[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:56

Nou hier rot nieuws.. Tzaneen stond net hengstig :(
Laat het nu ook net zijn dat mijn hengst Jet op oorlogspad is gegaan door de draden heen en door het hekwerk en Silverado bont en blauw geschopt en gebeten heeft.. Dus die heeft zoveel pijn dat die niet meer doet dekken nu... Maar weer wachten dus :(

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:26

O dustinlover dat is schrikken. En enorm balen. Hopen dat hij snel weer opknapt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:39

Amai zeg was verschieten zeker? Hopelijk is de schade beperkt gebleven aan de oh zo knappe hengst.

Vrijdag hier ook meegemaakt maar was mijn eigen fout, had hek niet goed dichtgedaan, shet liep op straat, even de schrik van mijn leven gehad, gelukkig zijn er toch echt goeie mensen in deze wereld die mij geholpen hebben.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:47

Oeh jakkes, dat is écht niet leuk zeg! Gaat het al wat beter met hem?? Niet zo'n sociaal beestje, geen andere paarden gewend?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:08

Goed, aan het begin van het topic was ik degene met de eerste merrie uitgerekend voor volgend jaar, en nu ben ik denk ik de enige die niks meer drachtig heeft. -O-

Aziza heeft vanochtend ook haar veulentje verloren |( Was ook veel te klein voor 3 maanden dracht, snap niet dat de DA dat vrijdag niet gezien heeft.. Ik heb helaas zelf de scan niet gezien, ik heb mijn vriend laten kijken want die had het nog nooit gezien. Ik had verwacht dat de DA het wel zou zeggen, als er iets afwijkends zou zijn. Ik vond het zelf wel al raar dat hij het zo moeilijk zag, maar aangezien hij zei dat het mooi aan het bewegen was en niet zei dat het te klein was ofzo, heb ik mijn zorgen maar uit mijn hoofd gezet. Helaas waren ze toch gegrond.
Het 'veulentje' was ook zeker al een tijdje dood, je kon de botjes wel zien, maar al het weefsel was al aardig vergaan :( Heb er nog wel een foto van gemaakt, maar je kan eigenlijk alleen het schedeltje goed zien.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:13

Jee, AZ, wat vreselijk ;( :(:)

Ongelofelijk, dan verwacht je toch niet meer dat het mis gaat... Jemig...

Gaat het verder wel goed met Aziza?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:20

Ach neeee! AZ wat een doffe ellende!
Bah een veulen op drie maand verliezen is echt niet fijn.
Hoe is het met Aziza?
Heel veel sterkte meis!

Je bent niet de einige die momenteel nog niets drachtig heeft, maar mijn situatie is toch een beetje positiever.
Ach wat heb ik met je te doen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:23

Ah, Az! Wat ontzettend droevig!
Heel veel sterkte!
Alles verder goed met de merrie?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:24

Dat is balen zag je het gebeuren het is nog heel klein dan? raar van de VA inderdaad die had dat zeker moeten zien!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:32

Gelukkig lijkt Aziza nergens last van te hebben, dus daar ben ik wel heel blij om.
Ik stond te bellen met mijn vriend, en was eigenlijk meer op Mausi aan het letten, omdat die 1 deze dagen hengstig zou moeten worden, maar toen draaide Aziza zich om en die was wat vuil van achter.. Toen wist ik eigenlijk al hoe laat het was, en iets verderop vond ik de vruchtzak in het zand..
Ja, Gelske het was nog echt heel klein, een cm of 5 cm, wat natuurlijk veel te klein is voor 3 maanden dracht.

Natuurlijk gebeurt dit ook net met dit veulen, waar ik al 2 jaar lang naar uitkijk, nu moet ik nog maar zien dat ze dit jaar nog drachtig raakt.. Maar ja, beter dat ze het nu verliezen, dan dat het op het eind niet goed blijkt.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:39

Inderdaad zo denk ik ook altijd liever in het begin dan later maar het blijft natuurlijk balen. Dat is dan toevallig dat je er bij bent wij hebben ook twee keer een vruchtje verloren maar daar vonden we niks meer van terug waarschijnlijk door vogels weg gepikt. Wie weet volgent jaar lukt het wel en kun je genieten van twee prachtige veulens mischien de combie omdraaien dat wil ook nog wel eens helpen. Wij hebben toen onze dekking ook bij een anderen merrie gedaan en die was in een keer drachtig.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:49

Aziza was wel snel drachtig, dus dat was het probleem niet. Ik denk dat dit gewoon domme pech is, dus ga dezelfde hengst nog een keer proberen. Wil gewoon heel graag deze combi hebben, het was eigenlijk de hengst die ik in mijn hoofd had voor haar dochter, maar die is er helaas niet meer. Dus wil nu heel graag een halfzusje van haar, van deze hengst.

Voor mijn andere merrie ga ik waarschijnlijk wel van hengst wisselen, zij is nu 2x geïnsemineerd, alles goed, maar niet drachtig. Dus dat wil ik toch met een andere hengst proberen nu het al zo laat in het jaar wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:20

Al_Zawraa schreef:
Aziza was wel snel drachtig, dus dat was het probleem niet. Ik denk dat dit gewoon domme pech is, dus ga dezelfde hengst nog een keer proberen. Wil gewoon heel graag deze combi hebben, het was eigenlijk de hengst die ik in mijn hoofd had voor haar dochter, maar die is er helaas niet meer. Dus wil nu heel graag een halfzusje van haar, van deze hengst.

