Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:18

Dit zijn onze 3 drachtige arabische 'mutsen' Haha! (foto vandaag gemaakt)

Afbeelding

Van links naar rechts : Aziza, Nawal bint Salima en Aicha SVA.
Aicha's veulie komt als eerste (begin april) Zij is drachtig van onze eigen gefokte hengst AR Sivmayall:
Afbeelding

De veulies van Nawal en Aziza komen in juni.
Nawal is drachtig van de arabische hengst Orahn:
Afbeelding

en Aziza van Nur ad Dine (die helaas 16-09 overleed Huilen )
Afbeelding
Aziza is in co-eigenaarschap met 'jazz-fan' hier op bokt

Haha! Haha!

Leuk om dit topic in de gaten te blijven houden !!
- Melina, sterkte met Saké Ach gut

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:02

ben benieuwd elke kleur veulentjes zou jij gaan hebben volgend jaar arabianranch haha Haha! Knipoog Clown
de merries zien er super uit ! Vanaf de foto's vind ik Nawal de leukste, maar heb geen jota verstand van Arabiertjes Bloos

ivm scannen: vienna is tijdens de dracht ook zo'n 4x gescand. tss de 15 en 18d, op 30d, 6 weken en daarna nog eens omdat ik het niet vertrouwde ivm steeds gewoon hengstig zijn. Gelukkig alles dik ok Lachen

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:15

katrienh schreef:
ben benieuwd elke kleur veulentjes zou jij gaan hebben volgend jaar arabianranch haha Haha! Knipoog Clown

Ja, ik ben ook wel benieuwd hahahaha Clown Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:49

Zo weer eens een hoop pagina's bijgelezen Lachen
Veel groeiende buikjes gezien en ook een aantal nieuwe mensen met drachtige merries.

Verder wat over voeren gelezen.
Mijn merries krijgen niet het hele jaar door brok bijgevoerd. Het grootste deel van het jaar leven ze op gras en mineralenblok.
Ik heb ze gisteren het laatste weiland erbij gegeven waar nog aardig wat gras op staat en zodra dat op is, begin ik met voordroog bijvoeren.
En pas als het kouder wordt, krijgen ze er brok bij.
Meestal is dat pas in de loop van november. Ze krijgen dan meteen merriebrok, anders moeten ze na korte tijd weer over op een andere brok.
Ook krijgen ze hier nooit zoveel, bij erge vorst en als ze hoogdrachtig zijn, kan het eens 2 kilo per dag zijn maar ik begin straks met een halve kilo per dag en voer verder op het oog.
Ze lopen tot februari 24/7 buiten en mogen van mij dus wel wat vetter zijn dan dieren die op stal staan. Ze moeten zich ook warm kunnen houden.
Vandaar ook voordroog onbeperkt als het echt koud is.

Scannen doe ik ook niet zo vaak.
Meestal 1 keer om te checken op tweelingdracht en heel soms rond juli als ze vroeg zijn gedekt. Later wil ik ze toch niet meer bij de hengst.
Mocht ik in het voorjaar twijfelen of er nog wat in zit, laat ik ze dan wel een keer opvoelen.
Zelf zie ik niet echt voordelen in vaker scannen of opvoelen. De merries vinden het niet leuk, mijn portemonee ook niet en ook later in de dracht is het maar een moment opname, wie weet verliezen ze het een week of een maand later alsnog en dan weet je het ook niet Knipoog

Hier gaat het allemaal prima met de merries. Ze genieten van het mooie weer (nog wel Nagelbijten / Gniffelen ) en ik begin hier en daar wat buikjes te zien.
Plaatste ik begin deze maand nog trots een foto dat Macy geen uitpuilende buik had, uhm....

Op 5 oktober...
Afbeelding

En gisteren...
Afbeelding
Dit begint toch aardig op een uitpuilende en zakkende buik te lijken Clown
Zo ken ik haar weer, mijn hangbuik cobje...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:18

Ik heb Cap zelfs 3 keer laten scannen... De 18 dagen en op 40 voor kijken of ze drachtig is en tweelingdracht en mijn vriendin is DA en die had zo'n apparaat gekocht en hebben we later dus een pretecho laten maken. Dat was echt super mooi om te zien en toch ook een soort check of alles goed was! Er zitten natuurlijk risico's aan het opvoelen maar het is voor de 1e keren toch wel noodzakelijk want er zitten nog meer risico's aan tweelingdracht!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:21

Oh, wat zijn die arabische hengsten mooi zeg Vingers aflikken

@marijeR, dat buikje begint idd stevig uit te dijen nu Haha!

