[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:23

Okee, nu heb ik echt teveel gemist. Drie pagina's per dag! Niet normaal, dacht dat er een veulen geboren was.

Cynthia, wat een knapperd is fi geworden! En wat een blij hoofd, daar moet je toch gelukkig van worden!

Woogy, sterkte met je kleine man! Ik had het ook gemist als hij wel gewoon mestte hoor. Dan denk je toch niet dat er nog wat vast zit? Fijn dat kappiegirl zo goed voor je kleine vent zorgt.

Patrick en Mopjemop, sterkte met jullie beestjes. Het is altijd verschrikkelijk als ze wat hebben! Zeker zo'n jong ding als Mickey.

Aan de zwangere dames, succes met jullie zwangerschappen en voor een aantal de laatste loodjes. Hopen op een paar gezonde, mooie baby's om met de veulens op te groeien :') !

Dan het nieuws van de controle:
In verband met de dracht is ze alleen klinisch nagekeken. Madame kan namelijk niet stilstaan en de DA wilde haar absoluut niet verdoven. Ze liep nog steeds helemaal rad, zelfs nog beter dan vorige keer. De peesschede voelde goed, was weer dunner en zachter geworden, dus DA was helemaal tevreden.
We mogen nu dus de weidegang op gaan bouwen. Dus eerst 5 minuutjes aan de longe draven en dan met kuil in de paddock/weide zetten, zodat ze meer op het eten let. Volgens de DA was de kans dat het nu nog misging met de blessure minimaal en wilde heeeel graag foto's van het veulen hebben.
Daarna is mevrouw verhuisd naar haar merriestal. Ze schrok van de Shetlanders, maar stond snel daarna al lekker op het stro te knagen. Geen gegil, niet rennend door de stal van Winnys kant, dus helemaal goed :)
Afbeelding

chimello

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:26

Gave combies hoor!!

Helaas geen tijd om uitgebreid te antwoorden :o

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:30

Goed nieuws Wingslove *\o/* fijn voor jullie

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:56

Afbeelding

Mijn supersmerige jaarlingen. :j

Afbeelding

Bovenste is Honestas Fureso en onder Honestas Kaiser Karl. a.k.a. Kaika.

Ze waren in de wei aan het donderstenen. Natuurlijk krijg je dat niet goed op de foto.
Afbeelding

Dit is de enige die nog een klein beetje weer geeft wat ze aan het springen en doen waren... hihi.

Afbeelding

Dit is de vader van beide heren. Staccato zal ik dit jaar waarschijnlijk wel weer gebruiken, het is een superfijne hengst.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:36

knappe vosjes :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:37

Baby was vanmorgen heel erg aan t bewegen, echt super leuk! Helaas is het filmpje een beetje donker, maar als je goed kijkt kun je t zien <3 :):

https://vimeo.com/156946334

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:49

Woogy, arm veulentje :(:) Hopelijk is hij er snel overheen en verloopt het dan allemaal wat soepeler!

Mopjemop, wat vervelend dat ze je gewoon vergeten waren. En slordig ook. Misschien zeg ik nu iets heel raars hoor, maar ik zou dan denken dat degene die weekenddienst heeft best even langs mag komen de volgende dag zonder daar extra weekendkosten voor te rekenen :o :o Sneu ook gewoon voor je veulentje en hopelijk is het niets ernstigs!

Wings, dat is mooi nieuws! Hopelijk verloopt dat laatste stukje herstel dan ook helemaal voorspoedig!

Tjinta, knappe teddyberen hoor! Heerlijk om ze zo te zien spelen!

ML, duidelijke beweging zichtbaar hoor. Ook al zo'n lekker hyperactief veulen ;)

Ik ga zo eens op stal kijken wat voor beeld de camera geeft op stal. Heb m'n 60m utp kabel om vanaf de stal naar het huis te leggen nog niet binnen, maar neem gewoon m'n laptop mee en dan in de stal maar even vast een voorproefje doen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:50

wow tjinta knappe dieren hoor, mooie paps

wings goed nieuws, top

oh mijnlieverd er wil er eentje uit, denk ik, en wat gek ik voelde me precies in mijn eigen stallen met de haan op de achtergrond :D hier ook altijd eentje die begint te kraaien als ik een filmpje wil maken :') :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:57

Afbeelding
Met Massie gaat het super, kerel poept, piest, drinkt en rent lekker in het rond <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:59

woogy wat een heerlijk bekkie <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:53

*smelt* <3
Wat is hij heerlijk wollig ook

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:04

Wat een heerlijk smoeltje Woogy!

Arianne,
Aanbod is er inderdaad wel genoeg, maar als ik kijk naar mijn fokdoel, is er maar heel erg weinig inderdaad...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:59

Lekker bekkie, Woogy!

Gave foto's van je jaarlingen, Peet! Ik ben zo benieuwd naar je baby's!