Voor mijn andere merrie ga ik waarschijnlijk wel van hengst wisselen, zij is nu 2x geïnsemineerd, alles goed, maar niet drachtig. Dus dat wil ik toch met een andere hengst proberen nu het al zo laat in het jaar wordt.

:(:) :(:) Báh wat balen...

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:02

Az wat balen zeg! Lees dat je nog een keer wilt proberen! Hopelijk lukt dat..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:19

DL heb ik over jouw bericht heen gelezen :o
Gatver dan schrik je en daarna baal je als een stekker.
Hoe is het nu met hem?
En haar, is ze echt hengstig??
Jij ook sterkte!

Set Ekol ik lees in je onderschrift dat je jouw merrie laat dekken door mountain horse Sam?
Die heb ik vanochtend in levende lijve gezien, wat een gave hengst!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:00

lisch schreef:
Az wat balen zeg! Lees dat je nog een keer wilt proberen! Hopelijk lukt dat..

Ja, ik hoop dinsdag beide merries naar Zuid-Oost Duitsland te brengen, naar de hengst, dan kunnen ze beiden met vers onverdund sperma geinsemineerd worden, wat de grootste slagingskans geeft. Dit lijkt mij zo laat in het seizoen nog de enige kans om ze drachtig te krijgen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:25

Bah, jij ook al.. Wat vervelend hé?
Ik heb nog niks gevonden.. Dus heb nog hoop. Maar ze staan wel op 1,5 HA, dus de kans dat ik iets vind is klein. (ben wel benieuwd naar je foto?)

Veearts zei wel tegen me, dat na meer dan 35 dagen dracht, de baarmoeder hormonen aanmaakt, waardoor het lastig wordt om hengstig te raken, wanneer ze de vrucht na de 35 dagen nog verliezen..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:34

Ik zal de foto zo even uploaden..

Ik heb mijn hengstenhouder erover gesproken, en zij had zelf nog nooit meegemaakt dat de merrie het veulen zo vroeg verloor, maar wel iets later in de dracht, en dan kregen ze gewoon een soort van veulenhengstigheid. Ik denk dat het misschien ook verschilt of het echt afgestoten wordt of dat het lichaam het resorbeert?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:37

Tjint: het gaat redelijk.. Jet die is echt in moord modus gegaan... Silverado is echt bont en blauw en heel erg ingevallen ineens..

AZ ik duim dat het lukt voor je!!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:45

AZ veel sterkte, amai zeg.
Maar goed dat je door gaat, succes
En je bent niet de enige die nog niks drachtig heeft, donderdag eerste scan maar kheb een dubbel gevoel, die staat zich te schuren niet te doen en koliekachtig en dit heeft ze enkel als ze hengstig is, maar na tien dagen terug hengstig zou toch wel extreem zijn.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:49

Hier de foto van het 'veulentje' van Aziza, het zijn echt alleen botjes wat nog te onderscheiden is, de rest was allemaal al 'weg'. Het is gewoon heel duidelijk dat er iets niet goed geweest is. Snap alleen echt niet hoe de DA dat heeft kunnen missen op de scan vrijdag, ga dus morgen ook nog even met de DAP bellen.

Ik zet hem in link, omdat ik denk dat niet iedereen het wil zien.
http://www.dar-aziza-arabians.com/roma/azizababy.jpg

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:57

gedverderries wat een ellende dames!
Hopen dat hengsten weer snel herstellen, merries snel hengstig en positief drachtig kunnen worden en er volgend jaar bergen met gezonde volies en mama's rondrennen

Pony is morgen officiëel twee maanden drachtig

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:00

Wat onwijs poedersuiker zeg!!! Maar hopelijk straks alsnog een kans, ik hoop het zo voor je!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:05

Dat ziet er raar uit AZ!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:15

Aziza had gisteren nergens last van, maar vanochtend is ze ineens heel down. Heb eerst haar temperatuur opgenomen, omdat ik bang was voor misschien toch een infectie ofzo. Maar haar temperatuur was heel mooi 37,4, dus niets aan de hand. Denk dat ze dus toch gewoon down is, door het verlies van haar veulentje. Toch apart dat ze zich dat zo vroeg in de dracht ook al zo aantrekken.

De DA belde vanochtend ook nog om te vragen of mijn andere merrie al hengstig was en gescand moest worden.. Dus heb hem verteld dat ik bezig was om te regelen ze morgen allebei naar Zuid-Oost Duitsland te brengen, aangezien mijn andere merrie gister haar veulentje verloren had.
Toen ik zei dat het veel te klein was, vertelde hij dat hij het er in de auto nog met zijn stagiaire over gehad had, en dat hij het wel wat klein vond, en ook geen hartje had gezien, maar dat kon soms zei hij, ook omdat hij het sowieso slecht kon zien. Had het toch wel op prijs gesteld als hij daarna mij nog even gebeld had, met deze informatie. Het scheelt dat ik er zelf al een beetje een raar gevoel bij had, en het me dus gister eigenlijk niet eens gigantisch verbaasde. Maar waarschijnlijk is het vrijdag dus gewoon al dood geweest, en is de beweging die hij waargenomen dacht te hebben, veroorzaakt door het samen trekken van de baarmoeder.