Mijn merrie is vandaag 150 dagen. Ik heb dit weekend weer even een paar foto's gemaakt;
Morgans buik begin September:
Afbeelding

Morgans buik afgelopen zondag (vandaag is ze precies 150 dagen drachtig Haha! )
Afbeelding

Dat begint ook al stevig te groeien Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:20

Wauw, ik zie toch in ieder geval 2 heel erg groeiende buikjes van Morgan en Macy.
Wel leuk dat Macy er weer bij is, houdt het DB-topic lekker levendig met haar trucendoos. Haha! En geeft Marije weer een hoop frustraties natuurlijk, slapeloze nachten en de ontstopper zal wel weer tevoorschijngehaald worden. Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:22

Nee nee geen ontstopper voor Macy!
Macy is degene die altijd de kurk en knijpers nodig heeft tot dag 320 Haha!
Ontstopper zal wel weer nodig zijn voor Kyra en Catrin, de dochters van Copper Nagelbijten / Gniffelen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:24

haha! die verschillen zijn goed te zien seg!!!

bij macy is het echt alsof je van een verschillend paard foto's hebt geplaatst! wat ene verschil!!!

en ook morgan doet haar best!!!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:55

ArabianRanch schreef:
katrienh schreef:

Ja, ik ben ook wel benieuwd hahahaha Clown Haha!

Ik denk dat het dit jaar bont wordt Clown Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:19

woeps,wat een verschil in 2 weken tijd bij Macy! Haha!

Ik moet dringend eens fotos nemen van die van mij..ze zit nu ergens op 155 dagen,en ik denk dat je het van nu af aan een heel klein beetje kunt beginnen zien!

De eerdere buik was toch van het gras,want nu staat ze toch precies minder vol,dan toen ze geinsimineerd werd..maar ben toch vrij zeker dat er een ukkie inzit,die zal wel weer veel van mama's reserves vergen Ach gut

Hier krijgen ze nu enkel brok bijgevoerd,de weide is nu wel heel erg schraal aan het worden,ben dus vanmorgen voordroogpakjes gaan halen,want als het té nat wordt vliegen ze de paddock in en krijgen ze dus hooi en bieten én brok (zijn wel veeleisende BWP'ers en dus geen sober ras,damn,waarom heb ik geen Cob of Tinker? Clown )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:36

heb ik gisteren mijn moeder eindelijk zover gekregen dat ik een pak voordroog mocht opendoen.... hebben mijn drachtige mutsen er haast NIETS van gegeten Clown

Reden was dat ze verhuisd zijn van haast kale weide naar een wei die al enkele maanden onbegraasd is en dus lekker dik staat in het gras. Beide dames hadden zich het buikje rond gegeten en hebben zelfs hun brok gedeeltelijk laten staan Clown
de brok was uiteindelijk toch opgegeten toen ik ze vanmorgen weer buitenzette, maar de voordroog is netjes op een hoopje blijven liggen.
Onze volbloed heeft hem wel opgegeten, dus met de voordroog is niks mis, alleen hadden de tinkers zich duidelijk meer te goed gedaan aan grasjes Haha!

ben wel een beetje pissed hierover Tong uitsteken
(en bovendien had de kwaliteit beter gemogen, is een hele late snede geweest en dus zijn het van die frieselgrasjes en is de voordroog behoorlijk droog. Velen zijn nu vast jaloers, want in dit soort voordroog zit nauwelijks meer eiwit dan in hooi, maar het is wel stofvrij. Maar ik heb liever van die goed vochtige voordroog met een heerlijk geurtje (en eiwitrijker) Nouja, ik kan er nu niks meer aan veranderen natuurlijk, we hebben het halve erf ermee vol staan, dus ze zullen toch eerst die hele lading moeten opeten voor er ander gekocht wordt Clown)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:44

Ik heb het lijstje namen waar ik uit kan kiezen mocht het een merrie veulen zijn:

Capriola komt uit merrielijn L 11 Deflorata en de namen waar ik uit kan kiezen mocht ik een merrie veulen uit haar fokken zijn:
Alea, Amabila, Bellornata, Calceona, Calma, Canissa, Capra, Caprietta, Capriola, Capriva, Carera, Carmen, Casanova, Cassa, Casa, Cassanovca, Cassanova, Castilia, Cattinara, Comtesa, Comtessa, Corvetta, Kremica, Lipica, Norelle.

Ik vind zelf Capra of Caprietta wel leuk, klinkt als namen... maar wel moeilijk.....

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:54

Meld me ook weer even. . . zit vandaag op 144 dagen en hier begint ook een buikje te komen, ze wordt ook steeds chagrijniger als ik aan haar buik kom. Is ons 1e veulentje en ik hoop dat ze goed reageert erop maar ja dat zien we vanzelf.

P.s.: Hoe kan ik foto's plaatsen? Want dat lukt me niet.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:12

Welkom en gefeliciteerd met je drachtige merrie! Die van mij is een paar dagen verder dan de jouwe.
Foto's plaatsen doe je door:
Foto uploaden op bijv. mijnalbum.nl
Daarna URL van de foto kopieren en plakken in je bericht. In je bericht de URL selecteren en tussen [img][/img]zetten.
Hoop dat je het zo snapt Bloos

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:58

pretty schreef:
zijn wel veeleisende BWP'ers en dus geen sober ras,damn,waarom heb ik geen Cob of Tinker? Clown

Zal ik jou eens vertellen wat die dikke Tinker van mij krijgt? Haha!

