Ik heb geen alarm om maar zet de wekker om het uur of anderhalf.
DDDara
Geplaatst: 10-05-23 19:18
Ik heb denk ik net de slijmprop gevonden....
Weet iemand of dit nog iets zegt over wanneer het gaat gebeuren?
suffie
Geplaatst: 10-05-23 19:25
Dat betekent dat de baarmoedermond nu open is/gaat, dus die merrie zou ik niet meer uit het oog verliezen. Op jouw onderste foto toont ze ook aardig week en opgerekt. Succes!
Yvonne, ik leer eerst het 'normale' gedrag van mijn merrie kennen. Daar van uitgaande zet ik op het begin elk uur een wekker, als ze echt melk gaat lekker elk half uur of blijf ik wakker. Heb geen alarm, dus neem geen extra risico's. Merrie geeft het overigens wel redelijk aan volgens het boekje (alleen dan extra verlengd, 9 dagen melk lekken etc).
jolandje
Geplaatst: 10-05-23 19:37
ik zit vaak 's avonds naar eowyn te kijken , hoe ze zich gedraagt, ze heeft een alarm om, ik ga slapen zoveel ik kan , maar ik heb een slaapziekte dus ben geregeld wakker en dan kijk ik 's nachts ook even , maar ik heb het ook makkelijk want als het alarm gaat kijk ik op mijn 19'scherm op het nachtkastje en als er iets is ben ik in 10 stappen in de stal
Jeetje jennyk, een beetje een gevuld uier is geen probleem, maar dit is wel erg gevuld. Ik hoop dat de medicatie goed aanslaat en het veulen nog even veilig in de baarmoeder blijft zitten... is er geen kans dat ze van de cyclus ervoor drachtig kan zijn? Hier ook ooit een merrie gehad die zich nog liet dekken toen ze drachtig was
Gefeliciteerd Ciara_Lady wat een knap ventje.
Er zijn merries die het erg spannend houden, succes met waken allemaal
Toffee haar uier zit nog altijd goed vol, deze middag ph gemeten was 8 daarnet 6.5 à 7 dus er komt schot in de zaak
anoushka
Geplaatst: 10-05-23 20:05
Gefeliciteerd Ciara! Succes aan de wakers
Brooke zit nu op 321 dagen, dus ook veilig. Uier is nu ook vlot aan het ontwikkelen. Deze fotos is van vandaag
Laatst bijgewerkt door anoushka op 10-05-23 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
jennyk
Geplaatst: 10-05-23 20:23
Ennasil: de kans dat ze een cyclus eerder drachtig was lijkt mij nihil, ze is door de dierenarts toen gust verklaard, er kwam wel een eitje aan, toen is ze naar de hengstenhouder gegaan en geinsemineerd op ei sprong. Ook nog gespoeld met een medicijn omdat ze een bacterie had. Ook de drachtscan op 18 dagen was normaal voor die periode.
Spannend zeg voor velen nu. Dit moet toch eens babyboom geven
Meststaal uitslag gekregen niks gevonden niks parasitair niks bacteriën niks virus geen rota. Waarschijnlijk teveel jong gras verdenken ze. Pfff zouden jullie ze dan van het gras halen? Nu ze is nog steeds haar levendige zelve. Mest is wel zeer zeer groen en slap. Ik probeer ze brokken aan te bieden maar mama is zo gulzig. Apart zetten heb ik ook geprobeerd maar dan heeft ze geen oog voor brokjes tis een mamas kindje.
nieky1993
Geplaatst: 10-05-23 20:52
Hoe is het met de merrie van Inge?
Kiki1976 en wat zegt je gevoel zelf vandaag bij Bo? Denk je dat het al zover is?
Imani_abby houd dr maar goed in de gaten. Kan zijn dat ze snel daalt nu heeft Ollie nu spikkels op dr uier of is dat vuil?
Moner Dat is idd nogal irritant dat je ruin aan de geboorte melder zat en je ze apart moet zetten. Maidens zijn idd altijd onvoorspelbaar.
Kayley95 hoe is het inmiddels bij jou?
Veronique56 langzaamaan zit er idd beweging in bij je merrie. Alhoewel het nog veel meer mag vullen.
Al_zawraa jaaaa 1 veilig en de ander bijna het aftellen kan nu echt beginnen voor je
Maritgalinda heeft ze gewoon bij de hengst in de weide gelopen?
Ennasil92 daar zit ook wat schot in.. Ben heel benieuwd of het nu een veulen wordt van je eigen hengst of van de externe.
Setteli Bijna veilig idd je merrie kijkt erg trots daar.
DDDara nou daar komt zeker wat aan dus Wat raar die slijmprop trouwens. Nog nooit zo duidelijk gezien haha. Hopelijk heb je snel je stippenbaby
Stal_hd is ze nog vooruit gegaan kwa uier?
