Ik zie steeds meer dekens bij veulentjes maar ik heb dat nooit eerder gezien
AnsoDM
Geplaatst: 15-03-21 19:48
chadje gefeliciteerd nog met je knappe veulen!!
Vandaag geen veulentjes zie ik. Hopelijk vannacht en morgen beter nieuws. De lijst is echt enorm lang!!
AM: Ik hoop voor je dat alles goed blijft lopen bij wild thing en dat je een gezond veulen krijgt!! Wij duimen hier allemaal mee. En wat heeft sammie toch een mooi dikke buik. Wild thing ook trouwens
Hier dag 304! Ze eet haar medicatie ook sinds vandaag. Uiteindelijk toch gewoon lekker slobber gemaakt en dat lust ze gelukkig super graag. Morgen mag haar verband er af dus we gaan zien hoe de wonde goed geneest! lets hope, voor de rest lekker rustig!
Ik weet niet wanneer ze is uitgerekend Kathleen.... de da schatten haar toen de tijd rond de 4 maanden dat zou eind februari betekenen maar we wachten af
Renske_W
Geplaatst: 15-03-21 20:24
AnsoDM schreef:
Vandaag geen veulentjes zie ik. Hopelijk vannacht en morgen beter nieuws. De lijst is echt enorm lang!!
Ik hoop het ook, die lijst is veel te lang.
Kabayo
Geplaatst: 15-03-21 20:35
Wat een mooie merrie charmfaith had nog geen volledige foto gezien , tenminste niet dat ik mij kan bedenken haha. Is ze zilverappelbont?
Ansodm schiet ook al op! Duopenotti tietjes
Chadje mooie foto's. Knap kind heeft ie het koud omdat ie een deken op heeft?
Amhorses wat een stress. Hoop dat het aanslaat! Sammie ziet er moe uit
Laurentii ik duim dat ze vannacht gaat!
Ademspray ook nog nooit van gehoord! Weer wat geleerd.
RivQ zilver is een merrie die zonder aanwijzingen bevalt. Vorige keer stond ze heel rustig te eten met zo'n uier. Volgende dag een kleine Oeps. Hormonen
Dustinlover beste bijleespost lana doet haar best ook al!
Cioccolato jeej komt nu echt dichtbij wat een vol uier al!
Dddara idd stopjes
Zilver is hetzelfde qua uier als vanochtend. Kling is wel nog verder uitgezakt. Ze bijt ook steeds naar haar buik en het brobbelt erg daarbinnen. Ze houdt de staart nu ook veel af. Verder staat ze lekker te dromen. Even geen foto gemaakt, want je ziet niet super veel verschil. Maar met dit paard moet je echt letten op de kleine dingen. Vorige keer dacht ik , ahh nog lang niet , uier kan nog veel voller. Ze at gewoon , was niet onrustig en volgende dag lag er een kleine
Dus afwachten en in de gaten houden! Vannacht was ze wel erg onrustig. Vaak heel kort liggen (10 seconden) rollen , stal over de kop gooien... spannend!
immii_clarr
Geplaatst: 15-03-21 20:53
Kathleen, handige camper zo!
Michelle, knap stel zo
Ual, fijn dat het wat rustiger is bij jou, nu heerlijk genieten van de kleine knapperd
Muronia, snap dat je schrok, haha
Kabayo, zilver maakt het spannend zeg! Ben benieuwd of het vannacht komt of dat ze het nog netjes tot de 320 vol gaat maken.
Essieblue, oeps die heeft nog geen haast als je dat uier zo ziet
Dustinlover, Lana heeft al een mooi uier inderdaad!
AM, geen leuk bericht weer.. Ik blijf voor je duimen en hopen dat er uiteindelijk toch gewoon een gezond veulentje naast staat. Ze lijkt verder wel gewoon fit?
Chadje, wat een knap koppie zit daar op zeg
Charmfaith, wat een ellende toch als je het niet weet Volgens mij heb je haar al eens eerder helemaal gepost, gave merrie, ben benieuwd wat daar uit komt.
Hier vandaag op 300 dagen, op naar de veilige 320!
Het is echt druk hier! En veel die veilig zijn zeg, kom op met die veulentjes!
