Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:19

ja...je ziet het wel hoor!!!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:16

Morgen is konigin Famosa 8 maanden drachtig, dus ook maar een foto maken.

Vandaag haar weer gelongeert en ze had er zin in. Geen pas onregelmatig of moeilijk. Ze loopt weer als van ouds. Zelfs een galopje kon er af OK dan! . Ben helemaal trots op mijn dikkie dik Famosa. Lovers

Merriebrok ga ik pas geven als het veulen er is. Mij te eng. Ze leeft nog steeds van oudbakken hooi, stro en water. Ik heb van de paardendrogist kruiden. Ik meng dat door wat appelmoes en ze vreet het niet op Boos! . De kruiden moeten helpen om de afvalstoffen sneller af te breken en af te voeren. Hoe krijg ik dat naar binnen. Verward

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 01:01

PhiaBink schreef:
De kruiden moeten helpen om de afvalstoffen sneller af te breken en af te voeren. Hoe krijg ik dat naar binnen. Verward

Slobbertje maken (zemelen kunnen waarschijnlijk geen kwaad), anijsblokje oplossen in water en dat erdoor doen. Dan het poeder erdoor roeren. Is bij mijn merriemuts het enige dat werkt.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 01:07

Mac schreef:
Slobbertje maken (zemelen kunnen waarschijnlijk geen kwaad), anijsblokje oplossen in water en dat erdoor doen. Dan het poeder erdoor roeren. Is bij mijn merriemuts het enige dat werkt.

Het is nog al een grove kruidenbende. Het ruikt overheerlijk naar Bacilicum en knoflook op stal. Net de pizzaria Kwijl Vingers aflikken .
In wortels zit toch ook niks van eiwitten. In het groene boekje stond 55 gr per kg droge stof. Worteltjes lust ze wel. Het is een Anda, dus een moeilijke "wat de boer niet kent vreet ik niet" muts. Haha!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 01:44

Nancy is back!
Beetje laat verslagje maar gisteren heb ik haar maar even aan de lijn geknoopt, ze wilde al dagen helemaal niks.
Niet lopen, ze at slecht, ze wilde gewoon niet, maar gister....woww
het is weer de Nancy waar ik gek op was, staart omhoog en gaan met die banaan.
Hopen dat het nu zo blijft...

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:40

het buikje van muppet word al weer wat dikker Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:12

Leuk plaatje Tinne!
Dat bracht me op een idee Haha!

Afbeelding
Klopt aardig zo. Macy is op deze foto alleen 2 weken verder, 224 dagen i.p.v. 210 van het plaatje.
En ik heb het plaatje een klein beetje moeten aanpassen, een cob is iets minder lang dan een rijpaard Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:18

Nou, Marije vroeg of ik geen foto wilde plaatsen hier op dit topic.
Ik moest er nog even over nadenken.

Mag ik jullie voorstellen: Tymor Mai
Eerst even 2 foto's van 16 oktober.
[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Foto's/okt/eind/kPa160008.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Foto's/okt/eind/kPa160005.jpg[/img]

En dan 2 foto's van vandaag. Niet echt mooi staat ze op de foto. Maar ja, heb even snel wat gemaak. (De zwarte is papa van het veulen.)
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Netjes voor deze tijd van de dracht, of te dik? Ze was van de zomer te zwaar, dus stond op streng dieet. Maar nog steeds krijgt ze niet super veel.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:45

jippie! wij krijgen weer een digitale camera, dus dan kan ik wat actiever foto's van lowara's buik maken Lachen mijn zus studeert voor dierenarts, en die zag haar vandaag voor het eerst sinds 3 weken. volgens haar zag ze er goed uit Haha! juppie!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:03

WHHOOOEEEE ik heb het veulentje gevoeld net Lachen
Ze stond te eten en ik was even bij haar gaan zitten met mijn hand op haar buik en toen schopte hij/zij(/het Tong uitsteken)
zucht, nog 5 maanden...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:06

Hinke d'r eulie doen veel aan gym Haha!
vandaag kon je het weer duidelijk voelen.
Wel grappig is het dat als je aan de linkerkant drukt hij naar de rechterkant gaat liggen Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:07

@Dyonne: Zo, die ziet er ook lekker drachtig uit! Ze is we iets aan de zware kant, kwa dikte, maar ik vind haar zeker niet "te"dik!

@lowara: leuk dat je een digi krijgt! Die dingen zijn onmisbaar met een drachtige merrie! Handig trouwens zo'n zus!!