JennyK ik vind het ook best wel veel uier. Hopelijk houd ze het gewoon nog netjes een aantal weken binnen. Je doet er iniedergeval al alles aan, dus nu duimen maar.
Us2001 spannend
Gimmick11 jij hebt ook een fokmerrie dus zo te lezen.
Shadow33 Ze houd je bezig. De spenen zouden nog wat meer mogen vullen ook denk ik
Jolandje spannend zeg. Altijd lastig als ze zich zo apart gedragen. Test je ook ph toevallig ?dr uier lijkt iniedergeval een stuk voller als gisteren
Ciara_lady gefeliciteerd knappe dame heeft je merrie ervan gemaakt
LauraEH ook frusterend als er geen vooruitgang in zit.
YvonneV vaak blijft ik wakker maar zet wel elk half uur de wekker mocht ik toch indommelen dan heb ik een back-up die mij wakker maakt zeg maar.
Anoushka gefeliciteerd met de mijlpaal
Fotsy Oei dat is een lastige. Opzich wel goed dat ze nergens last van heeft kwa virus enz, dat is positief. Ik meen ooit in het topic gelezen te hebben over een tube paste die je kan geven tegen diarree? Maar heb even geen idee hoe het heet helaas. Van het gras afhalen is ook zoiets. Want als je ze dan op de paddock zet gaat ze mogelijk zand eten? Ik zou ze op gras laten en dan idd kijken naar een supplement ofzo voor de diarre
Vandaag Ashley ( 334 dagen drachtig) eens lekker gepoetst en gevlochten. Ze is het echt heel erg beu merk ik ze kon haar poetsbeurt wel waarderen gelukkig. Als je dr zo ziet zou je niet denken dat ze hoog drachtig is.
Je kan kijken of t gras is fotsy door ze er dus tijdelijk af tr halen. Veulen voeren in speciale veulen voerbak zodat merrie er niet bij kan....
Kayley95
Geplaatst: 10-05-23 21:06
DDDara Die van jouw gaat eerder dan die van mijn denk ik. Die zet er opeens vaart achter. Ciara_Lady: Gefeliciteerd! Nieky: Knappe Tinkie hoor!
Ik kreeg om 17:00 nog een appje met een fotootje, daar zat er weer hars aan. Niet normaal steeds, je zou toch zeggen dat als het zoveel is ze een keer moet gaan? Deze merrie houdt dit al 72u aan.
@jennyk, Oké, dan is de kans zeer klein inderdaad. Hier was het bij een shetten merrie waarbij de hengstenhouder langs bleef komen tot de merrie de cyclus erop afslaat. Izzy liet zich nog gewoon dekken terwijl ze allang drachtig bleek te zijn.
@nieky1993, Ja ik ben ook zeer benieuwd, ik hoop van Cristiano Ronaldo, maar als ze van Lucky drachtig blijkt ben ik ook erg benieuwd wat eruit komt. Over 1,5 week komt Lucky zijn 1e echte date trouwens
suffie
Geplaatst: 10-05-23 21:40
Fotsy schreef:
Ik probeer ze brokken aan te bieden maar mama is zo gulzig. Apart zetten heb ik ook geprobeerd maar dan heeft ze geen oog voor brokjes tis een mamas kindje.
En zo'n speciale veulenvoerbak met stangen, naast die van mama?.Dan kan mama niet bij haar brokjes en kan ze rustig eten.
Fotsy
Geplaatst: 10-05-23 21:42
Cioccolato schreef:
Je kan kijken of t gras is fotsy door ze er dus tijdelijk af tr halen. Veulen voeren in speciale veulen voerbak zodat merrie er niet bij kan....
Is besteld, komt morgen toe
Ja dat dus Nieky want daar is ze ook niet vies van hoor. Zand eten afsluiting likken pfff En ergste ik had ze vanmorgen dus op de paddocken gehouden. Kom ik na uur thuis staat ze bij het verkeerde paard in een paddock. Echt weer zoveel jaar kwijt van men leven hahaha Ik moet morgenvoormiddag werken dus voor men eigen gemoed blijven ze dan maar op stal.
Succes wakers
stal_HD
Geplaatst: 10-05-23 21:56
Nieky prachtig die mannen. Ik knoopte ze bij de Fries ook op tot knotten.
Oei jennyk, dat is idd wel heel veel uier. Maar je doet er alles aan wat je kan, meer dan op de medicatie houden kun je niet doen. Ik duim dat ze het toch nog lang genoeg binnen houdt.
nieky, prachtig die lange manen! Ze ziet er goed uit.
Spannend kiki!
Ik durf het bijna niet te vragen, maar _Inge, hoe is het met Libby?