[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:38

Sultan15 ook gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

En wat een leuke foto's komen er weer voorbij!

En idd voor 10 maanden dracht doet ze het nog erg goed in beweging!!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:51

Az mooie filmpjes! knap stel heb je!

Zie lieve kittens voorbij komen! schattig!

Die staart :oo Fairy heeft ook zo'n staart die inmiddels nog maar tot aan haar hak komt -:(- Ik heb PHB spray gekocht, dat werkt wel goed!

Bedankt allemaal voor de berichtjes!
Ik heb de filmpjes geupload!
Kodi is tijdens de keuring onderuit gegaan, dat kun je ook zien op het filmpje. Hij schrok van de voorbrenger :+ En toch nog 2e geworden :D

https://www.youtube.com/watch?v=SYZ7oR_a9hU

https://www.youtube.com/watch?v=UrwdqvffqDE

Ik ga morgen voor drie weken op vakantie, dus kan denk ik geen updates meer plaatsen. Zal wel proberen mee te lezen en op jullie te reageren :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:59

ocharme Kodi, goeie vakantie gewenst sultan

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:00

Geniet van de vakantie !!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 01:00

Sultan, mooie foto's en filmpjes, ooo die Kodi!! Was zo benieuwd naar de vlechtjes, was het nog gelukt, lastig zeker?
Fijne vakantie!!

AZ, die Mausi mag er zeker zijn!! Was ik ja :o, nu al 290 dagen!!! Vind het nog meevallen met Aleeya, kon er hier ook wel wat doen toen ipv dat ze medelijden hebben pfff. Maar gelukkig doet Fardani wel lief, en die haas geweldig!

Scooby, heerlijke foto's, ja wat moet je anders met zo'n halster he :D! Macho vraagt zich af of hij ook zo groot wordt!!
en wat een leuke kitten hou wel van lapjes/schilpad! poezen.

Bonny, ooo die foto geweldig :D! Wat een boefj, en Idd PHB spray helpt goed hoor, stinkt wel.

Cemlys, ooo dat is echt sneu die twee hadden natuurlijk steun aan elkaar, ook voor jou is dat weer lastig :(:) .Gelukkig nog genoeg om handen, wanneer moet je naar de keuring? En wat een een leuke kittens ook, ze pakken je zo in <3!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:17

De keuring is pas eind augustus. Enige nadeel ik heb 3 mooie 2 jarigen staan maar weet niet of het handig is om ze alle 3 tegen elkaar te laten lopen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:58

En zijn er niet nog meer keuringen Cemlys? Dan kan je het verspreiden. Net als bij het Nrps ;)

Ik ga vandaag even kijken voor die pbh of azijn spray. Heb er nu maar atex daas in gesprayd, stinkt ook

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:55

Nee het seizoen loopt een beetje op zn einde. Regionale heb ik niet aan meegedaan, ook weer omdat ik dan alles van stamboek moet overschrijven en op naam laten zetten. En eind augustus is wel een jury die bij het type hoort wat ik heb. Maar we kijken wel even wat rond die tijd klaar is. Een die heeft het eerder gedaan. Dus dat is uit de wei plukken en klaar. Een wil ik in elk geval voorbereiden, die is nog niet eerder geweest. De derde kan nog beter een jaartje doorgroeien denk ik.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:48

even een kleine foto spam :)
koko gedraagt zich goed, al is ze wel wat eigenwijs. want als mama water gaat drinken blijft madame eigenwijs in de wei staan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook word ze erg donker bruin :)

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:06

Cemlys, 1 - 2 - 3e plaats is natuurlijk ook wel heel bijzonder :) . De ene nog een jaartje verder ontwikkelen is natuurlijk ook wel beter als ze het nodig heeft.

Zamba, zo Koko wordt idd mooi donker zeg, en klein meisjes worden groot! Hebben mams niet meer nodig alleen als iets engs is en voor de melkbar :D!

Bonny, al phb spray gevonden hier boerenbond of welkoop heeft hem

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:08

ze is net 2 maand oud haha

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:47

Thanx jobarma. Probeer t eerst ff met azijn werkt dat niet haal ik phb spray.

Zamba mooi kleurtje wordt ze

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:47

Zamba schreef:
ze is net 2 maand oud haha

Mijn Macho was ook al zo snel zelfstandig, ze groeien echt heel snel op, jammer dat ze niet wat langer baby blijven, maar wel leuk om te zien. Die van mij staan in de kudde en is vaker bij 1 van de andere ponys aan het vervelen dan dat ie bij Mini staat en die vind het ook allemaal best.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:12

Afbeelding
Na hard rennen in de bak en slippen in de wei is het nu eerst knuffel tijd en daarna Slaaptijd. Gezellig samen met m'n baasje

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:28

jobamara schreef:
Cemlys, 1 - 2 - 3e plaats is natuurlijk ook wel heel bijzonder :) . De ene nog een jaartje verder ontwikkelen is natuurlijk ook wel beter als ze het nodig heeft.

