[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:44

Proficiat Marije! Wat leuk een mooi zwart merrietje. Laten jullie nog wel wat merries voor me over? :D

Ceasar, gelukkig gaat het daar een beeke beter, een nachtje doorslapen kan wonderen doen, zeker als je hoogzwanger bent. Hopelijk wacht jou baby'tje ook nog even zodat je ook daar goed uitgerust aan kan beginnen :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:45

Gefeliciteerd Marije!

Zie mooie uiertjes en buikjes voorbijkomen!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:46

Marije van harte gefeliciteerd! Wat een mooi koppie :)
Caesar: fijn dat je hebt kunnen slapen en dat het veulen de goede kant op lijkt te gaan!
Inowa: Pepper maakt het spannend :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:47

Gefeliciteerd Marije! Wat een mooi veulen.

Gaat lekker met al die merrieveulens. Ik hoop dat er ook voor ons een merrietje onderweg is :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:03

Marije gefeliciteerd. Ook al een mooi merrieveulen.

Caesar hopelijk komt er nu schot in de zaak. En blijft de stijgende lijn doorgaan. Heel veel sterkte gewenst. En pak je rust. Denk aan jezelf. Ook jij moet er straks zijn voor je eigen kleine baby. Dan moet je ook een beetje uitgerust zijn voor de bevalling.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:09

Marije, gefeliciteerd!

Caesar, fijn even een goede nacht en de kleine die wat constanter is nu.

Mijn merrie blijft in principe leeg dit jaar. Ik vind veel gereis met een veulen niet zo fijn. Maar wie weet verander ik nog van mening als ik de perfecte hengst tegenkom. Anders eerst kijken hoe ze fokt.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:14

Marije: Wat een mooierd !

Caesar: Zoals ik al appte, jullie zijn echt toppers !
Heerlijk dat je ff de nacbt foir hebt kunnen trekken. Daar knapt een mens van op ...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:19

Cemlys schreef:
Inowa, ik dacht dat ilona vorig jaar nog bij de hengst was geweest.

Nee absoluut niet,ylona is vorig jaar tijdens de dracht zwaar bevangen geworden.
Waren bijna veulen kwijt geweest dus was direct al dat ze niet meer gedekt werd.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:21

Ceasar super dat het al beter gaat,hopelijk gaat het zo door.

Pepper begint echt slappe banden te krijgen.
Nu ook voor het eerst geschuurd.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:23

Wat een haar haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:29

Cesaer duimen dat het in stijgende lijn voort blijft gaan!
Hoe is je laatste merrietje die nog moet veulenen inmiddels?

Gefeliciteerd met het knappe zwarte merrietje Marije.

Pepper bezig aan de laatste loodjes,fijn,weer een dekking achter de hand.

Ik probeer alles bij te lezen maar de fut ontbreekt me momenteel een beetje. :o
Met Karin gaat het heel goed gelukkig, maar er zitten sinds het weekend anderen in de ziekenboeg.
Zo blijf je bezig. Ik ben echt heel moe van alles nu. :o En zie dit fokseizoen even niet meer zo zitten. :o
De hond doet het gelukkig ook wel goed nu.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:31

Ja ze verhaard echt vlug nu haha,paar keer per dag borstel erover.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:38

Pretty; moet bekennen dat ik gister voor het eerst even gekeken heb naar haar als a.s moeder. Nu weet ik dat deze merrie niet eerder komt dus dat scheelt al wel. Uier ontwikkeling is ook nog minimaal.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:56

Gefeliciteerd Marije! Een zwart merrie veulen dat is wat ik ook zou willen.

Ceasar jezelf inderdaad niet vergeten. Ik hoop dat het alsnog goed komt met het veulen om te drinken bij een merrie.

Komaan pepper! Ze maakt het heel spannend.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:04

Caesar :(:) ik hoop echt dat het snel beter gaat en je weer de kans krijgt om een beetje aan jezelf te denken.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:09

O jee Pretty dat klinkt ook niet echt fijn.
Gelukkig gaat karin weer beter en je hondje ook. Hopelijk is alle ellende straks achter de rug.

Volgens mij wordt het tijd voor voorjaar, voor ons allemaal.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:16

Ceasar, wat fijn dat het nu gelukkig de goede kant op gaat en vooral ook dat je zelf wat rust hebt kunnen pakken. Ik hoop dat ze toch nog tot elkaar komen.

