Haar kling stond helemaal dik en open en er kwam allemaal lichtbruin water uitgesijpeld.
Rond 23 u ging Silketje naar huis ,maar hielp me nog even met opstrooien ,want de stal zag er in no-time verschrikkelijk vies uit van de poep en plas van Romi.
We keken nog even naar haar druipende uier en kling ,en zagen dat haar bandage doordrenkt was van het water.
Silketje wou dolgraag mee naar binnen gaan om op het scherm alles af te wachten,maar vriendlief wou naar huis

Dus vlug tafel buiten afgeruimd om zo snel mogelijk rust bij Romi te brengen en zette me neer achter het scherm...Romi draait nog een rondje of 10 ,ik hoor haar water breken,gaat liggen en begint eraan !!
Ik bel Silketje ...die in alle staten was natuurlijk (arm schaap) ,dat het zover was.
Als de schoudertjes eruit zijn,doe ik altijd het vlies v/h hoofdje ,trek het veulen er verder uit en VOEL wat voor geslacht het heeft......dus ik voel geen piemeltje en ben ervan overtuigd dat het weer een merrie is ,..naveltje ontsmetten , veulen staat ,veulen drink dus ok licht uit en moeder en kind rust gunnen.
Vanmorgen ,Romi met veulen de weide op ,stal schoonmaken ( hahaha ja ik had het nog steeds niet door) , ik ga haar terug halen ,maar het veulen ligt te slapen met HAAR kont in mijn richting......ik denk verdorie....ik zie maar 1 poepgaatje ,er klopt hier iets niet ,nog eens gaan voelen tussen de benen (geen piemeltje te bespeuren) , ok maar HIER wil ik het fijne van weten ,komop veulen die beentjes open en ik zie daar een hoopje opgefrommeld vlees liggen (proest) ,ik dacht wat is dat nu voor iets , dat ding helemaal ontleedt en TOEN zag ik dus dat het een koker was !!!!
Dat piemeltje zit daar dus IN...weet ik veel !!!!!
Dus ZO is Roxane , Wilson geworden !!
Volgens mijn lieve vriendin typisch iets voor mij