Zamba, zo Koko wordt idd mooi donker zeg, en klein meisjes worden groot! Hebben mams niet meer nodig alleen als iets engs is en voor de melkbar :D!

Bonny, al phb spray gevonden hier boerenbond of welkoop heeft hem

Haha ook niet mis om de top 3 te vullen. :)

Poeh wat een weer. Het de 2 jarigen buitenstaan, merries en veulen ook. De rest thuis staat binnen want anders heeft mn wei er te erg onder te lijden. Hopelijk heeft het veulen het niet koud. Maar tijdens storm ook daarheen gevlogen, en meneertje vloog en bokte lekker in de rondte.
Morgen maar even bellen of ze kunnen komen scannen. Kijken of de twee weer drachtig zijn.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:51

bonny wat een heerlijkheid, genieten want ze zijn inderdaad vlug groot

mijne al 4 en 3 maand, het 'kleine' is er echt af nu, maar als alles goed gaat fokken we nu ieder jaar 1à2 veulens dus kijk er al naar uit. :D

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:13

Bonny, ooo wat heerljk! Dat is genieten!

Cemlys, en morgen nog zo'n dag pff. Daarna gelukkig weer beter! Suc6 morgen met scannen, spannend!!

Fotsy, oo wat zijn ze leuk die twee!! En idd het eche kleine is er dan af he. Volgend jaar weer nieuwe ukkies!!

DL, Empty nog rustig??

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 06:42

Wat groeien alle kleintjes hard! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:52

Ahh wat een knappe veulentjes die inderdaad hard groeien zeg!

Jobarma: Empty is een stiekeme merrie.. Ik probeer haar nu in de gaten te houden, maar kan goed zijn dat er ineens zonder tekenen een veulen langs staat.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:10

jobamara schreef:
Bonny, ooo wat heerljk! Dat is genieten!

Cemlys, en morgen nog zo'n dag pff. Daarna gelukkig weer beter! Suc6 morgen met scannen, spannend!!

Fotsy, oo wat zijn ze leuk die twee!! En idd het eche kleine is er dan af he. Volgend jaar weer nieuwe ukkies!!

DL, Empty nog rustig??

-O- mijn paddock staat gewoon blank, wei gister ook voor een groot stuk. en nog heel mooi trainingsspul besteld, dat zal nog even moeten wachten :')

eind van de middag beide dames even scannen. ik ben benieuwd of ze drachtig zijn. na het dekken geen hengstigheid meer gezien. maar goed met alles stress bij de ene merrie met het veulen wat toen is ingeslapen weet je nooit

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:10

Fotsy schreef:
bonny wat een heerlijkheid, genieten want ze zijn inderdaad vlug groot

mijne al 4 en 3 maand, het 'kleine' is er echt af nu, maar als alles goed gaat fokken we nu ieder jaar 1à2 veulens dus kijk er al naar uit. :D

[ [url=m/Ib8Tc1.jpg]Afbeelding[/url] ]

ja daar is het echt veulen al vanaf he. gaat zo snel...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:30

Soms jammer dat ze zo snel groot zijn en dan anderzijds kan ik niet wachten tot ze drie zijn.
Weet iemand hoe de groeicurve van een pony loopt want heb de indruk dat Olaf kleiner zal zijn dan Elsa als ik vergelijk in verhouding met andere veulen.
Of groeien pony anders dan paarden?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:57

Zamba, Bonny en Fotsy, wat zien jullie veulens er goed uit!

Fotsy, ja ik heb dat precies zo :+ De eerste weken zijn leuk, als ze echt zo baby-baby zijn, maar daarna kan ik niet wachten totdat ze 3 jaar zijn.
Geen idee eigenlijk of er een verschil is tussen hoe paarden en pony's groeien?

jobamara, op zich valt het ook wel mee wat Aleeyah doet, alleen ik vond het zo zielig voor Amir dat hij alleen bij iemand stond die heel chagrijnig doet zodra hij in de buurt komt. Oké, Fardani doet ook niet altijd lief naar hem, maar iig het grootste deel van de tijd wel. Ze kunnen echt heel lief zijn samen <3 Maar af en toe bijt Fardani hem ook flink in zijn billen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:38

Hoe oud is amir nu ?

Vandaag B'jay op de foto gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*\o/* <3 <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:14

Cemlys, oo balen dat alles zo blank staat! Wat voor trainingsspul?? Ennnnnn drachtig??

DL, hmmm stiekeme Empty, lastig maar beter dan fopmerries!!

Fotsy, ik denk dat er wel verschil in zit maar helaas heb ik het hier bij de kleintjes niet bijgehouden.

AZ, ooo heerlijk die Fardan, lekker samen rusten. Dat is wel ontzettend lief hoor!

Onley, zoooo de B-Jay, gaat hard. En toch echt schimmelen, hopelijk blijf je zijn aftekeningen nog een tijd zien!