Marije, wat een cutie <3 Dat kunnen wel weer even gebruiken na al die tegenslag. Ben benieuwd naar de droogfoto's

Pfff, ik ben snipverkouden. Ik wist niet dat ik zoveel snot kon produceren. Ben net een vaatdoek, zo slap. Vandaag maar eens een poging doen om op stal te komen want door die verkoudheid ben ik al 2 dagen niet geweest

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:27

veel beterschap noisy met je snot ;)

caesar je klinkt inderdaad alsof je eens goed geslapen hebt, goed hoor.
Blij te horen dat kleine toch lekker lijkt te drinken uit de fles, staat ze nog bij haar mams?

Pretty oeie alles ok, mag ik vragen wie in de ziekenboeg ligt? gelukkig doet Karin het goed en je hond maar zorg ook voor jezelf he meid, het seizoen moet nog beginnen.
Als er iets is wat je kwijt wil, bel me dan maar eens :*

gefeli marije, knap veulen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:32

Caesar, nog even een dikke knuffel van mij. :(:)

suffie schreef:
juval schreef:
suffie, wat voor camera heb jij? ik wil er ook een die het binnen 5 minuten doet :) :D

Deze van de Aldi. De eerste keer is het wat meer werk, omdat je de software moet installeren, maar dit heeft mij bij elkaar ook niet meer dan een uurtje werk gekost. Ik heb wel een kabel getrokken door het huis, om stabiel beeld te houden. De verbinding is hier in het buitengebied niet altijd even sterk. De kabel lag er nog, camera op het voetje draaien, stekker in het stopcontact en klaar :D
Beeldfoto is van vorig jaar, maar nu net zo'n mooi beeld :j

[ [url=m/GfAIlG.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zkiLMv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb die camera ook, plug en play als je inderdaad alles even geinstalleerd hebt. Op dit moment geeft de camera het volgende beeld:

Afbeelding

Afbeelding

Staat nu dus op de bench zodat we de hond in de gaten kunnen houden als we aan het werk zijn (en nee, ze is niet dood, ze ligt af en toe graag met de poten stijf in de lucht :') ).

Tegen de tijd dat de merries spannend worden gaat ie naar de overburen en wordt het daar ingeplugd. :D

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:41

Marije, gefeliciteerd met de geboorte! Mooi zwart merrietje!

Neonlight, leuk! Wij hebben ook een stippel! :D

Tiana is afgelopen weekend uitgegleden met mijn verzorgster en heeft daarbij een wondje op haar been opgelopen. Helaas precies haar "slechte" been, dus hij is nu dik opgezwollen. Even aankijken hoe het zich gaat ontwikkelen en anders eind van de week toch even de dierenarts vragen voor een antibioticakuurtje :n

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:51

Andrea wat vervelend. Lady heeft ook snel dikke benen. Hier helpt veel wandelen. Geen antibiotica nodig.

Haha die hond :')

Noisy beterschap. Heb ik al gehad dit jaar :+

Meisje had er zin in, in de regen :P
Afbeelding
Afbeelding
Mooi zijn <3
Afbeelding
Dik buikje :=
Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:08

Ik loop heel erg achter en zal even bijlezen.. Heb een van de ergste weekenden ooit achter de rug en voel me nog steeds een behoorlijke zombie..

Afgelopen vrijdagavond werd ik gebeld tijdens werktijd dat het niet goed ging met mijn ruin Stitch.
Hij had koliek. Terwijl ik aan de telefoon zat met degene die op stal rondliep werd het steeds erger en ben ik in de auto gesprongen naar stal toe.
Gelukkig heb ik maar max 5 minuten nodig om er te zijn en werk ik samen met m'n moeder dus was ik heel snel op stal.
Daar aangekomen DA gebeld, Stitch was heel pijnlijk, wilde alleen maar liggen en rollen en met moeite hielden we hem in de benen en zijn we blijven lopen. Toch even een kwartiertje aankijken omdat het net begonnen was.. In dat kwartier had hij gemest maar knapte hij niet op dus DA gebeld en die kwam eraan.

Toen die er eindelijk was (Duurt uren voor je gevoel, was niet zo hoor) gelijk een flinke pijnstiller maar daar werd amper op gereageerd. Ze voelde een verstopping en omdat hij nog zo pijnlijk was heeft ze een bepaalde bloedwaarde bekeken.. Die moet onder de 1 zijn, bij 8 is er niets meer te doen.. Hij was 4,6 dus wel echt een probleem..

