[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:25

Vanavond maak Ik weer even een bijleespost, nu weer even snel en update van Aziza.

Ze gaat gewoon in hetzelfde razende tempo door. Ze doet nu elke dag net zoveel vooruitgang als normaal in 5 dagen. Ze is klaar met die baby in haar buik denk Ik :D

Afbeelding

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:29

Wat goed AZ! Kan het mss komen doordat ze nu beter opneembaar voedsel krijgt, want die problemen zullen er andere jaren ook hebbem gezeten?
Als ze zo doorgaat heb jij gauw een veulentje. Wat spannend!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:54

De problemen hebben er idd eerder al gezeten, en zitten er nog steeds. Ik denk dat de snelle ontwikkeling nu vooral komt doordat ze hiervoor een ruime week stil gestaan heeft Door ziekte. En nu probeert ze toch rond dezelfde datum uit te komen denk Ik. Of iig daar lijkt het op het, haha :D
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 08-02-16 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:55

Ik hoor ze al denken "mag.niet.over.dragen...mag.niet.over.dragen"

Haha spannend hoor!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:05

Ziett er goed uit met de mooie witte dame,

Hier even een voervraagje. Weet iemand een goede vitamine korrel voor zwangere dames. Wil wel de mineralen en vitamine geven maar niet van de gewone brok ivm gevoeligheid voor suikers ect.

Ben aan mijn laatste beetje pavo vital complete begonnen dus was wat aan het oriënteren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:13

Ik heb vorig jaar gewoon marstall force gevoerd, maar gezien ze hier per twee In een box staam en er een paar vlugge eters bijzitten die liever eerst bij buurvrouw beginnen heb ik nu de stalriegel. Dat zit al in een reepje geperst. Hengst en 2 driejarige die krijgen wel muesli, maar andere driejarige en drachtige merrie klein beetje colon van sanequi (omdat de drachtige merrie nogal gevoelig is om aan de dunne te gaan van het kuil), om aan te vullen heb ik voor de zekerheid de riegel. al hebben we dit jaar best kuil dus ook al gaf ik niks ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:23

Ik geef ook marstall force,bevalt me heel goed.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:26

Jill krijgt nu een mengsel van Cavalor ProBreed en westernmix maar echt lekker vind ze het niet.... Dus nu krijgt ze 50/50, 1 schep mengsel en 1 schep piannissimo (Cavalor) in de hoop dat ze dan het mengsel leert eten.

De pianissimo kende ze al vanuit de US en die eet ze wel goed.... Ze krijgt iig meer dan voldoende hooi want dat vind ik wel heel erg belangrijk

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:37

sorry mensen maar bij reageren na 2 daagjes weekend is echt geen doen deze keer. Ik ben wel netjes bijgelezen. :o

Ik zie ineens hopen tiet-foto's voorbij komen! Jeah! Maakt het allemaal weer wat echter en spannender! *\o/*

Jill ook al een behoorlijke melkbar aan het ontwikkelen! Dat doen mijn dames haar niet na.

AZ zoals voorspeld dus een tiet-explosie :D Zo dat kan wel eens heel snel gaan! *\o/*
Al kan ze vlak ervoor wel eens voor een teleurstelling zorgen door ineens enorm in te krimpen,maar dat verhaaltje ken je wel al hé,en misschien was dat gewoon hiervoor. :D

Suffie blij dat het met jouw merrie iets beter gaat nu,hopelijk is ze gauw van die stuwing verlost ook.
Hartstikke onnodig. :(:)

Met mijn merries alles goed. We naderen de 300 dagen voor de eerste 2!
Nikita heeft nog zo goed als niks uier en Karin wel al wat.
Gisteren de uiertjes wat uitgeschoren en ze verharen beide als gek. Met wat geluk is het meeste haar weg tegen de uitgerekende datum.
Ik hou ze in de gaten op de cam en als het spannend wordt gaat het alarm er nog om. De vraag zal dan zijn,aan wie eerst? :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:48

Hier om de tijd te verdoen ook het halsteralarm maar alweer up to date aan het brengen :P

Super dat het met een aantal paardjes op de sukkel alweer wat beter lijkt te gaan. Dat is een hele opluchting, zeker als ze nog eens drachtig zijn ook.

Een echte vitaminekorrel, kan niet meteen op wat komen...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:49

Jill begint haast te hebben ;)

Ergens denk ik ook niet dat ze braaf wacht tot ze de 340 aantikt (en nope, je weet t nooit met maidens ;) ).....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:59

inowa schreef:
Ik hoor ze al denken "mag.niet.over.dragen...mag.niet.over.dragen"

Haha spannend hoor!

_O-

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:06

Heerlijk CL dat je merrie veilig thuis is. En zo heerlijk relaxed. Lekker genieten.

