[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:05

Zilver is succesvol gedekt *\o/* Ze was super lief en braaf. Helemaal niet lelijk meer. Ik ben zo blij als een kind _O-

Yvk stom he die zenuwen om zoiets :+ Naja wij paardenmensen snappen elkaar :') alvast succes morgen!

Dankje nog janine!

Fleuribelle ook spannend!!

AM_Horses

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:46

Wat fijn Kabayo *\o/*

Hier zoveel zenuwen voor morgen. Sammie lijkt nog niet hengstig. Laat het zo zijn alsjeblieft

Wild Thing twijfel ik bij of ze hengstig is of wordt. Zometeen even schouwen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:50

Wat goed Kabayo, is ze toch verliefd geworden <3

Yvk, We beginnen eind Mei pas.

AM_horses, we duimen nog even. Hoeveel dagen was ze morgen?

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:50

Super Kabayo!!

AM: ik duim met je mee :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:53

Wat fijn Kabayo *\o/*

Duimen draaien hier ook voor jou AM_horses en voor alle andere wachtenden natuurlijk ook.

Door jullie enthousiasme wil ik ook zo graag beginnen dus hoop dat het snel half mei is :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:57

Morgen zit ze op 19 dagen. Het zou echt een klein wondertje zijn na alles.

Voor alle andere merries duimen dat ze allemaal drachtig worden

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:19

Gefeliciteerd Luna!

AM, wat balen dat ook beide vruchtjes van de tweeling het niet gered hebben. Ik ga heel hele heel hard duimen voor Sammie! <3

Wat fijn Kabayo! *\o/*

Hier nog steeds grote twijfel, al neig ik de laatste twee dagen weer meer naar Cas. Ik ben gewoon zo bang dat als ik voor DG ga, veulen nummer 4 volgend jaar EINDELIJK een merrie is, maar dan zonder crème, en dat ze dan daarna weer 6 hengsten krijgt. Ik durf gewoon niet -O-

En een tweede hiervan is geen straf toch?
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:21

Kabayo super! Goed dat je hebt doorgezet dus!

AM ik duim echt zoooo hard voor je mee. Ik begrijp dat je vreselijk nerveus moet zijn. Wat jammer van de andere merrie... benieuwd welke knapperd voor WT gekozen is.

Gefeliciteerd Sara!

Hier waren Bambi en Wiske leeg gescand. Alleen is Bambi nu 20 dagen en moet nog steeds niets van de hengst weten. Nu begin te denken dat ze misschien helemaal nog niet ver genoeg was toen ze gescand werd en misschien nog maar 18 dagen is. Mijn oude pony overleed op het laatst van haar hengstigheid en toen ben ik er even niet meer aan toe gekomen om te kijken of ze nog gedekt wou of dat haar hengstigheid over was...
Idem voor Wiske. Al kan het ook zijn dat die gewoon nog niet goed in haar cyclus zit.
Aan de andere kant stond Quinn die wel drachtig gescand is heel de tijd naar de hengst te loeren :roll: maar geen plassen.dus hopelijk alleen jaloers op de grasjes.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 25-04-21 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:24

Hou je er wel rekening mee dat ze nooit hetzelfde worden ;) Ik heb 3 veulens gefokt uit dezelfde combinatie en hoewel ze veel van elkaar weg hebben verschillen ze toch van elkaar. Als je Idris nu perfect vindt, ben ik bang dat het je straks tegen gaat vallen.

Ik heb ook 2 (volwassen) merries uit dezelfde combi staan en morgen komt als het goed is nummer 3. En nummer 4 staat hier in de buurt. En die zijn ook allemaal wel echt anders, ook al hebben ze wel wat van elkaar weg.

Voor het idee mijn 2 veulens uit dezelfde combi:

Merrieveulen 2021
Afbeelding

Hengstveulen 2020
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:39

Ik zou lekker degene pakken die je nu kan pakken en daarna niet.
Er zijn al zoveel du bois nakomelingen :')
Maar iedereen heeft een eigen mening en smaak. Je moet doen wat jij wil. Ik had een ander gepakt en desnoods een paar jaar later nog eens dezelfde.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:41

Ik heb ook al eerder drie keer dezelfde combi gemaakt. Met Fi dr moeder.
TiSento was de eerste, een prachtige palomino hengst met veel wit.
Toen kwam Fi, de mooiste valk die ik ooit gezien heb <3
En toen kwam LaVie, ook een valkmerrie. Lief ding, maar meer een doorsnee pony. Dus ik weet hoe het werkt, maar ik weet ook dat er wél iets heel moois uit kan komen :j

Ik verwacht niet dat DG er volgend jaar niet meer is. Dit jaar is pas zijn tweede jaar.