Keuze.. Utrecht of thuis behandelen.. We zijn naar Utrecht gegaan...
Daar aangekomen was Stitch een stuk rustiger en keek hij beter uit z'n ogen dus wij konden wat adem halen want mijn gevoel zei echt dat het heel erg fout zat..
Zijn waardes waren daar 0,9 wat dus heel positief was maar zijn weerstand bleek heel laag uit z'n bloedtest..
Hij kreeg dus uit voorzorg antibiotica en zijn verstopping moest eruit..

Stitch moest blijven en zou maandags naar huis mogen als het zo bleef gaan..
En toen werd ik zaterdag gebeld.. Het was dus niet zo blijven gaan.. Koliek was weg maar hij had hoge koorts en het ging echt niet goed..
Een behandeling gestart waar hij echt op moest gaan reageren anders zou ik een keuze moeten maken hoe ver ik door zou willen gaan..

Jeetje wat een hel! 1x in de 24 uur wat horen en niet naar hem toe mogen omdat hij in isolatie stond (staat) Goddank zondag een telefoontje dat het beter ging en maandag hoorden we dat hij buiten levensgevaar was.. Nu hoop ik straks op een telefoontje dat hij vanavond toch naar huis mag..

Alle andere paarden totaal over de zeik en onrustig.. Stopten met eten en helemaal uit hun doen..
Gelukkig zijn die nu wat rustiger en eten ze weer maar de echte rust zal pas weer toekeren als Stitch weer in z'n stalletje staat.

---------------------------------------
Maar goed, nu even bijlezen! (Vanaf pagina 454 :+ )

Jeetje Setteli.. Heftig! Hopelijk knapt ze snel op!

Skaay en Ice Gefeliciteerd!

Pretty Sterkte!! Het mocht toch niet zo zijn wat ontzettend k*t!

Caesar.. Ze maakt haast!

Suffie.. Sterkte! Wat een hoop narigheid op het moment!

Touscha.. Oef afwachten is helemaal killing.. Sterkte!

Caesar.. Wat een moppie! Gefeliciteerd!

Inowa Gefeliciteerd met het kalf!

Ik vind fokken wel verslavend hoor :D En heerlijk als de veulentjes er zijn.. Meestal tegen afspeentijd vind ik het ook weer lekker rustig als ze weg zijn.. Ze zijn dan vaak bijdehand zat :+

Suffie.. Ik vind juist dat je een verlies het beste een plekje kan geven door een nieuw maatje te zoeken of bij de paarden in de buurt te blijven.
Toendertijd met Alonna was dat zo rauw op m'n dak gevallen en de andere paarden hebben me daar echt doorheen getrokken.

Baudyh Dat is schrikken voor de paarden! Voer doet gelukkig heel veel!

Caesar.. Nog een! Wat leuk gefeliciteerd!

Ennasil.. Mijn kraamstallen zijn 3x4, heb wel haflingers
Lekker zo laten om stress te voorkomen hoor!

Caesar!! Weer een merrie en gezond en weer een hoop wit!! Gefeliciteerd!

Suffie.. Ze maakt ook lekker uier aan!

hahahatsjoe welkom en gefeliciteerd!

Fnanne Welkom!

Caesar wat een zorgen toch! Pas je wel een beetje op jezelf!

Touscha.. Dus toch.. Sterkte!

Jillzie.. Heel veel sterkte!

AndreaB.. Ik heb wel eens een navelklem gehad maar deze paste niet eens.. Ik kreeg toen het advies om flosdraad te hebben om het af te binden als het nodig is en dat heb ik nu dus in huis.

Kks.. Wij rijden nooit met het veulen erbij, laten ze altijd in de box staan. Wij vinden het juist zo'n gedoe als het veulen erbij loopt.

Caesar.. Wat fijn dat het beter lijkt te gaan!

Marije Gefeliciteerd!

Pretty :(:)

Neon.. Gekke hond :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:14

Pfoe pauk. Wat een hell! Beterschap voor stitch. Hoop dat ie snel weer thuis staat

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:17

Ellende Pauk,wat is dat met die kolieken en koorts de laatste tijd? :(:)
Ik snap je gevoel goed. Je bent gesloopt hé als het met de paarden niet goed gaat. Amper iets wat er meer inhakt,hier toch.

Kabayo nu krijgt ze echt wel een mooi drachtig buikje!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:25

Pretty.. Ik heb me nooit echt in kunnen denken wat dit met je doet blijkt maar weer want het was veel erger als ik me had kunnen voorstellen! Ik heb Stitch nog steeds niet mogen zien, ook nog geen telefoontje gehad maar ik hoop zo op goed nieuws en dat ik hem vanavond wel kan zien..