Suffie nee dat is wel erg triest. Wat een pech. Hopelijk is je merrie snel weer de oude. En je vergeet het idd nooit meer. Heel veel sterkte gewenst.
Potverdire 4 dode veulentjes is idd erg veel. Kan me je keuze heel goed voorstellen. Pfff het zal niet makkelijk geweest zijn, maar eens is de maat vol.

Kappiegirl dat is niet leuk. Hopelijk gaat deze fase snel over. Zo wordt rijden niet echt leuk.

Citaat:
Vies om te denken dat dit het 5e veulen was, en er maar 2 in leven zijn. Moge de rest voorspoedig met hun voetjes op de grond landen.

Zo zie je weer dat fokken niet zo vanzelfsprekend is en we heel dankbaar mogen zijn wanneer merrie en veulen het gezond en wel doorstaan.

Zeg dat wel. Het leven is zo een wonder en kostbaar. Zelfs ik zit nu in de zorgen om luna (nog 1) zij is vrijdag tegen de middag geboren maar blijkt een dummy veulen te zijn. Ze leeft nog, maar we hebben maar 20% kans op overleving. Vanmorgen waren de tekenen weer iets positief. Hopelijk zet het nu eens door ipv 1 stap vooruit en 2 weer terug...
Trouwens wie denken wie is luna?? Zij is het eerste veulentje van mijn ggk hengst kid. De merrie heb ik drachtig verkocht. Ze was aan de tijd, maar ze had totaal geen uier en dus ook geen melk het veulen is wat dat aangaat te vroeg en te snel geboren. Melk is er gelukkig nu wel, maar het veulen is er nog niet.

Ja dat lijkt mij ook vreselijk als je diertje daar zo lang moet liggen. Hoe eerder het opgehaald wordt, hoe beter.

De zout voor het spoelen is idd een super idee. Ik heb het hier wel eens gehad, maar dat was bij mijn schoonouders thuis en ik werd gebeld en kwam pas thuis toen waren ze al aan het spoelen.

Och krijg tranen in mijn ogen over je verhaal van je dochter suffie. Goed dat je het vertelt hebt, Zij heeft luna getroost met hele lieve woordjes en haar wat snoepjes gegeven. Een verwerking voor beide...

Ook fijn dat je instructeur je de rompslomp/regelwerk overneemt.

C2012 jij hebt ook al geen fijne drachten meegemaakt bij je paard. :(:)
AniekR ooh nee hopelijk heeft roosje niet iets ernstigs.

Hahaha jullie zijn al uiertjes aan het kijken. Ik nog niet eens. Maar ik mag ook nog wachten tot half april. Ik weet ook niet hoever ze nu precies zitten...

Kim schiet ook al lekker op.

Cynthia je kunt wel zien dat ze groeien.

Hahaha Noisy je zegt het goed. Quarterhorse derriere. hihi maar de ander foto is goed gelukt.

Onee luna ook koorts. Hopelijk slaan de ab snel aan. Edit gelukkig zakt de koorts al.
Goed zo even wat anders doen.

Sara jou luna ook al erg ziek. Pfff wat een zorgen momenteel. Hopelijk komt het goed.

Star een heerlijk drafje nog. Ze is mooi drachtig.

al zwaraa hopelijk zet de ab nog even door en komt ze snel weer in haar oude doen.

Inowa succes met je sollicitatie.

Ik heb geen idee waar de veulens het meest liggen. Beiden zijn altijd gewoon echt rond. Zie niet tot nauwelijks verschil hihi

Al zwaraa :wow: dat is wel echt heel erg afgevallen.

Oei luna loopt echt met veel pijn.

Leuk marije even de zinnen verzetten en een super leuk veulen zien..
Post maar meer hoor.

Inowa gelukkig gaat ylona ook weer beter.

Hahaha een bijna tandloos mondje. Super foto.

Aaah jill geniet heerlijk van haar wasbeurt.

Al zawraa dat wordt spannend.

Pretty ook al bijna twee mijlpalen.

Zo bijlees poging hihi.

Ik zal eens proberen wat meer mee te praten... :o

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:11

Misschien wel een handige tip, mijn tante fokt al jaren paarden en heeft uit ervaring geleerd door de lange haren rondom het bekkie van het veulen af te knippen gaan ze niet aan de manen/staart van hun moeder sabbelen/kluiven en deze te beschadigen. (Want normaal leren ze dit door op die haartjes die je weg knipt te sabbelen)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:17

AZ en Inowa, kunnen jullie dat mijn merrie ook influisteren? :')
Ze is uitgerekend 11 april, en dat zou een toffe datum zijn!
11 april 2014 hebben wij de sleutels van ons huis gekregen en 11 april 2015 is mijn eerste veulentje geboren. Zal 11 april 2016 ook weer iets moois brengen? :o hihi
Als dat echt zo is, ga ik bijna in geluksdagen geloven :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:20

Nou ze worden niet voor niks geboren met die tastharen dus ik laat ze lekker zitten.