Ual ookal zn lekker koppie erop
Muronia herkenbaar zn platliggend merrie. Al begon mijne staand en zag je toen de voetjes van het veulen
Kabayo zilver maakt het spannend hoor. Mijn merrie deed preciew zo, haar uier was ook nog niet hee vol.45 min ervoor nog wezen voeren en kroelen. En ineens was ze begonnen. Kan heel snel gaan. Succes vannacht
Dustin dat gaat ookal de juiste kant op!
Am wat een gedoe zo zeg... ik duim heel erg met je mee, dat ze het gewoon nog binnen houd.
Chadje ookal zn knappe zwarte. En wat worden er veel merrie veulens geboren zeg!
Charmfaith lastig als je niet de precieze datum weet. Slapeloze nachten dan zo
Kathleen knappe merries en combis, ben benieuwd!
Immi clair ook de 300 dagen gehaald. Mog even en dan veilig. Laatste dagen gaan zo sloooom
Jacky fijn zn alarm. Iets meer zekerheid naast een camera. Al hielp die van mij niks omdat ze niet langgenoeg plat lag en dan weer recht.
Even een vraag; Wanneer begin je met het veulen brokjes geven? En hoeveel geef je dan? Nog aanraders kwa merk? Ze knaagt nu al mee op het land en aan het hooi tandjes komen ookal door, gaat snel.
Even over het dekentje, was op advies van de DA gisteren het kleintje lag echt te rillen hij vond dat we haar watm moesten houden ook omdat ze wel hoog op haar benen staat maar verder wel een heel iel veulen is, adviseerde hij toch om een dekentje de eerste 48 uur op te doen Normaal bevalt onze merrie na dag 345 en nu op dag 329 mede doordat de placenta niet los wou komen ging hij ervan uit dat het veulen wat aan de vroege kant was
Kabayo heb wel is een foto helemaal geplaatst maar is ook zo druk hiero dat ik het zelf afentoe ook niet meer bij hou Dit was van de zomer in haar zomer vacht en ik denk inderdaad dat ze zilverbont is maar ze is niet getest.
Hoop voor jou dat zilver snel een veulentje geeft
Immii_clar klopt heb haar wel vaker geplaats ik ben ook reuze benieuwd omdat we ook geen enkel idee hebben wat er op heeft gezeten.
Michelle5418 ze heeft gelukkig een magneet alarm aan haar vulva dus kan redelijk slapen gelukkig.
Ik voerde eigenlijk vrij snel veulenbrok want na 2 weken at hij al met mama'sbrok mee en gaf hem denk 2 handjes ofso in een speciale veulenvoerbak waar mama's neus niet inpaste
Wat een super toffe merrie CharmFaith! Heel leuk dier.
AM pffffr... zo blijf je maar zorgen houden... mijn duimen draaien nog steeds.
Lana gaat ervoor Rowan!
Kabayo, Zilver doet er alles aan om je te misleiden. Ze verrast je gewoon graag
Fotsy
Geplaatst: 15-03-21 21:50
Ik moet zeggen ik vind het ook best koud hoor nog. En vooral die wind lijkt overal door te waaien. Ik heb alvast warmtelamp opgehangen moest de kleine besluiten toch eens te komen een dezer Bijna zombie maar kom het is voor het goeie doel
Veulenbrok begin ik mee zodra ik ze hooi zie meeeten en dan echt klein beetje. Je zal dan zelf zien of ze het opeten of niet.
Die veulen foto’s zijn zo mooi. Idd hopelijk vlug wat beter weer dat ze buiten kunnen rennen.
Dl die is ook vroeg.
Am ik blijf duimen voor je
Succes aan de wakers.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 15-03-21 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik begin ook vroeg met veulenbrok.. zodra zr mee gaan knabbelen leg ik wat in hun bak neer. Waar de merrie idd niet bij kan. Ze eten dsn wel eens wat brokjes. Niet gelijk hele porties ofzo hoor.
Ik laat ze gewoon met mama mee eten en op een gegeven moment veulenbrok kopen en 2 emmers geven. Als ze wat van elkaar eten is het niet zo'n ramp. Merrie moet er uiteraard niet onder lijden. Geen speciale voerbakken dus .