Die is dus niet sober huh, integendeel, naast haar weidegang en hooi krijgt ze normaal 2 kg basisbrok en een volle voerschep muesli (met haver). Nu ze drachtig is zit ze op een halve kg basisbrok meer en dat wordt de komende tijd nog verder opgevoerd naar 3 a 3,5 kg.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:12

Zo,maar ik dacht ook dat Chub al helemaal geen gewone tinker was,als je al kijkt naar haar looplust? Haha!
Ze noemen ze toch "sober" hé,haflingers,fjorden,tinkers,cobs,..maarja,daar zullen toch ook wel uitzonderingen inzitten,ik kan me moeilijk voorstellen dat een paard met een beetje hooi per dag toekomt,behalve onze shetlanders dan,die zijn écht zuinig! Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:23

Ik heb altijd gedacht dat Chub nogal een bloederig tiepje was.. En dus rank en slank.. Maar ze is echt de laatste 2 jaar enorm uitgezwaard.. Doordat ze zo hoog is, lijkt ze slank maar heb haar eerder eens opgemeten en ze heeft een bredere boeg en steviger benen dan Snowdon (wat ik toch een typische cob vind)..

Heb gewoon mazzel dat ze zo graag loopt Haha! ben niet zo iemand die geniet van slome paarden die je vooruit moet schoppen.. Doe mij maar een beetje pit en karakter erin!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:27

Dat heeft zeker zijn charmes Chubby! Zo een Tink zou ik ook wel willen,die kan wel meerijden met mijn warmbloeden! Knipoog

Gelukkig is er voor elk wat wils,anders werd het maar saai! Cool

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:02

Wat leuk Isabel, al die foto's zo naast elkaar van jou drachtige merrie's & toekomstige papa's Tong uitsteken Tja wat voor kleurtjes zullen daar nou uitkomen?? Dat weten we niet, alleen wel wat voor kleur er onderuit komt na een paar maanden/jaren Haha! Knipoog

Saké zit vandaag precies op 150 dagen, heb even op de foalcam site gekeken, maar hij/zij is echt al een veulentje Pling Als ze nu zou moeten aborteren, zou je het toch wel zien. Het veulen gaat de komende maand ook enorm groeien van een konijn naar het gewicht/grootte van een hond Tong uitsteken

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:49

melina: dat verschil vind ik ook enorm: Tussen Angel en Tinkerbells dracht zit een maand verschil ongeveer.
Bij de ene is het nog een mini-worm: zo groot als een konijntje van circa 30cm en weegt om en bij de 3 kg, bij de andere is het verdorie al een beagle van zo'n halve meter groot en 13kg zwaar.
Dat betekent een verviervoudiging van gewicht en een bijna verdubbeling van lengte op zo'n maand tijd!!! Bloos!

Stel je eens voor dat je een veulen van de lengte van een meetlat en gewicht van 3 pakken melk op je arm hebt in vergelijking tot zo'n 13 kg en twee meetlatten Bloos! Tong uitsteken

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:50

Melina schreef:
Wat leuk Isabel, al die foto's zo naast elkaar van jou drachtige merrie's & toekomstige papa's

me = crea bea Haha! Tong uitsteken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:22

pretty schreef:
Hier krijgen ze nu enkel brok bijgevoerd,de weide is nu wel heel erg schraal aan het worden,ben dus vanmorgen voordroogpakjes gaan halen,want als het té nat wordt vliegen ze de paddock in en krijgen ze dus hooi en bieten én brok (zijn wel veeleisende BWP'ers en dus geen sober ras,damn,waarom heb ik geen Cob of Tinker? Clown )

Nou.. Mijn Tinkers (behalve dikke spirit) Krijgen 2 keer per dag voordroog hooi, staan overdag op de wei en krijgen iedere dag bieten en brok Nagelbijten / Gniffelen (Ze krijgen maar een klein beetje brok.. Maar wel wat Tong uitsteken )
Al zijn onze Tinkers ook niet echt van die slome beesten.

Ik vind Casanova het leukst van dat rijtje regine Ja

Gefeliciteerd met je mijlpaal Melina Go jij! Go jij! Het begint dus al echt iets voor te stellen *LOL*
Echt leuk!

Tjee wat is Morgans buik gegroeid zeg Bar Wow!

En Macy heeft ook haar best gedaan zeg! Zo kennen we haar weer MarijeR Knipoog

Mooie paarden hoor ArabianRanch Ja

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:29

sober ras ook de haflinger.. In mijn dromen.. Hier eten ze de oren van mijn hoofd.. en zeker als ze drachtig zijn

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:31

Marlijn: Ik denk dat die van jou dan gewoon verwend zijn ofzo Haha!

,nee hoor,maar ik ken namelijk niks van Tinkers,dus ging er maar vanuit dat het waar was wat de meesten zeggen,een sober ras,en heel koel in de kop.
Hier in mijn regio vind je ze ook amper,ik ken er dus geenéén in het echt.

Aan de andere kant sta ik dan niet alleen met al mijn dure bijvoeding Haha!

Pauk: Ben ik dan wéér mis? Clown