Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:LadyAngel, haren trekken is eigenlijk heel normaal. Steekproefsgewijs doen ze controleren op afstamming, en DNA materiaal wordt gewoon bewaard bij het stamboek. Bij mijn merrie hebben ze bij de stamboekopname ook haren getrokken, en daar is niets mee gedaan. 4 jaar later werd haar zoon goedgekeurd, en die moest wel DNA gecontroleerd worden, en het stamboek had dus al mooi het DNA materiaal van de moeder.
Pepa is een aantal weken geleden al gechipd en geschetst, alleen was ik er helaas niet bij. Kreeg het paspoort binnen, en hij was niet goed geschetst. Degene die erbij was had tijdens het schetsen inderdaad ook gezegd dat het niet klopte, maar de schetser bleef hoog en laag beweren dat hij linksachter een witte kroonrand heeft. Nu belde afgelopen week het stamboek mij op voor iets heel anders, daar ook meteen eens achteraan gevraagd en Pepa wordt nu opnieuw geschetst tijdens de keuring.
Of zien jullie wel linksachter de witte kroonrand?![]()
Precies boven de hoef zit juist een hele donkere rand, en daarboven is het wel lichter, maar zeker niet wit.