. Ook makkelijk voor de keuring.
Dus hier is het los meelopen naar de wei etc. en het lopen met een touwtje oefen ik apart.

Linda, wat jammer zeg. Heel veel sterkte. :(:)

Mopjemop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:15

Heel veel sterkte Linda :(:) wat een verdrietig nieuws.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:23

DL, ik gok dat jij meer bent van (net als ik) zo zacht als het moet en zo hard als het moet :P

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:27

Linda: wat zullen jullie geschrokken zijn..vreselijk!!

De veulentas is voor mij echt een uitkomst..veilig, handig, veulen wordt er zeer tam van! Alleen maar voordelen en zo gepiept!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:33

Linda wat erg zeg sterkte.

Hier begeleid ik falco terwijl ik de merrie ook vast houd. Gaat hartstikke goed. Scheelt wel dat fien en falco beide heel makkelijk zijn.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:38

Ah erg lindamusters. Daar verheug je je dan zo lang op. Ja hier lopen alle veulens ook los mee. Ook op se vreemde terreinen als de merries gedekt worden enzo. Gewoon lekker los

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:51

Leonoor en kelly, gefeliciteerd!!

Linda, bah!! Sterkte :(:)

Cynth, wat een heerlijke plaatjes van LaVie!!

En de rest van de berichten heb ik stiekem overslagen :o even onwijs druk maar ik blijf volgen :)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:01

@ Kiki,
Ik zag laatst een mooie quote van Parelli en ik denk dat die mooi aansluit bij jouw "probleem"

:) Be As gentle As possible, but As firm As necessary :)

When you are firm dont get mad or mean, when you are gentle dont act like a sissy

Dat laatste vind ik zelf nog wel beetje lastig :D :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:10

Is soms ook lastig hoor Angelpam, hoewel als ik merk dat ik boos word loop ik vaak even weg (kan niet altijd hihi).
Maar vind het idd mooi gezegd.

In principe loopt ze nu gewoon los mee en volgt d'r moeder ook wel. Maar heeft soms wel eens dat ze dan bv net voor de wei/paddock blijft staan en bv gras gaat eten. Als je 2 tellen wacht of d'r roept dan komt ze ook gewoon.
Loopt wel altijd achter en niet haar moeder voorbij.
Zelf kan ik ze dus wel samen tegelijk meenemen aan een touwtje en oefen dat ook apart.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:17

Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!"

Bovenstaande vind ik ook erg mooi ;)

Ik hou van quotes :Y)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:18

Die is ook goed en helemaal mee eens.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:18

Sterkte, Linda!

Ik doe wel een touwtje aan het halster van LaVie. Zolang ze netjes meehuppelt, lopen we zo verder en zodra ze te snel of te langzaam gaat, pak in haar weer bij kont en borst. Ik wil niet dat ze haar werveltjes beschadigd.

Dus op de foto lijkt het alsof ze braaf meeloopt, maar dat is een momentje :)
Hoewel ze het best goed doet, hoor. Ze snapt precies waar we heen gaan, maar soms wil ze sneller dan ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:28

Lindamusters, heel veel sterkte. :(:)

Hier ook een touwtje, maar meer omdat wij langs een weg moeten waar er soms veel te hard gereden wordt.
[naam] is het gewend en loopt harstikke netjes mee.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:50

Hier krijg ik het onwijs lastig om alles binnen te halen 's avonds,je moet eens met (nu nog 5) hengstveulens de juiste moeder erbij zien te krijgen en in de juiste stal. Ze huppelen allemaal met elkaar mee. Behalve met hun moeders. :')

Lindamunsters verschrikkelijk...een triest einde van jullie veulenseizoen. Sterkte. :(:)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:21

Ok om dan toch lekker te quoten:
Make the wrong thing hard and the right thing easy! Mijn levensmotto mooi opgeschreven Door Warwick Shiller!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:22

Sterkte linda! Geen leuk einde van het veulen seizoen...

Veulen meenemen aan touwtje, Gentle loopt al vanaf dag 1 met n halster en vanaf dag 3 met n touwtje.. Die dacht toen al: doei moeders!

Dus vanaf toen loopt hij netjes met n touwtje naar en van de wei.. Hier worden ze ook buiten en binnen gezet door het personeel en ook hier hebben ze zich in t begin kleiner gemaakt omdat je dan minder bedreigend bent voor n veulen, veulens zijn nieuwsgierig en komen eerder naar je toe als je jezelf kleiner maakt dan dat je over ze heen blijft staan is mijn mening...

Gentle loopt braaf mee en heeft respect voor jouw ruimte, de 1e paar keren hebben we m ook bij borst en kont gepakt om m te leren mee te lopen...