Wings, wat een fijn nieuws!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:30

Wat was dat van die onflatterende hengsten-foto's? :P

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:44

Precies Tinniie _/-\o_
Wat een geweldig leuke foto. Vertel wat zijn jullie hier aan het doen?

Woogy *\o/* *\o/* *\o/* fijn alles in orde en wat een prachtig koppie heeft hij.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:46

Het was verklede gymkana wedstrijd voor de dochter bij ons op de manege, dus we zijn maar in Frozen thema verkleed gegaan :D
Zo fier als een gieter :)

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:58

Ahh Tinniie wat cute <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:59

<3 <3 geweldig zeg, had Aranay bijna niet erkend, net Sven ;)

Hij blijft toch knap hoor, ook verkleed al rendier :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:19

Wat een heerlijk knappe Sven! <3

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:19

ga straks terug lezen en antwoorden.

maar in ieder geval Dione was vandaag uit gerekend .. denk dat het veulen nog te lekker bij mam's in der warmen buik zit ...
der tietjes zijn flink vol gelopen kwa 2 dagen terug .. helaas was mijn batarij van me mobiel leeg dus kon geen tiet foto's nemen die maak ik morgen wel even .. maar heb in ieder geval wel 1 foto kunnen maken voor vandaag Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:19

Nou Tinniie ik zal dus met dit soort foto's juist eerder geneigd zijn om jouw hengst te gebruiken mocht ik serieuze interesse erin hebben. Want het geeft ook gelijk aan wat voor super karakter hij dus heeft.

Wat een lekker ding Woogy <3

Spannend BD. Overtijd is niet leuk -O-

Heerlijk teddyberen Tjinta, heerlijk om ze zo te zien.

Bo oogde vandaag moe :z
Was heerlijk weer op stal dus hop deken eraf, was ze wel erg blij mee. Maar wat een haar komt eraf zeg.
Afbeelding
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:34

Ohh wat fijn, Massie weer helemaal fit! *\o/* Gelukkig!

Dione ook uitgerekend, spannend!

Lekkere foto's van de dames -en heren- de laatste pagina's :D

Mijn extreem vrolijke dikbuik heeft de hele middag in haar blote pokkeltje in de zon staan dromen :z <3 Heerlijk om te zien, ze is zó tevreden. En rond :D Sinds vandaag begonnen aan de merriebrok, iets aan de vroege kant maar wil héél langzaam aan opbouwen aangezien madame zo gauw bevangen staat. Vind het wel wat spannend.

Miep deed vandaag haar huidige skippybal-vorm wel eer aan op een mini-buitenritje, die ging al dansend en stuiterend de weg over :):)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:01

Komt vast goed met Dione, geduld is een schone zaak.

Mas is erg fris, drink goed, hobbelt lekker rond buiten en slaap rustig in het stro...maar heb nog geen nieuwe kak gevonden. Nou weet ik wel dat ze niet gek veel mesten enna klysma misschien nog minder...maar ga me wel wat zorgen maken weer :-\

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:25

Woogy, fijn dat het goed gaat met kleine Mas!!

Wat is Arany een gave Sven!! :~ Ik ben helemaal weg van Frozen, dus vind dat echt super leuk gedaan! Alleen waar is Olaf? -O-

BonnyDione nog even afwachten dus. Blijft spannend!

Kiki, ja heerlijk was het vandaag in het zonnetje he. Bo ziet er ook goed uit!

Vientje, fijn dat ze zo heerlijk heeft staan dromen! En ik ben ook al aardig vroeg gewoon met een klein beetje merriebrok begonnen hoor.

Ik werd vandaag weer blij van hoe Roos erbij stond. De aanpassingen lijken te werken en ze is weer een beetje aangekomen *\o/* *\o/*
Je moet echt weer een beetje voelen naar haar ribjes en haar kont is weer wat voller. We gaan dus lekker zo door en hopelijk laat Roos het veulen niet te lang zitten.
Afbeelding
Ze stond lekker in de zon te soezen ook terwijl de rest buiten stond (ze krijgt dus een aantal uur per dag de stal voor zichzelf zodat ze rustig haar krachtvoer en haar hooi kan eten en krijgt dan ook wat rijker hooi dan de rest nu).
Je ziet wel duidelijk haar buik hier op. Tis in verhouding nog steeds wel veel buik op weinig pony hoor :P

En toen ik net klaar was met de stal mesten en dacht, nou dan de rest er maar weer bij, besloot madame toch wel weer zin te hebben in het hooi dat nog in de andere hoek lag :o

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:07

AniekR, normaal ging Jef Olaf zijn, maar zijn pak is niet op tijd aangekomen, je zal zien dat het maandag in de bus zit :P maar dus gisteren maar een geïmproviseerde Kristoff-outfit gemaakt :D