Zowiezo nooit een veulen gehad die staart en manen afbeet.

Pffff sinds vanmorgen 08.00 uur onderweg,over 3 kwartier ongeveer ben ik eindelijk bij mijn vriend.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:27

Aagh wat een leukerd!

MarijeR schreef:
Na alle ellende hier in het topic, iemand toe aan wat veulen plezier?
Moet zeggen dat Flexie hier toch steeds weer een glimlach tevoorschijn kan toveren, zelfs na het verlies van de 2 merrieveulens van Party Girl en Misty...

[ Video ]

[ Afbeelding ]
Vandaag, 3,5 week oud alweer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:12

Zo n klein bekje is nog teer, ze moeten dus extra goed kunnen voelen (en een uier vinden), hier ook gelukkig geen haarvretend veulen gehad, maar staan hier of altijd buiten of onbeperkt ruwvoer. Altijd wat te doen dus

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:20

ik ga ook geen tastharen van een veulen weg halen :n
dan vreten ze de manen en staart van moeders maar aan hoor, als dat zo is, dan is dat zo, hoe vervelend ook.

oh en over de voeding; ik heb me er zelf niet zo in verdiept maar ik ken Vit-Crix van Masters, dat is een mengsel van vitamine, mineralen en sporenelementen zonder krachtvoer.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:02

butengeweun schreef:
Ziett er goed uit met de mooie witte dame,

Hier even een voervraagje. Weet iemand een goede vitamine korrel voor zwangere dames. Wil wel de mineralen en vitamine geven maar niet van de gewone brok ivm gevoeligheid voor suikers ect.

Ben aan mijn laatste beetje pavo vital complete begonnen dus was wat aan het oriënteren.

Ik voerde Bo eerder altijd Metazoa een vitamine/mineralen korrel (gemaakt als aanvulling op ruwvoer). Heeft een laag suiker/zetmeel gehalte (samen slechts 4.8%) en geen graan, gmo, soja en melasse.

Ik ga ook hier zeer zeker de tastharen er niet afscheren. En moet eerlijk zeggen dat ik dat ook nog nooit gehoord hebt, dat het staart knabbelen voorkomt. Dan de staart er maar aan, groeit wel weer aan hihi.

Komen weer flinke gevulde melkbarren voorbij

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:08

Volgens mij is tastharen verwijderen tegenwoordig ook verboden.

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:25

Afbeelding
Rosa-Lott nog 30 dagen te gaan voor veulen nummer 10 alweer

Afbeelding
Belmondo nog 21 dagen te gaan voor haar 2e veulen. Ze is zelf de dochter van Rosa

Afbeelding
Edana nog 97 dagen te gaan en krijgt ook haar 2e veulen. Dit is ook de dochter van Rosa en volle zus van Belmondo

Wij beginnen de kriebels al te krijgen nog even wachten :D iedereen kan live meekijken http://livestream.com/accounts/2544769/ ... 4863436690

Wij hebben ook nooit een haar etende veulen gehad. Volgens mij mag je tastharen wel korter maken tot minstens 1cm doen wij voor de keuring alleen maar helemaal afscheren is volgens mij ook verboden.

Wij geven de merries, merriebrok van pavo, ze krijgen voldoende en goede kwaliteit ruwvoer dat we geen supplementen hoeven bij te voeren.
Laatst bijgewerkt door mariellev89 op 08-02-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:32

Bij Luna lijkt het al bij al nog mee te vallen. Ze moet van jongs af aan al licht gekantelde hoefbeentjes gehad hebben. Doordat ze die wildgroei op haar hoeven heeft gehad is dat terug gaan pijn doen en dat veroorzaakte het slechte lopen. Daar liep ze wel een stuk beter en snapten ze niet 100% mijn angst.

Maar ze moet verplicht op pensioen en gaan haar op heel andere brokken moeten zetten. Doen ook opnieuw de cushing test en voor de rest het hele pakket nog eens.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:41

marielle ; Mooie uiertjes al bij de moeder en dochters.

Ylona vandaag 288 dagen dracht,nog 47 te gaan.
Afbeelding

Pepper vandaag 293 dagen dracht,nog 42 te gaan.
Afbeelding

Uier pepper vorige week maandag.
Afbeelding

Uier pepper vandaag.Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:01

ik val ook even weer binnen, vandaag eindelijk eens een droge dag, dus de dames een flinke poetsbeurt gegeven en op de foto gezet :D

Afbeelding

Afbeelding