Merk wel heel erg dat hij naar vreemde toe anders is dan bij mij, mijn man of het personeel dat ze buiten zet maar hij is nieuwsgierig genoeg om uiteindelijk er naar toe te wandelen ;)

Hier gister weer heerlijk in de wei gelegen en foto's gemaakt... Onze wei staat vol met boterbloemen en op n gegeven moment was ik Gentle gewoon echt kwijt... Lag hij heerlijk te snurken

Dus even fotospam :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

I'm sexy and I know it :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:29

Sterkte linda!

Appie kan beide. Die loopt best braaf mee op uitzondering als er merries staan. Als we naar de weide vanvoor gaan doen we het touwtje aan. Gaan we naar de weides aan huis mag ie los mee lopen.

Gentle is knap zeg! Al een hele kerel.

Appie was gisteren ontsnapt en stond te snuffelen met een groot merrieveulen. Hoe hij uit de paddock is geraakt weten ze niet. De paddock is miniatuurveulen aangepast en tot 1m40 hoog ofzo.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:41

Hoe ze het soms toch doen hé. Ik heb ook al 2 kleintjes in de andere wei gevonden terwijl ik écht overtuigd was dat het niet kon. Huh?
Hoe is het nu met Appie?

CL wat een ongelooflijk stoere bink is het al!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:46

Gentle blijft netjes bij mama in de wei staan maar ik heb ook vsn die houdini veulens gehad... Dan vraag je je idd af: hoe krijgen ze he voor elkaar?

Gentle groeit als kool! 10 weken alweer en hij is al zo groot!

T scheren heeft m wel echt goed gedaan... Hij heeft n hele hoop meer energie en heeft t niet meer warm :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:51

Hij vond dat andere veulen trouwens best leuk hoor :') hij maar proberen te snuffelen en dat lukte maar niet want een groot boos mamapaard kwam groot veulen halen hahaha

Appie mag vandaag naar huis. De infectie was na 3 dagen al over. Maar drinken wou ie totaal niet. Ze snappen nog steeds niet waarom hij eenmaal op de paddock als een gek bij moeder begon te drinken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:21

Fijn dat Appie weer beter is :)

Oh nee Linda.. Wat ontzettend sneu!

Ik heb ook één veulen die nu al 2 keer op wonderbaarlijke manier in de weide ernaast stond. Zit een houten hek omheen, hoog zat. Springen kan bijna niet, maar er is ook nergens wat kapot. Vreemd :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:13

Geen van mijn veulens vond het nodig om met moeders mee te lopen en moeders loopt wel met baby mee. Dus vandaar dat ik het zo doe.
Dais loopt dan ook los met baby en mij mee.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:55

Linda wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!

Ik zag een mooie tinkerbaby voorbij komen die heeel lang op zich had laten wachten :) gefeliciteerd!

Pretty oow hij blijft geweldig! Mooie naam ook <3

Inventador loopt los alle paarden ook overigens want ze kunnen vrij bewegen van stal naar weide.
Hij is wel gewend aan het halster en ik neem hem wel eens een klein stukje mee in de stal zodat hij er aan went. Denk niet dat ik een stukje door de wei aan het touw zou kunnen lopen nog hoor.
Hij vind alles leuk en interessant of je nu staat, zit, hurkt of ligt. Maakt meneer niks uit. Van begin af aan overigens heerlijk vind ik dat :D nu gaan wij ook wel op een manier met hem om dat hij al veel ziet en meemaakt. Opzij voor de kruiwagen en dergelijke moest hij meteen leren :=

Hij is zo mensgericht dat foto's maken een ramp is, krijg je allemaal van die achtervolgfoto's van die vaag of bewogen zijn omdat je praktisch achteruitlopend foto's moet maken _O-

Afbeelding

Afbeelding

Kennis maken met 'opa' Titus.

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:11

Hij lijkt zo groot maar op die foto's met de andere paarden zie je dan hoe klein hij is. :D

Fijn voor Appie!

Vulina hekwerk is appeltje eitje voor die kleine,daar springen ze gewoon tussen de planken door.
Wij hebben ook deels houten planken hier. Stuk afgezet met schapendraad ervoor hoewel het ook niet ideaal is. Bij mijn oma hebben we Bekaertdraad met een lint ervoor,dat is pas ideaal.
Maargoed,we gaan het nu niet meer aanpassen,we hebben een nieuwe wei gekocht van 1.5 HA voor de toekomst en dan maar eens kijken om het daar aangepast te maken en goed te doen allemaal. :D

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:13

Pretty hij is helemaal nog niet zo gek groot nee hahah. Zal wel harder gaan dan ik wil want hij is juist nog zo leuk nu :D