Knolselder is niet aardig van zilver Ik wil het gewoon niet missen en ik zou mijzelf voor de kop slaan als ik het weer mis. Ik doe echt mijn best vandaar dat ik ook een alarm heb aangeschaft
Charmfaith ow Ik kan het niet meer herinneren wat een ruige merrie zeg. Wauw. Heel gaaf!
Chadje helder moet het ook niet koud krijgen inderdaad. Van ervaren fokkers buiten bokt krijg ik vaak te horen dat een deken niet hoeft en het vertroetelen is van een paard. Dat ze wel met een goede vacht geboren worden. Zelf geen ervaring mee dus vandaar de vraag
Michelle leuk om te lezen dat je merrie net zo was. Was ze ook zo dromerig?
Immiclarr ben ook benieuwd wat ze doet. Straks heb ik 2 weken geen slaap jeej 300 mijlpaal
Kabayo wij hebben eigenlijk ook nog nooit een dekentje opgedaan dit is nu ons derde veulen en voor het eerst dat we de merrie’s op een stal hebben gezet waar ze merrie begeleiding en opfok aanbieden en daar hadden ze een dekentje anders had ik er op zondag ook niet makkelijk aan kunnen komen
Michelle5418
Geplaatst: 15-03-21 22:35
Kabayo ze was de dag ervoor al heel anders , heel chagerijnig naar mijn andere pony. Moest ze ook echt uit elkaar halen. Narmate het avond werd (stond nog buiten) begon ze steeds meer te schuren en rondjes te lopen. Ook veel trappen naar der buik. Uiteindelijk rond 7 uur naar binnen. En at ze ook wel gewoon nog af en toe hapjes, maar veel rondjes lopen en erg veeel schuren en staart omhoog en zijwaarts houden. En niet rustig op rust kunnen staan van ene been naar de ander. Uiteindelijk iets voor 12 kijk ik nog op de camera stond ze al heletijd met haar staart afgehouden en kleine beetjes plassen en poepen. 1 minuut later kijk ik zie ik haar liggen en waren de pootjes al te zien. Zo snel kan het gaan dus. Had dus ook niet echt geheel verwacht dat het kwam, maar aan haar gedrag dan weer wel. Ze was gewoon onrustig en beetje afwezig!
SunnyHorse
Geplaatst: 15-03-21 23:10
Wachten alle veulens op mooi weer ofzo? Ik vind de lijst van “veilige veulens” al zo lang. Jullie geduld wordt op de proef gesteld! Ik duim voor de veulentjes vannacht. Behalve die van AM, die mag warm in mama blijven zitten.
Hier ook geen dekentje voor veulen. Nu heeft ze ook een super dikke fluffy vacht.
Sowieso van de geheel aangelegde geboorte koffer zoals jodium voor navelstreng, touwtjes, fles, voeding, ook geen geboorte alarm, etc etc: allemaal niets van gebruikt.
De camera en de oplettende bijrijdster van Roosje die ook mee keek op de camera alarmeerde, met de blote handen super mazzel dat alles voorspoedig ging. Wel de dierenarts nog nodig gehad.
Michelle, valt mij ook op hoe snel ze al van alles en nog wat al willen proberen en proeven. Ze neemt nu een hap uit de emmer van de moeder. Voorlopig laat ik dat maar eventjes zo.
AM, iedere dag is er weer een, maar zo gaat het tergend langzaam natuurlijk. Zo spannend dit. Ik duim voor je.
Charmfaith, wat een mooie foto met die kleine zo vrij op de rug en zijn veel rust en vertrouwen het paard ook uitstraalt.
Immie: 300 dagen vind ik ook een mooie mijlpaal!
Anso, fijn dat je een manier hebt gevonden om medicatie toe te dienen, dat scheelt weer een hoop gedoe. Hopelijk slaat dat helemaal goed aan!
We kunnen volop genieten van moeder en dochter en ondertussen tellen we voor de volgende af. Die zit pas op 253 dagen.... oeeeee dat duurt nog zo lang!!!!!
Hier eet de kleine ook al hooi en brokjes mee uit het bakje van mama, sinds vorige week, ik stond echt even versteld, zo snel al, haha zodra ik mama haar bakje neer zet, hup meteen erbij.