[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:40

Als we met een van de ruinen langs haar wei lopen, loopt ze hinnikend, staart zwaaiend en kleine plasjes doent mee. Nog niet troebel, maar dat is altijd pas later in haar hengstigheid.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:46

Het is helaas gewoon maar afwachten en hopen dat ze door de warme dagen gewoon een beetje van slag is.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:49

Kabayo, wat balen!

Crines, gefeliciteerd met het veulen!

Hier hebben we vorig jaar ook op 15 dagen gescand, dit omdat er twee ei'tjes zaten en om dus mogelijk actie te ondernemen bij tweelingdracht. Andere merrie zat op dat moment ook op 15 dagen, dus die ook gelijk gescand en duidelijk drachtig.
Anders inderdaad op 17/18 dagen na insemineren.

Twinklebel, alweer iets meer aan gezien ondertussen? Misschien geeft het wat hoop, maar heb Lies vorig jaar tussen insemineren en eerste scan en de twee scans daaropvolgend elke keer hengstigachtig gedrag zien vertonen en dus ook op onverklaarbare momenten. Na drie keer gewoon wel drachtig gescand ben ik maar opgehouden met twijfelen (tot februari dit jaar en ze niet zo veel leek te groeien als de anderen ;) )
Wanneer staat het op de planning om haar te scannen?

Lies haar fopgedrag is nadat ze het veulen uitgepoept heeft ook nog niet veranderd blijkbaar, want begon dit weekend dus toch weer te twijfelen of ze misschien toch al hengstig was en de DA dus vandaag (pas) kwam... en we hadden eigenlijk ruim op tijd hem laten komen al, om het niet te missen
Nou vanmorgen gescand en we mogen nog wel een weekje wachten, zit er nog niet aan te komen :+
Andere merrie was net hengstig geweest, dus die wordt hengstig gespoten volgende week.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:53

Ik heb nog niks van de veearts gehoord, dus zonder bericht ga ik er vanuit dat ze vandaag geïnsemineerd is.

De keuze is gevallen op Inspire een jonge Everdale x don romantic
Eerst wilde ik graag gunner ks voor het karakter en formaat. Echter iedereen raadde hem zo af, ivm slecht nakomelingenrapport, dat ik geswitched ben vorige week.
Alleen zag ik dus gisteren een aantal gunners en die spraken me enorm aan, dus daarom is er enorme twijfel ontstaan van is het wel wijs geweest om te switchen,
Het is de eerste keer dat ik gok dus ben sowieso erg zoekende....omdat ik er gewoon nog niks van weet

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:55

Vreselijk, al die fopmerries, dat stelt me weer wat gerust. We gaan volgende week maandag of dinsdag scannen, afhankelijk wanneer ik vervoer heb, want ze willen haar op de kliniek scannen nu, daar is de scan beter.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:02

Kabayo schreef:
Niet drachtig...
Morgen weer insemineren

Jammer, op naar de volgende keer. En hopen dat het dan wel pakt!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:42

Spijtig Kabayo, maar ik hoor heel veel merries die het wat moeilijker hebben op drachtig te raken dit jaar. Op naar de volgende poging, het weer zit alvast een pak beter mee. :)

Hier Boogie vandaag ook terug geinsemineerd. Waarschijnlijk overmorgen nog eens, vandaag was het eitje maar net 4cm. Ze staat wel knoerthengstig, ze was vannacht ontsnapt en op zoek gegaan naar een hengst, we hebben haar hier een km verder uit een weide kunnen gaan halen na telefoontje van de politie :P gelukkig niet effectief bij een hengst geraakt onderweg :D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:08

Ik kom net van de veearts vandaan, gehoord hoe het was. Ze is vandaag geïnsemineerd, was mooi hengstig en het zaad was van topkwaliteit. Dus tja nu wachten

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:18

kara schreef:
Ik kom net van de veearts vandaan, gehoord hoe het was. Ze is vandaag geïnsemineerd, was mooi hengstig en het zaad was van topkwaliteit. Dus tja nu wachten

Dat klinkt hoopvol...duimen dus nu!!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:27

Dat klinkt goed Kara!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:42

Ik blijf duimen dat het goed is. Nu 18dgn wachten. En de veearts wil haar met 35 dgn en in september weer zien.

