Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thirsa_ schreef:ik dacht ook dat dat beter is. ben benieuwd waarom ze dat niet doen. lijkt me nogal een eng idee als de merrie er op gaat staan ofzo!
ShamalArabs schreef:de merrie had geen weeën, het veulen probeerde te ademen in het geboortekanaal en kreeg dus vocht binnen, vandaar het gedoe daar... zover ik heb gelezen dan
frenia schreef:lieveli @ [KS-ITP] [Fantaghiro] ontdekt de verschillende versnellingen!
Kom even helemaal verliefd mijn nieuwste meisje showen![]()
kitzbi schreef:Kitzbi vandaag 300 dagen jippie ik mag aftellen
frenia schreef:wij hebben wel altijd touwtjes klaar, maar binden eigenlijk nooit op.
mijn merries zijn gewoon slim genoeg en gaan er niet op staan
de massa van de nageboorte verander je er trouwens niet mee: aantal gram van de nageboorte die gewoon naar beneden hangt of opgeknoopt hangt is namelijk juist hetzelfde (behalve het gewicht van de touwtjes danmaar dat is te verwaarlozen)
heb wel merries die heel snel de nageboorte kwijt zijn, ik blijf er constant bij tot dat zover is.
Lucy_1 schreef:frenia schreef:wij hebben wel altijd touwtjes klaar, maar binden eigenlijk nooit op.
mijn merries zijn gewoon slim genoeg en gaan er niet op staan
de massa van de nageboorte verander je er trouwens niet mee: aantal gram van de nageboorte die gewoon naar beneden hangt of opgeknoopt hangt is namelijk juist hetzelfde (behalve het gewicht van de touwtjes danmaar dat is te verwaarlozen)
heb wel merries die heel snel de nageboorte kwijt zijn, ik blijf er constant bij tot dat zover is.
Als je opknoopt... en je begint van onder af aan... dan krijg je een bal en die bal wordt toch wel behoorlijk zwaar hoor... En die "bal" geeft toch wat druk om de nageboorte los te laten. In hoeverre je dat dan als mens kan bepalen, want als het er echt niet af wilt komen dan komt het er niet af...![]()
Dat is meer het idee erachter en het werkte hier wel...