Ik ben er nog steeds niet uit wat ik ga doen, maar mijn twijfel zit bij wat ik hierboven schrijf. Bang voor een merrie zonder crème en daarna weer een rij hengsten :o

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:43

Am horses, ik duim mee met de rest voor dracht. Hopelijk een schimmeltje dit keer!

Cynthia, is kleur het aller belangrijkste? Ik zou voor DG gaan, denk dat je daar ook een mooier koppie mee krijgt. Heel het type vind ik van DG mooier maar dat is ook smaak natuurlijk. Dan kijk ik liever naar een 'mooier' veulen dan een met kleur (en straks krijg je smokey black :P )

Kabayo, jaaaaa! Scannen ze eerst weer of ei weg is of dekken ze nu om de dag? Wat het ook is, als het maar resulteert in dracht!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:45

Oh ik dacht dat je zei dat die alleen dit jaar dekte.
Maar ik kan dat verward hebben met een ander. Zoveel mensen _O-

Ik ben oo wat te nuchter hier voor denk ik. Ik heb mn keuzes allemaal gemaakt :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:49

Ik heb ook geen keuze stress dit jaar. Eigen hengst en wacht hier al drie jaar op :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:50

StalMelyn, ik ben het met je eens dat DG een mooier type heeft en een mooier hoofdje. Dat is ook precies waarom ik twijfel.
Ik wil gewoon echt heel heel heel graag een crème merrie erbij. Dus ik ben ‘bang’ voor die 25% kans op geen crème :+
En ja, met Cas krijg ik vast een smokey black merrie en met DG een bruine (zonder wit _O- )

Maar mij kennende, neig ik van de week weer naar DG hoor :+

Cio, dat was de eerste hengst waar ik over zat te twijfelen: Rivers Dancing. Maar die staat in Duitsland, dus ik heb besloten dat niet te doen, omdat je nu niet zo makkelijk Duitsland in komt. Dus je zat nog redelijk goed hoor :)
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 25-04-21 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:51

Ooooh! Zie. Ergens heb ik goed gedacht.
Het veulen zal hoe dan ook lief en mooi zijn :j

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:55

Wat jammer Am van de tweeling. Ik duim voor je dat Sammie wel mooi drachtig is.

Super Kabayo dat het nog gelukt is. Wordt ze nog een keer gedekt?

Lastig die keuze Cynthia. Ik ben ook nog steeds aan het kijken naar andere hengsten, voor het geval Mr Right niet kan.

Morgen ga ik voor het eerst scannen met Phoebe. Ze was gisteren en vandaag wat hengstig. Als het goed is krijg ik rond 4 mei de uitslag van de wffs test. Dan kan ik de volgende cyclus gaan dekken. Alleen weet ik dus nog niet welke hengst.
Als ze negatief is wordt het sowieso Mr Right. Als ze positief is neig ik naar Trinityhouse Perfect Storm of In de ban van Pjotr.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:00

Ik ben nog met 1 merrie aan het twijfelen of ik die überhaupt ga dekken (ik wil wel, maar dan hebben we dus 8 veulens volgend jaar als we de merries niet verkocht hebben) en met 1 merrie twijfelen we nog over de hengst. We waren eerst van plan om terug te dekken, maar we hebben toch besloten het niet te doen. Maar ja, dan is de vraag: Welke hengst wel? We willen in verband met de kosten eigenlijk niet weer sperma vanuit Italië oid laten komen want dat is gewoon echt te duur (bijna €800 :oo bovenop het dekgeld ), maar dan vallen er helaas wel veel hengsten af.