Veearts zei dat hij er een goed gevoel bij had..

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:45

kara schreef:
Ik blijf duimen dat het goed is. Nu 18dgn wachten. En de veearts wil haar met 35 dgn en in september weer zien.

Veearts zei dat hij er een goed gevoel bij had..

Toppie!!! Dat zei mijn da ook dus laten we hopen dat ze gelijk hebben ;-)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:52

Ik weet niet of paarden ook een soort 10 dagen hengstigheid kennen, maar wij hebben tot 3 maanden geleden koeien gehad en daar kwam regelmatig de 10 dagentocht voor. Best interessant om te lezen, qua hormonen komt het natuurlijk wel overeen.

http://www.ybema.org/html/tussentocht.htm

In dit topic staat dat een merrie zeker tussendoor weer hengstig kunnen worden en er zijn meer topics te vinden over dit onderwerp;
[KS] 14 dagen na inseminatie hengstig?

Kara, de spannende 18 dagen komen eraan :D Fijn dat het insemineren goed is gegaan en de DA er een goed gevoel bij heeft :j Gunner vind ik persoonlijk helemaal niet zulke verkeerde nakomelingen geven, er zijn een paar mooie veulens geboren in zijn topic. Maar Insire mag er ook zijn, al vind ik daar weer risico's aan zitten omdat hij nog erg jong is. Zo is het altijd wat.

Aniek, zul je altijd zien.....Gaan ze straks weer allebei tegelijk op :D

Tinniie ook weer druk in de weer. Ondernemende merrie is Boogie, ze moest eens weten wat voor een date je voor haar in gedachten had, haha.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:14

Hmmm, dat klinkt als een logische verklaring Suffie. Ik ga haar maar goed in de gaten houden komende dagen, of ze hengstiger wordt...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:23

Laten sommige merries geen valse hengstigheid zien?

Jammer kabayo! Maar het is nog vrij vroeg op het seizoen dus nog heel wat kansen!

Ik duim kara!

Mijn merrie is juist drachtig gescand. Voorlopig loopt alles volgens het boekje. Vind het echt super spannend allemaal...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:24

De eerste datum is er. Vandaag mooi 30 dgn drachtig. 15 maart 2018.
Onze Corina ( roepnaam Meys ) ( v. Tendens) drachtig van Atleet. Tuigpaarden. Zegt jullie waarschijnlijk niks.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:34

Gefeliciteerd Baudyh en nathe *\o/* Van welke hengst is je merrie drachtig nathe?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:35

Dankjewel!

For romance :-)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:01

nathe schreef:
Dankjewel!

For romance :-)

<3 Ik houd van Duits bloed :j

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:01

Prachtige hengst for romance!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:03

Ik eigenlijk ook heel erg, misschien volgend veulen toch bij een Duitser doen.

Duitsers zijn wat nuchterder

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:15

kara schreef:
Ik eigenlijk ook heel erg, misschien volgend veulen toch bij een Duitser doen.

Duitsers zijn wat nuchterder

Precies :j

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:20

Ik hoorde net van de veearts dat Everdale dus ook Inspire wat ritselig geeft. Bah dat is nou net niet wat ik wilde

Wilde juist dat nuchtere Duitse...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:22

Haha, ik voel me als halve Duitse wel een beetje vereerd hoor nu :D

Kabayo sjips, nou wel fijn dat ze morgen alweer geinsemineerd kan worden. Op naar de nieuwe ronde dan maar.

Nathe en BeaudyH gefeliciteerd!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:29

Gefeliciteerd Nathe en Baudyh. Hier ook een liefhebber van Duitsers. Al is mijn Vienna absoluut niet nuchter, maar dat zal de volbloedmoeder zijn die erachter zit.
Haar Daddy Cool veulen was wel supernuchter, en dat hoop ik met Henkie nu ook te bereiken.