@Polly:Geweldig!1 Fijn idee he?? Niks mooiers dan dat veulen voelen!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:09

Jeetje Nimber, doet is dat echt?? Dus hij "wijkt" nu al voor druk! wat een gehoorzaam veulen wordt dat Haha! !
Kijken of ik de mijne ook zo ver kan krijgen vanavond! (indien ik toestemming van moeders krijg Verward )

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:18

Ze is er best aan idd, maar ja, nog ongeveer 3 maandjes als het goed is, en er staat een veulentje naast.

Maar een veulen wat al wijkt voor druk, dat zou wel handig zijn. Echt een gehoorzaam beestje, haha.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 00:19

Famosa is vandaag ook 8 maanden onderweg. Al staat ze op rantsoen, de buik groeit en beweegt.

Ik wandel met haar 's morgens 15/20 min aan de hand. 's Middags gaat ze aan de longe, 15/20 min en laat op de middag nog even aan de hand stappen.
Mevrouw Majesteit de Konigin Famosa loopt 2 passen uit haar stal en dan ineens Oja, mijn voetjes doen pijn au!. Ze loopt dan als een natte krant. Ik, schiet op theemuts, gisteren liep je goed. oliebol Boos! , oke, ik loop al goed.
Kom je in de bak dan loopt ze 1 rondje en 2 meter voor de uitgang Ojee bijna vergeten, ik heb pijn in mijn voetjes Cool Schiet op muts, doorlopen, niet ze*ken. Oke oke ik loop al Schijnheilig . Dit gaat dan zo elk rondje. Frusty
's Middags loopt ze kwiek uit haar stal naar de paddock. Loopt netjes aan de longe, schiet er vandoor, briezend en proestend loopt ze haar rondjes. Na een paar min. Oja Haha! Ik heb pijn in mijn voetjes Frusty Stoom uit je oren
Wat moet je met zo theemuts. Stoom uit je oren

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 01:30

Gelukkig heeft Famosa nu het meest last van aanstelleritus Knipoog

Mai ziet er goed uit Dyonne!
Iets té goed maar dat mag toch ook wel bij een fokmerrie vind ik.
Ik blijf het een leuke merrie vinden Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:05

Marijer, wat heb je dat plaatje cool gemaakt zeg! Haha!
Nimber, cool dat je het zo goed voelt... Ik voel nog steeds niets

En wat fijn dat het weer zo goed gaat famosa! Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:09

Gister ook weer even foto's gemaakt van vreya's dikke buikje Lachen
Je ziet het echt al goed liggen! Gelukkig gedraagd ze zich nog steeds goed met rijden! Ze is zelfs liever Lovers Ik heb echt het gevoel dat ze goed voor me wil werken Lovers Ze is alleen wat sloom maar dat is niet erg.. En let niet op de modder Bloos Ik had haar helemaal gepoetst voor het rijden, laat ik haar even gaan gaat ze rollen! >;)
Afbeelding

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:35

Wow! Die Vrija krijgt echt al een aardige buik!! Fijn dat ze nog wel lekker voor je wil werken!!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:29

Ok, hier dan eindelijk mijn merries.

Eerst Blackstar. Blackstar is 9 jaar en ingeschreven bij het ICS. Ze is drachtig van Kent Vegelin van Claerbergen en 8 april uitgerekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan Pandora, Zij is een 4 jarige Welshcob, v. Thordon Parc Prince. Ze is drachtig van de welsh C hengst Aberearon Abernigwr en 14 juni uitgerekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wedny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 19:11

Hier een kleine indruk van vrony ze is wederom weer gedekt door Stradivarie en is zo rond mei juni uitgerekent.
Afbeelding

Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:48

Haha, Marije *LOL*. Grappig is dat om te maken he Haha!
Ik zat zo een beetje te passen en meten, raar dat er nu iets in Ivank ligt wat ongeveer zo groot is als dat bolletje Knipoog.

Vrija; je ziet het ook al goed bij die van jou! Een lekker buikje al hoor Party!!!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:49

pfffff, zitten jullie ook elke dag naar die buiken te kijken en eraan te voelen? Haha!
wat duurd het lang he?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:55

Nee hoor, ik blijf me voorhouden dat die 7 maanden hélemaal niet lang duren Schijnheilig

Helemaal niet...

Nee hoor, helemaal niet...
Clown

*zucht*

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:02

pff, elke dag voelen en kijken en tegen die buik praten, maar het veulen zegt niks terug Haha!