Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YildizArabs schreef:Spannend! En weekendtarief!Of hebben jullie pakketprijs?
Net Jazzy gecheckt, niet hengstig en ook geen tekenen die erop wijzen dat ze dat snel gaat worden!![]()
Morgen nog eens checken en dan dinsdag maar eens scannen.
irischcob schreef:ik denk dat ik het maar op geef.. we krijgen iris echt niet drachtig.. snap er helemaal niks meer van.. ze is nog niet officieel hengstig maar ze is stront vervelend en ze tilt haar staart al wat op als ze bij een ruin staat.
irischcob schreef:we hebben haar weggebracht toen er een ei zat.. de dierenarts heeft er naar gekeken het ei was 2,5 a 3 cm maar hij raadde ons aan om haar meteen weg te brengen. dit hebben we gedaan dus we weten zeker dat het ei er steeds zat maar na 3 keer wil het gewoon niet.. blegh
irischcob schreef:nou de arts zei breng haar nu maar weg en dat hebben we gedaan maar ze was nog niet hengstig.. een paar uur later werd ze het ineens wel dus hebben we haar gebracht.. ze is meteen gedekt en de dag erna ook nog. Na 2 dagen was ze plotseling niet hengstig meer dus hebben we haar toen weer opgehaald.
Al_Zawraa schreef:Het lijkt me niet logisch dat ze zich nog 3 dagen laat dekken als het ei er al af is, normaal zijn ze in principe niet langer dan 24 uur na de eisprong nog hengstig. Maar jouw DA denkt echt dat de eerste keer het ei er al af was? De tweede keer vind ik eigenlijk slecht advies van de DA (maar ik ken je merrie natuurlijk niet), als er een ei van 3,5 cm zit, zou ik toch iig de dag erna al een keer dekken, en eventueel dan 2 dagen later nogmaals, dus dat is wel echt zonde geweest. Al is er, als ze zich nog liet dekken, altijd een kans dat ze nog drachtig had kunnen worden.
Hebben jullie al eens een monster laten nemen uit haar baarmoeder? Zeker dat daar geen bacteriën zitten? Dit was namelijk de reden dat mijn merrie 2 jaar geleden niet drachtig wilde worden. En met natuurlijk dekken is de kans op vervuiling natuurlijk nog vele malen groter dan met inseminatie.
Al_Zawraa schreef:Groot gelijk dat je op zoek gegaan bent naar een andere DA!
Ik zou inderdaad eerst laten scannen, en als ze dan niet drachtig is, zou ik toch een monster nemen. Mocht ze al echt hengstig (aan het worden) zijn (dan is de uitslag waarschijnlijk niet op tijd), kan je ook preventief antibiotica geven, zodat je uit kan sluiten dat ze niet drachtig wordt van eventuele bacteriën. Alleen zijn de meeste DAen hier niet zo'n fan van, maar op deze manier hebben we mijn merrie dit jaar en vorig jaar (toen helaas verloren) ook in 1x drachtig gekregen.