Eigenlijk wil ik gewoon D Mezyan, maar ik kan niet vinden of hij nu toch wel gaat dekken (eerst wel, toen niet en nu schijnbaar weer wel?). Maar hij is zo gaaf <3

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:16

haha Cynthia, ben blij dat ik niet de enige ben die twijfelt.
Al ben ik er wel uit, als mijn agenda het toelaat wordt het DG.
Maar eerst moet ze nog maar eens hengstig worden. De buurvrouw is al weer ruim een week hengstig maar die van mij doet nog niet mee.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:27

Fi wel, maar die mag de volgende ronde pas. Ik wil niet weer zo’n vroeg veulen :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:39

Haha leuk dat niet enige ben die twijfelt.

Denk toch niet dat we de Fries laten dekken, dus dan definitieve keuze maken voor de A.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:59

Cynthia: Lastig, ik zou gewoon je gevoel volgen. Goed dat je ervan bewust bent dan het ook tegen vallen kan als je weer dezelfde hengst kiest.

Goldenarrow: Waarom wordt de hengst zo voorgesteld? Of is dat normaal _O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:14

Dat is normaal haha. Hoe meer bombarie hoe beter, vinden de oliesjeiks mooi :+ Overigens wordt alles vanaf een jaar zo voorgesteld, alleen veulens mogen los (tenzij ze al gespeend zijn). Maar het liefst wordt gezien dat ze dus flink de staart erop hebben en dat ze dansen aan de hand. Er waren nogal wat voorbrengers die de paarden meer longeerden dan dat ze hun ronde liepen, dus dat is aan banden gelegd. Ook het 'shanken' (veelvuldig ruw aan de ketting trekken) wordt afgekeurd. Paarden moeten in draf blijven, als ze steeds aangalopperen zie je dat terug in de punten voor beweging. En vaak doet het publiek ook flink mee, zeker als het al een publieksfavoriet is.

Heel anders dan de KWPN hengstenkeuring, haha.

Edit; Overigens is het met zakjes wapperen bedoeld om het paard aan te jagen, maar niet om ze bang te maken. Vaak kennen de paarden dit van jongs af aan en hebben ze geleerd dat ze dan 'aan' mogen. Mijn veulen van vorig jaar ging altijd flink lopen als hij het zakje zag, dan hoefde ik nog nauwelijks te wapperen. Maar ik kon hem ook overal aanraken met datzelfde zakje, hij was er zeker niet bang voor.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 06:31

Leuk om zo wat te leren van de Arabieren wereld goldenarrow. Ik vind ze echt prachtig <3 Wel erg duur zeg vanuit Italië.

Janine toch een keuze gemaakt. Ene kant natuurlijk erg jammer. Andere kant erg verstandig. Duim dat haar hart mag opknappen! Tussen welke twijfel je voor je A?

Cynthia vond je het veel nadelen hebben zo vroeg? Ik eigenlijk niet. Hij is misschien 4 dagen binnen gebleven met vies weer. Verder altijd naar buiten zonder deken. Daarom durf ik het wel weer zo vroeg aan.

EllyC leuk dat je voor DG gaat. Wat is je tweede keuze?

Setteli ze gaan vandaag schouwen en evt morgen weer dekken. Spannend! Duim dat ze vrij is!

Cynthia haha nogsteeds in dubio zo te lezen :P Sterkte met je keuze :P

Cioccolato herkenbaar. Ik ben zo iemand die zelfs nog 3 hengsten gaat uitzoeken voor erna :+

Stalmelyn ze gaan schouwen en dekken tot ze niet meer wil. We scannen geen ei.

Knolselder ja echt zo blij! Lastig met de 2 dames. Je gaat nog even afwachten of ze hengstig worden en anders toch maar weer scannen?

Amhorses spannend zeg. Word ze vandaag weer gescand? Ow vandaag, hoe laat?

Bedankt allemaal! Ben er zó blij mee haha :D Vandaag schouwen en dan evt morgen weer dekken. Kan niet wachten haar te poetsen. Ze is zo vies :P
Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:56

Hier zijn de eerste 3 drachtig gescand dus tijd dat ik fanatiek mee kom praten!
Komende week zijn er nog 2 aan de beurt!
En alle veulens van 2021 zijn er dus het wordt aftellen naar 2022 *\o/*

Deze combinaties zijn alvast drachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding