Hoi Renske

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pretty schreef:Ik voel het he. De merrieveulens zijn straks gewoon op. En ik ga de statistieken weer op peil moeten houden met de hengstjes.
Cynthia82 schreef:Thanks, Lin!
Mijn vakantie was top! Alleen heb ik zaterdag een voedselvergiftiging opgelopen en daar ben ik flink ziek van. Heb 4 dagen niets kunnen eten, dus gisteren van de huisarts iets tegen de misselijkheid gekregen, zodat ik in ieder geval weer wat kan eten, want ik ben onwijs slap. En ik kan je vertellen dat vliegen ook geen feest is als je je zo voelt.. maar, ik ben thuisen kan nu weer bij mijn eigen supermarkt mijn vertrouwde eten kopen en met die pillen hopelijk weer wat eten
MonDos schreef:Ik hoop toch niet dat de merries straks op zijnal ben ik ook blij met een hengstje hoor!
Mijn merrie moet vandaag nog 50 dagen tot de uitgerekende datum.
pretty schreef:Hier staan ze ook al jaren op tarwestro en nooit geen problemen gehad. Ze eten er wel wat van maar geen bergen.
Wat je nog zou kunnen doen is gerstestro halen. Dat neemt wel minder vocht op maar is veel gladder en minder stofferig. En ook beter als ze ervan eten schijnt het.
Hier eten ze het wel niet graag.
suffie schreef:baudyh schreef:Dat 1/2 kilootje merriebrok die je geeft heeft niks te maken met de zucht.
Het beste wat je kan doen is lekker in de wei, zelf laten bewegen.
Zeg dat niet te snel. Bij mijn merrie ben ik een maand geleden ook begonnen met het voeren van merriebrok en prompt kreeg ze zucht..... Nu trok dat snel weg, omdat ze overdag op het land liepen, maar ik weet 100% zeker dat het door de merriebrok kwam.